Gå til innhold

Til dere som er mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville dere slutte å jobbe dersom dere hadde mulighet til å være 100% mor til barna deres, en mer harmonisk og avslappet familieliv. Selvfølgelig ønsker partneren/ mannen din å forsørge deg og barna, ville du virkelig gi opp jobben din? 

Anonymkode: 786ab...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt, men jeg ville ikke blitt forsørget av mannen. Jeg ønsker meg egne midler slik at jeg kan finansiere det selv.

Anonymkode: 2aed8...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke!

Anonymkode: 0eb6e...8af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og er 100% alene om barnet. Har aldri vært så lykkelig som jeg er nå, og barnet har det utrolig godt det også. Vil ikke forandre på noe.

 

Hadde aldri gitt opp verken jobb eller unge.

Anonymkode: 753ca...6e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, men jeg ville ikke blitt forsørget av mannen. Jeg ønsker meg egne midler slik at jeg kan finansiere det selv.

Anonymkode: 2aed8...aaf

Hva med at mannen gir deg lønn, for å være hjemme, la oss si du frå 30 000 til fri disposissjon, skattefritt. Ville det endret svaret ditt? 

Anonymkode: 17c0e...b41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, men jeg ville ikke blitt forsørget av mannen. Jeg ønsker meg egne midler slik at jeg kan finansiere det selv.

Anonymkode: 2aed8...aaf

Men hvordan ville du finansiere din fremtidige livstilsværelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Lett. Tror barna hadde hatt det bedre og pluss mindre skilsmisser. 

Anonymkode: 8b659...27a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Barna mine er langt bedre tjent med en mor som trives i jobben, får brukt utdannelsen sin, pleie voksenkontakt, være økonomisk uavhengig og ikke minst, noen år frem i tid, ha en mor som ikke er minstepensjonist. Jeg har ikke brukt 8 år på høyere utdannelse for å gå hjemme og vase.

Anonymkode: 270bb...ee1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber 100% og er 100% alene om barnet. Har aldri vært så lykkelig som jeg er nå, og barnet har det utrolig godt det også. Vil ikke forandre på noe.

 

Hadde aldri gitt opp verken jobb eller unge.

Anonymkode: 753ca...6e1

Jeg mener kvinner som har partner eller mann. Ditt tilfelle gjelder ikke spørsmålet mitt. Du er alene med barnet uten barnefaren som bor med både deg og barnet.

Anonymkode: 786ab...f3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener kvinner som har partner eller mann. Ditt tilfelle gjelder ikke spørsmålet mitt. Du er alene med barnet uten barnefaren som bor med både deg og barnet.

Anonymkode: 786ab...f3e

Sorry for at jeg ikke var "mor" nok for deg. Spesifiser neste gang.

Anonymkode: 753ca...6e1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn, mannen min jobber (og tjener godt), og jeg er hjemme med barna. <3 Føler jeg virkelig lever drømmen, koser meg glugg ihjel med ungene!! 😍 Heldigvis er mannen min klar på at det er dette han ønsker seg, en kone som holder fortet hjemme når han reiser (han er i utlandet rundt 40% av årets dager, opptil 4 uker av gangen.

Jeg studerer litt deltid, og ellers tar jeg meg av barna, husarbeidet, hagearbeidet (dyrker masse, er nesten selvforsynt med frukt og grønt mellom juli og sept), hønene, og organiserer hele livet vårt.

Virkelig drømmetilværelsen! 😍 Jeg har også mange venninner som er hjemme med barn, og vi har et aktivt sosialt liv. Reiser masse, glad i kulturelle eventer. Jeg har aldri hatt noen ambisjoner om karriere, selv om jeg har høyere utdanning og er Mensamedlem, jeg føler meg absolutt realisert nok. :)

Anonymkode: 76fd5...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, aldri. Barna mine er langt bedre tjent med en mor som trives i jobben, får brukt utdannelsen sin, pleie voksenkontakt, være økonomisk uavhengig og ikke minst, noen år frem i tid, ha en mor som ikke er minstepensjonist. Jeg har ikke brukt 8 år på høyere utdannelse for å gå hjemme og vase.

Anonymkode: 270bb...ee1

Håper de ser deg mer enn 3 timer hver dag da. Eller? 

Anonymkode: 503e2...6fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå bra noen år, men så blir den hjemmeværende konen for kjedelig for mannen og han er utro. Så stikker han med frk silikon på 25 år. Og der sitter konen alene igjen med 3 barn, null inntekt og null utdanning. Så det er bob bob. Men  begge foreldre kunne jobbet mindre de få årene barna er små. 

Anonymkode: 8b659...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, aldri. Barna mine er langt bedre tjent med en mor som trives i jobben, får brukt utdannelsen sin, pleie voksenkontakt, være økonomisk uavhengig og ikke minst, noen år frem i tid, ha en mor som ikke er minstepensjonist. Jeg har ikke brukt 8 år på høyere utdannelse for å gå hjemme og vase.

Anonymkode: 270bb...ee1

Bor barnefaren med dere? hvis ja, hva med det ikke blir noen utroskap fra hans side, at han aldri kommer til å forlate deg for en annen kvinne. Det vil aldri blir skilsmisse mellom dere. Han er villig til å forsørge deg og barna, ville du akseptere hans forslag? 

Anonymkode: 786ab...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Nå har vi det også slik inntil videre. Tenker likevel å dra tilbake på jobb når barna begynner på skolen. Eventuelt tidligere dersom det blir behov. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme til den yngste var tre år, da hadde jeg vært hjemme med barn i ti år. Jeg har egen pensjonssparing som mannen min setter inn penger på. Jeg er godt sikret økonomisk.

Anonymkode: bf653...d13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det tror jeg at jeg hadde blitt sprø av. Men samboeren min kunne kanskje ha tenkt seg å være husfar noen år om jeg tjente godt nok. Er det innafor rammene på spørsmålet ditt?

Anonymkode: 04a90...1ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg at jeg hadde blitt sprø av. Men samboeren min kunne kanskje ha tenkt seg å være husfar noen år om jeg tjente godt nok. Er det innafor rammene på spørsmålet ditt?

Anonymkode: 04a90...1ea

Nei, Samboerens mening vil jeg ikke vite noe om. Men takk for å dele din mening. 

Anonymkode: 786ab...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det rotteracet vi har nå er ingen tjent med.

Anonymkode: 8cc69...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du, egentlig?

Anonymkode: 0eb6e...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...