Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Nøytral-80 skrev (På 7.3.2024 den 11.15):

Ja, når du sier det. Her kan en jo lure på hvorfor ikke den alltid så ivrige Ingeborg Senneset har tatt tak i dette? Venninner kanskje? Tryggere å gå etter Berit Nordstrand tenker jeg 😆

 

Man må være fornøyd med den kroppen en har, selv om det er 20 kg for mye. Alle er like mye verd. Og de slanke er IKKE mer sexy, heller tvert imot. Overvekt er ikke noe problem. Man lever godt med det. KG er IKKE noe forbilde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (1 time siden):

Jeg fulgte Kristin tidligere og syntes hun hadde mye bra å komme med. Noen ganger syntes jeg hun var vel skarp, og noen ganger syntes jeg hun kunne valgt tid og sted bedre, men stort sett var jeg enig. Jeg synes hun har humor og selvironi, og så liker jeg stilen hennes. Og tilfeldigvis er tingene hun reklamerer for innenfor mitt budsjett, så sånn sett er jeg jo drømmefølgeren hennes.

Men hun mistet meg ved denne Glow up-en sin og hele "spis med Kristin"-fadesen. Ikke kun fordi jeg ble frastøtt av dobbeltmoralen, men fordi jeg har levd med spiseforstyrrelser i nesten 20 år. Jeg har vært frisk i 10 år, når, men jeg vil alltid ha en sårbarhet. Selv om jeg er voksen. Og derfor styrer jeg unna alt som trigger dette. Til å begynne med syntes jeg det var vanskelig å sette fingeren på hva som trigger med Kristin, for hun er svært dyktig i det hun gjør. Men jeg så etterhvert poseringene, de negative karakteristikkene om en helt vanlig kvinnekropp, og det litt tvangsmessige forholdet til mat.

Spiseforstyrrede mennesker er like forskjellige som mennesker flest, og der noen kan kjenne seg igjen, vil andre ikke kjenne seg igjen i det hele tatt. Jeg har tidligere skrevet at Kristin og jeg har ganske likt kosthold, derfor er det sikkert lett for meg å forestille meg valgene som ligger til grunn for å spise på en bestemt måte. Det er mulig Kristin ikke ofrer det en tanke, men for meg er det viktig å spise rent, fargerikt og sunt. Og særlig i sårbare perioder er det viktig for meg å vise andre hvor rent og sunt jeg spiser. Og ikke minst hvor mye jeg spiser. Og da Kristin og Belinda reklamerte for kurset til Kristin, så argumenterte de med nettopp dette. Hun spiser jo så MYE, det er så sunt og naturlig. Vel, som en dame som er litt eldre enn Kristin, og over gjennomsnittlig opptatt av mat, så kan jeg avsløre at vi er mange som hevder at vi spiser mengder av mat, men innerst inne vet at selv mengder av sunn mat vil føre til vektoppgang. Jeg kan vel si at jeg kjente igjen min egen livsløgn...

Så jeg følger derfor ikke Kristin, eller andre som trigger meg. Det betyr ikke at jeg føler meg hevet over de som gjør det. For sosiale medier kan være like avhengighetsskapende som alkohol, gambling og mat... Og som med alt annet man tenker er urett i verden, så synes jeg man skal bruke stemmen sin og sette fokus på det. Å si at man bare skal ignorere, blir for dumt. Det blir som å si til Kristin at hun bare kan la være å se på nyhetene, hvis hun blir så trigget av folkemordet på Gaza.

En gang i tiden tok noen seg bryet med å fortelle meg hva som trigget min spiseforstyrrelse. Takket være det, så ser jeg det klarere nå, og kan skjerme meg selv. Så mitt bidrag i inkluencertråder er vel et slags Pay it foreward. Og det gjelder jo ikke kun spiseproblematikk. Influenceryrket er vinklet slik at de treffer de aller mest sårbare, på mange måter. Økonomi, samliv, ensomhet, utilstrekkelighet osv. Og Kristin retter seg spesifikt mot flere av disse gruppene. Det synes jeg faktisk er ugreit, og da velger jeg å bruke min stemme.

Godt innlegg. For 15 år siden hadde gjerne du også blitt påvirket av henne som sårbar som du var da. Jeg hadde garantert blitt det samme for 20år siden når jeg var veldig ung. Hun er utrolig dyktig på å "selge" ALT. Den fødte ekstrovert selgeren med stort talent er hun,ingen tvil...,men hun spiller på sårbarheten til spesielt mennesker som er nettopp det..sårbare. Det som provoserer mest meg er ikke kroppen,men økonomi og "venninne" turene hennes der hun 100% ønsker å nå de ensomme uten nettverk,  og de i økonomisk krise,og det når hun selv har et stort nettverk av venner og lever økonomisk et luksus liv er bare kvalmende motsigende.

  • Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hadde hun den penis kommentaren, som gjorde narr av halvparten av den mannlige befolkningen. Hun beklaget idiotiet senere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (55 minutter siden):

Så hadde hun den penis kommentaren, som gjorde narr av halvparten av den mannlige befolkningen. Hun beklaget idiotiet senere. 

Den gikk jeg glipp av. Hva var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Den gikk jeg glipp av. Hva var det?

Hun likte ikke menn med små peniser. Var sikkert kravstor. Gjør narr av folk. Dummet seg loddrett ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (55 minutter siden):

Hun likte ikke menn med små peniser. Var sikkert kravstor. Gjør narr av folk. Dummet seg loddrett ut. 

Det husker jeg i en podcast. Sikkert fryktelig hyggelig for han stakkaren med den bitte lille penisen å høre.... Det hadde hun sikkert likt motsatt om han snakket om puppene hennes.

Eier ikke skam....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Det husker jeg i en podcast. Sikkert fryktelig hyggelig for han stakkaren med den bitte lille penisen å høre.... Det hadde hun sikkert likt motsatt om han snakket om puppene hennes.

Eier ikke skam....

Forskjellen på henne og mange andre er at de andre ikke sier det offentlig ...

Uheldig og ikke gjennomtenkt 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest wierd nå er de snapene med skryt fra følgere, som ikke inneholder spørsmål (som kan være greit om flere lurer)

At hun har behov for at andre skal se dette og svarene hun gir tilbake 😅

Det blir liksom sånn : a-a-aaa , vi tilber deg . Ego halleluja stemning .. se hvor mange som elsker og digger meg.. 

Og når måten hennes å snakke på er med en undertone av sarkastisk og hånlig bergenser så blir hele greia krampeaktig

Endret av duskelapp
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar jo helt av med filming på snap. Nå er vi virkelig der at vi ser på at hun sorterer klesvask og henger opp tøy mens skravla går. Noe så vanvittig. Og ja, jeg vet at slike som meg gjør det mulig for henne å holde på fordi jeg klikker meg inn, men det har jeg altså sluttet med. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Globus skrev (12 minutter siden):

Det tar jo helt av med filming på snap. Nå er vi virkelig der at vi ser på at hun sorterer klesvask og henger opp tøy mens skravla går. Noe så vanvittig. Og ja, jeg vet at slike som meg gjør det mulig for henne å holde på fordi jeg klikker meg inn, men det har jeg altså sluttet med. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme 

Er sikkert for en tjener grovt på snap nå, så da snapper man i vei ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Globus skrev (27 minutter siden):

Det tar jo helt av med filming på snap. Nå er vi virkelig der at vi ser på at hun sorterer klesvask og henger opp tøy mens skravla går. Noe så vanvittig. Og ja, jeg vet at slike som meg gjør det mulig for henne å holde på fordi jeg klikker meg inn, men det har jeg altså sluttet med. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme 

Har dyrt huslån vettu. Må kjøre på. Snapper jo 24/7. Så mens hun "støtter" å jatter med de følgerene som er i økonomisk kaos tjener hun x antall 0'er av å prate om det.

Endret av M.H85
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner overhodet ikke dette med og kommentere andres kropper slik noen her inne gjør. 

Ta Helene Drage. Hun får tyn fordi folk mener hun fremmer usunt fokus på fedme. Kristin og CBE får beskyldninger for at de driver med thinspo siden de er tynne. 

Til og Martine Halvorsen fikk krass kritikk da hun var med i 16 ukers helvete og begynte og interessere seg for trening. Da skrev folk at hun drev med usunt fokus på mat. 

På tide at påvirkere roer ned denne  meningsløse og usunne inflasjonen av helse og livsstil; kropp, trening, mat, påkledning,  sminke, hår og ubrukelig speilfjas tjukk eller tynn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (1 time siden):

Forskjellen på henne og mange andre er at de andre ikke sier det offentlig ...

Uheldig og ikke gjennomtenkt 

Sier litt om en som henne når hun kritiserer penis lengde. Ufattelig stygt gjort om han det gjaldt. Hun har ikke så mye å skryte av. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (21 minutter siden):

Sier litt om en som henne når hun kritiserer penis lengde

Ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (9 timer siden):

Man må være fornøyd med den kroppen en har, selv om det er 20 kg for mye. Alle er like mye verd. Og de slanke er IKKE mer sexy, heller tvert imot. Overvekt er ikke noe problem. Man lever godt med det. KG er IKKE noe forbilde. 

For en rar kommentar, for det er helt åpenbart at overvekt ér et stort problem - både på samfunns- og individnivå. Fedme og overvekt påfører samfunnet hinsidige kostnader per år. Det har heller ingen helsebringende sider for individet å være overvektig, snarere tvert imot. Øker vekten, så øker også risikoen for bl.a hjerte- og karsykdommer, visse typer kreft, slitasje på ledd og fertilitetsproblemer. 

Det handler ikke om at ikke alle er like mye verdt, uavhengig av BMI. Men å påstå at overvekt «ikke er noe problem» er direkte jug. 

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (20 minutter siden):

For en rar kommentar, for det er helt åpenbart at overvekt ér et stort problem - både på samfunns- og individnivå. Fedme og overvekt påfører samfunnet hinsidige kostnader per år. Det har heller ingen helsebringende sider for individet å være overvektig, snarere tvert imot. Øker vekten, så øker også risikoen for bl.a hjerte- og karsykdommer, visse typer kreft, slitasje på ledd og fertilitetsproblemer. 

Det handler ikke om at ikke alle er like mye verdt, uavhengig av BMI. Men å påstå at overvekt «ikke er noe problem» er direkte jug. 

Tror nok du misforsto den kommentaren en smule, poenget hennes er å godta seg selv. Kropper er ulike og man må lære seg bli glad i seg selv 20 +/- vekt vettu😉 

Sånn utenom det så er det ikke bra være for overvektig,men det vet jo alle? Det er forresten ikke sunt være for skinny heller gitt.

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (10 timer siden):

Tror nok du misforsto den kommentaren en smule, poenget hennes er å godta seg selv. Kropper er ulike og man må lære seg bli glad i seg selv 20 +/- vekt vettu😉 

Sånn utenom det så er det ikke bra være for overvektig,men det vet jo alle? Det er forresten ikke sunt være for skinny heller gitt.

 

Det er verre å ha spiseforstyrrelser en å være tykk. Det er det ingen tvil om. Og fedme er ikke lett å gjøre noe med. Det er ikke lett å slanke seg. 

Det er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...