Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror muligens mange her kun har sett EOTB på TV og ikke lest noen av sakene om Henrik på diverse nettaviser (og selv har jeg lest en sak i Universitas). Han virker litt mer oppegående der enn på TV altså. Mener jo bl.a. at deltakelsen var mest et sosialt eksperiment. Det går jo an å være en «kåt fjortis» og samtidig ikke helt stokk dum, eller? Jeg velger ingen side her altså, men det kan jo være at man bør basere sitt inntrykk av en person på mer enn et TV-program laget for å skape flest mulig overskrifter i tabloidene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Soeuh skrev:

Det er ikke det at du er vegetarianer og mannen din spiser kjøtt som er greia, men hvis du gikk ut og fordømte folk som spiste kjøtt. Hvis du gjorde det til ditt levebrød å snakke ned om de som spiste kjøtt, så hadde det faktisk vært veldig dobbeltmoralistisk å samtidig elske og være sammen med en som spiser kjøtt, og fronter den livsstilen (f. eks. ved å jevnlig poste bilder av kjøtt-mat på insta). Ulrikke er ikke "en vanlig person som står for likestilling", men en ganske ekstrem feminist som bruker en hver mulighet til å fronte det. 

Ekstrem feminist... Aktiv feminist, mener du?

 

23 minutter siden, loveisland' skrev:

Jeg mener at en feminist kan være sammen med en ex on the beach deltager, det er ikke derfor jeg blir provosert. Jeg blir provosert fordi Ulrikke Falch sier til Kristine Ullebø at hun ikke får lov til å legge ut lettkledde bilder av seg selv fordi hun er slank og det skaper kroppspress. Samtidig er Ulrikke Falch sammen med en gutt som legger ut lettkledde bilder konstant. Videre er har denne gutten sykt nedverdigende holdninger ovenfor kvinner (sett på tv) og derfor er det veldig spesielt at en som kaller seg forkjemper for kvinners rettigheter skal være sammen med han. Jeg synes det er veldig dobbeltmoralskt av Ulrikke. Hun er veldig kjapp på å kritisere andre men klarer ikke å ta bedre valg selv, det er veldig provoserende!!

 

 

Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor man trenger feminisme. Ingen mann blir diskreditert for valg av kvinne, men en kvinne blir automatisk diskreditert fordi hun ikke velger en mann som er lik "seg". 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mnjah skrev:

Ekstrem feminist... Aktiv feminist, mener du?

 

Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor man trenger feminisme. Ingen mann blir diskreditert for valg av kvinne, men en kvinne blir automatisk diskreditert fordi hun ikke velger en mann som er lik "seg". 

 

 

De fleste personer med så sterke meninger, og ett så stort behov for å snakke om de og dømme folk etter de, vil få reaksjoner om de blir sammen med noen som motstrider det totalt. Tror du ikke Mads hansen hadde fått massiv kritikk om han ble sammen med Isabel Raad? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mnjah said:

 

Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor man trenger feminisme. Ingen mann blir diskreditert for valg av kvinne, men en kvinne blir automatisk diskreditert fordi hun ikke velger en mann som er lik "seg". 

 

Var ikke få som kritiserte Per Sandberg for damevalget.

Endret av SVK
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke Falch skal selvfølgelig ikke måtte stå til ansvar for andre uttalelser enn sine egne, men valg av partner forteller naturligvis mye om et menneske. Kvinne som mann.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SKE87 skrev:

Jeg tror muligens mange her kun har sett EOTB på TV og ikke lest noen av sakene om Henrik på diverse nettaviser (og selv har jeg lest en sak i Universitas). Han virker litt mer oppegående der enn på TV altså. Mener jo bl.a. at deltakelsen var mest et sosialt eksperiment. Det går jo an å være en «kåt fjortis» og samtidig ikke helt stokk dum, eller? Jeg velger ingen side her altså, men det kan jo være at man bør basere sitt inntrykk av en person på mer enn et TV-program laget for å skape flest mulig overskrifter i tabloidene?

Han kan kalle det et "sosialt eksperiment" så mye han vil, det gjør det ikke mer sant. Han oppførte seg som en idiot på TV, og er ikke et hakk bedre enn de andre, selv om han skriver "bok". Det er bare noe han prøver å overbevise alle (og seg selv) om. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 hour ago, Mnjah said:

Denne tråden er et perfekt eksempel på hvorfor man trenger feminisme. Ingen mann blir diskreditert for valg av kvinne, men en kvinne blir automatisk diskreditert fordi hun ikke velger en mann som er lik "seg". 

 

Is Melania Trump a mail-order bride?

Alex Jones claims he has 'proof' Michelle Obama is a man

 

Legg av deg det barnslige feminist-tullet, og slutt å være et kronisk offer på vegne av ditt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tsarsar skrev:

Kan noen oppsummere hva som sies her? Er ikke villig til å se 10 min med han fyren.

Du behøver ikke å se 10 min. Se heller 4 minutter og se om du vil se mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hege899 skrev:

Han kan kalle det et "sosialt eksperiment" så mye han vil, det gjør det ikke mer sant. Han oppførte seg som en idiot på TV, og er ikke et hakk bedre enn de andre, selv om han skriver "bok". Det er bare noe han prøver å overbevise alle (og seg selv) om. 

Kanskje Ulrikke er et sosialt eksperiment også. Ekstrem feminist, litteratur og analsex?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdende er det ihvertfall for når man går høyt på banen og fronter de tidsriktige holdningene men må gjøre knefall for egen neandertalerhjerne. 

Gode holdninger, integritet, snill osv bør en mann ha bla bla....Det viser seg at biceps og six-pack trumfer. Med det veit en 12åring, intet nytt der. Det blei bare veldig tydelig.

Jeg dauer😅

Endret av Commander
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
3 minutter siden, Commander said:

Underholdende er det ihvertfall for når man går høyt på banen og fronter de tidsriktige holdningene men må gjøre knefall for egen neandertalerhjerne. 

Gode holdninger, integritet, snill osv bør en mann ha bla bla....Det viser seg at biceps og six-pack trumfer. Med det veit en 12åring, intet nytt der. Det blei bare veldig tydelig.

Jeg dauer😅

Jepp!

 

Biologi > ideologi 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Commander skrev:

Underholdende er det ihvertfall for når man går høyt på banen og fronter de tidsriktige holdningene men må gjøre knefall for egen neandertalerhjerne. 

Gode holdninger, integritet, snill osv bør en mann ha bla bla....Det viser seg at biceps og six-pack trumfer. Med det veit en 12åring, intet nytt der. Det blei bare veldig tydelig.

Jeg dauer😅

Samma om du snur det rundt.

Snill,søt og omsorgsfull faller bort med en gang det er svære silikonpupper og bitchy oppførsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SVK skrev:

Var ikke få som kritiserte Per Sandberg for damevalget.

Det handlet om litt mer enn valg av dame...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Mnjah skrev:

Jeg mener at du aldri hadde akseptert å bli holdt ansvarlig for din partners uttalelser, så hvorfor skal Ulrikke måtte bli holdt ansvarlig for hans?

Jeg er vegetarianer, mannen min spiser kjøtt - vi er faktisk to individer - hva er der du ikke forstår med akkurat det konseptet? Noe er der du tydeligvis ikke forstår, når du spekulerer i om Henrik skal bli mer feminist eller Ulrikke mindre feminist...

Du fordømmer ikke folk som ikke er vegetarianere og viser dem avsky? Der er forskjellen på et vanlig par med ulike syn på ting. 

Hadde ikke Ulrikke fordømt folk, spesielt menn, som hun gjorde så hadde det vært innafor. Men hun har fordømt mannsjåvinister og hatt det som et livsprosjekt å spre feminisme. Så blir hun sammen med Henrik? Jeg gir blaffen i hvem som er sammen til vanlig, men ikke når sterke(?) feministiske kvinner som er forbilder for mange andre kvinner blir sammen med slike som Henrik. Fordi de går så til de grader mot egne verdier og imot det de selv har predikert så lenge. Da lurer jeg på om disse feminstgreiene ikke var så viktig likevel? Var det viktigere å få 15sekunder i rampelyset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AneKS skrev:

 

De fleste personer med så sterke meninger, og ett så stort behov for å snakke om de og dømme folk etter de, vil få reaksjoner om de blir sammen med noen som motstrider det totalt. Tror du ikke Mads hansen hadde fått massiv kritikk om han ble sammen med Isabel Raad? 

Ulrikke Falch har aldri gått direkte ut og kritisert han hun er sammen med. Så det faller som et dårlig eksempel.

5 timer siden, SVK skrev:

Var ikke få som kritiserte Per Sandberg for damevalget.

 

4 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Is Melania Trump a mail-order bride?

Alex Jones claims he has 'proof' Michelle Obama is a man

 

Legg av deg det barnslige feminist-tullet, og slutt å være et kronisk offer på vegne av ditt kjønn.

Eksemplene dere viser til med Sandberg er noe annet, da FrPere er kjent for å ha sterk, usaklig frykt for muslimer. I tillegg er det statsanliggende at en mann som han drar på ferie til Iran med departementets telefon. Linkene du legger ved trykker jeg ikke på, prøv å bruke ord. Gjerne litt mer saklige for debatten enn de eneste du klarte å lire av deg.

 

2 timer siden, Commander skrev:

Underholdende er det ihvertfall for når man går høyt på banen og fronter de tidsriktige holdningene men må gjøre knefall for egen neandertalerhjerne. 

Gode holdninger, integritet, snill osv bør en mann ha bla bla....Det viser seg at biceps og six-pack trumfer. Med det veit en 12åring, intet nytt der. Det blei bare veldig tydelig.

Jeg dauer😅

Så det går ikke an å ha biceps, sixpack, og være snill, morsom og sjarmerende?

Dere som bruker begrepet «ekstrem feminist», kan dere definere de andre gradene av feminist for meg? Såvidt jeg vet finnes kun ett: feminist. Men det ser ut til at hos dere finnes en skala, der «ekstrem» er øverst. Del gjerne en forklaring på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Har du sett Ex on the beach? Hvis ikke - se det, og du vil endre mening GLATT.

Ulrikke Falch har over flere år nå kjempet for at jenter i dagens samfunn ikke skal bli slutshamet, gitt ut bok om feminisme, holdt taler om jenter som blir objektifisert, men så blir hun sammen med det stikk motsatte av alt hun har sagt. Troverdigheten hennes som offentlig person faller så til de grader. Jeg tenker at hun har blitt lurt, fordi Henrik kan fremstå veldig sjarmerende, omtenksom og genuin, men han endret totalt oppførsel over kun et par episoder på EOTB, og jeg må innrømme at jeg ble satt ut over oppførselen hans og hans syn på kvinner. Dette er en person som holdt på med ei jente, som kalte henne "gnien på musa", og var rasshøl mot jenta fordi hun ville vente med sex (hun sa også at hun hadde mensen, men det ville han tydeligvis gi helt faen i til tross for at hun åpenbart ikke syns det var noe deilig å ha sex når man har mensen). Han har slutshamet jentene der inne, snakket utrolig nedlatende om dem, brukt dem som midler for å gjøre andre sjalu, og han viser seg virkelig fra sin verste side over hvor sjalu han framstår og hevngjerrig ikke minst.

Seriøst, se de siste episodene av Ex on the Beach og du kommer til å skjønne hvorfor det er så mye oppstyr rundt dette nå. Altså, for all del kan hun være sammen med hvem hun vil, selvfølgelig, men hun mister jo fullstendig troverdighet og respekt når hun blir sammen med selve essensen av det hun alltid har "vært så i mot". 

:klappe:

 

Rett og slett ekstremt pinlig! Overraskende er det dog ikke. Jeg syns hun har vist en total mangel på selvinnsikt og korrelasjon mellom liv og lære over lang tid.

Fatter på generelt grunnalg ikke denne "bølgen" med 20 åringer som er så ekstreeeeeeeeeemt selvgode og "kunnskapsrike". Jeg får så narsissist feeling av 20+ åringer som oppfører seg så arrogant og selvgode- "alt jeg sier er rett, sånn og sånn er det!". Folk som reelt sett har og hadde noe å komme med -  fra Obama til Erna Solberg, til Per Fugelli til Lise Klaveness - har overhodet ikke en sånn ufeilbarlig arroganse i møte med andre mennesker.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AneKS skrev:

 

De fleste personer med så sterke meninger, og ett så stort behov for å snakke om de og dømme folk etter de, vil få reaksjoner om de blir sammen med noen som motstrider det totalt. Tror du ikke Mads hansen hadde fått massiv kritikk om han ble sammen med Isabel Raad? 

Hvis Mads Hansen f.eks ble sammen med Carina Dahl som han avslørte redigerte seg selv tynnere, så kunne han fortsatt synes at det ikke var greit, selv om de var sammen. Han kjenner henne jo ikke, så han kunne blitt forelsket i henne hvis de møttes, på tross av at han ikke er enig i alt hun har gjort. 

Jeg ble også overrasket da jeg hørte om Ulrikke og Henrik, men man må ikke ha helt like meninger og gjort hele like valg i livet for å bli sammen? Det er ikke sånn at en som stemmer FrP ikke kan gifte seg med en som stemmer AP?? Få mennesker må så til de grader forsvare sin egen oppførsel som feminister! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...