Gå til innhold

Er foreldre egentlig like glade i alle sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på dette lenge, da jeg har følt mamma liker lillesøsteren min bedre. Jeg er likere mamma enn henne på mange (negative) områder og det virker som hun takler det dårlig. Jeg er følsom og usikker og hun angriper meg for dette, selv om hun er slik selv. Alltid hatt mye høyere krav til min oppførsel og "klikka" på meg når jeg har prøvd å stå opp for meg selv. Søstra mi har hun en helt annen toleranse for. Hun har aldri forskjellsbehandlet oss materielt som jeg har merket. Men jeg har slitt mye med tanker om at hun ikke liker meg og at jeg føler meg utenfor når vi er sammen alle sammen(også følt dette med stefaren vår). 

Anonymkode: da45d...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire barn og absolutt like glad i dem alle. 

Men det er ikke alltid jeg liker alle like godt. De har alle perioder hvor de er veldig krevende og slitsomme, og perioder hvor de er enklest i verden. 

Jeg har ingen favoritt, men prøver å få alle til å føle seg som favoritten :) 

Anonymkode: 6b1a3...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje de fleste er like glade i alle barna sine, men liker noen bedre enn andre. Hvis det er noen der ute som kjenner seg igjen, vær så snill å tenk gjennom om dere ubevisst behandler barna forskjellig. Jeg har alltid kjent på at jeg er den "minst populære". Jeg er den de tar minst kontakt med og som nesten aldri fotograferes. Virker som at ting jeg gjør er mindre viktig. Og nei, det dreier seg ikke om praktiske hensyn som lang reisevei, dårlig overnattingsplass eller at de andre søsknene trenger dem mer. 

Anonymkode: fab16...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en gang barna mine , bare på spøk selvsagt, om de visste hvem av de som var favoritten min. Da svarte alle 3 i kor; «det er meg!!» 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-03-31 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Eller er det slik at man alltid har en favoritt ?

Anonymkode: 4a032...640

Tja. Min mor liker ikke meg. Jeg var barnet som ble så vanskelig, fordi hun failet :P hun liker IKKE stesøskene mine. Kun lillesøsteren min...

Jeg liker derimot begge mine unger, da forskjellige sider ved dem. Liker de like mye, men på hver sin måte. Det gjør like vondt å tenke på å miste en av dem. Tror normale foreldre opplever det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange skriver at den yngste blir favoritten til mor, men dette er ikke alltid tilfellet. Jeg er yngst, og mine eldre søsken har blitt bedre likt og tatt vare på både av nær og fjern familie. Moren min sier det er fordi jeg alltid har vært veslevoksen og klarer meg bedre alene enn mine eldre søsken... Kan være noe i det at «de svakeste» barna oppleves søtere og beskyttelsesinstinktet tar mer overhånd? Ofte er jo det den yngste, men ikke i min families tilfelle.

Anonymkode: 55fe3...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...