Gå til innhold

Må jeg ha de så mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ha barna mine så mye som 50% om jeg ikke vil? Eksen vil ikke ha mer enn 50%. Hva skjer om jeg nekter?

Anonymkode: c38e4...84c

Regner med det blir barnevernet som tar avfære. Først beredskapshjem/institusjon. Det blir aktuelt med fosterforeldre. Dere foreldre blir belastet med barnebidrag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør barna en tjeneste og adoptere dem til noen som virkelig ønsker dem i livet sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere bør slutte å pushe på om fosterhjem! De trenger å snakke med noen som hjelper dem å løse opp i disse flokene her. Vet ikke hvordan dette fungerer når foreldre går fra hverandre. Men det er klart de bør snakke med noen og få hjelp til å finne løsninger. 

Anonymkode: 41117...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnet 99% og er kjempeglad for det selv om jeg skulle ønske at mor stillte opp litt oftere. Forstår ikke hvordan enkelte mennesker kan distansere seg så mye fra sitt eget avkom. Helt utrolig. At de får mening i livet til å fortsette er for meg helt utrolig.

Anonymkode: eb628...dce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, wintergirl said:

Gjør barna en tjeneste og adoptere dem til noen som virkelig ønsker dem i livet sitt.

Skal si pipa får en annen lyd når de må det. For de liker sikkert å fremstå som glansbildeforeldre. Men å ta ansvaret som kreves for å være mor/far, nei det er ikke så viktig så lenge alt ser bra utad.

Anonymkode: eb628...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe enklere for mor? Ja, to barn i tett alder er krevende, men også veldig koselig. Du kan velge bort barna nå, men du kan ikke forvente at de ønsker å ha deg i livet sitt når de vlir eldre og ikke krever så mye av deg. Jeg synes forøvrig du er en dårlig far om du velger de bort. Dere har valgt å sette de til verden, da får dere ta ansvar for de også. De trenger dere mer enn noen sinne i en slin situasjon. Tenk på dem fremfor hva du ønsker. Du kommer nok til å angre om du mister de helt.

Anonymkode: bccc6...46c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

Ja og? Det blir jo likt for mora og det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bli så sinna dere vil, men full jobb, og full omsorg 2 uker i mnd.. helt alene er som jeg sier, endel arbeid. 

Anonymkode: c38e4...84c

And the Father of the Year goes toooo....:a034:

Newsflash!!! Det ER arbeid å ha barn! Tenk om du hadde vært barn og fikk vite ar far kjempet for MINDRE samvær med deg. 

Du elsker ikke barna dine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mitt barn 100%.  Jobbet 100%, og null avlastning/ oversetting. Kjempe glad for det. Blir rett og slett kvalm av å høre, sånt pisspreik. Skjerp deg.

 

Anonymkode: 67efd...00a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hatt mitt barn 100%.  Jobbet 100%, og null avlastning/ oversetting. Kjempe glad for det. Blir rett og slett kvalm av å høre, sånt pisspreik. Skjerp deg.

 

Anonymkode: 67efd...00a

Mente bortsetting

Anonymkode: 67efd...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal si pipa får en annen lyd når de må det. For de liker sikkert å fremstå som glansbildeforeldre. Men å ta ansvaret som kreves for å være mor/far, nei det er ikke så viktig så lenge alt ser bra utad.

Anonymkode: eb628...dce

Du har så rett, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne et klassisk eksempel på en mor som trumfer gjennom barn mot fars vilje og så merker at småbarnsperioden er tøffere enn forventet alene og som da skal tvinge far til å ta ansvar for mors valg?

Anonymkode: 7b91d...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte skulle vært sterilisert/kastrert allerede ved fødsel.

Du er en av de, TS 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HanenIFlokken
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ha barna mine så mye som 50% om jeg ikke vil? Eksen vil ikke ha mer enn 50%. Hva skjer om jeg nekter?

Anonymkode: c38e4...84c

Voks opp og ta litt forbanna ansvar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke stabilt ut for barn å være på 3 forskjellige steder, litt hos deg, litt hos mor og litt hos fosterforeldre. Så det blir det nok ikke. Men er dette fordi dere bare ikke VIL ha barna?? Hvis det er problemer eller helsegrunner, snakk med barnevernet så kanskje de kan hjelpe dere til å ta vare på egne barn.

Anonymkode: 6b6bf...9d1

det finnes ikke deltids fosterforeldre!!  men de kan jo bo i fosterhjem så kan du møte de 2 ganger i året av 2 timer på egnet sted med tilsyn for du er tydelig ikke egnet til å være sammen med de.

Anonymkode: 2a830...c65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet sliter med å finne nok fosterhjem, så de havner nok på institusjon 30% av tiden sin. Det blir topp det, og de blir nok ikke litt bitre på sine foreldre heller.

Ta ansvarer ditt og slutt å syt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det blir for mye jobb for dere å ta dere av barna og dere ikke har noen rundt dere som kan hjelpe dere, så får dere bruke hverandre litt og hjelpe hverandre. Slutt å tenk så mye på dere selv og tenk heller på barna og hva de trenger.

Anonymkode: fe989...070

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ha barna mine så mye som 50% om jeg ikke vil? Eksen vil ikke ha mer enn 50%. Hva skjer om jeg nekter?

Anonymkode: c38e4...84c

Ser i tråden her at mange tar det for gitt at mor faktisk ikke vil ha barna sine mer enn 50%.  Det KAN være at hun, for barnas skyld, bare ønsker at far skal ansvaret som gjør at barna får like mye kontakt med begge foreldrene sine.

(Når jeg og eks`en gikk fra hverandre ville jeg blitt veldig trist på barnas vegne hvis far ikke ville hatt dem halvparten av tiden, og ville nok prøvd å bearbeide ham så godt jeg kunne for å endre hans syn)

Dette kan handle om en mann som har tatt (eller fått) lite ansvar mens de har vært èn familie, og som synes det virker uoverkommelig å skulle ha totalansvar store deler av tiden. 

Anonymkode: f799a...a69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel gjerne et klassisk eksempel på en mor som trumfer gjennom barn mot fars vilje og så merker at småbarnsperioden er tøffere enn forventet alene og som da skal tvinge far til å ta ansvar for mors valg?

Anonymkode: 7b91d...2b1

:murvegg:

Anonymkode: ac744...41a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres nøyaktig ut som min far for ca tjue år siden. Han er død nå, og jeg er innerst inne glad for det. 

Ts, ønsker du virkelig at barna dine skal tenke slikt om deg når de blir eldre? 

Anonymkode: 4bfc2...dba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...