Gå til innhold

Må jeg ha de så mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trudde liksom moren måtte ha de om ikke mannen kunne eller ville ha de, det ser man jo de fleste stedene. Mange menn har kun de annenhver helg. Blir vanskelig dette.

Anonymkode: c38e4...84c

De aller fleste menn ønsker å ha barna mer enn annenhver helg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig at det er en oppegående mor i bildet her, og som prøver å sørge for at far tar mer ansvar, ellers syntes jeg virkelig synd på disse barna. Hvorfor fikk du barn? 

Anonymkode: b1279...3b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

Det er ikke verre for deg enn hva det er for alle andre, andre klarer fint å ha ungene full tid, med full jobb. Skjerp deg og ta deg selv i nakken, du er blitt far og voksen, du har ansvar for to barn. Sett deg selv til side og oppfør deg som folk. Håper du får hjelp, ikke for din del, men for dine barn skyld! Du var tydeligvis ikke moden for oppgaven. Håper dette er ett trolleinnlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ha barna mine så mye som 50% om jeg ikke vil? Eksen vil ikke ha mer enn 50%. Hva skjer om jeg nekter?

Anonymkode: c38e4...84c

Haha, forfriskende med folk som krangler om å ha barna minst mulig. Herlig!

Anonymkode: c362a...35e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

Ja det er en del jobb med barn, har du først forstått det nå? Hvorfor fikk du barn egentlig? 

Det er også mye glede, latter, kjærlighet osv med barn. 

Selv jobber jeg fulltid (noe som omtrent tilsvarer 150% i min jobb) Pendler 1,5 time hver veg, tar hånd om hus, barn, hjem, husarbeidet. Men jeg har valgt det selv. Så alt går hvis man vil. 

Anonymkode: b1279...3b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ts men jeg kan forstå han. 2 små barn tett i alder , kanskje de har ADHD og andre tilstander så er det ikke bare koselig. Nå vet vi ikke om helsetilstanden til ts men ikke alle har helse til å ta seg av barn. Noen blir syke etter at de har fått  barn. 

Anonymkode: 64344...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når sakkyndig kommer blir det om å gjøre å oppføre seg som en dårlig foreldre som mulig, men husk på at faren vil gjøre det samme, så du må slå på stortromma her!

Anonymkode: c362a...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er far kan du bare nekte å ha de mer. Om du er mor må du bare innfinne deg med situasjonen.

 

I mellomtiden skal vi andre tenke på dine stakkars barn.

Anonymkode: 56e24...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å levere unger på brannstasjonen lenger?

Anonymkode: c362a...35e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får tilby mor et klekkelig barnebidrag som bestikkelse for å ta barna mer da. 

Anonymkode: 3ccbe...56f

Hva? Betale for de også? Kan ikke mor bare bruke sine egne penger? Far skal ut å feste og kjøpe Playstation spill nå, hæla i taket, unge og kjærringfri for alle pengene!! :sarkasme:

Anonymkode: e0904...c6c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

Selvsagt er det mye jobb. Men det er nå like fullt en jobb som må gjøres når man først har skapt disse ungene. Behovene deres forsvinner ikke bare fordi parforholdet har gått åt skogen.

Hva slags logikk bruker du når du kommer fram til at det er mer rimelig at mor tvinges til 80% for at du skal slippe unna med bare 20%?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts men jeg kan forstå han. 2 små barn tett i alder , kanskje de har ADHD og andre tilstander så er det ikke bare koselig. Nå vet vi ikke om helsetilstanden til ts men ikke alle har helse til å ta seg av barn. Noen blir syke etter at de har fått  barn. 

Anonymkode: 64344...de6

Dersom barna har spesielle behov er det vel desto større grunn til at foreldrene deler ansvaret likt seg i mellom? Eller er det sånn at mor har mer energi av en eller annen mystisk grunn?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden var det bare å sette barna ut i skogen. Nå er det masse papirarbeid.

 

Anonymkode: c362a...35e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig de bare er i den første fortvila fasen der alt føles for mye å håndtere. Utslitte med to tette små og et forhold som ikke fungerte. Da er de ikke så rutinerte ennå og ikke vant til å være aleine om alt ansvaret. Det er ikke rart om det kan føles uoverkommelig og se håpløst ut. Når de er nødt til å bruke tid på dette og det har roet seg litt, så kan dette godt gå seg til. 

Anonymkode: 41117...599

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere begge synes det er for mye arbeid å ha barna 50% av tiden, burde dere gå å få hjelp. Dette kan være barnevernet som hjelper dere med veiledning i forhold til å det å lage gode rutiner slik at hverdagen fungerer. Dette kan være kommunen som stiller med hjelp der dere ikke strekker til. Helgeavlastning er en mulighet. Det kan være psykologhjelp for å få snudd tankemønstre hvor dere opplever tiden med barna som uoverkommelig arbeidssom. Men foreldreansvaret og hvordan dette fordeles må dere bli enige om, i ytterstefall gjennom rettsvesenet. Småbarnstiden er slitsom og det å gå igjennom et samlivsbrudd i denne perioden unner jeg ingen. Lykke til TS og husk at det viktigste er at barna har det godt uansett løsning. 

Anonymkode: ea5d1...fb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha 50% er ikke mye! Noe av det verste jeg hører! Selv om man er alene har man barnefri annenhver uke. Det er jo ganske vanlig å ha barna sine 100% av tiden..og selv om man er 2 betyr ikke det at den andre parten stiller opp like mye. 

Anonymkode: f8c2a...4b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det finnes menn som ikke vil ha barna. Du skal huske på, at dette blir det sak av, og vil finnes i papirer. Hjemme hos begge foreldrene. Du satser på 20 %. Husk, årene går fort.  Du kan risikere at unger tar avstand fra en slik far. Så sitter du der da.. godt voksen...undrer deg på hvorfor ikke barna kommer på besøk.

Kjenner flere som deg. De blir ensomme.  Mulig det ikke passer med barn nå,men det får du aldri tatt igjen.

Anonymkode: 5c119...dfd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trudde liksom moren måtte ha de om ikke mannen kunne eller ville ha de, det ser man jo de fleste stedene. Mange menn har kun de annenhver helg. Blir vanskelig dette.

Anonymkode: c38e4...84c

Du er prakteksemplaret på en kronidiot!

Håper du er et troll.

Anonymkode: e115f...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe til barnevernet da, hvis foreldrene ikke vil ha de

Anonymkode: 9001f...d4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...