Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Ah ok!

Nå er jeg med :) Jeg følger henne ikke, bare husker en post under covid hvor de dro på overraskelsesbesøk - var veldig hyggelig!

Hadde helt klart gjort det samme som henne om hun velger det. Hun har nettverk på Østlandet og det er nærme jobbrelaterte ting. 
 

Og uten at jeg aner hva denne Dennis (?) har av forpliktelser i denne baren så kan jeg vel bare si at jeg ikke kjenner noen i den bransjen (og det er endel) som har fortsatt etter de fikk barn. Så at han tenkte «la meg starte bar» er nå en ting, men det å jobbe i en er omtrent komplett umulig med barn. Som influencer har man vel ganske fleksibel ordning. 

Ikke at jeg kjenner dem i det hele tatt, men et barn trenger pappaen sin også i hverdagen - så for han og ungens del så håper jeg han flytter etter hvorenn de lander. 
 

 

 

Er det gitt at pappaen skal flytte etter mammaen? Kan vel like gjerne være omvendt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym90059005 skrev (13 minutter siden):

Er det gitt at pappaen skal flytte etter mammaen? Kan vel like gjerne være omvendt.

Jada, men nå gjorde de jo det da ved å flytte til Stavanger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woody56

Så mange influencere som går fra hverandre... Marna, Iselin Guttormsen, Kristin, etc. Listen er lang! Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste? Jeg gleder meg til dagen det kommer mer forskning på barns følelser og tanker etter et samlivsbrudd. Mange barn og unge sliter i dag. Dette må jo være noen av grunnene? Ingen barn liker å pendle mellom to hjem eller pakke kofferten en helg for å dra til mor eller far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woody56 skrev (24 minutter siden):

Så mange influencere som går fra hverandre... Marna, Iselin Guttormsen, Kristin, etc. Listen er lang! Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste? Jeg gleder meg til dagen det kommer mer forskning på barns følelser og tanker etter et samlivsbrudd. Mange barn og unge sliter i dag. Dette må jo være noen av grunnene? Ingen barn liker å pendle mellom to hjem eller pakke kofferten en helg for å dra til mor eller far.

Hvis man er samboer går 1/3 fra hverandre: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/skjore-samboerskap-uten-barn#:~:text=Stadig flere velger å leve,der det var felles barn. 

Hvis man er gift ryker rundt 40 % av ekteskapene (google) 

Det er altså ganske høy sannsynlighet for at man kommer til å gå fra hverandre uavhengig av bransje, så det trenger jo ikke være yrket selv, men rett og slett at veldig mange går fra hverandre, og t det er de vi leser om fordi de er influensere? 

  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (1 time siden):

Ah ok!

Nå er jeg med :) Jeg følger henne ikke, bare husker en post under covid hvor de dro på overraskelsesbesøk - var veldig hyggelig!

Hadde helt klart gjort det samme som henne om hun velger det. Hun har nettverk på Østlandet og det er nærme jobbrelaterte ting. 
 

Og uten at jeg aner hva denne Dennis (?) har av forpliktelser i denne baren så kan jeg vel bare si at jeg ikke kjenner noen i den bransjen (og det er endel) som har fortsatt etter de fikk barn. Så at han tenkte «la meg starte bar» er nå en ting, men det å jobbe i en er omtrent komplett umulig med barn. Som influencer har man vel ganske fleksibel ordning. 

Ikke at jeg kjenner dem i det hele tatt, men et barn trenger pappaen sin også i hverdagen - så for han og ungens del så håper jeg han flytter etter hvorenn de lander. 
 

 

 

Nå er det jo Kristin som velger å ikke flytte til Stavanger like vel da. Til tross for at ungen har fått barnehage plass, Dennis har leilighet å jobb der.  Så synes ikke det blir riktig å klandre Dennis for å eventuelt ikke flytte etter. Det er ikke bare mor som skal bestemme hvor alle skal bo.  Når det kommer til valget av å starte en bar så tipper jeg han kommer til å jobbe sånn på sikt når ting er etablert og muligheten for flere ansatte de helgene Kristin har ungen.  Så lenge han er til stede når de er hans dager med barnet er det vel helt likegyldig ol han jobber i en bar eller på Kiwi.  Tenker du det samme om sykepleiere f.eks ? Mye helg og nattjobbing der også.  

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det vel uansett veldig vanskelig for Dennis å ha vanlig samvær eller 50/50 når han har en nyoppstartet bar. Sikkert en hel haug med jobbing, masse kveld, helg og natt. Han jobber neppe 07-15 liksom. 

Så dermed så passer det nok best at Kristin tar hovedansvaret nå til å begynne med. Hun har vel sikkert også mulighet til å reise til Stavanger og oppholde seg der over lengre tid. Så lenge de er venner og klarer å samarbeide om sønnen er det til det beste. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tullerikke skrev (6 timer siden):

Trist at så mange forhold ikke takler å få barn.

Atte hææ!?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woody56 skrev (9 timer siden):

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste?

Det er så å si aldri til barnets beste. Det må vi bare vedkjenne oss. Nye partnere og mine, dine, våre kan skape mye uro for mange. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de bevarer vennskapet og kanskje finner tilbake til hverandre senere 😥❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Det er så å si aldri til barnets beste. Det må vi bare vedkjenne oss. Nye partnere og mine, dine, våre kan skape mye uro for mange. 

Er vel ikke så mye bedre å utsettes for to foreldre som ikke får forholdet til å fungere.

  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist 💔❤️
Virker som de kjempet en stund for at dette skulle fungere. De får ha lykke til videre på hver sin vei.

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Det er så å si aldri til barnets beste. Det må vi bare vedkjenne oss. Nye partnere og mine, dine, våre kan skape mye uro for mange. 

Det avhenger vel i stor grad av hvordan foreldre samarbeider og hvordan de ivaretar barnet. Mye krangling og uro hjemme kan du fint få med to foreldre som holder sammen uten å egentlig ønske det. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mio-lio skrev (10 timer siden):

Nå er det jo Kristin som velger å ikke flytte til Stavanger like vel da. Til tross for at ungen har fått barnehage plass, Dennis har leilighet å jobb der.  Så synes ikke det blir riktig å klandre Dennis for å eventuelt ikke flytte etter. Det er ikke bare mor som skal bestemme hvor alle skal bo.  Når det kommer til valget av å starte en bar så tipper jeg han kommer til å jobbe sånn på sikt når ting er etablert og muligheten for flere ansatte de helgene Kristin har ungen.  Så lenge han er til stede når de er hans dager med barnet er det vel helt likegyldig ol han jobber i en bar eller på Kiwi.  Tenker du det samme om sykepleiere f.eks ? Mye helg og nattjobbing der også.  

Nå leste du innlegge veldig feil utfra det jeg mente :) 

Klandrer åpenbart ikke to folk som gjør det beste de kan for å ha det bra. 
 

Barbransjen er veldig annerledes enn helse, på alle måter. Og nei - turnus er ikke det samme som barjobbing btw.

Det er ikke et moralsk utsagn. 
 

Vennligst ikke les Bibelen som djevelen osv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woody56 skrev (12 timer siden):

Så mange influencere som går fra hverandre... Marna, Iselin Guttormsen, Kristin, etc. Listen er lang! Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste? Jeg gleder meg til dagen det kommer mer forskning på barns følelser og tanker etter et samlivsbrudd. Mange barn og unge sliter i dag. Dette må jo være noen av grunnene? Ingen barn liker å pendle mellom to hjem eller pakke kofferten en helg for å dra til mor eller far.

Nei, ingen barn liker det.

Det vet de fleste foreldre - så mange holder ut ekstra lenge på sparebluss av den grunn.

Skilsmissetallene har ikke økt noe voldsomt de siste årene, det er vel snarere tvert imot?

Det man vet via forskning er at de barna som vokser opp med skilte foreldre har relativt sett dårligere psykisk helse.

Men det er ekstremt lite utslag på de med foreldre som samarbeider godt.

De som sliter mest er de som har svak tilknytning til den ene forelderen (altså lite samvær), samt de som vokser opp med høyt konfliktnivå. 
 

Når det er sagt så setter jeg stor pris på kjendiser/influencere som snakker om realitetene ved samlivsbrudd - og som er (delvis iallefall) ærlige om hvor tøft det er. 

Og om man får se at livet sakte men sikkert går videre på andre måter så tør kanskje andre ta samme valg - eller som for min del - reflekterer rundt hvorfor jeg ikke ønsker det samme og hva man kan gjøre fir å ha det bra sammen.

Jeg tror sånne poster kan utløse trygghet i egne beslutninger/ønske/behov om brudd, men også kanskje at flere velger å gjøre noe aktivt for å prøve videre sammen. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LessMiserable said:

Er det noen som vet hvor i verden Kristin Gjelsvik er?

Har du planer om å oppsøke henne?

Blir bekymret jeg

  • Liker 38
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Woody56 skrev (12 timer siden):

Så mange influencere som går fra hverandre... Marna, Iselin Guttormsen, Kristin, etc. Listen er lang! Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste? Jeg gleder meg til dagen det kommer mer forskning på barns følelser og tanker etter et samlivsbrudd. Mange barn og unge sliter i dag. Dette må jo være noen av grunnene? Ingen barn liker å pendle mellom to hjem eller pakke kofferten en helg for å dra til mor eller far.

I dagens «moderne» samfunn så er flere og flere barn vant til å ha to familier kontra for flere 10-år siden. Jeg har vært med å forsket på «små barn og samlivsbrudd» i forbindelse med egen utdanning, og konklusjonen ble at det finnes ingen fasit på hvordan barna opplever dette, det er så utrolig individuelt, og det er mange faktorer som spiller inn, og ikke ene og alene at «mor og far går fra hverandre». 
 

Selvfølgelig er det nok ikke gøy å pendle mellom foreldre, men det er utrolig hvordan mange barn tilpasser seg - spesielt når de er små og hjernene er i større endringsmodus ☺️ Barn tilpasser seg ofte nye ting mye bedre enn voksne. 
Det er uansett bedre å leve i to hjem enn å leve i ett ulykkelig hjem med misfornøyde foreldre. Av og til er faktisk et brudd til barnets beste (sett i lengden, og i framtida, mtp konfliktnivå hjemme og andre ting hvis foreldre velger å bare holde sammen fordi de *må*). Barna har det gjerne bra så lenge foreldrene har det bra, og majoriteten av de som går fra hverandre velger å sette barna først og følger opp så godt de kan ❤️ 

 

Endret av mhjo
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme

Dette så jeg komme. Dennis ville til Stavanger som er hjembyen, forståelig nok når en er knyttet til oppvekst og by. Dennis ville flytte tilbake til hjembyen, det slet nok Kristin med som er blitt en Oslo jente. Kredit for hun virkelig prøvde. Et liv som småbarnsfar og arbeid på pub (pub liv) fungerer dårlig sammen. Dennis kommer hjem på natten/ tidlig morgen, flere ganger i uken og må ha seg nødvendig søvn, Kristin må ta seg av barnet. Publiv og småbarnslivet fungerer dårlig sammen. Her blir det ikke noe 50/50 barnefordeling, da far ikke har mulighet til det pga han valgte publiv foran papparollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LessMiserable skrev (46 minutter siden):

Er det noen som vet hvor i verden Kristin Gjelsvik er?

Altså - du har issues.. store issues. La dama være i fred og ta vare på deg selv. 
 

Du har INGENTING med hvor hun befinner seg, hvem hun er med eller hva hun gjør. Det du bør gjøre er å oppsøke psykisk hjelp og få kontroll på problemene dine.

  • Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LessMiserable skrev (50 minutter siden):

Er det noen som vet hvor i verden Kristin Gjelsvik er?

Her har jeg et eksempel på du kanskje bør få hjelp for.. også kanskje slutte å bry deg om hva alle andre gjør..

D3DFDF9D-A604-4CA7-B579-F57328E8898A.png

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...