Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Swan1998 skrev (På 22.10.2022 den 9.16):

Hun bruker også vidvinkelfunksjonen og det blir det veldig overdrevet. Skvatt ordentlig da jeg så siste story fra treningssenteret. Hun som har ropt så høyt og kritiserte andre påvirkere bør ha et mer bevisst forhold til hvordan hun presenterer seg selv.

Jeg er enig at vinklingen er unødvendig og at etter uttalelsene sine så forventes det at Kristin er mer bevisst, men å ta bilder på denne måten er også en trend... Så det er liksom for og i mot 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristin (og Dennis) har vært gjennom en veldig vanskelig periode som ifg Kristin startet allerede før jul i fjor. Når det er barn i bildet så velger de fleste å kjempe ekstra for forholdet. Og her så endte det i ett brudd

Når man står i en vanskelig fase i live, og særlig midt oppi ett brudd etter ett langvarig forhold der man har felles barn så er vektnedgang helt normalt.

Kristin har alltid vært normalt slank, så å gi henne pes for svangerskapskilo etter fødselen og påstå at Dennis fikk pes for det fra andre og at hun slanket seg først etter bruddet er for dumt og ignorant sagt. Kristin ble slank igjen etter fødselen, og hun var fornuftig og lot kroppen ta den tiden den behøvde. Mtp amming så er det vanlig at kroppen har et ekstra fettlager for å sikre optimal næring til babyen,  

Kvinnekroppen bruker fort 1 år på å normalisere seg etter svangerskap og fødsel. Og barnet deres er ikke så gammelt. Dessverre så sitter mange med ei vrangforestilling om at alle kvinner kan få sixpack og helt tight kropp uten ett gram overflødig fett etter det berømmelige bildet Fotballfrue la ut 4 dager etter fødsel. Men det er faktisk ikke sånn majoriteten av barselkropper ser ut.

Så at ei normal slank kvinne går ned i vekt som følge av et tøft brudd eller ei annen form for livskrise er ikke unormalt. Kristin er også influencer, noe som innebærer å legge ut bilder og videoer av seg selv. Det et en tynn person legger ut helt vanlige bilder av seg selv er ikke thinspo. Hadde Kristin derimot vinklet kroppen og brukt lys og skygge for å fremheve knokler og ribbein (ala Ingeborg Senneseth og Caroline Berg Eriksen ) så ville det vært thinspo. Det er der den store forskjellen ligger. 

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke bare slank som hun alltid har vært nå, hun er jo mer avmagret. Så skjønner ikke hvorfor hun pusher sånn på med trening plutselig? Terapi muligens? Hun burde først og fresmt ha noe å bygge muskler av om det er det som er intensjonen hennes med treningen. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 5.11.2022 den 16.51):

Kristin (og Dennis) har vært gjennom en veldig vanskelig periode som ifg Kristin startet allerede før jul i fjor. Når det er barn i bildet så velger de fleste å kjempe ekstra for forholdet. Og her så endte det i ett brudd

Når man står i en vanskelig fase i live, og særlig midt oppi ett brudd etter ett langvarig forhold der man har felles barn så er vektnedgang helt normalt.

Kristin har alltid vært normalt slank, så å gi henne pes for svangerskapskilo etter fødselen og påstå at Dennis fikk pes for det fra andre og at hun slanket seg først etter bruddet er for dumt og ignorant sagt. Kristin ble slank igjen etter fødselen, og hun var fornuftig og lot kroppen ta den tiden den behøvde. Mtp amming så er det vanlig at kroppen har et ekstra fettlager for å sikre optimal næring til babyen,  

Kvinnekroppen bruker fort 1 år på å normalisere seg etter svangerskap og fødsel. Og barnet deres er ikke så gammelt. Dessverre så sitter mange med ei vrangforestilling om at alle kvinner kan få sixpack og helt tight kropp uten ett gram overflødig fett etter det berømmelige bildet Fotballfrue la ut 4 dager etter fødsel. Men det er faktisk ikke sånn majoriteten av barselkropper ser ut.

Så at ei normal slank kvinne går ned i vekt som følge av et tøft brudd eller ei annen form for livskrise er ikke unormalt. Kristin er også influencer, noe som innebærer å legge ut bilder og videoer av seg selv. Det et en tynn person legger ut helt vanlige bilder av seg selv er ikke thinspo. Hadde Kristin derimot vinklet kroppen og brukt lys og skygge for å fremheve knokler og ribbein (ala Ingeborg Senneseth og Caroline Berg Eriksen ) så ville det vært thinspo. Det er der den store forskjellen ligger. 

Jepp, helt normalt. Både ut fra et faglig perspektiv, og også privat.

Missmischief skrev (På 5.11.2022 den 17.14):

Hun er jo ikke bare slank som hun alltid har vært nå, hun er jo mer avmagret. Så skjønner ikke hvorfor hun pusher sånn på med trening plutselig? Terapi muligens? Hun burde først og fresmt ha noe å bygge muskler av om det er det som er intensjonen hennes med treningen. 

Trening er absolutt terapi, og jeg heier på treningen hennes. 

Endret av Turkis Sau
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaisabitch skrev (7 timer siden):

Kan man virkelig bli sykemeldt fordi man selv har slitt seg ut ved å jobbe mye? 
Skattebetalerne skal nå betale hans lønn så han får trent, spist sunt og vært mye med sønnen? Javel?

Alvorlig talt.

Hva han er sykemeldt for nå har ingen noe med, og media har iallefall ikke et kvekk innsyn. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Missmischief skrev (På 5.11.2022 den 17.14):

Hun er jo ikke bare slank som hun alltid har vært nå, hun er jo mer avmagret. Så skjønner ikke hvorfor hun pusher sånn på med trening plutselig? Terapi muligens? Hun burde først og fresmt ha noe å bygge muskler av om det er det som er intensjonen hennes med treningen. 

Tipper hun pusher trenging for å holde seg sunn og frisk. For å ha overskudd og energi. Å ikke minst for å kjenne på mestringsfølelse og terapi,  trening er godt for hode.  At man trener for å bli slank er ganske gammel tankegang.  De fleste trener for en god helse, styrke og overskudd. 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver18 skrev (59 minutter siden):

Synes det er drøyt at de har valgt en løsning hvor barnet må fly annenhver uke omtrent. Wtf stakkars. 

Han flyr jo ikke alene, og fly går mye kjappere enn bil. Så ser ikke helt problemet. Det tar jo ikke lang tid med fly til Stavanger fra Gardemoen, rett opp og rett ned igjen 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Prøver18 said:

Synes det er drøyt at de har valgt en løsning hvor barnet må fly annenhver uke omtrent. Wtf stakkars. 

Siste problemet i verden.
Det er ikke alle som har foreldre som bor i samme by. Jeg har selv vokst opp med foreldre som bodde i byer flere timer fra hverandre. Var null stress :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver18 skrev (20 timer siden):

Synes det er drøyt at de har valgt en løsning hvor barnet må fly annenhver uke omtrent. Wtf stakkars. 

Hva med de barna som må kjøre bil i 4 timer annen hver fredag ? Nå er jo barnet heldig som kan få være lengre enn bare en helg med familien sin i Stavanger 

Skal barn som har 3 timer reisevei bare droppe det? En helg i måneden er ok?

 

Hvis barnet mitt hadde hatt en far i Oslo så hadde det tatt 10 min kjøring til flyplass, innsjekk 20 min før, 40-50 min fly, ca. 10-15 min fra vi lander på flyplassen før videre i f.eks 50 min i bil fra Gardemoen. Så sant ingen forsinkelser. 

Ca. 2 timer og 30 min tar det når jeg besøker familie utenfor Oslo.

 

Vi bruker i dag 40 min til ferje. Venter 10 min før båten endelig går. Så 30 min på båten og så ca. 50 min kjøring til bolig.  

Ca. 2 timer når barnet skal til sin far 

Og her er det ikke ukjent at det kan være kø (slik at vi ikke kommer oss forbi de som skal ha bilen med seg ombord, slik at vi kan parkere vår bil og gå på ferjen), pga. problemer med ferje, innstilling pga dårlig vær osv

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnets beste er det hvertfall ikke.

Mor og far får bite i det sure eple å bli enige om hvem som ikke skal få viljen sin om å bo nærmest mulig barnevakten sin..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
Irja skrev (8 minutter siden):

Barnets beste er det hvertfall ikke.

Mor og far får bite i det sure eple å bli enige om hvem som ikke skal få viljen sin om å bo nærmest mulig barnevakten sin..

Som situasjonen sikkert er akkurat nå så er det helt sikkert barnet beste. Slutt å plukke i stykker andres måter å løse «problemer» på. Alle vil helt sikkert ungen sitt beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RødeRandi skrev (1 time siden):

Som situasjonen sikkert er akkurat nå så er det helt sikkert barnet beste. Slutt å plukke i stykker andres måter å løse «problemer» på. Alle vil helt sikkert ungen sitt beste. 

Nei, det er ikke barnet sitt beste å fly annenhver uke mellom mamma og pappa. Det er to voksne som ikke klarer å sette barnets beste foran egne ønsker.

Kjipt, men sant.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke barnet sitt beste å fly annenhver uke mellom mamma og pappa. Det er to voksne som ikke klarer å sette barnets beste foran egne ønsker.

Kjipt, men sant.

Barnets beste er iallefall ikke at man sitter og diskuterer bak anonyme nick! Slutt å diskuter barn! 

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Barnets beste er iallefall ikke at man sitter og diskuterer bak anonyme nick! Slutt å diskuter barn! 

Spiller vel liten rolle for en 3 (?) år gammel gutt at jeg skriver at foreldrene er egoistiske, og at det de driver med ikke er barnets beste. Eksponering og info driver foreldrene selv å sprer. Det kan de jo kanskje slutte med..

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitat

* Persondebatt

På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/

 

Endret av Aricia
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

https://www.instagram.com/reel/Ck5jWL6rtKX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 

Jeg blir bare trist av å se slike reels som det Dennis poster her. Blikket sklir gjentatte ganger mot kameraet for å forsikre seg om at han får den private stunden med barnet med på filmen. Fokuset er på instagrammulighet og ikke på barnet. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (7 minutter siden):

https://www.instagram.com/reel/Ck5jWL6rtKX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 

Jeg blir bare trist av å se slike reels som det Dennis poster her. Blikket sklir gjentatte ganger mot kameraet for å forsikre seg om at han får den private stunden med barnet med på filmen. Fokuset er på instagrammulighet og ikke på barnet. 

Enig. Har også registrert at det er en gjenganger at han alltid skal dokumentere at han er med sønnen... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (10 timer siden):

Enig. Har også registrert at det er en gjenganger at han alltid skal dokumentere at han er med sønnen... 

Kanskje det er viktig for han å kunne se tilbake på det? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...