MaleficentAurora Skrevet 2. februar 2020 #1041 Del Skrevet 2. februar 2020 15 minutter siden, PippiLa skrev: Forstår meg ikke på denne offerrollen i ettertid. At hun ikke forutså og selv skjønte at talen ble alt for personrettet og drøy for et slikt forum er jo bare merkelig. Har hun ingen apparat rundt seg som kan hjelpe henne til å ta klokere valg ang hvordan hun skal få frem poengene sine? Kristin har aldri plassert seg i noe offerrolle når hun har faktanen klinkende klart foran seg. 13 minutter siden, PippiLa skrev: Men man har jo ikke skjønt noe som helst om mediehåndtering hvis man ikke skjønner at media ikke kan tvinge en kommentar ut av folk. Man kan gjøre akkurat som man vil og si «ingen kommentar» til man blir 100 år. Dette er ingenting å irritere seg over, det er jo bare sånn ting fungerer. Hun må heller finne smartere løsninger på å få frem poengene sine. Det blir for enkelt og si. Siden SE ikke kan innta offerrollen slik hun gjorde da hun var blogger så tier hun heller. Det er noe hun skulle ha gjort fra dag 1. Så hadde Kristin og andre sluppet og måtte konfrontere SE med galskapet hun bedriver med. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. februar 2020 #1042 Del Skrevet 2. februar 2020 (endret) Selv om det er at SE gjør et "smart trekk" ved å velge å ikke kommentere (og dermed kommer "unna" med mye ) - så kan vi faktisk ikke ha det sånn at journalister i NRK skriver "svada". Journalisten har jo ikke hørt podcast-episoden en gang, bare dratt noe fullstendig ut av kontekst for å vinkle det dit vedkommende journalist vil. Vi kan ikke ha statstøttede TV-stasjoner som lager underholdningsprogrammer med plastiske operasjoner heller, og vi kan ikke gi priser til -og hylle influencere som lyver folk rett opp i ansiktet (SE løy når hun sa i debatten at vi ikke bør dokumentere en reise med plastisk kirurgi) Endret 2. februar 2020 av Isild 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 2. februar 2020 #1043 Del Skrevet 2. februar 2020 2 minutter siden, Isild skrev: Selv om det er at SE er gjør et "smart trekk" ved å velge å ikke kommentere (og dermed kommer "unna" med mye ) - så kan vi faktisk ikke ha det sånn at journalister i NRK skriver "svada". Journalisten har jo ikke hørt podcast-episoden en gang, bare dratt noe fullstendig ut av kontekst for å vinkle det dit vedkommende journalist vil. Vi kan ikke ha statstøttede TV-stasjoner som lager underholdningsprogrammer med plastiske operasjoner heller, og vi kan ikke gi priser til -og hylle influencere som lyver folk rett opp i ansiktet (SE løy når hun sa i debatten at vi ikke bør dokumentere en reise med plastisk kirurgi) Så enig med deg. Personer som Kristin er utrolig viktig og ha i blogg bransjen å generelt. Da er det synd at en simpel journalist vinkler saken mot henne ut fra en pitte liten snitt av podcasten. Når saken i seg selv er om noe helt annet. At journalistene har lov til å vinkle slik er ubegripelig. Dem burde heller ha fokuset på hvorfor Kristin valgte å ta den tordnetalen og hva slags resultat av det som ønskes ut av det. Men det er jo til døve ører både til høyre og venstre for seg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. februar 2020 #1044 Del Skrevet 2. februar 2020 4 minutter siden, Uglesjel skrev: Så enig med deg. Personer som Kristin er utrolig viktig og ha i blogg bransjen å generelt. Da er det synd at en simpel journalist vinkler saken mot henne ut fra en pitte liten snitt av podcasten. Når saken i seg selv er om noe helt annet. At journalistene har lov til å vinkle slik er ubegripelig. Dem burde heller ha fokuset på hvorfor Kristin valgte å ta den tordnetalen og hva slags resultat av det som ønskes ut av det. Men det er jo til døve ører både til høyre og venstre for seg. Håper Kristin vet at mange støtter henne. Og hvis hun leser her: Takk for at du orker og tør! Så lenge bloggere er "melkekyr" hos TV2,/Egmont så tror jeg de kommer unna med "hva som helst". Flere ekspempler på det. Men at NRK skriver en så utrolig dårlig og lite nyansert artikkel er skuffende. Her kunne de hentet dokumentasjon fra SE`s egne uttalelser i debatten selv om hun ikke vil uttale seg. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 2. februar 2020 #1045 Del Skrevet 2. februar 2020 5 minutter siden, Isild skrev: Håper Kristin vet at mange støtter henne. Og hvis hun leser her: Takk for at du orker og tør! Så lenge bloggere er "melkekyr" hos TV2,/Egmont så tror jeg de kommer unna med "hva som helst". Flere ekspempler på det. Men at NRK skriver en så utrolig dårlig og lite nyansert artikkel er skuffende. Her kunne de hentet dokumentasjon fra SE`s egne uttalelser i debatten selv om hun ikke vil uttale seg. Kristin vet at hun har mange som støtter henne. Hun er nok mer oppgitte over måten media velger å håndtere dette på siden SE plutselig har lært seg å holde kjeft. Er det fordi hun ikke lengre er en blogger som kan stilles til ansvar for sine handlinger mon tro. Eller er det fordi hun rett å slett ikke kan kommentere fordi hun vet at bevisene for 10 mnd siden ligger ute, og ikke kan forsvarere at hun tok med seg et kamera team inn på operasjonsstuen likevel? Dette er noe vi ikke kommer til få svar på nå som SE skal leke "stille som en østers" på havets bunn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 2. februar 2020 #1046 Del Skrevet 2. februar 2020 5 timer siden, Isild skrev: Vil tro media sto i kø for å høre SE`s tilsvar på Vixen. Men på egen IG-story var beskjeden fra henne til media at hun ikke ønsket å snakke med de. Så da blir det jo den stilltiende "offer"-taktikken som vanlig. Om hun hadde stilt opp og sagt noe, så hadde folk kritisert det uansett, så hun ser vel at det ikke vil komme noe godt ut av det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. februar 2020 #1047 Del Skrevet 2. februar 2020 50 minutter siden, Gorilla skrev: Om hun hadde stilt opp og sagt noe, så hadde folk kritisert det uansett, så hun ser vel at det ikke vil komme noe godt ut av det.. Hun er feig som ikke tør står for det hun gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. februar 2020 #1048 Del Skrevet 2. februar 2020 (endret) Jeg er enig med dem som mener at talen ble alt for drøy og personrettet. Hun har jo selv innrømmet at det også var et stikk mot Sophie Elise. (https://www.nettavisen.no/livsstil/kristin-gjelsvik-hardt-ut-i-takketalen---na-er-det-faen-meg-nok/3423917746.html) Hun ble vel mektig provosert da S.E vant årets business , og håndterte dette feil Ikke noe galt med budskapet, men dette ble feil setting og for personrettet, Reaksjonen til publikum i salen ref Vita/Wanda Joakim Kleven viser jo også at mange syntes det ble pinlig. Selv om noen støtter henne har hun fått massiv kritikk i ulike kommentarfelt etter dette, og budskapet hennes drukner. Det var også uheldig for henne at NRK journalisten drar frem podvcasten. ang mikro penis. uansett hvordan hun avslutter den, latterliggjør hun størrelsen ( kjente ingen ting) .Dette virker da dobbeltmoralsk, Sophie Elise holder klokelig munn. Ønsker vel ikke noen ny bloggkrig, og kommer bedre ut av det ved å la vøre å utale seg. Smart trekk av henne, da KG da må forsvare seg selv. KG bør lære å besinne seg. Hun har et viktig budskap, men som det hele fremstilles kan virke mer som å få blest rundt seg selv,, noe hun tjener på ved å øke antall følgere. Endret 2. februar 2020 av Lana01 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 2. februar 2020 #1049 Del Skrevet 2. februar 2020 2 minutter siden, Lana01 skrev: Reaksjonen til publikum i salen ref Vita/Wanda Joakim Kleven viser jo også at mange syntes det ble pinlig. Selvfølgelig reagerer venner av SE på denne måten,og nettopp fordi de er omgangsvenner tar de også parti med "sin del". Vita er også tidvis SE's stylist,altså reagerer hun på arbeidsgivers veier. Hadde hun reagert motsatt hadde det nok brått blitt slutt på oppdragene også. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 2. februar 2020 #1050 Del Skrevet 2. februar 2020 Kristin er jo en del av problemet. Hun lever også av å utlevere seg selv, sitt eget image, sin kropp, partner og barn (som hun lovet å ikke gjøre). Hun reklamerer for klær som bare passer til tynne folk. Og hun fronter dyre merkeklær og interiør, svindyre barneprodukter og et enormt forbruk. Bare fordi hun også er influenser. Hun kan gå foran som et godt forbilde og slutte, men det gjør hun jo ikke. Hun er også et av de forbildene som unge jenter ser til, og hun skaper idealer, enten hun vil eller ikke. Det er selvfølgelig ikke bare hennes skyld at hun er slank og pen, men hun virker ikke å være veldig bevisst på at hun selv er del av problemet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. februar 2020 #1051 Del Skrevet 2. februar 2020 10 minutter siden, J.. skrev: Selvfølgelig reagerer venner av SE på denne måten,og nettopp fordi de er omgangsvenner tar de også parti med "sin del". Vita er også tidvis SE's stylist,altså reagerer hun på arbeidsgivers veier. Hadde hun reagert motsatt hadde det nok brått blitt slutt på oppdragene også. Dette ☝️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg xemiliex Skrevet 2. februar 2020 Populært innlegg #1052 Del Skrevet 2. februar 2020 Denne saken gjør meg noe misantropisk. Av flere grunner. Den illustrerer veldig godt hvordan den offentlige samtalen generelt sett forløper for tiden. Komplekse problemstillinger og strukturer blir redusert til en debatt om debatten. Rammen, formen og øvrige omstendigheter blir viktigere enn saken; vi rekker ikke frem til utspringet for debatten før vi alle sitter og diskuterer all verdens whataboutism. Det er forstemmende, fordummende og utmattende. Nå diskuterer folk toneleie, antall banneord, når og hvor kritikken ble gitt i stedet for å gå til kjernen og diskutere konkret det som ble presentert. Og det passer jo tilfeldigvis Sophie Elise AS’ mediestrategi helt perfekt. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett henne møte kritikk substansielt. Hun går aldri inn i tematikken, hun knebler den. Enten ved å avspore og hevde seg mobbet eller ved å ganske enkelt ikke forholde seg til den. Det er naturligvis lett å forstå at hun ser seg best tjent med dette heller enn å argumentere for en tapt sak. Det vi sitter igjen med denne gangen er et fragment av en samtale i en podcast som omhandler mikropenis. Gratulerer. Akkurat det gjør meg for øvrig mer konspiratorisk enn misantropisk. Men det er rett og slett skremmende å se hvor enkelt det er for Sophie Elise å manipulere både mediene og massene. Narrativet om en usikker jente som ikke har begrep om sin egen påvirkningskraft der hun blogger fra pikerommet ser ut til å være godt sementert. Mediene ser seg ikke tjent med å konfrontere en av landets største medieprofiler med hennes åpenbare og profitterende selvmotsigelser og kyniske forretningsdrift. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 2. februar 2020 #1053 Del Skrevet 2. februar 2020 4 minutter siden, xemiliex said: Denne saken gjør meg noe misantropisk. Av flere grunner. Den illustrerer veldig godt hvordan den offentlige samtalen generelt sett forløper for tiden. Komplekse problemstillinger og strukturer blir redusert til en debatt om debatten. Rammen, formen og øvrige omstendigheter blir viktigere enn saken; vi rekker ikke frem til utspringet for debatten før vi alle sitter og diskuterer all verdens whataboutism. Det er forstemmende, fordummende og utmattende. Nå diskuterer folk toneleie, antall banneord, når og hvor kritikken ble gitt i stedet for å gå til kjernen og diskutere konkret det som ble presentert. Og det passer jo tilfeldigvis Sophie Elise AS’ mediestrategi helt perfekt. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett henne møte kritikk substansielt. Hun går aldri inn i tematikken, hun knebler den. Enten ved å avspore og hevde seg mobbet eller ved å ganske enkelt ikke forholde seg til den. Det er naturligvis lett å forstå at hun ser seg best tjent med dette heller enn å argumentere for en tapt sak. Det vi sitter igjen med denne gangen er et fragment av en samtale i en podcast som omhandler mikropenis. Gratulerer. Akkurat det gjør meg for øvrig mer konspiratorisk enn misantropisk. Men det er rett og slett skremmende å se hvor enkelt det er for Sophie Elise å manipulere både mediene og massene. Narrativet om en usikker jente som ikke har begrep om sin egen påvirkningskraft der hun blogger fra pikerommet ser ut til å være godt sementert. Mediene ser seg ikke tjent med å konfrontere en av landets største medieprofiler med hennes åpenbare og profitterende selvmotsigelser og kyniske forretningsdrift. Nok en gang er jeg enig i alt du skriver. Jeg sitter også igjen med en sånn følelse av at "sukk, var det sånn det skulle gå, ja." Kristin høster massiv kritikk over hele linja. Nok en gang viser folk seg å være mer opptatt av form enn innhold, noe jeg ser på som et større samfunnsproblem som strekker seg langt ut over denne debatten. Gi folket brød og sirkus, så er det ingen som stiller kritiske spørsmål. Ja, det var klønete av Kristin å gå ut slik hun gjorde, mest for hennes egen del, fordi det er hun som må betale for det. Og ja, hun er mye mer amatørmessig i å håndtere media enn SE, fordi SE er jo noe av et mediegeni; det er dét som har fått henne dit hun er i dag. Burde Kristin hengt ut mikropeniser? Nei, åpenbart ikke. Det er et slag under beltestedet mot menn med komplekser. Men hva i all verden har det å gjøre med at Sophie Elise tok med seg et kamerateam inn på operasjonsstua, akkurat slik hun hadde lovet å ikke gjøre 10 måneder tidligere? Er det slik at Kristin må være feilfri for å kunne kritisere forherligelsen av plastisk kirurgi? Og jeg lurer virkelig seriøst på hva det er som gjør at alle har så lett for å se SE som den stakkars, lille jenta? Er det det at hun er liten av vekst? At hun ser ung ut? Folk snakker om at Kristin er en voksen dame som henger ut noen som er yngre enn seg. Altså, ærlig talt. SE er 25 år gammel, hun har vært kjendis i 10 år og har vist seg å være mester i manipulere narrativet om seg selv og holde på medienes oppmerksomhet. For meg er det så opplagt at det er Kristin som er underdogen i denne kampen, men folk flest ser det altså motsatt. Det er stakkars, lille SE som må beskyttes mot slemme, voksne Kristin, og noe av det kritikken mot Kristin går ut på, er altså at hun bannet. Sjelden har vel uttrykket "banne i kjerka" kommet mer til sin rett. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 2. februar 2020 #1054 Del Skrevet 2. februar 2020 6 timer siden, lillesnøfnugg skrev: NRK : «KG kritiserer kroppspress, tullet selv om micropenis på egen podcast i 2 minutter». Hva fader skjer med media i Norge? Og Komikerfrue? Snakk om å hive seg på denne «gratis» oppturen. La inn både kommentar på KG sin IG og skrev et blogginnlegg på lørdag. Hvor nøytral er hun som er i UI stallen sammen med SE? De er faktisk kollegaer. Komikerfrue heiet på KG på Instagramstory under talen. Plutselig så snur hun? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. februar 2020 #1055 Del Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, Skogspike skrev: Komikerfrue heiet på KG på Instagramstory under talen. Plutselig så snur hun? Jepp, det var nok ikke bra for bedriften hennes å applaudere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 2. februar 2020 #1056 Del Skrevet 2. februar 2020 Bare nevner det: På Jodel diskuteres nå for harde livet hvor dobbeltmoralsk Kristin er pga. mikropenispodden. Enhver kritikk av SE drukner i larmen. Jeg vedder ganske mye på at det var noen i SEs team som pekte NRK-journalisten i retning av podcasten til Kristin og påpekte hvor dobbeltmoralsk det er. Det å peke på at kritikerne er dobbeltmoralske er klassisk SE-argumentasjon. Og antagelig har hun også noen som sitter og legger ut kommentarer på Jodel om hvor dobbeltmoralsk Kristin er. Akkurat så kynisk og velsmurt tror jeg maskineriet til SE er. Og landet rundt sitter det småjenter og fortviler fordi det er så synd på SE fordi hun har presentert et narrativ som seg selv som tidligere mobbeoffer. Man må bare ta hatten av for så kynisk og effektiv kommunikasjon. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. februar 2020 #1057 Del Skrevet 2. februar 2020 https://www.vg.no/spesial/c/stories/9vVwy9?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 👍🙌👏 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. februar 2020 #1058 Del Skrevet 2. februar 2020 (endret) 4 timer siden, Jobbermedbarn skrev: https://www.vg.no/spesial/c/stories/9vVwy9?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 👍🙌👏 Siterer : " Er influenser-bransjen og deres publikum så ømfintlige for kritikk, at de slenger ut mobbekortet eller avskriver kritikken som personangrep, så fort de er uenige eller synes kritikken er ubehagelig? Hvordan kan en aktør som Sophie Elise i det ene øyeblikket vinne en pris for årets business – som jo anerkjenner og understreker det faktum at influensere i aller høyeste grad driver business – og i neste øyeblikk slippe alt ansvar så snart businessen blir kritisert?" Jeg synes det er påfallende hvordan så mange influensere trer inn og ut av forbilde-rollen slik det passer dem. At de gladelig tar imot applaus og skryt når det passer seg, men gir fra seg ansvaret når det frister – med standard replikker som: «Det er jo bare å slutte og følge meg», «det er ingen som tvinger deg til å lese det jeg skriver», eller: «Nå orker jeg ikke flere stygge kommentarer. Jeg mottar faktisk drapstrusler» – som en indirekte avvisning mot ytterligere reaksjoner." Videre sier Sofie :»I det virkelige liv ville det vært som å henge opp en lapp i butikkvinduet med beskjeden: «Vi er dessverre stengt, kom tilbake senere». Endret 2. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 2. februar 2020 #1059 Del Skrevet 2. februar 2020 Også VG da, jøss... Det er flott! Får håpe dette sprer seg! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. februar 2020 #1060 Del Skrevet 2. februar 2020 2 timer siden, Skogspike skrev: Komikerfrue heiet på KG på Instagramstory under talen. Plutselig så snur hun? Skuffet over komiker frue. Ser det er flere som er skuffet i hennes eget kommentarfelt! Hun sier hun er enig i tema, men ikke måten! Det er jo det flere bloggere uttaler, men jeg ser ingen av de engasjerer seg i dette ellers? Hvis de virkelig er så engasjert i dette, men heller vil ha det på mer generell basis, hvorfor bruker de ikke blogger stemmen sin til det? Det er ingenting som tilsier at de er genuint opptatt av dette, da hadde de tatt det opp i den formen de mener er riktig. For en feig bransje! Heia Kristin! 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå