Gå til innhold

Kaprifols lillebrøsterhule


Kaprifol

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her. Har hatt mye å tneke på, og paradoksalt nok får jeg da ikke tid til å skrive det ned her. Merkelig nok, siden å skrive det av seg kan hjelpe...

Det mest sentrale som har skjedd siden sist er at jeg har vært på ny kontroll hos legen og blitt sykmeldt 50%. Det kom litt brått på, men på den annen side var jeg bare så fryktelig sliten og ute av meg da jeg var der, så det var på sin plass. Foreløpig svært behagelig ordning som gjør at jeg får tid til å sove ekstra, trene litt og kan jobbe når jeg merker at det er godt å konsentrere seg.

Jeg tar en oppsummering av trimmen min fra forrige helg og ut neste helg:

Lørdag: Svømming med 3-åringen og skogtur med 3-åringen etterpå. Begge ble slitne, gitt!

Søndag: Skogtur med familien - gjennomført med stor suksess

Mandag: Ikke noe som helst.

Tirsdag: Gåtur - gjennomført

Onsdag: Gravidtrim 1 time - gjennomført

Torsdag: Ikke trene, mannen på møte hele kvelden.

Fredag: Gåtur

Lørdag: Vet ikke helt hva jeg rekker, men blir en aktiv dag i alle fall

Søndag: Skogtur

Det blir ikke mye trening akkurat av dette her, men turer blir det tid til. Normalt sett skulle jeg ha vært på svømming i dag, men dropper det til fordel for hjemmekontoret. Jeg svømmer og trener rett ved jobben min inne i Oslo nemlig. I dag er jeg hjemme for å få slappet av til bursdagsselskap hos mannens mest slitsomme kusine i kveld, godt å være uthvilt og opplagt før familiesamlinger.

Svømming er forresten deilig etter to ganger gjennomført. Svømte 1000m begge ganger, føler det er langt nok på en måte, men likevel ikke særlig langt. Problemet mitt med trening er at hvis jeg blir skikkelig sliten før jeg skal jobbe eller før jeg skal hente i barnehagen, så blir jeg ikke til å være i hus med. Fysisk sliten=psykisk sliten for meg nå for tiden. Får lyst til å legge meg ned og slappe av midt i middagslaging for eksempel, noe som ikke lar seg gjøre. Så da er det bedre å trimme i stedet for å bli aldeles utslitt i alle muskler selv om sistnevnte er deilig.

Nå gleder jeg meg faktisk til å sitte her og knote med noen resultater et par timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir sittende å fundere og tenke på lille sprellebaby i magen.

Utstyrsliste til knøttet:

- Lammeskinn. Syns det høres lurt ut siden det er kaldt og guffent når han blir født. Kan være fint å ha det oppi vogga tenker jeg. Så kan det være i vogna etterhvert, til neste høst f.eks.

- Ullteppe type Nøstebarn. Utrolig nok har jeg lyst til å strikke et slikt et til knøtt. Selv om jeg ble ganske lei forrige gang jeg strikket et slikt til niesa mi...

- Nytt bilsete. Har veldig lyst til å sjekke med kusina mi om det de har til sin etterhvert store gutt blir mulig å låne og om det har gjort det bra i test. Ellers blir det å kjøpe nytt tror jeg, sist lånte vi et som sikkert ikke er like bra som de nyere modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen mye utstyr å fundere på, ja! Vi har jo ingenting fra før, så da blir det fryktelig mye å sette seg inn i.

Trist å lese at du har vært så sliten, men 50% sykemelding høres ut til å hjelpe. Hvor lenge er du sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Crash: Tenk at du er mamma til to flotte gutter nå! Moro!

Fjellrypa: 1 mnd sykmelding i første omgang; midten av oktober, men tror det blir forlenging.

Jeg har det virkelig bra med sykmelding. Får tid til å slappe av, ta en lur når det trengs, gjøre husarbeid og ærend som ellers ville blitt et ork, leverer datteren vår litt seinere i barnehagen ganske ofte. Familien nyter godt av mitt mer stabile humør. Kroppen min nyter godt av å få trene når den selv føler at den er i god form.

De dagene jeg ikke klarer å ta ting med ro merker jeg kynnere, ofte en god del av dem på kvelden. Det tar jeg som et tydelig signal på at dagen har inneholdt for mye stress, og jeg prøver virkelig å skjerpe meg når det gjelder å senke skuldrene og stresse minimalt.

I dag skal jeg for eksempel gjøre følgende:

Stå opp når datter finner det passende.

Innen kl. 9: Levere datter i barnehagen

9-10: Mail, dagbok, surfe på nett med kaffekopp.

10: Ut på gåtur i skogen

Henge opp klesvask og sette på ny, vår lille venn på 3 år vil slutte helt med bleie inkludert om natta, hun sliter litt innimellom...

Lunsj

Lunsjhvil 1 time

Leseøkt pensum 1 time

Vaske do (blæ, gruer meg...)

Kose meg med resultater fra jobb, altså jobbe litt.

Ta opp fisk fra fryser og hente datter i barnehagen ca 16.

Middagslaging og leking, mannen kommer hjem 17.45.

Prøve å få tak i provisorisk barneavkt siden barnevakten vår har høstferie

Korøvelse 19

Nå ser jeg selv at til og med en god hviledag med bare et par timers hjemmekontor faktisk involverer mye arbeid... Men det føles tross alt som en hviledag, hadde jeg jobbet hadde jeg ikke hatt tid til å sove en time og gå tur en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å minne meg selv på hvor langt jeg faktisk har kommet i svangerskapet... Er 24 uker på vei idag jeg! Spesielt det helt siste her om at hvilestoffskiftet er høyere enn vanlig og at jeg må drikke mer, det har jeg glemt å tenke på. Resultat: Hard mage... Det er altså så kjedelig, jeg har lett for å få det. Må passe på som en smed at jeg spiser passelig med fiber (ikke for mye, ikke for lite), at jeg drikker nok både til og mellom måltider, at jeg beveger meg nok. Og akkurat denne uka må jeg nok også ty til litt lactulose for å få litt mer gjennomstrømning for å si det sånn.

Fra 24 uker og 0 dager til 24 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 650 g

CRL: 21 cm

Full lengde: 29 cm

Innlegget er forkortet av hensyn til kopirettsregler.

Link til resten av informasjon om fosteret i uke 24 finnes her.

- Nigo (mod)

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...