Gå til innhold

Avslutte påskeferien for å delta i bursdag til oldemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnas oldemor fyller år nå i påsken. noen av hennes barn og barnebarn har planlagt at dagen skal feires som aktivitetsdag ute, hvor det forventes at alle etterkommere stiller opp. For vår del betyr dette at vi må avslutte påsketuren en eller to dager tidligere enn planlagt for å delta. Jeg er veldig i tvil om hva vi skal gjøre. For vår kjernefamilie sin del er ferien borte fra hjemmet viktig, vi får bedre tid til hverandre og barna slik at vi får ladet opp til en ny hektisk hverdag. Samtidig vet jeg det vil bli noen sure miner over å ikke delta på arrangementet.

Vi hadde planlagt, før dette ble kjent, å dra innom oldemoren, enten på ettermiddagen når hun har dag eller på formiddagen dagen etter. Så bursdagen var ikke glemt.

Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Avsluttet påsketuren tidligere enn planlagt, eller gått for sure miner?

Anonymkode: a5c0e...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr ikke oldemoren noe for dere? 

Hun er så gammel at det ikke er sikkert det blir en neste bursdag. Kjenn etter hva som er viktig for deg og dere.

Anonymkode: 6f6e3...fef

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dagen feires på selve bursdagen? Hvis ikke kan dere besøke henne på dagen dersom det passer bedre. Jeg synes ikke dere skal måtte avbryte ferie for å feire en bursdag, dere kan dra på besøk til henne med kake og blomster før eller etter. Jeg hadde iallefall ikke avbrutt en ferie pga bursdagsselskap :vetikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til oldemors bursdag. Hvor mange bursdager har hun igjen? Kanskje dette er den siste?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Occulta skrev:

Skal dagen feires på selve bursdagen? Hvis ikke kan dere besøke henne på dagen dersom det passer bedre. Jeg synes ikke dere skal måtte avbryte ferie for å feire en bursdag, dere kan dra på besøk til henne med kake og blomster før eller etter. Jeg hadde iallefall ikke avbrutt en ferie pga bursdagsselskap :vetikke:

Lenge leve egoisten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk litt større på det. Hvilke verdier ønsker dere å videreføre til deres egne barn? Vil dere at de skal bli folk som stiller opp for andre, selv i situasjoner som setter dem i en (bitteliten) skvis? Gå foran som gode eksempler! Dere vet selv hva som er best for egen familie:)

Anonymkode: 64880...33a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

 Klart oldemors bursdag er viktig, men man kan ikke forvente at folk kan hive seg rundt på kort varsel. De trenger ikke å bli snurt når de ikke evner å planlegge. Det er ganske vanlig å dra vekk i påsken. Dessuten blir vel oldemor glad for besøk på selve dagen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt siden så mange andre skal. Høres ut som en hyggelig dag for alle å komme sammen. 

Anonymkode: c4945...a67

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnas oldemor fyller år nå i påsken. noen av hennes barn og barnebarn har planlagt at dagen skal feires som aktivitetsdag ute, hvor det forventes at alle etterkommere stiller opp. For vår del betyr dette at vi må avslutte påsketuren en eller to dager tidligere enn planlagt for å delta. Jeg er veldig i tvil om hva vi skal gjøre. For vår kjernefamilie sin del er ferien borte fra hjemmet viktig, vi får bedre tid til hverandre og barna slik at vi får ladet opp til en ny hektisk hverdag. Samtidig vet jeg det vil bli noen sure miner over å ikke delta på arrangementet.

Vi hadde planlagt, før dette ble kjent, å dra innom oldemoren, enten på ettermiddagen når hun har dag eller på formiddagen dagen etter. Så bursdagen var ikke glemt.

Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Avsluttet påsketuren tidligere enn planlagt, eller gått for sure miner?

Anonymkode: a5c0e...a84

Hva slags påsketur er det snakk om, fjelltur et par timer unna, eller utenlandstur med fly? Syns uansett det holder fint å besøke henne på dagen hennes, det er jo henne dere vil møte. Hva de andre har arrangert er deres egen sak, man kan ikke forvente at alle har tid samtidig. 

Anonymkode: 13cc7...267

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, madsegen skrev:

Lenge leve egoisten.

Nei, jeg er ikke egoist. Jeg kan kun snakke utifra mitt ståsted, jeg har alltid møtt opp i bursdagsfeiringer og jubileum men bor såpass langt borte at jeg må fly hver gang jeg skal på besøk... og ser på det som et evig pliktløp. ingen i min slekt har noensinne kommet til meg på mine store dager. Slekta mi er kun fremmede jeg møter fordi jeg føler meg forpliktet til å stille opp i diverse selskap, vi har aldri vært nære. derfor hadde jeg ikke avbrutt en lenge etterlengtet ferie for et selskap. Folk har forskjellige familiedynamikker...  dersom TS er nært knyttet til sin oldermor så er det nok naturlig å prioritere hennes bursdagsfeiring, men det er ikke sånn for alle. TS overveier Situasjonen så hvordan TS skal prioritere er er tydeligvis ikke åpenbar....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk at egoistene er de som planlegger en aktivitetsdag på alles vegne? Hvem i all verden legger masse planer for så å informere andre om at sorry, dere kan ikke ha ferie den dagen, for det har vi andre bestemt? 

Anonymkode: 13cc7...267

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnas oldemor fyller år nå i påsken. noen av hennes barn og barnebarn har planlagt at dagen skal feires som aktivitetsdag ute, hvor det forventes at alle etterkommere stiller opp. For vår del betyr dette at vi må avslutte påsketuren en eller to dager tidligere enn planlagt for å delta. Jeg er veldig i tvil om hva vi skal gjøre. For vår kjernefamilie sin del er ferien borte fra hjemmet viktig, vi får bedre tid til hverandre og barna slik at vi får ladet opp til en ny hektisk hverdag. Samtidig vet jeg det vil bli noen sure miner over å ikke delta på arrangementet.

Vi hadde planlagt, før dette ble kjent, å dra innom oldemoren, enten på ettermiddagen når hun har dag eller på formiddagen dagen etter. Så bursdagen var ikke glemt.

Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Avsluttet påsketuren tidligere enn planlagt, eller gått for sure miner?

Anonymkode: a5c0e...a84

Ville selvsagt kortet ned på ferien og feiret oldemor. 

Anonymkode: 9c031...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjenner oldemor best. Hva setter hun mest pris på? At alle kommer samlet, som barna hennes har planlagt, eller besøk flere dager? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingen oldemødre, men har aldri hatt et nært forhold til min bestemor, så jeg ville ikke nødvendigvis ha avbrutt ferien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...