Gå til innhold

Kaprifols lillebrøsterhule


Kaprifol

Anbefalte innlegg

Og så trenger jeg:

En ny jakke, type figursydd, til langrenn og sykling.

Ny lang sykkelbukse, har bare kort.

Løpetights lang.

Har mange sporty ambisjoner nå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært kjempeflink og skaffet meg:

- Råsa figursydd goretexjakke, velegnet til langrenn og sykling. Blir nok synlig i løypa heretter ja ;)

- Lang løpetights

- Nye gåsko med goretex, viste seg allerede i går å være et røverkjøp. Holdt slaps og vannpytter borte fra sokkene selv etter 30 min gange på grusomt sølete gangvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning. Tror den var i går !

Lørdag: Litt øm og rar i magen, venstre side. EL-slim.

Søndag: Veldig øm i magen, venstre side. EL-slim. Kveldssex.

Mandag: Også øm venstre side. EL-slim. Kveldssex.

Tirsdag morgen: Prikkende og stikkende følelse på morgenkvisten kl. 6.30, varte under ett minutt. Blei ittno denne kvelden.

Etterpå: Ømhet og smerte borte vekk !

Så da satser vi på EL var morgenen tirsdag 28. mars, og IKM blir dermed onsdag 12. april vil jeg si. Har kjøpt en 2-pakk med clearblue i dag og er klar for testing... Gruer meg til akkurat det - siden jeg da er alene og uten mann, vi ser hverandre ikke før torsdag kveld, skjærtorsdag. Hvis det da blir nødvendig å teste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er du inne i "terror-tiden" for prøvere nå du.. Det er så kjedelig å vente på IKM når EL har vært. Sender deg litt babystøv jeg, kanskje det hjelper litt? :hjerter_rundt:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støv, Missbumblebee ! Trenger nok det nå ja. Terrortid er et bra begrep, heldigvis har jeg masse som opptar meg helt fram til IKM, så det skal nok gå.

Er nå enda mer sikker på at EL var tirsdag morgen. Fikk ikke tempet onsdag morgen, men i dag var tempen steget over coverline. Altså har EL vært. Bra timing denne gangen ! :håpehåpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i alle tankene om å få barn, gå gravid, føde og bli tobarnsmor skal man jo også ta doktorgraden. Man har da ambisjoner :ler:

Jeg driver med en doktorgrad. Det går ikke kjempefort, men det går. Jeg jobber vanlige dager hverdager og litt ekstra på kveldene nå og da.

Nå skal jeg skrive et essay, 3000 ord skal det bli. Jada. Jeg er ikke i gang, og jeg skal levere inn 30. april, altså 1 måned. Oppi dette skal jeg ha påskeferie og gjøre masse annet veldig viktig på jobb. Dette kommer ikke til å bli lett. Men nå er jeg litt i gang etter en fin samtale med veilederen min, så nå øver je gmeg her på å skrive. Så skal jeg lukke nettleseren og notere ned mine tanker på helt herlig rett fra levra engelsk sånn at jeg ikke glemmer alt det geniale i helga. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsjameg. Jeg har problems med syklusen min. Tempen ser veldig fin ut, jeg hadde EL for en uke siden og alt OK rundt det. Ingen tvil om når El var, og tempen er enig med meg. Men... jeg spotter. I går tenkte jeg "Festeblødning ???", i dag tenker jeg: "Æsj, nå kommer jeg til å spotte i en uke før jeg får mensen neste tirsdag".

Og så jeg som har lyst til å bli gravid igjen med en gang. For noe tull.

Bortsett fra det går det strålande, var på årets første joggetur i går kveld. Sludd og regn, men jeg holdt meg tørr og varm med mine fancy goretexsko og min ultrafancy goretexjakke. Virkelig veldig bra bekledning å løpe med i sludd på klissvåte veier med søledammer og sørpe både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Så sprek du er som jogger i sånn dritvær da! Godt å ha ordentlige klær ja!!

Og ta doktorgraden du, det er nok litt av en utfordring! Spennende da! :)

Dumme sykluser er ikke noe særlig.. Håper den blir snill igjen!

ha en finfin dag!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg meg påskeferie fra syklus og dritt. Reiser til Italia i morgen og rett videre til hytta etterpå, skal bli godt.

Venter på mensen da selvfølgelig. Den kommer jo ikke, ikke at den er ventet før mandag-tirsdag-onsdag heller. Men jeg spotter fremdeles, og det er så kjedelig. Jeg tror jeg er 12 DPO i dag, og det ser ikke ut til at mensen kommer verken i dag eller i morgen. Mandag er altså 14 DPO, hadde egentlig passet meg veldig bra å ikke få mensen da, men sånn blir det nok. Drit og dra, jeg får ta med meg paracet til Italiens varme land og satse på at det ikke blir for ille i de nedre regioner.

Håper at jeg er gravid også selvsagt. Men tror ikke det. Det er den venstre eggstokken sin tur denne mnd, og hver gang det er dennes tur blir det krøll med spotting. Er lei av dette jeg !

MEN - nå skal jeg kose meg og prøve å lade batteriene noen dager, så er det bare å gå på med friskt mot over påsken igjen. :vinker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå husket jeg på at jeg må oppdatere her inne.

Mensen kom 12. april, dagen etter forventet mens. det ble langvarig og kjedelig mye spotting denne syklusen. Vi prøver med friskt mot på ny spire i mai, denne gangen uten temping. Orker bare ikke dette med temping på morningen, ikke at det er så mye styr, men jeg er lei.

Denne mnd blir sånn arbeid-arbeid-arbeid. Akkurat nå sitter jeg og skriver på et essay med innlevering om en uke. Jada. Men jeg er i gang, og det går ikke sånn aller verst. Blir nok ferdig tror jeg per i dag. Straks det er ferdig skal jeg vie meg til huslige sysler på kveldstid, det vil si at jeg skal stunte til med beising av utvendig kledning før naboen vår som er snekker skal sette det opp for oss. Heldigvis at vi har en nabo vi kan ansette til dette, ellers hadde vi brukt en halv evighet.

Ellers holder mannen på med å arrangere en sang og pusse opp ett stykk kjellerstue. Straks det er klart skal vi forhåpentligvis i gang med gjennomgripende oppussing av trapp+bad, noe vi skal få hjelp til (betaler oss ut av tidsklemma), men som sikkert vil ta 2 mnd i følge en byggekyndig kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder nå på med å skrive oppgave, og gremmes og frustreres samtidig. Derfor denne avsporing. Det er frist på oppgaveinnlevering i dag, så i morgen har jeg faktisk dagen fri til å rydde og leke med datter. Det skal bli kos ! Gleder meg allerede til å stå opp tidlig og ta med datter på sykkeltur med sykkelvogna, det må vi prøve.

Dette vil jeg absolutt gjøre av rydding i hjemmet:

-Gammel PC på kontoret skal bort ! Kopiere det jeg trenger av data til en CD og rydde bort hele stasen. Bør gå kjapt å få gjort og vil hjelpe MYE.

-Rydde videre i arkivet vårt og kaste skit. Opprette ny mappe for viktige papirer ala pass+billetter da disse har en tendens til å bli liggende framme på en hylle...

-Rydde bort ting vi aldri bruker til kasse og sette på loftet. DVS: Ting jeg må ta vare på av nostalgiske hensyn, resten kastes. På den måten frigjøres bokhylleplass på kontoret, og ting fra stua kan flyttes inn hit (overfylt bokhylle på stua...)

-Forsøke å organisere en kasse for ungdomsbøker sånn at datter kan ta fram denne om noen år.

-Organisere en egen bokhylle i stua for datter til hennes bøker, lite bord med hylle under er overbelastet.

-Vinduet på kontoret trenger sårt rengjøring, skraping, pussing og ny maling. Men det må jeg nesten vente med til kontoret er tømt for papirer&PC og flyttet ned i kjellerstua... Hvilket må vente til kjellerstua er ferdig oppusset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

:grine2: Jippi ! Her står det kjempebra til ! Jeg er gravid igjen ! :danse:

Er ikke helt sikker på når EL var, omtrent to uker siden. I går kveld begynte jeg å spekulere litt da... Hva om jeg tar en test i morgen tidlig ? Da finner jeg det ut hvis jeg ikke skal drikke noe i kveld på kafekveld med jentegjengen, eller så finner jeg ut at jeg kan slukke mine sorger i et glass rødvin. Og kanskje teste igjen om to dager. O frustrasjon, ble liggende lenge og bare gruble noe voldsomt på om det kunne være altfor tidlig å teste eller om det kunne være passelig. Kom fram til at EL var nok mandag eller tirsdag for to uker siden, og siden Clearblue reklamerer med at man kan teste inntil tre dager før forventet mens - jeg måtte jo ta en sjanse. 74% av gravide kvinner som tester tre dager før får positiv test.

Nå er jeg altså den lykkelige eier av en kjempepositiv testpinne, en kjempelykkelig mann og en lykkelig uvitende snart tre år gammel kommende storesøster. Det er bare å glede seg mens man kan. Mandag morgen har vel sjelden vært bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, hva er det jeg ser???? :hoppe: GRATULERER SÅ MYE!!!!!!

Masse lykke til fremover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi, det går bra med meg ! Omtrent 5+0 i dag, føler meg gravid. Litt ømme pupper og noe stikninger i livmorområdet eller noe sånt. Herlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her går det bra ! Nå er jeg vel 7+2, og mange tegn på graviditeten gjør seg gjeldende (blurp...)

Jeg spiser og spiser føler jeg. Blir skrubbsulten stadig vekk, magen romler og jeg føler meg uvel.

Så er jeg uvel, kvalm og svimmel selvfølgelig. Har ikke spydd, men blir så uvel av lukter. Kaffe og røyk kan gå og gjemme seg, ikke at jeg har røyka på flerfoldige år, men kaffe kan jeg like godt slutte med skjønner jeg. Brekker meg under tannpussen...

Magen murrer, iblant stikker det i ligamentene.

Puppene har definitivt vokst, de er grusomt ømme og ubehagelige. Jeg skal i bryllup sankthansaften, så jeg må jo ha et antrekk. Har en kjempefin kjole fra bryllup i fjor, men tror dere den passer da ?!? Selvsagt for trang over brystet. Ergerlig. Da blir det bunad, takk og lov at vi skal i bryllupsmiddag på et museum, og takk og lov for at mannen min også har bunad.

Magen har muligens vokst litt, vanskelig å si. Men jeg kan faktisk kjenne livmora hvis jeg ligger flatt på ryggen og kjenner helt ned mot skambeinet, spennende !

Sååå - inntil videre er jeg altså surrealistisk nok gravid. Snodige greier altså !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...