Gå til innhold

Brudd på tausetsplikten i bhg - møte i morgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Du skal selvfølgelig ikke dele noe mer. 

 

Ikke skjønner jeg hvorfor så mange reagerer negativt heller? Start en tråd om at barn får kake i barnehagen, og du får støtteerklæringer i fleng. Start en tråd om alvorlige brudd på taushetsplikten og folk går bananas. :klo: 

De som går bananas i tråden her er nok mennesker som kanskje ikke helt vet hva taushetsplikt er, eller hva brudd på denne innebærer. Eventuelt mennesker som til stadighet bryter taushetsplikten selv ;)  

TS.

Anonymkode: 6deea...39c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig ikke greit å snakke med deg om dette i garderoben mens andre er tilstede. Ingen grunn til å grue seg til møtet, det går som det går. Det viktigste er at du forklarer det du sier her, at du reagerer på måten dette blir gjort på, og ønsker at de tar slikt med deg på telefon eller kontoret osv. Ingen vits å møte opp og "slå i bordet" før du eventuelt møter motstand på det du forklarer rolig at du syns var ubehagelig. Det er jo fint at de har kalt inn til møte! Tviler på at de gjør det for å fortelle deg at de har planer om å fortsette å snakke om slikt i garderoben og be deg om å deale med det liksom. Prøv å være positivt innstilt til møtet, forklar hva som er feil og foreslå en løsning. Om de ikke stopper med det ville jeg tatt det videre, men nå virker det jo som de ønsker å samarbeide. Lykke til! 

Anonymkode: 33e1b...6cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det noe sted at jeg jobber i barnehage? Hva er alarmerende med mine holdninger overfor vårt barn og måten vi har fått til å løse situasjonen rundt vårt barn? 

Det jeg prøvde å få deg til å tenke gjennom er hvordan DU mener overlevering av informasjon om ditt barn skal skje i det daglige. Det klarer du ikke ta inn over deg eller å besvare. 

Skal barnet ditt og de andre barna for eksempel være uten voksentilsyn fordi du og den med ansvar i bhg skal gå inn på et lukket rom uten barnet ditt og uten å kunne ha tilsyn med de andre barna? Hva vil de andre barna og ikke minst voksne tenke om at mamma til nn alltid går på lukket rom når mammaen henter? 

Vanligvis blir beskjeder overlevert muntlig i hentesituasjonen. Om din bgh har tenkt over disse tingene eller om den ansatte er nyansatt, det forteller du ingenting om. Taushetsplikt vet vi godt hva er her i huset, det er en del av vårt daglige arbeid. Men taushetsplikt i forhold til alt og alle i en barnehage er noe helt annet enntaushetsplikt som lege eller advokat og hva som da skjer på et lukket rom. 

Min mening er at du her bør konkretisere nærmere hva du reagerer på som blir sagt og ikke minst hvor gammelt barnet er. Og om levealder og mental alder samsvarer hos ditt barn.

Anonymkode: 0eaeb...d84

Blir flau på din vegne. Du skriver jo bare fjas 🙈

Du får jo ikke med deg hva saken handler om overhodet 

Anonymkode: 3dad8...68c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et barn i barnehagen mine barn går i har store utfordringer. Det er jo helt tydelig, men vi fikk ikke vite noe (hendte jo vi spurte), før  foreldrene sa i fra selv om diagnose som var satt og "ressurs" som var tildelt. Det jeg ser er at de ansatte veldig ofte tar foreldrene til dette barnet inn på et lite hvilerom i forbindelse med hentesituasjonen (eller foreldrene som vil snakke med de ansatte). Selvsagt snakker de ikke om sånt i garderoben! Den gangen et annet barn hadde bitt mitt barn (ganske alvorlig),  ble vi tatt til side "inn på tommet" og ble informert om hendelsen og hvordan de hadde reagert og snakket med begge barn om det. 

Jeg hadde klagd formelt til barnehageeier og kommunen, og byttet barnehage.

Anonymkode: d844e...164

Revet ungen opp fra miljøet med lekekamerater, kjente og kjære voksne, vante rutiner, bare for dette? Wow.

Mener ikke at det var rett gjort av bhg, men det du beskriver her er jo bare demonstrativ oppførsel som bare tilfredsstiller deg som forelder. Markeringsbehovet går da ut over barnet...

Anonymkode: facb3...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...