Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Wald86 skrev (1 time siden):

Det å kamuflere, som mange peker på, kritikk av kropp som humor og ironi, blir ekstra ille. Spesielt når resten av profilen kjører på med fokus på restriktiv diett, "spis med meg", og tren med meg.
Det blir litt i samme gate som "kvinneklinikken" som skulle frontes av tre kjente kvinner, der det liksom skulle fokuseres på "kvinnehelse", også viser det seg at det er klinikk for  Botox, fillers, laser og diverse estetiske inngrep.

Helt enig og høyst kritikkverdig den negative retningen KG har tatt som påvirker.

Endret av K_mb
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M.H85 skrev (3 timer siden):

Det vil jeg kalle diett ja! Er enig med hun. Hun spiser jo kun det, og sier selv hun aldri rører godteri etc,kun i selskap og da vet man jo alle at man "må" ta et kakestykke er liksom rart å sitte spise en daddel når bestemor fyller bursdag. Hun spiser kun ellers dadler for søtsuget sier hun..dadler gir meg diaré nærmest, perfekt tips for gjerne anorektikere å bare spise dadler🤷 Så alt i alt å kun spise dadler, knekkebrød og gresk yoghurt er en DIETT jo! Og gresk yoghurt har jeg aldri smakt,men antar den er kjempe sunn og ikke som god morgen yoghurt?? Får være så mye på diett hun vil,men ikke påstå det hun spiser er normalt kosthold hver eneste dag for de fleste😅😅nope!

Som en tidligere anorektiker kan jeg si at dadler var noe jeg styrte unna grunnet masse kalorier. Og du må spise en del dadler for at det skal resultere i diare, så…. Ville ikke brukt det som lakserende middel om det er det du prøver å sikte til. 
Gresk yoghurt er mer mektig og dermed mer mettende enn god morgen yoghurt som innebærer mindre næring og mer sukker ja. Og er knekkebrød nå synonymet for diett? Kostholdet hennes hadde vært mer innafor om hun spiste brødskiver til frokost/lunsj og gomorgen yoghurt hver eneste dag? 
 

Synes folk i denne tråden drar dette veldig langt. Til sammenlikning kan dere kanskje ta en titt på Isabel Raad sin snapchat, der har en vel prakteksemplaret på noen som fremmer thinspo, kontra Gjelsvik som egentlig bare ‘eksisterer’. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (På 12.3.2024 den 15.18):

.

hvorfor skriver du ørten kommentarer med bare et punktum? Rapportert som spam!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (5 minutter siden):

Som en tidligere anorektiker kan jeg si at dadler var noe jeg styrte unna grunnet masse kalorier. Og du må spise en del dadler for at det skal resultere i diare, så…. Ville ikke brukt det som lakserende middel om det er det du prøver å sikte til. 
Gresk yoghurt er mer mektig og dermed mer mettende enn god morgen yoghurt som innebærer mindre næring og mer sukker ja. Og er knekkebrød nå synonymet for diett? Kostholdet hennes hadde vært mer innafor om hun spiste brødskiver til frokost/lunsj og gomorgen yoghurt hver eneste dag? 
 

Synes folk i denne tråden drar dette veldig langt. Til sammenlikning kan dere kanskje ta en titt på Isabel Raad sin snapchat, der har en vel prakteksemplaret på noen som fremmer thinspo, kontra Gjelsvik som egentlig bare ‘eksisterer’. 

Var et poeng til  diett spørsmålet...Folk som kun spiser knekkebrød altså aldri noe annet er ofte på en diett,sier ikke alle men jeg gikk ned mange kg på knekkebrød etter fødsel da! 😅 Men spiste brød etterpå. Dadler gir meg løs mage,samme med lakris. Jeg tåler lite slikt da, sier ikke alle får diaré av det,men😅🤷 Er kalorier i dadler,men i forhold til smågodt. Kan ikke sammenlignes. Raad kan ikke sammenlignes...Hun begynte vel å operere seg som 17 åring? Kristin hylte jo ut mot nettopp disse ,sto jo frem på debatter og u name it😅

Men ja enig at kostholdet hennes trenger man gjerne ikke dra så langt, reagerer mer på det andre.... Venneninneturer og hennes økonomiske belæring og tilnærming.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing.

Måne, admin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (7 timer siden):

Bygger opp til noe kanskje... har sett det før.
Gjelsvik har jo en over gjennomsnittet flott kropp! Så dette er forferdelig negativ påvirkning for mange i hennes målgruppe.

Ja, kanskje det. Eller så sitter det fremdelse så langt inne å gjøre det fordi hun har hakket så mye på kolleger som opererer seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Sporingsbeskyttelse
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (13 timer siden):

Som en tidligere anorektiker kan jeg si at dadler var noe jeg styrte unna grunnet masse kalorier. Og du må spise en del dadler for at det skal resultere i diare, så…. Ville ikke brukt det som lakserende middel om det er det du prøver å sikte til. 
Gresk yoghurt er mer mektig og dermed mer mettende enn god morgen yoghurt som innebærer mindre næring og mer sukker ja. Og er knekkebrød nå synonymet for diett? Kostholdet hennes hadde vært mer innafor om hun spiste brødskiver til frokost/lunsj og gomorgen yoghurt hver eneste dag? 
 

Synes folk i denne tråden drar dette veldig langt. Til sammenlikning kan dere kanskje ta en titt på Isabel Raad sin snapchat, der har en vel prakteksemplaret på noen som fremmer thinspo, kontra Gjelsvik som egentlig bare ‘eksisterer’. 

Jeg er enig med deg at folk i denne tråden drar det alt for langt! Kristin er IKKE en som fremmer thinspo!!!!!

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (45 minutter siden):

Spiseforstyrrelser arter seg forskjellig. Det som står klart for alle med erfaring innen denne problematikken, er at profilen til Gjelsvik nå inneholder mange røde varsellamper, ting som kan trigge de som sliter med mat og kroppsbilde. Gjelsvik spiser ikke usunt, men det er fokuset, og sammenblandingen som er potensielt skadelig. Det er mange som sier de opplever at hennes content trigger, og at de ser paralleller og mønster de kjenner igjen. Gjelsvik har opparbeidet seg tillit og respekt som en motstemme, der hun før har kritisert kollegaer for å utøve negativt kroppspress. Nå er hun i samme landskapet, og målgruppen hun har spisset seg mot er kvinner som kan være ekstra utsatt for denne typen negativ påvirkning.

Gjelsvik kan ikke sammenlignes veldig med Isabel Raad, som bedriver så skadelig innhold at det jevnlig rapporteres. Det er forferdelig det Raad bedriver. Jeg har fulgt med på henne, og det er rart den kontoen ikke blir stengt for evig. Men hun er en av de som drar inn mest penger! Og de er i samme bransje, der kropsspress selger, og pengene rår.

Hun har ikke skadelig innhold på kropp og utseende på sin kanal og driver ikke med thinspo som du og flere andre påstår. 

Hun spiser sunn og næringsrik mat. 

Hvis det trigger deg så hold deg unna snappen hennes. Da har du et problem og er lettpåvirkelig. 

Jeg skjønner overhodet ikke dette med og kommentere andres kropper slik noen her inne gjør. 

Ta Helene Drage. Hun får tyn fordi folk mener hun fremmer usunt fokus på fedme. Kristin og CBE får beskyldninger for at de driver med thinspo siden de er tynne. 

Til og Martine Halvorsen fikk krass kritikk da hun var med i 16 ukers helvete og begynte og interessere seg for trening. Da skrev folk at hun drev med usunt fokus på mat. 

Alvorlig talt! Skjer dere! 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (4 minutter siden):

Fint om du setter meg på "ignorer", men når du svarer på mitt innlegg, så kommer svar, selv om jeg har satt deg på "ignorer".

Flere som sliter med spisefortyrrelser har meldt fra om at Gjelsvik trigger sykdommen. Det er fakta.

Når det gjelder Halvorsen, så er det en influencer som er på linje med Gjelsvik, helt klart.

Hun benytter opparbeidet tillit som talsmann for psykisk psykdom, der hun har en viss pondus etter å ha frontet dette, holdt foredrag for ungdommskoler et cereta. Når hun da plutselig blander inn annonser for en finansieringsinstitusjon, så er dette alvorlig, i mine øyne, og helt klart noe regelverk burde ramme.
Hun sier i annonsen: 

"Hei 🧡 Jeg ville bare stikke innom her for minne om at din økonomiske helse er minst like viktig som din fysiske og psykiske helse. Og tipse deg om appen Anyfin, som er en app som hjelper oss til bedre vår økonomi. @anyfin.no reduserer kostnadene på din eksisterende kreditt (hvis det er mulighet for det), hjelper deg til å få god oversikt og du får hjelp fra ekte mennesker, når du trenger det. De dedikerer sitt arbeid til å forbedre din økonomiske helse."

Motbydelig.

https://www.instagram.com/p/Co-CcNMIjWH/?img_index=1

Det er lov til og logge av snap og sosiale medier når man blir trigget. Valget tar man selv. 

Det er ingen som tvinger noen til og sitte og følge med influencere som trigger noe ved seg.  Klarer man ikke logge av er man avhengig av og la seg trigge. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (25 minutter siden):

Det er lov til og logge av snap og sosiale medier når man blir trigget. Valget tar man selv. 

Det er ingen som tvinger noen til og sitte og følge med influencere som trigger noe ved seg.  Klarer man ikke logge av er man avhengig av og la seg trigge. 

 

Kanskje på tide å lytte til ditt eget råd? Det er ingen som tvinger deg til å følge denne tråden heller....

  • Liker 19
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Felis said:

Kanskje på tide å lytte til ditt eget råd? Det er ingen som tvinger deg til å følge denne tråden heller....

Spot on! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (14 minutter siden):

Kanskje på tide å lytte til ditt eget råd? Det er ingen som tvinger deg til å følge denne tråden heller....

Typisk svar når noen føler seg truffet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Det er lov til og logge av snap og sosiale medier når man blir trigget. Valget tar man selv. 

Det er ingen som tvinger noen til og sitte og følge med influencere som trigger noe ved seg.  Klarer man ikke logge av er man avhengig av og la seg trigge. 

 

Sier du tilsvarende til folk som er avhengige av alkohol? «Ingen som tvinger deg til å kjøpe alkohol». 

  • Liker 9
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...