AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #81 Skrevet 31. mars 2018 Var ikke Marte Krogh hjemmeværende med rik mann? Han nektet jo å trille barnevogn og bytte bleier. Likevel tok forholdet slutt og hun fikk egen leilighet. Vet ikke om hun jobber nå. Anonymkode: 8b659...27a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #82 Skrevet 31. mars 2018 Vi har det sånn per idag. Barna i bhg har korte dager og 1-2 fridager i uken, skolebarnet slipper SFO før/etter skole. Jeg gjør husarbeid, handler osv på dagtid, så når ettermiddagen kommer har vi tid til å gjøre det vi har lyst til. Jeg syns det er gull verdt at barna slipper travle morninger, lekser etter SFO og eventuelle fritidsaktiviteter. Anonymkode: 0e487...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #83 Skrevet 31. mars 2018 Isteden for at en skal gå hjemme 100%, så kunne begge jobbet 50%, eller begge jobbet 60% eller 70%. Det må være utrolig destruktivt og deprimerende å gå hjemme hver dag. Bedre at begge får jobbe, og ha litt ekstra fri hver. Anonymkode: ed805...4a0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #84 Skrevet 31. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Isteden for at en skal gå hjemme 100%, så kunne begge jobbet 50%, eller begge jobbet 60% eller 70%. Det må være utrolig destruktivt og deprimerende å gå hjemme hver dag. Bedre at begge får jobbe, og ha litt ekstra fri hver. Anonymkode: ed805...4a0 Hvorfor? De dagene alle barna er på skole/bhg har jeg noe å gjøre hele tiden. Anonymkode: 0e487...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #85 Skrevet 31. mars 2018 Nei. Jobbe er viktig for kropp og sjel og gjør meg til en bedre mor. Jobbet redusert når barna var små. Anonymkode: 25d7f...9c5
Surriball Skrevet 1. april 2018 #86 Skrevet 1. april 2018 Å gud, nei, det hadde vært grusomt. Jeg holdt på å gå på veggen av permisjonen, det er vanvittig kjedelig å bare være hjemme. Ikke er det mangel på fantasi heller, for vi hadde avtaler eller skulle på noe omtrent hver dag jeg var hjemme, men det er så innmari godt å bruke hodet til noe faglig, bruke utdannelsen, snakke med voksne mennesker og å kunne ha fullt fokus på samtalen. Jeg kjenner ingen andre som er hjemme på fulltid og jeg klarer fint å holde leiligheten i orden med fulltidsjobb. Jeg har hatt et halvår som arbeidsledig en gang også, det var helt forferdelig grusomt kjedelig. Og så skulle jeg attpåtil fungere som hushjelp hjemme? Nei takk.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #87 Skrevet 1. april 2018 Ja, jeg kunne tenkt meg noen år hjemme nå. Vi har fire barn, og hverdagen er travel. Men ikke for alltid, bare til barna blir mer selvgående. Men pga økonomi, så er det dessverre uaktuelt Anonymkode: c7ffc...d92 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #88 Skrevet 1. april 2018 Hvis jeg hadde egne penger så ja.. levde tidligere et liv hvor jeg trodde jeg var avhengig av mannen. Når jeg endelig turte å bryte og bygde opp min egen selvstendighet var det helt magisk. Nå er jeg veldig redd for å miste denne selvstendigheten, eier mitt eget og sørger for å ikke være avhengig av ny kjæreste, slik at jeg aldri behøver å tenke økonomi om jeg skulle ønske å bryte. Har en jobb jeg ikke er så glad i lenger, men hadde jeg fått lønn for ingenting og kunne drive med hobbyen min og være husmor samtidig så hadde jeg lett sagt ja. Er ikke en veldig sosial person, fordyper meg gjerne i egne prosjekter og tror ikke jeg ville savnet å gå på jobb. Men bare være husmor, som i å stelle hus og passe barn - det hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 64b17...cf2
EvaLena Skrevet 1. april 2018 #89 Skrevet 1. april 2018 Jeg hadde gjort det uten tvil. Jeg gikk hjemme med barna i 3 år da de var små, angrer ikke ett sekund Jeg blir ikke rik som pernsjonist, men jeg klarer å sette tæring etter næring så det skal nok gå bra. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå