Gå til innhold

Må jeg ha de så mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er det tristeste jeg har lest på lenge. De fleste foreldre som går fra hverandre kjemper innbitt om å ha ungene mest mulig, men Ts og eksen vil ha de minst mulig. 

Håper det er sånn at moren til barna sier hun ikke vil ha de mere enn 50% for å ansvarliggjøre Ts sånn at han stiller opp som far og tar ansvar. Har en følelse av at ungene har vært moren sitt ansvar i forholdet, og at hun nå er lei og vil at Ts skal stille opp for de. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så trist med foreldre som ikke vil ha barna sine. Her er jeg kronisk syk, og veldig syk. Har sagt så mange ganger til far, at han må ha barna mer. Han har de en helg i måneden. For han må jo få dyrke sin hobby, og jobbe masse. Så mener han selv, at han er verdens beste far. Blir så frustrert.

Anonymkode: 918cf...075

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ha barna mine så mye som 50% om jeg ikke vil? Eksen vil ikke ha mer enn 50%. Hva skjer om jeg nekter?

Anonymkode: c38e4...84c

unnskyld meg altså(har ikke lest alle svarene her)?

Men er det virkelig noen som ikke vil ha barna sine mer enn 50% av tiden? jeg håper virkelig du har en meget god begrunnelse for dette. nå er jeg sikkert stygg men egentlig burde jo ingen av dere to hatt barna.. Nei.. Dere hadde jo egentlig ikke fortjente å ha de. Tenke å sitte som to voksne mennesker å krangle om at dere ikke vil ha barna. Hvordan tror dere diss barna føler seg?

SKJERP DERE...

Anonymkode: ae8cb...3a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det kan bli slik at jeg må ha de 50%? Om jeg sier 20% og mor vil kun 50%, hva skjer da?

Anonymkode: c38e4...84c

da får du sette de på gata de siste 30% så ser du jo hvor lang tid det tar før dere mister all omsorgsrett for barna

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får man diskutere hvordan det skal bli. 50% er endel når man blir helt alene. 

Anonymkode: c38e4...84c

så du mener 50% er mye mer for deg enn den andre part som skal ha 50%?

Anonymkode: ae8cb...3a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

vi har en som leier kjellerleiligheten i huset vårt. En pappa med 2 barn. Han jobber mye rare tider i døgnet men har en fin kommunikasjon med mor. så når han da er hjemme ser jeg en pappa som gjør alt for sine små barn. jobber han kveld så er barna hos mor. Har man 2 barn så slutt å synes så synd på dere selv. Her skal barna komme i første rekke også må faktisk mor og far klare å bli enige. har du ikke en vanlig 8-16 jobb som bli enige med mor. ingen som sier at du må ha de fra mandag til søndag

Anonymkode: ae8cb...3a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden var det bare å sette barna ut i skogen. Nå er det masse papirarbeid.

 

Anonymkode: c362a...35e

Søren at jeg ikke har tenkt på det når jeg til tider tror jeg blir gal.:):):) Nå er mine 2 noe større men jeg har dessverre vært nærmest alenemor i mange år pga en meget syk mann. Å jeg drar meg i håret mange ganger,tårene kan trille pga frustrasjon... 

Men de betyr alt for oss.. de er barna våre.. å jeg elsker de høyere enn noen annet i hele denne verden. oppegående folk kan ikke si at de ikke vil ha barna sine mer enn 50%

Anonymkode: ae8cb...3a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også forstå TS, med skam å melde. Vurderte å gå fra mannen, for å få fri annen hver uke, men orket ikke tanken på å være alene med de den resterende tiden, så det ble ikke noe av 🙈 

Hadde vi gått fra hverandre hadde jeg insistert på 50/50 når de ble store nok, for å slippe å være alene med dem mer enn jeg måtte. Det er DØNN slitsomt med to tette, og det eneste jeg vil er å ha fri. 

 

(Hadde det kommet til stykket hadde jeg sikkert ikke tenkt sånn, da... tror jeg. Kanskje) 😂

Anonymkode: 42b38...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan også forstå TS, med skam å melde. Vurderte å gå fra mannen, for å få fri annen hver uke, men orket ikke tanken på å være alene med de den resterende tiden, så det ble ikke noe av 🙈 

Hadde vi gått fra hverandre hadde jeg insistert på 50/50 når de ble store nok, for å slippe å være alene med dem mer enn jeg måtte. Det er DØNN slitsomt med to tette, og det eneste jeg vil er å ha fri. 

 

(Hadde det kommet til stykket hadde jeg sikkert ikke tenkt sånn, da... tror jeg. Kanskje) 😂

Anonymkode: 42b38...138

Ja det er slitsomt med to tette barn.. Men det går seg til å alt strevet er da glemt

Anonymkode: ae8cb...3a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel gjerne et klassisk eksempel på en mor som trumfer gjennom barn mot fars vilje og så merker at småbarnsperioden er tøffere enn forventet alene og som da skal tvinge far til å ta ansvar for mors valg?

Anonymkode: 7b91d...2b1

Man har et grunnleggende problem dersom en partner kan «trumfe» gjennom flere barn.  I så tilfelle må forholdet ha vært usunt allerede før barna. Dersom man er et voksent, selvstendig tenkende menneske kan man si nei, og selv ta forholdsregler for å unngå at barn blir unnfanget. Det trengs to personer for å lage barn. Dersom mannen absolutt ikke vil ha barn, og hun vil, kan man jo velge å avslutte forholdet dersom man ikke blir enige om dette. 

Anonymkode: 88503...184

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så trist dette tråden er.  Først tenker jeg troll - men så tenker jeg at det er en god del umenneskelig folk der ute som er akkurat plikt lik ts...og det er nok derfor det er så mange voksne mennesker som sliter med psykiske problemer direkt koblet til mor og faren.

Eneste jeg tenker her er hvor utrolig trist det er for barnet deres.  Tror du meg, de merker at foreldrene ikke vil ha dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel gjerne et klassisk eksempel på en mor som trumfer gjennom barn mot fars vilje og så merker at småbarnsperioden er tøffere enn forventet alene og som da skal tvinge far til å ta ansvar for mors valg?

Anonymkode: 7b91d...2b1

Jaha - hva er unnskyldingen til barn #2 da?  Han har jo 2 barn.  Kunne ha klippet seg etter den første hvis han ikke ville ha flere, eller unngå å ha sex med moren som "kapret" han med å "juge" på seg barn.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser i tråden her at mange tar det for gitt at mor faktisk ikke vil ha barna sine mer enn 50%.  Det KAN være at hun, for barnas skyld, bare ønsker at far skal ansvaret som gjør at barna får like mye kontakt med begge foreldrene sine.

(Når jeg og eks`en gikk fra hverandre ville jeg blitt veldig trist på barnas vegne hvis far ikke ville hatt dem halvparten av tiden, og ville nok prøvd å bearbeide ham så godt jeg kunne for å endre hans syn)

Dette kan handle om en mann som har tatt (eller fått) lite ansvar mens de har vært èn familie, og som synes det virker uoverkommelig å skulle ha totalansvar store deler av tiden. 

Anonymkode: f799a...a69

Det er vel ikke for barnas beste at pappa blir tvunget til å tilbringe tid med dem.. Barn merker når de er uønsket og blir behandlet deretter, uansett om man som voksen ønsker å vise forskjell eller ikke. 

Anonymkode: fe989...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.3.2018 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts men jeg kan forstå han. 2 små barn tett i alder , kanskje de har ADHD og andre tilstander så er det ikke bare koselig. Nå vet vi ikke om helsetilstanden til ts men ikke alle har helse til å ta seg av barn. Noen blir syke etter at de har fått  barn. 

Anonymkode: 64344...de6

Men mora må takle dette 100 prosent? Seriøst hvorfor er det enkelte menn som tenker at ting er så nye verre for dem enn for kvinner?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Så de må til fosterforeldre om vi ikke greier å løse de 30%? Det er ikke slik at moren må ta de?

Anonymkode: c38e4...84c

Selvfølgelig må dere ordne opp i dette selv. Ungene blir ikke plassert i fosterhjem- men dere får dere en aldri så liten alvorsprat med familiekontor/dommer eller hvor nå enn dette ender opp. Du kan ikke VELGE å ikke ta ansvar for egne barn i den % som passer deg. 

Anonymkode: 0da12...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Ja det finnes menn som ikke vil ha barna. Du skal huske på, at dette blir det sak av, og vil finnes i papirer. Hjemme hos begge foreldrene. Du satser på 20 %. Husk, årene går fort.  Du kan risikere at unger tar avstand fra en slik far. Så sitter du der da.. godt voksen...undrer deg på hvorfor ikke barna kommer på besøk.

Kjenner flere som deg. De blir ensomme.  Mulig det ikke passer med barn nå,men det får du aldri tatt igjen.

Anonymkode: 5c119...dfd

Nemlig.

Og, om 2-3 år kommer du inn her igjen som en bitterpikk fordi du plutselig finner ut at du har lyst å leke pappa igjen, men hverken barna eller mor vil være med på leken igjen. Så da legger du all bitterheten på barnas mor og kvinner generelt fordi hun/vi er så trangsynte og mannehatere som ikke forstår ditt behov for å ha midtlivskrise midt i barnas viktigste alder.

Enten stiller du opp, og er en skikkelig mann som tar ansvar for avkommet ditt, eller så fraskriver du deg hele ansvaret - med alt det innebærer. For barnas skyld.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.3.2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Så de må til fosterforeldre om vi ikke greier å løse de 30%? Det er ikke slik at moren må ta de?

Anonymkode: c38e4...84c

Mor MÅ ta de like lite som du.... Hvis du ikke vil ha dem, og mor ikke vil ha dem - er fosterhjem neste. Tragisk at det går an å spørre om noe slikt... Unger er ikke en vare som man putter her og der, frem til den blir solgt!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

Bytt jobb da,barna er viktigst!!!!!! 

Anonymkode: 4462f...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Trudde liksom moren måtte ha de om ikke mannen kunne eller ville ha de, det ser man jo de fleste stedene. Mange menn har kun de annenhver helg. Blir vanskelig dette.

Anonymkode: c38e4...84c

Mange har det slik, fordi de fleste mødre ikke vil være uten barna sine, og det kanskje finnes for mange menn med din innstilling..... Men nei, mor MÅ ikke ha de, hun "tar" de fordi hun ikke mangler samvittighet, slik mange menn gjør. Hun elsker barna sine, og ville gjort alt for dem, og vil helst ikke være uten dem. Andre har denne løsningen fordi den passer best i forhold til bosted og praktiske ting i hverdagen. Noen andre pga jobb og reising. Noen for å være vanskelig og suge mest mulig penger ute av far. Atter andre pga far er udugelig, og ikke gidd stille opp mer enn han MÅ (stakkars unger). Du høres ut som å høre til siste kategori (ut fra innlegget), og i så fall, håper jeg alle prosentene, hvor foreldre ikke ønsker samvær, går til fosterforeldre eller annen slekt. Når man velger å få barn er de førstepri, uansett!!! Å få barn, uten å følge dem opp...?!?! Blir så sint at jeg nesten flyr i flint!!! 

Anonymkode: 5f02f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

Herregud, har full jobb, 3 timers reisevei tilsammen hver dag, mann som pendler, og alene i ukedagene med 4 barn som skal kjøres hist og pist på trening etc, foreldremøter, langt til butikk, hund som skal luftes, lekser, husarbeid, matlaging, rydding, vasking osv osv. Jeg er alene med 4 barn HVER eneste uke i tillegg til 100 prosent jobb og 3 timer reise til/fra jobb.... Jeg klarer meg fint. Så lenge ting planlegges.  Når mannen kommer hjem, er det snømåking, vedhogst, klippe marken, jobbe på huset og mye ellers, samt han er sliten etter å ha kjørt langt og jobbet fysisk 12 timer daglig (han er ikke akkurat ung lenger heller). Så å ha barn 2 uker i mnd og så fri i 2 uker, høres ut som 1 år i paradis for meg!  Jeg har 4 på fulltid!! Jeg har ikke hatt barnefri siden 2002 - bortsett fra ca 10 netter hist og pist hvor de har vært hos mine foreldre. De fleste foreldre takler foreldreansvar - dessverre finnes det noen som ikke takler å ha ansvar :/ 

Anonymkode: 5f02f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...