Gå til innhold

Ekskone fra h(..). Trenger råd fra dere som har erfaring og råd (ikke fra bitre ekskoner, dere gjør nok skade)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt, overfor barna blir hun det. Ingen barn ønsker skilte foreldre. Og at hun kaller moren deres eksen fra helvete sier bare litt om henne. Slikt kaller man ingen. Barna elsker moren sin og faren elsket og en gang denne damen. Det høres mer ut som nydamen og stemoren er den bitre her. Hun må godta dette som valgte en mann MED barn fra før. Han har en fortid MED BARN OG DE BARNA HAR EN MOR HAN MÅ HA KONTAKT MED. Slik er det bare. Når nydamer kommer med slike sutretråder om fæl eks så et det ikke synd på de. De har valgt det livet selv. Tåler de ikke barnemoren så IKKE bli sammen med en mann som har barn fra før!!!

Anonymkode: 6e545...083

Tror du må lese hovedinnlegget en gang til.

Anonymkode: 02373...957

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette høres ikke greit ut, for noen av dere! Har ikke vært borti lignende selv, men som mamma og stemor sender jeg deg en klem! Håper at det løser seg for alle parter!

Anonymkode: 02373...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med situasjoner som det du beskriver, men jeg har erfaring med stress. Anbefaler at du skriver dagbok, og gjerne at barna også gjør det. Og så lam både du/dere/barna få samtaler sammen eller hver for dere på familievernkontoret, det er gratis. 

I tillegg er det viktig å finne friområder. Gjøre ting som skaper ro i sinnet, om det er å gå tur i skogen/ klemme hverandre / gå og svømme/ være med venner og prate om noe annet. 

Ønsker deg lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/17/2018 den 9.49, ViljaH skrev:

Jeg tror du har stort behov for å innta "profesjonell distanse" overfor henne, og ikke slippe alt rett inn. Det er nok derfor du strever.

Hvis du øver deg på å la alt tullet seile forbi som en elv du står og ser på, tar et skritt tilbake; og lar det bare fare forbi uten å hoppe uti. Noen ganger kommer det store skarpe isflak, la dem seile forbi mens du fokuserer på ditt.

En annen teknikk er å hver gang tenke om dette virkelig angår deg, og så si til deg selv "not my monkeys, not my circus".

Det vil hjelpe å skjerme deg selv ved å blokkere kontakt mest mulig. Ikke tenk på om hva andre synes. Alt som må snakkes om kan gå skriftlig.

Om noen spør, så bare si lett at hun er vanskelig å ha med å gjøre og farer med ville historier, så du velger bevisst å holde avstand.

Om du velger å holde deg pålogget til henne, så begynn å loggføre all faenskapen og se om det etterhvert holder til politianmeldelse hvor hun får kontaktforbud pga sjikanering.

Takk!! Jeg har ikke vært inne og lest i helgen, og trodde ikke det kom flere svar. Så fantastisk godt at folk engasjere seg, da jeg som sagt har syntes dette er vanskelig å takle uten råd fra andre som vet hvordan det er, eller har gode råd om slike. 

 

Smilte av "not my monkeys, not my circus". Made my sunday!!

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/16/2018 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Forstår eksen. Du er inntrenger i deres familie. Hennes mann byttet henne ut med deg. Tenk deg selv å bli forlatt med barn. Det er grusomt vondt. Hun er nok fortsatt bitter over bruddet. Ha litt medfølelse da. Du trengte deg inn i denne familien. Du må godta din stemorrolle her. De har en mor og det er din mann som er far til barna ergo MÅ de ha kontakt og samarbeide. Anbefaler deg å se Bonusfamilien på nrk som handler om dette. Hver mandag kl 21.20.

Anonymkode: 6e545...083

Jeg har ikke trengt meg inn i familien. Vi møttes flere år etter. Denne damen har behandlet mannen min og deres barn vondt, og mannen min tok endelig motet til seg og ba om skilsmisse. Det er som sagt veldig mange å siden bruddet, og det gir henne ikke en grunn til å holde på slik. Det er ikke en litt sur kvinne dette her, det er snakk om alvorlige ting som falske anklager og diverse som jeg beskrev over. Self skal de kunne samarbeide. Poenget er jo at hun vil ikke det, hun klarer ikke samarbeide. Hun prøver heller bare å ødelegge Leste du egentlig innlegget mitt? Vi har sett Bonusfamilien, og vi er kjempegode foreldre som gjør alt for alle barna her. Jeg er en kjempegod bonusmamma. Du sliter tilsynelatende med noen følelser som du projiserer over på meg. 

Anonymkode: b63d0...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3/16/2018 den 15.13, Ginny skrev:

Hvis du leser hva TS skriver så hadde de vært fra hverandre i 5 år, skilt i 4, da hun traff mannen. Hvordan er hun da en inntrenger? TS godtar jo stemorsrollen, hun godtar bare ikke å bli trakassert av mannens ekskone. Hvor lenge mener du at man "eier" sin ekspartner? 

Slutt å vær så bitter og gå videre med livet ditt!

TS.. Det høres skikkelig kjipt ut! All den tid dere deler ansvar for barn er det vanskelig å ikke skulle forholde seg til henne. Er besøksforbud en mulighet? Hva sier barna? Tenker at dere i verste fall må holde ut, ta alt skriftlig via Mail hvis dere må, blokker nummeret hennes. Beskytt fellesbarn og vær der for hans barn så godt det lar seg gjøre. Og om mor nå en gang lokker med dyre klær og fancy ting, så la henne gjøre det. Ikke synk til hennes nivå, men vær der og vær solide. 

Takk! Jeg ble litt satt ut da jeg leste de kvasse innleggene hvor folk ikke ser ut til å ha lest innlegget mitt. Det er nettopp dette her med at man liksom ødelegger en familie?? Så da skulle min kjære aldri få være lykkelig  han da? Endelig flere år etter skilsmissen skulle han ikke få lov å treffe noen som både er glad i han og barna hans? Jeg skiller ikke mellom barna våre, jeg ønsker bare ro til å få være en familie. Takk så mye for at de fleste ser dette. Og takk du som støtter meg her!!

Anonymkode: b63d0...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/16/2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Eneste måte å forbedre situasjonen er å frata mor foreldreansvar og gi henne besøk/kontaktforbud overfor barna..DET vil aldri skje .

Eller så må TS og far til barna kutte kontakten med barna.. 

Anonymkode: 21d0a...ec7

Uff, det føles som nettopp dette. Det eneste jeg håper da, som kanskje er eneste som vil tilslutt hjelpe, er når de bli umyndige og selv kan velge enda mer. Da må hun kanskje gi slipp på hatet, og gå videre. Tanken på at hun aldri slutter orker jeg ikke. Mannen er veldig nedfor på grunn av dette. Det er ikke bare meg jeg tenker på , det er først og fremst han og barna. 

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/15/2018 den 23.21, mimoe skrev:

Har hatt samme suppa her og det har virkelig satt sine spor. Hadde aldri trodd noen kunne bli så gale...

Her endte det med besøks/kontaktforbud fra politiet og samarbeid med barnevern hvor vi har en mellommann som tar seg av alt av kontakt vedrørende samvær og alt ang barnet. Ved samvær må barnet gå til en avtalt plass alene for å bli hentet, slik at det ikke er sjangse for at vi vil treffe på barnets mor. 

Tungt og vanvittig ødeleggede. Stå på, håper dere finner en løsning ❤❤❤

Det kan virke som om vi er i lik situasjon. Det er nesten litt utrolig, ja, for det er de villeste ting hun sier/gjør, Vi venter på nye stunts hele tiden, og det blir psykisk utmattende ute at man kan vise det, fordi barna skal skjermes. Jeg har notert utrolig mange gode råd, så jeg er veldig glad for denne tråden og responsen. Vi har bestemt oss for å notere ned absolutt alt  i tilfelle vi må gå juridisk frem, og jeg skal jobbe enda mer med å skjerme meg mentalt. 

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt var i samme situasjon. Tok mor til retten. Vant og mor fikk kun samvær med tilsyn. De var 10 og 12 år da.

Anonymkode: 2f92c...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søskenbarnet mitt var i samme situasjon. Tok mor til retten. Vant og mor fikk kun samvær med tilsyn. De var 10 og 12 år da.

Anonymkode: 2f92c...d77

Godt å høre at det løser seg for noen!!

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...