Gå til innhold

Ekskone fra h(..). Trenger råd fra dere som har erfaring og råd (ikke fra bitre ekskoner, dere gjør nok skade)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen gode råd annet enn hold ut- barna vokser fort og vil etterhvert forstå mer og mer. Vær den trygge havnen de trenger .

Jeg hadde det på samme måte med min x, pappaen til mine barn og hans nye kone. Det er fryktelig vondt og tøft å stå en slik situasjon, hvor en selv må forholde seg rolig av hensyn til barna.

Min x var veldig flink til å manipulere og prate for seg, så jeg ble dessverre eller ikke trodd, de aller fleste trodde det var jeg som var den ‘gale’. 

Karma er no dritt- i dag sitter han mutters alene, uten kone - ingen av barna hans vil ha kontakt 

 

Anonymkode: 21d0a...ec7

Nettopp slik det er- hun er så god på manipulasjon at andre tror vi overdriver:( Heldigvis har barnevernet nå forstått hvordan det ligger an. De sier derimot at så lenge barna får mat og klær osv, så kan de ikke gå inn og ta barna, det er veldig strenge krav. Men vi må nok vurdere rettssak, som andre skriver. Ellers er vi veldig klare på at barna har et hjem her, og når de kommer til oss lar vi dem slippe unna intriger og beskyldninger og gir dem trygghet og rammer. Men så er det lokkende da, for tenåringer, når mor manipulerer og tilbyr dyre merkeklær hver gang, eller de får være ute så lenge de vil osv. 

 

Tar forresten bilde av meldingene dere har skrevet ift lite kontakt. Jeg har gjentatt dette for mannen. Men så er det som jeg sa..det er ikke oss, det er hun som kontakter oss, ofte via ungene eller ved å ringe vår fam etc. 

 

Har tenkt å skrive ned alt, godt å få bekreftet at dette faktisk er så ille som vi opplever det. 

 

Takk

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp slik det er- hun er så god på manipulasjon at andre tror vi overdriver:( Heldigvis har barnevernet nå forstått hvordan det ligger an. De sier derimot at så lenge barna får mat og klær osv, så kan de ikke gå inn og ta barna, det er veldig strenge krav. Men vi må nok vurdere rettssak, som andre skriver. Ellers er vi veldig klare på at barna har et hjem her, og når de kommer til oss lar vi dem slippe unna intriger og beskyldninger og gir dem trygghet og rammer. Men så er det lokkende da, for tenåringer, når mor manipulerer og tilbyr dyre merkeklær hver gang, eller de får være ute så lenge de vil osv. 

 

Tar forresten bilde av meldingene dere har skrevet ift lite kontakt. Jeg har gjentatt dette for mannen. Men så er det som jeg sa..det er ikke oss, det er hun som kontakter oss, ofte via ungene eller ved å ringe vår fam etc. 

 

Har tenkt å skrive ned alt, godt å få bekreftet at dette faktisk er så ille som vi opplever det. 

 

Takk

Anonymkode: b63d0...2a9

Håper virkelig for deres (og spesielt barnas) skyld at dere snart får fred. Herregud for et mareritt det må være å ha den damanlegg på nakken hele tiden. Dere må jo bli fryktelig anspente og slitne av å aldri vite når neste bølge kommer? 

Anonymkode: cfd5f...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig for deres (og spesielt barnas) skyld at dere snart får fred. Herregud for et mareritt det må være å ha den dama på nakken hele tiden. Dere må jo bli fryktelig anspente og slitne av å aldri vite når neste bølge kommer? 

Anonymkode: cfd5f...eca

Redigert for skrivefeil 

Anonymkode: cfd5f...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp slik det er- hun er så god på manipulasjon at andre tror vi overdriver:( Heldigvis har barnevernet nå forstått hvordan det ligger an. De sier derimot at så lenge barna får mat og klær osv, så kan de ikke gå inn og ta barna, det er veldig strenge krav. Men vi må nok vurdere rettssak, som andre skriver. Ellers er vi veldig klare på at barna har et hjem her, og når de kommer til oss lar vi dem slippe unna intriger og beskyldninger og gir dem trygghet og rammer. Men så er det lokkende da, for tenåringer, når mor manipulerer og tilbyr dyre merkeklær hver gang, eller de får være ute så lenge de vil osv. 

 

Tar forresten bilde av meldingene dere har skrevet ift lite kontakt. Jeg har gjentatt dette for mannen. Men så er det som jeg sa..det er ikke oss, det er hun som kontakter oss, ofte via ungene eller ved å ringe vår fam etc. 

 

Har tenkt å skrive ned alt, godt å få bekreftet at dette faktisk er så ille som vi opplever det. 

 

Takk

Anonymkode: b63d0...2a9

Far til mine barn lokket også med dyre merkeklær, ferier som aldri ble noe av pga meg..Da eldste ble 16 lokket han med egen leilighet.. 

Han sendte ofte bekymringsmelding til BV, heldigvis etter 11 år var det en saksbehandler som oppdaget at han brukte de til å lage livet mitt ‘helvete’. At det gikk utover barna var det ingen som opplevde annet enn jeg, som jo fikk kjenne på deres frustrasjon. 

Men BV kunne aldri gjøre noe for å hjelpe barna som jo var taperene her. 

Vil på det sterkeste fraråde rettsak - det vil kun øke konfliktnivået som igjen vil gå utover barna. 

De har det nok ikke så bra de eller i alt dette. 

Anonymkode: 21d0a...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rettsak kommer til å være bensin som du kaster på bålet. Kan dere blokkere henne på mobilen/mail og det som er. Barna er tenåringer og det er ingen grunn til å ha hyppig kontakt med henne. Familien bør få samme beskjed. At de heller ikke skal videreformidle beskjeder fra henne. Hun utnytter en så mye som dere lar henne. Alle må sette harde grenser. Ikke responder på hennes forsøk på å få kontakt.  Ikke responder ! Husk det! Barna kommer til å forstå etterhvert og mest sannsynlig ta avstand. Eneste rådet her er å komme seg på avstand og ikke bit på agnet ved å svare henne. Ingen som gidder å holde ett show uten tilskuere. 

Anonymkode: 85a81...d06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er spesielt at fleire her meiner at rettsak for å få omsorgen er som å kaste bensin på bålet. Å oversjå/blokkere vil kun fungere for TS og mannen, men kva med ungane? Dei vert psykisk mishandla av mora, og om ikkje TS og mannen hennar skal kjempe for deira tryggleik er det ingen andre som kjem til å gjere det heller. 

Hadde tatt vare på alt av både meldinger, mailer og telefonsamtalar, både til deg og ungane. Finn ut korleis du tar opp samtale på mobil, få familiane dykkar til å gjere det same. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere. Det er så mange av dere som forstår, og det er så utrolig godt, fordi det føles veldig ensomt og som et mareritt, til tider. Man blir nettopp veldig anspent (som en av dere skriver), og jeg har konstante smerter i nakke og mannen har blitt skikkelig tynn, vondt å se på. Han bekymrer seg natt og dag for ungene (og meg) og kommer ingen vei. På familiekontoret anbefaler de også å prøve å unngå rettssak. Ikke minst fordi det på en måte er slik at ingen vinner: Dersom hun skulle miste omsorgen til fordel for oss, så vil hun 100% sikkert straffe ungene psykisk. Jeg er skilsmissebarn selv og jeg sliter enda med vonde minner fra mye som likner (men dette er verre). derfor ekstra vondt fordi jeg vet hvilke langtidsskader dette kan gi ungene. Hvis hun får omsorgen, så vil det bli enda vanskeligere for barna enn nå. 

Noen ganger så tenker jeg at det finnes absolutt ingenting å gjøre. Det er ingenting som kan stoppe henne. Det gir meg nesten helt panikk, og det er derfor jeg har lurt på om alt ville blitt bedre om jeg flyttet. Men da vil jo alle ungene måtte flytte hit og dit, og barna deres (vi sier våres, vi sier aldri dine, mine)vil måtte flytte fra dette trygge huset også, fordi det vil bli for dyrt for mannen å sitte med dette alene. Og ungene vil ikke ha meg som en nøytral trygg person tilgjengelig like mye og mannen min vil gå under. han vil ikke tåle å miste alle. Og våre barn fortjener heller ikke å bli skilt mellom to hjem, fordi pappas ekskone straffer oss. Det er altså ikke en mulighet. 

Flere råd her skal jeg i allefall huske på, og jeg skal nå vise denne tråden til mannen min. Han vil ha like godt som meg av å se at andre "ser" hva vi står i og gir råd. Galskapen må på en måte ut i lyset, så ikke vi ender opp med å bli helt gale her, fordi det føles som om ingenting hjelper. 

TUSEN takk! Var redd for å skrive inn, men dette var kanskje det beste valget på lenge. Hvis noen andre sliter med noe i forhold til bonusfamilier, ja, så er det bare å be om råd eller i det minste dele. Det er så utrolig vanskelig, fordi ofte er det bare en mor og en far som ønsker å leve som en familie, med kanskje dine og vårt/våre/mine. Man vil ikke noen noe vondt. Mange av oss har gått forsiktig frem og setter barna først. Vi tenker at vi også fortjener å dele livet med en vi elsker og som vi har det godt med. Og barna, de er kjempeglade for dette. Men så var det eksene..

 

God kveld til dere! <3 

Anonymkode: b63d0...2a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far til mine barn lokket også med dyre merkeklær, ferier som aldri ble noe av pga meg..Da eldste ble 16 lokket han med egen leilighet.. 

Han sendte ofte bekymringsmelding til BV, heldigvis etter 11 år var det en saksbehandler som oppdaget at han brukte de til å lage livet mitt ‘helvete’. At det gikk utover barna var det ingen som opplevde annet enn jeg, som jo fikk kjenne på deres frustrasjon. 

Men BV kunne aldri gjøre noe for å hjelpe barna som jo var taperene her. 

Vil på det sterkeste fraråde rettsak - det vil kun øke konfliktnivået som igjen vil gå utover barna. 

De har det nok ikke så bra de eller i alt dette. 

Anonymkode: 21d0a...ec7

Dette med å lokke med dyre ferier gjør forresten mammaen også...og så avlyser hun rett før slik at de blir kjempeskuffet. gjerne som en straff fordi de ønsket være her osv. Føler med deg! Håper det går bra med  dere nå!!

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En rettsak kommer til å være bensin som du kaster på bålet. Kan dere blokkere henne på mobilen/mail og det som er. Barna er tenåringer og det er ingen grunn til å ha hyppig kontakt med henne. Familien bør få samme beskjed. At de heller ikke skal videreformidle beskjeder fra henne. Hun utnytter en så mye som dere lar henne. Alle må sette harde grenser. Ikke responder på hennes forsøk på å få kontakt.  Ikke responder ! Husk det! Barna kommer til å forstå etterhvert og mest sannsynlig ta avstand. Eneste rådet her er å komme seg på avstand og ikke bit på agnet ved å svare henne. Ingen som gidder å holde ett show uten tilskuere. 

Anonymkode: 85a81...d06

Takk! noterer ned alt!!

Anonymkode: b63d0...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe

Har hatt samme suppa her og det har virkelig satt sine spor. Hadde aldri trodd noen kunne bli så gale...

Her endte det med besøks/kontaktforbud fra politiet og samarbeid med barnevern hvor vi har en mellommann som tar seg av alt av kontakt vedrørende samvær og alt ang barnet. Ved samvær må barnet gå til en avtalt plass alene for å bli hentet, slik at det ikke er sjangse for at vi vil treffe på barnets mor. 

Tungt og vanvittig ødeleggede. Stå på, håper dere finner en løsning ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår eksen. Du er inntrenger i deres familie. Hennes mann byttet henne ut med deg. Tenk deg selv å bli forlatt med barn. Det er grusomt vondt. Hun er nok fortsatt bitter over bruddet. Ha litt medfølelse da. Du trengte deg inn i denne familien. Du må godta din stemorrolle her. De har en mor og det er din mann som er far til barna ergo MÅ de ha kontakt og samarbeide. Anbefaler deg å se Bonusfamilien på nrk som handler om dette. Hver mandag kl 21.20.

Anonymkode: 6e545...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et mareritt... Tror jeg ville forsøkt med besøksforbud eller hva det hetet, sånn mor ikke kan nærme seg dere, og bedt om hjelp fra barnevernet. Ønsker dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Tar forresten bilde av meldingene dere har skrevet ift lite kontakt. Jeg har gjentatt dette for mannen. Men så er det som jeg sa..det er ikke oss, det er hun som kontakter oss, ofte via ungene eller ved å ringe vår fam etc. 

Anonymkode: b63d0...2a9

Få familien deres til å blokkere nummeret hennes! Spesielt din familie som ikke trenger å ha noe med henne å gjøre! Da snakker vi om å blokkere, skifte nummer, fjerne oppføringen sin i telefonkatalogen, gjøre seg ikke søkbar på Facebook osv.

21 hours ago, AnonymBruker said:

Far til mine barn lokket også med dyre merkeklær, ferier som aldri ble noe av pga meg..Da eldste ble 16 lokket han med egen leilighet.. 

Han sendte ofte bekymringsmelding til BV, heldigvis etter 11 år var det en saksbehandler som oppdaget at han brukte de til å lage livet mitt ‘helvete’. At det gikk utover barna var det ingen som opplevde annet enn jeg, som jo fikk kjenne på deres frustrasjon. 

Men BV kunne aldri gjøre noe for å hjelpe barna som jo var taperene her. 

Vil på det sterkeste fraråde rettsak - det vil kun øke konfliktnivået som igjen vil gå utover barna. 

De har det nok ikke så bra de eller i alt dette. 

Anonymkode: 21d0a...ec7

Så det er bedre at barna bare lever i et helvete??? Det virker nesten ikke mulig å øke konfliktnivået ytterligere, så hva gjør vel littegranne til for å bedre situasjonen på sikt

Anonymkode: e5cc9...2e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår eksen. Du er inntrenger i deres familie. Hennes mann byttet henne ut med deg. Tenk deg selv å bli forlatt med barn. Det er grusomt vondt. Hun er nok fortsatt bitter over bruddet. Ha litt medfølelse da. Du trengte deg inn i denne familien. Du må godta din stemorrolle her. De har en mor og det er din mann som er far til barna ergo MÅ de ha kontakt og samarbeide. Anbefaler deg å se Bonusfamilien på nrk som handler om dette. Hver mandag kl 21.20.

Anonymkode: 6e545...083

Hvis du leser hva TS skriver så hadde de vært fra hverandre i 5 år, skilt i 4, da hun traff mannen. Hvordan er hun da en inntrenger? TS godtar jo stemorsrollen, hun godtar bare ikke å bli trakassert av mannens ekskone. Hvor lenge mener du at man "eier" sin ekspartner? 

Slutt å vær så bitter og gå videre med livet ditt!

TS.. Det høres skikkelig kjipt ut! All den tid dere deler ansvar for barn er det vanskelig å ikke skulle forholde seg til henne. Er besøksforbud en mulighet? Hva sier barna? Tenker at dere i verste fall må holde ut, ta alt skriftlig via Mail hvis dere må, blokker nummeret hennes. Beskytt fellesbarn og vær der for hans barn så godt det lar seg gjøre. Og om mor nå en gang lokker med dyre klær og fancy ting, så la henne gjøre det. Ikke synk til hennes nivå, men vær der og vær solide. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få familien deres til å blokkere nummeret hennes! Spesielt din familie som ikke trenger å ha noe med henne å gjøre! Da snakker vi om å blokkere, skifte nummer, fjerne oppføringen sin i telefonkatalogen, gjøre seg ikke søkbar på Facebook osv.

Så det er bedre at barna bare lever i et helvete??? Det virker nesten ikke mulig å øke konfliktnivået ytterligere, så hva gjør vel littegranne til for å bedre situasjonen på sikt

Anonymkode: e5cc9...2e8

Eneste måte å forbedre situasjonen er å frata mor foreldreansvar og gi henne besøk/kontaktforbud overfor barna..DET vil aldri skje .

Eller så må TS og far til barna kutte kontakten med barna.. 

Anonymkode: 21d0a...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har stort behov for å innta "profesjonell distanse" overfor henne, og ikke slippe alt rett inn. Det er nok derfor du strever.

Hvis du øver deg på å la alt tullet seile forbi som en elv du står og ser på, tar et skritt tilbake; og lar det bare fare forbi uten å hoppe uti. Noen ganger kommer det store skarpe isflak, la dem seile forbi mens du fokuserer på ditt.

En annen teknikk er å hver gang tenke om dette virkelig angår deg, og så si til deg selv "not my monkeys, not my circus".

Det vil hjelpe å skjerme deg selv ved å blokkere kontakt mest mulig. Ikke tenk på om hva andre synes. Alt som må snakkes om kan gå skriftlig.

Om noen spør, så bare si lett at hun er vanskelig å ha med å gjøre og farer med ville historier, så du velger bevisst å holde avstand.

Om du velger å holde deg pålogget til henne, så begynn å loggføre all faenskapen og se om det etterhvert holder til politianmeldelse hvor hun får kontaktforbud pga sjikanering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner jeg får klump i magen av det du skriver og skulle virkelig ønske jeg får gitt deg en stor klem❤️ 

Jeg har selv hatt en del problem med mine barns far, og vet hvordan noen kan manipulere barn og omgivelser, men mine (heldigvis tidligere) problem er minimale i forhold til det du går gjennom. Jeg antar at du har grått bøtter med tårer og vet at sånt kan slite på alt fra psyken til søvn, og at hverdagen er rett og slett tøff i perioder. Du har fått mange gode råd her, og det er viktig å dokumentere beskyldninger og krav. Ta gjerne opp samtaler slik du har bevis på den måten også, min eks var fullstendig klar over at Mail og meldinger kunne dokumenteres, og var smart til å unngå trusler der. Jeg valgte til slutt å la all kommunikasjon gå skriftlig nettopp for å slippe alle stygge ord på telefon. 

Rådfør dere med alle instanser, jeg hadde også valgt å fortelle om dette til venner du kan stole på. Det siste fordi jeg vet man trenger noen å snakke med (ikke bare instanser og feks psykolog)  noen som kjenner deg og som vet hele historien siden barnas mor er en manipulator. 

Ting vil bli bedre når barna vokser opp, og de vil også skjønne hvordan moren er. Jeg vet du har det tøft og at som stemor er man midt i kampen. En fattig trøst er det at du og din mann vil bli trodd, dere vil bli hørt, selv om det nok er mye verre enn det deres familie og venner vet!!! Jeg tror neppe at alle som ikke står midt i en sånn kamp kan skjønne hvor tøft og faktisk ille det er, både for dere og ikke minst barna. Jeg håper barna får hjelp til å snakke om ting og at kanskje BUP kan involveres slik at man unngår alt for stor arr på sjelen... 

klem ❤️❤️❤️

Anonymkode: 4c66a...db2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår eksen. Du er inntrenger i deres familie. Hennes mann byttet henne ut med deg. Tenk deg selv å bli forlatt med barn. Det er grusomt vondt. Hun er nok fortsatt bitter over bruddet. Ha litt medfølelse da. Du trengte deg inn i denne familien. Du må godta din stemorrolle her. De har en mor og det er din mann som er far til barna ergo MÅ de ha kontakt og samarbeide. Anbefaler deg å se Bonusfamilien på nrk som handler om dette. Hver mandag kl 21.20.

Anonymkode: 6e545...083

Slutt å være så forbanna bitter! Det kler ingen og er egentlig bare latterlig. Hun er for pokker ingen inntrenger.

Anonymkode: cfd5f...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å være så forbanna bitter! Det kler ingen og er egentlig bare latterlig. Hun er for pokker ingen inntrenger.

Anonymkode: cfd5f...eca

Så absolutt, overfor barna blir hun det. Ingen barn ønsker skilte foreldre. Og at hun kaller moren deres eksen fra helvete sier bare litt om henne. Slikt kaller man ingen. Barna elsker moren sin og faren elsket og en gang denne damen. Det høres mer ut som nydamen og stemoren er den bitre her. Hun må godta dette som valgte en mann MED barn fra før. Han har en fortid MED BARN OG DE BARNA HAR EN MOR HAN MÅ HA KONTAKT MED. Slik er det bare. Når nydamer kommer med slike sutretråder om fæl eks så et det ikke synd på de. De har valgt det livet selv. Tåler de ikke barnemoren så IKKE bli sammen med en mann som har barn fra før!!!

Anonymkode: 6e545...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Besøksforbud (trakassering er ulovlig)

2. Lag en profil på tinder for henne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...