Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, førstedamen skrev:

Når jeg ser episoden om hun å Dennis i I lomma på Silje, så synes jeg ikke det er så rart at hun kjørte bedriften sin konkurs. Skulle tro man lærte av slikt, men ser ikke slik ut. 

Og etter Vixen talen har hun vært mye i media. God morgen Norge idag, debatten, div aviser. Kom ikke her å si at å gå direkte på SE ikke var med intensjon bak. Hun sa jo selv at hun ikke blir hørt om hun ikke gjør det slik. Ekkelt spør du meg. 

Og som hun også sa selv - om noe så skremmer hun nok vekk flere sponsorer enn hun tjener på det,ved å være såpass frempå.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg ser episoden om hun å Dennis i I lomma på Silje, så synes jeg ikke det er så rart at hun kjørte bedriften sin konkurs. Skulle tro man lærte av slikt, men ser ikke slik ut. 

Og etter Vixen talen har hun vært mye i media. God morgen Norge idag, debatten, div aviser. Kom ikke her å si at å gå direkte på SE ikke var med intensjon bak. Hun sa jo selv at hun ikke blir hørt om hun ikke gjør det slik. Ekkelt spør du meg. 

SE er en b e d r i f t. En uetisk bedrift. Hvordan mener du man kan kritisere det bedriften står for? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pop up bruker skrev:

Tor ikke det var penis-snakk som var poenget her, men at også KG hadde seg ting som kan påvirke unge negativt 

Joda,men da kunne Pappa SE blitt stående å forklart hvorfor datteren hans (ved fler anledninger) har gjort akkurat det samme som K gjorde 1 gang.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Joda,men da kunne Pappa SE blitt stående å forklart hvorfor datteren hans (ved fler anledninger) har gjort akkurat det samme som K gjorde 1 gang.

Ja, det kunne han. Syns det var en du avslutning av NRK og at hele poenget druknet i slutten 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at KG legger seg flat og man så på henne at dette var dumt. Episoden er fjernet 30 minutt senere! 

KG har selvfølgelig gjort og sagt ting som «ikke er greit» og som også har vært med å påvirke. Så blir man jo voksen og ser mer av ansvaret man har, og ting som kunne vært unngått. Hadde KG sett en endring i bransjen og f.eks hos SE (som blir nevnt og brukt som et eksempel) så ser hun fremover. Det viste hun ved å skryte av Isabel som har gjort en endring! 

Alle gjør og sier feil også er det hvordan man rydder opp i det i ettertid. KG innrømmet at det krasse og banneordene i talen burde vært unngått og at hun kunne formulert seg bedre. Vi ser jo at hun får frem det hun vil på en bra måte også under dagens sending, men skal man bli hørt så må man rope høyt. Sier ikke jeg er enig i at talen burde blitt lagt frem sånn som den gjorde, men er ganske sikker på at følelser og engasjement tok overhånd! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pop up bruker skrev:

Ja, det kunne han. Syns det var en du avslutning av NRK og at hele poenget druknet i slutten 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa-manageren startet bra, men mistet det helt på slutten når han nektet å svare på hva SE tjener. Når han i tillegg svarer følgende på Kristin sitt direkte spørsmål om hvordan skal vi klarer å skille bedrift og person og kunne kritisere bedriften; ikke komme med personangrep. God dag mann økseskaft, det svaret bekrefter jo bare at de ikke evner å skille person og bedrift og oppfatter alt som personangrep og mobbing.

Det var et smart trekk å sette inn pappa, han kan åpenbart ikke svare på noen av spørsmålene SE ville måttet svare på om hun hadde blitt stilt om hun selv hadde deltatt i debatten. Han svarer i tillegg at det handler om livet hennes, og at det selvsagt tas personlig når man blir kritisert. Kristin prøver å heve nivået og fokuset på debatten opp til noe mer en bedriften SE. Dette imøtegår SE ved å publisere en kronikk i VG hvor hun forulempet forsterker inntrykket av at Kristin har rettet personangrep mot henne. Markedsmessig smart for hennes del, ovenfor alle som ikke ser rett gjennom den kyniske strategien. 

Tips til deg, Kristin, om du leser; tren på hvordan du oppfører deg i en debatt når du ikke snakker. Slikking på leppene, rynking av panne, overdreven plukking på håret osv påvirker negativt. Forsøk å stå rolig og med et avslappet ansiktsuttrykk, da framstår du mer positivt på tv-skjermen.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
9 minutter siden, førstedamen skrev:

Det som er ekkelt er at SE driver med ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eksperten på micropeniser får stå å fable i vei om at det er mobbing, er helt patetisk. Det så nesten ut som om han tok det personlig. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
8 minutter siden, J.. skrev:

Og som hun også sa selv - om noe så skremmer hun nok vekk flere sponsorer enn hun tjener på det,ved å være såpass frempå.

Det tror jeg ikke, som hun siste som snakket sa, så er det flere mindre influensere som idag får jobber og oppdrag kun pga VERDIENE de fronter og innehar, og ikke hvor store de er, mange klikk de har og hva de tjener. 

Når hun er ute å fronter verdiene sine slik, vil hun klart få flere sponsorer, da det er dette de vil ha, fordi det er dette kundene deres vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturligvis nøye kalkulert at far stiller i stedet for Sophie Elise. Han kan ikke konfronteres like insisterende og inngående siden han er der på vegne av den det gjelder og det kjennes gjerne ubehagelig å skulle kritisere noen via en tredjeperson som attpåtil er vedkommendes far. Han står  langt friere til å ikke svare på spørsmål med begrunnelsen «det kan jeg ikke kommentere, dette er hennes tanker» (fritt sitert). Dette var en fullstendig meningsløs deltakelse, som vel også var intensjonen. For hva ønsket han å si? At dette er alle andres ansvar enn Sophie Elises å bære? At ansvarsfraskrivelse er arvelig?

Det er sikkert behagelig å sende sin far for å svare for dine handlinger mens du skriver en kronikk, der du bare kaster ut mange spørsmål og peker på alt annet enn deg selv. Redaksjonell innblanding er selvfølgelig for risikabelt; Sophie Elise foretrekker monolog. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE er så glad i oppmerksomhet og så opptatt av å være et offer, at hun glatt overser at det hun skriver i VG får henne til å framstå som uvitende og ureflektert. Jeg heier på folk som KG, som tør å tale og som virkelig vil løfte debatten til det nivået den fortjener. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
11 minutter siden, Skogspike skrev:

SE er en b e d r i f t. En uetisk bedrift. Hvordan mener du man kan kritisere det bedriften står for? 

På en konstruktiv måte, slik man alltid burde dele ut kritikk om man ønsker at kritikken skal taes til følge. Åpne for en dialog. 

Ved å ordlegge seg som Kristin gjør hun bare at alle går i forsvar, og det ønsker hun jo faktisk ikke, sa hun. Hun vil ha en konstruktiv debatt, men hun har ødelagt debatten før den starter, men ser det ikke selv. 

Prøvd å åpne en diskusjon med DU ER, uten at det ender i krangel? Nei nettopp, for det er faktisk ikke mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en konstruktiv måte, slik man alltid burde dele ut kritikk om man ønsker at kritikken skal taes til følge. Åpne for en dialog. 

Ved å ordlegge seg som Kristin gjør hun bare at alle går i forsvar, og det ønsker hun jo faktisk ikke, sa hun. Hun vil ha en konstruktiv debatt, men hun har ødelagt debatten før den starter, men ser det ikke selv. 

Prøvd å åpne en diskusjon med DU ER, uten at det ender i krangel? Nei nettopp, for det er faktisk ikke mulig. 

Kristin HAR forsøkt dialog. Hun har hatt private samtaler med SE før videoranten sin. Hun var på Debatten med SE i fjor, hvor SE lovet bot og bedring men har fortsatt på akkurat samme vis. Tror du mer dialog vil ha en effekt? SE er en kynisk forretningskvinne som unnviker legitim kritikk ved å framstille seg selv som et offer. Og det verste av alt; hun slipper unna med det!!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, xemiliex skrev:

Det er naturligvis nøye kalkulert at far stiller i stedet for Sophie Elise. Han kan ikke konfronteres like insisterende og inngående siden han er der på vegne av den det gjelder og det kjennes gjerne ubehagelig å skulle kritisere noen via en tredjeperson som attpåtil er vedkommendes far. Han står  langt friere til å ikke svare på spørsmål med begrunnelsen «det kan jeg ikke kommentere, dette er hennes tanker» (fritt sitert). Dette var en fullstendig meningsløs deltakelse, som vel også var intensjonen. For hva ønsket han å si? At dette er alle andres ansvar enn Sophie Elises å bære? At ansvarsfraskrivelse er arvelig?

Det er sikkert behagelig å sende sin far for å svare for dine handlinger mens du skriver en kronikk, der du bare kaster ut mange spørsmål og peker på alt annet enn deg selv. Redaksjonell innblanding er selvfølgelig for risikabelt; Sophie Elise foretrekker monolog. 

Hehe, spot on. "Det er mye mer komplisert og dessuten er det privat", liksom. (Også fritt etter hukommelsen).

Men ja, han var veldig ivrig på å støtte Sundgot Borgen i at ansvarliggjøring og bevisstgjøring hos mottakerne, altså blogglesere, var veien å gå. Kjent argumentasjon også fra feks ekteparet Eriksen.

I tillegg tolket jeg det som at han forsøkte å framstille Sophie Elise som et offer som måtte forstås mht hennes hang til kosmetisk kirurgi, med alle sine kryptiske "det er komplisert"-svar. At hun har et ansvar ved å fronte og publisere dette til leserne sine, og at hun gjør et VALG mht å gjøre akkurat det virket det ikke som han hadde noe refleksjonsnivå på overhodet. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Kristin HAR forsøkt dialog. Hun har hatt private samtaler med SE før videoranten sin. Hun var på Debatten med SE i fjor, hvor SE lovet bot og bedring men har fortsatt på akkurat samme vis. Tror du mer dialog vil ha en effekt? SE er en kynisk forretningskvinne som unnviker legitim kritikk ved å framstille seg selv som et offer. Og det verste av alt; hun slipper unna med det!!

Da burde K fortsette i det sporet og heve hode høyere enn å bli usaklig som hun gjorde i forrige debatt og på vixen. 

Og om dere tror den fremgangsmåten med negativ kritikk med kritisk og dømmende tonefall har god effekt så bør dere lese litt psykologi. Det har faktisk ofte omvendt effekt og kan gjøre at influensere går imot og gjør akkurat det vi ikke vil de skal. 

Åpen dialog og berettiget kritikk av hele bransjen kunne faktisk over tid fått SE og andre til å tenke, men nå har de det hele i vrangstrupen og er allerede negativt innstilt til det. Da blir endring en umulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser ikke blogger og ser på ikke på reality-TV, men jeg så én sesong av PH for flere år siden og det var den sesongen hvor Kristin og typen hennes var med, og jeg syns begge var ufyselige. De drev og mobbet en annen deltaker som de mente så ut som en bimbo og Dennis mobbet også en annen mannlig deltaker, det ble så ille at han spyttet på ham - og denne mannlige deltakeren hadde ikke gjort noe mot denne Dennis-mannen, han holdt avstand. Ufyselig oppførsel som ikke kan unnskyldes. At de nå leker morals høyvokter er en vits. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Paperwall skrev:

Jeg leser ikke blogger og ser på ikke på reality-TV, men jeg så én sesong av PH for flere år siden og det var den sesongen hvor Kristin og typen hennes var med, og jeg syns begge var ufyselige. De drev og mobbet en annen deltaker som de mente så ut som en bimbo og Dennis mobbet også en annen mannlig deltaker, det ble så ille at han spyttet på ham - og denne mannlige deltakeren hadde ikke gjort noe mot denne Dennis-mannen, han holdt avstand. Ufyselig oppførsel som ikke kan unnskyldes. At de nå leker morals høyvokter er en vits. 

Fikk samme inntrykk selv av PH deltagelsen. KG kan ri godt nå fordi hun har valgt riktig leir. Man vil få uendelig god støtte ved å kritisere plastisk kirurgi uansett hvem man er fordi de unge er så sårbare. Skarpt av NRK å bringe opp mikropenis saken, hun så rimelig ubekvem ut der hun stod, men hun reddet seg jo godt inn. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Syns egentlig ikke det blir helt det samme å snakke om mikropeniser som å vise at opererer seg ei «drømmerompe» 
Greit nok så er det sikkert kjipt for menn med ja, mikropeniser, at dette er tema, men det er likevel ikke helt i hverken genren eller i mengden kroppsprat som hos enkelte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Justsaying skrev:

Syns egentlig ikke det blir helt det samme å snakke om mikropeniser som å vise at opererer seg ei «drømmerompe» 
Greit nok så er det sikkert kjipt for menn med ja, mikropeniser, at dette er tema, men det er likevel ikke helt i hverken genren eller i mengden kroppsprat som hos enkelte andre.

Det kommer an på hvordan du ser det. SE har jo ikke mobbet eller hengt ut noen så vidt jeg vet, bare delt litt vel mye av seg selv. Det KG gjorde i podden med mikropenispraten var jo å latterliggjøre og henge ut en gruppe menn som sliter. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...