Gå til innhold

Kaprifols lillebrøsterhule

Kaprifol
 Del

Anbefalte innlegg

Da åpner jeg Kaprifols lillebrøsterhule ! :wink:

Vi går med tanker om å skaffe en lillebrøster til familien. Fra før av har vi ei jente født i juli 2003, ei herlig, flørtende bølle som vi er kjempeglade i. Nå som lillejenta vår har blitt så stor begynner tankene å kretse rundt flere barn. Vi vil gjerne ha en til, og den må gjerne komme i 2006. Da blir det sånn omtrent 2,5-3,5 år mellom dem, fin avstand mellom søsken tror jeg.

Begynte å tenke litt i går på når man eventuelt må begynne å prøve på å bli gravid. Litt lett hoderegning sier meg at det lønner seg å starte i mai for å føde i februar. Eller i juni for å føde i mars. Akkurat nøyaktig timing er ikke så viktig, men jeg skulle gjerne unngått å streve rundt høygravid i julimåned slik som sist, det var så uutholdelig varmt natt og dag at jeg holdt på å bli sprø. Og så kan vi heller ikke starte med prøving akkurat nå, for jeg skal kanskje bytte jobb. Veldig kanskje-kanskje, men det er jo en viss sjanse for det. Må bare søke og få jobben først !

Gleder meg til å bli kjent med flere i prøvefasen, ser ut som det er noen prøvere her inne. Jeg er forresten den samme Kaprifol som inne på Juli03 på nybaktmamma. Hvis noe syntes de kjente meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: som dagbokskriver!

Håper prøvingen går som dere vil, og at det snart vokser en liten lillebrøster til familien deres.

Lykke til med jobb!

Jeg ble gravid på denne tiden i fjor, og fødte i oktober. En fin måned synes jeg! :-) Muligens litt partisk, siden jeg aldri har prøvd å få barn noen annen måned :ler:

Håper du vil trives her inne på KG :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Gleder meg til å følge med på prøvedagboken din som jeg håper blir svangerdagbok etter timingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomsthilsner, La Traviata og Lisemor !

I dag er jeg syk. Ikke så veldig syk lenger, men hjemme fra jobben for å komme meg til overflaten igjen. Har nok hatt litt feber og har vært uggen i kroppen og magen. I morgen bare MÅ jeg på jobb igjen, ellers får jeg helt hetta. Ikke hetta av å være hjemme, men hetta av alt som ligger på jobben og venter på å bli gjort.

Fint med en hjemmedag som litt pjusk ! Gjett om jeg har fått gjort mange koselige ting. Etter en horribel natt der vår kjære Bølla på 1,5 år underholdt med jevnlige oppvåkninger med hyl hver time, kom hun over i senga mi for en sjelden morgenpupp og dupp. Vi sov faktisk fra ca 7 til 8.30 tett inntil hverandre, det var riktig deilig. Når vi våknet da var vi begge uthvilte. Så leverte jeg henne i barnehagen og gikk hjem til en god kopp kaffe. I heimen i dag har jeg fått ryddet en god del, betalt regninger og sjekket kontoene mine. Nyttig. Så har jeg byttet duk på spisestuebordet, tatt bort den kjipe voksduken som har ligget der lenge og som jeg er LEI av. Den nye duken er selvsagt også voksduk, men i et herlig mønster med mørke og noe lysere rosa grafisk mønster :o Herlig fargesprakende, og sikkert bare jeg som liker den, men hva gjør vel det så lenge det bare er jeg som gidder å stryke og legge på nye duker. :ler:

Har også fått tatt en økt med strikking i sofaen og strikket et par runder til på babyteppet jeg holder på med til søsteren min sin lillebrøster. Denne lillebrøsteren er ventet i begynnelsen av mai, og jeg er bare nødt til å stå på med strikkinga for å bli ferdig. Har også fått gjort noe av det kjedeligste som fins: Strøket på navnelapper på tøyet til Bølla, klargjort en ny dyne og mer skiftetøy til barnehagen.

Ellers har jeg konfrontert mannen min med behovet for innkjøp av folat, og han nikker så enig fra sofakroken :kysse:

Nå skal jeg hive meg rundt og lete opp et par ting til fra kjelleren, vaske opp litt og fikse meg før jeg henter Bølla i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har begynt med folat. :o Vi er i gang med preprøving kan man si :)

Gikk til innkjøp av standard vare folatpiller på apoteket da jeg tok meg en dags velfortjent vinterferie aldeles alene i forrige uke. Kjøpte like godt inn tran med sitronsmak også, best å styrke immunforsvaret som best man kan i disse virus og smittetider...

Underlig å tenke på at vi kanskje starter med aktiv prøving om tre måneder. Det skjer så mye her for tiden, jeg skal søke på en ny jobb og vi skal pusse opp i huset vårt. Hvis jeg får meg ny jobb er jeg litt skeptisk til å bli gravid sånn straks, av hensyn til meg selv. Er redd for at en permisjon etter under ett år i jobben kan forsinke meg med det jeg skal gjøre. Eventuelt... Litt tidlig å ta sorgene på forskudd, har ikke skrevet søknaden en gang !

Oppussing er også et tema som fortjener å bli utbrodert betraktelig. Men det må jeg ta en annen dag kjenner jeg. Øynene er fulle av sand, og jeg har meldt fra at jeg starter dagen tidlig i morgen til mannen min. Ergo må jeg nesten klare å komme meg med 7-toget, noe som synes svært fjernt akkurat nå. Kunne sikkert sovet 12 timer i natt uten problemer. Sånn er det å være fulltarbeidende småbarnsmor. Gjesp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Påsken overstått - og godt er det. Vi har prestert å være syke alle tre gjennom samtlige påskedager... Ordentlig kjedelig !

Nå har jeg kommet på noe: En liste over vårlige aktiviteter som skal skje innen rimelig tid er på sin plass.

Sende vinterjakker og andre ytterplagg på rens.

Vaske vinterklær og varmt tøy som ikke skal brukes før til høsten, pakke det og legge på loftet i ulltøyposer.

Rydde bort tøy vi ikke bruker fra skapet i entreen nede.

Sjekke bunadene og gjøre noen små reparasjoner på min bunad: Fikse halsåpning bunadsskjorte og demontere tøybeltet, prøve på nytt sølvbelte

Ordne 17. mai-antrekk for Bølla, kjole/skjørt og sjekke at skoene passer som de skal.

Vaske verandaen og hagemøblene.

Skifte til sommerdekk på bilen.

Vaske bilen og støvsuge innvendig. Diggbar våraktivitet som jeg gleder meg til !

Ser sånn fram til vår og vårlukt ute at jeg skjønner ikke hvr jeg skal gjøre av meg. Kontorlukt var ikke det jeg trengte i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Annonse

Nå var det jammen meg skammelig lenge siden jeg hadde vært her inne. Akkurat nå er vi inne i vår fjerde prøveperiode. Vi lyktes ikke med å lage barn i verken juli, august eller september, ikke så morsomt egentlig.

Jeg kjenner at jeg lurer litt på hvorfor det tar så "lang" tid å lage barn, jeg vet jo at jeg kan bli gravid... Gleder meg så voldsomt til å gå gravid igjen, savner det og lengter etter å kjenne spark og livstegn. Driter i om jeg må gå høygravid hele juli - selvfølgelig. Jeg gjør rett og slett hva som helst for å få det til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da jeg startet å lese i dagboka trodde jeg den var helt ny jeg, men jeg ser jo at dere har prøvd noen måneder.

Da jeg ble gravid med gutten vår, gikk det kjempekjapt, og forventer vel egentlig nå at det skal skje like kjapt igjen, men....det er ingen selvfølge det :sjenert:

Vi får bare krysse fingre for oss begge to og håpe på full klaff snart :tommelsmil:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaprifol - vi begynte også å prøve i juli, men vi har ingen barn fra før av, så jeg vet jo ikke om vi kan få. Håper vi begge lykkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsner, Leanora og Peony !

Vi lyktes ganske kjapt forrige gang vi prøvde å lage barn forresten. Ble gravid på første forsøk, men det gikk ikke så bra. Spontanaborterte etter omtrent 6 uker. Så måtte vi vente litt før vi fikk det til igjen, da satt spiren der på tredje forsøk. Opprinnelig hadde jeg ønsket meg å slippe å gå høygravid hele sommeren, og dermed lage barn på sommeren i år. Men det går ikke alltid slik man tror, og barn er velkommen året rundt selvfølgelig. Et par jeg kjenner godt måtte prøve 9 mnd før de fikk laget nr. 1, det er ganske lange 9 mnd når man ikke vet om man kan få barn.

Jeg har begynt å måle tempen nå, det er litt styrete å vende seg til det. Men da er det veldig stor sannsynlighet for å finne fram til eggløsningen, og det kan være greit. Så har vi en pekepinn til på at vi treffer eggløsningen. Fra før av har jeg regnet meg bakover 14 dager fra forventet menstruasjon, og jeg regner med at vi treffer bra da. Men jeg liker å se bevis på det. Jeg føler uansett det er stor sannsynlighet for at vi klarer å lage barn nr. 2, jeg har akkurat fylt 31 og satser på at jeg er nesten like fruktbar som forrige gang.

Nå skal jeg kose meg med en kopp te og snart legge meg tidlig. Er sliten etter anstrengende dag på jobb - ufattelig som det sliter å skulle konsentrere seg intenst en full dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper også, bruker www.fertilityfriend.com og synes det fungerer bra. Husk at en normal lutealfase (tiden mellom EL og IKM) er på 10-16 dager, så man kan gå glipp av den hvis man regner 14 dager - min er 11-12 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper og temper. Fant Peony inne på SG også jeg ! Jeg er der inne og registrerer tempen på Fertility Friend.

Sleit litt i dag morges med at jeg ikke følte meg bra, så den tempen har jeg utelatt.

Enn så lenge venter jeg på EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Da er jeg tilbake igjen her i dagboka, det trengs kjenner jeg. Jeg er rett og slett fortvila nå om dagen.

Vi ble gravide i januar, og jeg testet positivt i vår første vinterferiedag. Det gikk så bra lenge, kjente symptomer og følte meg gravid. Plutselig begynte blødningene... Da ble jeg ganske oppgitt. Blod. Det kunne vel bare bety en ting (det er sånn jeg tenker etter å ha opplevd en SA tidligere).

Vel, det ble SA denne gangen også, omtrent 6 uker på vei akkurat sånn som første gangen. Rimelig kjipt, det tok oss 7 prøveperioder å få det til, og så gikk det jammen meg i DASS. :frustrert:

Midt oppi alt dette har hele heimen her vært sjuke. Omgangssyke på alle tre, mannen snylte forkjøla og hoster inni gampen mye. Fryktelig slitsomt for han å ikke få sove, og kjipt for meg å enten høre på hosten eller ligger på sofaen og høre hosten i det fjerne.

Takk og lov for legen min sier jeg da. Jeg har en fantastisk mild og snill lege, jeg blir rolig av å høre på stemmen hans. Den smyger seg inn i sjela med beroligende ord. Jeg ringte han da jeg begynte å blø, og fikk råd om hva jeg kunne gjøre. det er jo ikke mye leger vil gjøre så tidlig, så jeg fikk beskjed om å ta det med ro og se det an. Hvis jeg blødde mye ville kroppen selv rydde opp i noe som ikke skulle bli til noe svangerskap. Disse kjipe ordene klarer altså legen å si på en sånn måte at jeg faller til ro på et vis.

Samme greie lege kjenner mannen min på privaten, og etter en natt hvor mannen hostet til han nesten spydde fikk han ordnet seg resept på skikkelig hostesaft per sms. Det gjorde susen gitt !

Oppi dette har det skjedd ting i nærmiljøet som gjør at jeg blir opprørt. En av ungene i barnehagen mistet faren sin helt plutselig, jeg tror det var hovedpulsåra som sprakk. Sånt er så innmari skremmende, det kan jo skje hvem som helst når som helst. Så nå sitter det en mamma igjen med to sønner på 4 år og 1/2 år omtrent, det er bare så grusomt å tenke på. Tenk om dette skjer meg. Jeg har mistet en nær venn for 10 år siden, jeg vet at ulykker kan ramme når som helst. Det blir litt mye når jeg er følelsesmessig ustabil pga hormoner og graviditet, SA, sliten pga syk familie, dødsfall rundt oss. Resultatet er drømmer og underlig søvn. I natt drømte jeg om en ukjent dame som var med på tur opp på et fjell. Fjellet var helt dekt av snø og is, glasert og kjempeglatt. Dama skulle gå nedover på en smal sti, hun skled og falt, falt nedover og forsvant i "avgrunnen" og bresprekkene. Jeg sto sammen med en stor folkemengde og så på det som skjedde, vi hørte skrikene hennes. Etterpå klarer jeg ikke å roe meg helt ned, jeg våknet og begynte å tenke på hvordan jeg ville reagert hvis jeg og datteren min ble utsatt for det samme. Hvordan jeg ville strakt meg etter henne, grepet henne og rast av gårde sammen med henne. Dette får meg til å gråte, jeg blir så fortvila inni meg over disse skrekkelige tankene som ikke vil slippe meg videre. :grine:

Nei, nå kjenner jeg på meg at jeg vil avslutte dette innlegget og heller prøve meg på noe positivt neste gang jeg skriver her. Det er også mye hyggelig i livet mitt, jeg har en flott mann som gjerne vil ha flere barn med meg. Det er verdt å tenke masse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste innlegget mitt ble skrekkelig trist, men det var så godt å få skrevet det ned. Jeg må si at jeg har følt meg litt utafor på SG, så jeg prøver meg litt her i stedet for. Kanskje det er her jeg hører hjemme og kan finne likesinnede. Føler jeg faller mellom to stoler i både SG og SM-verdenen. Jeg er ikke en som lett blir gravid og straks begynner planleggingen av babyens hverdag med utstyr og klær. Jeg er heller ikke en som sliter med å få barn med de dystre tanker det medfører.

Jeg er nok litt midt i mellom. Verken ung eller gammel. Verken strålende entusiastisk eller dypt deprimert. Ikke opptatt av alle kroppens tegn på graviditet eller å svi av fem tester 9 DPO, heller ikke ironisk skeptisk til om vi kan få til dette mirakelet igjen. Jeg vil nok tvile på om svangerskapet skal gå bra neste gang, men jeg tror jeg vil falle til ro ganske raskt, bare vi passerer 6 uker og kanskje får sett et foster med bankende hjerte på UL...

Vi får se hva som skjer... Jeg skal finne fram termometeret igjen i alle fall, så starter jakten på egget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen tilbake kan jeg kanskje si... Kan ikke si at jeg "kjenner" deg, men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om sg.... Var der inne en stund jeg også, men det "gikk over", mye koseligere her inne.

Så leit med SA og alt som skjer rundt dere, tungt når det blir sånn at alt skjer på en gang. Nå kommer våren snart, og da pleier ting å se bedre ut ganske snart.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke akkurat si det går framover med prøving på en liten tass. Vi må kansje ha sex ? Var det ikke sånn det var ? :forvirret: Uansett har det lite å si, jeg temper nå og ser at tempen har ikke kommet ned på det nivået der den er før eggløsning, så det tra nok litt tid før jeg får den. Er nok vanlig at det tar lenger tid enn vanlig å få mensen etter en SA, altså mer enn 4-5 uker for min del. Lang ventetid :frustrert:

Prosjekter og styr, sykdom, mye slit de siste ukene. Men nå roer det seg betraktelig, så da kan andre deler av livet få lov til å ta seg opp. Vi har i helga overrasket faren vår med 60-års-dags-feiring, det gikk strålende. Han ble veldig glad. Men det var mye jobbing, jeg har brukt masse tid på kakebakst og ordning på forhånd. Nå er det unnagjort, og jeg har kvelder jeg kan bruke til å jobbe mer og slappe av igjen.

I kveld er planen å få gjort noe med prosjekt figur til artikkel jeg er med å skrive. Det har vært et mas for å komme så langt, så egentlig er jeg veldig fornøyd med å ha kommet meg helt til figurstadiet. Det betyr jo at alle dataene er ferdig produsert og kjørt gjennom analysene, jippi jeg har gjort mye !

Jeg tror jammen jeg avslutter og setter i sving med jobb jeg ! Kjenner samvittigheten nesten er bedre allerede, jeg som sluttet tidlig i dag og lovte meg selv at jeg skulle ta igjen litt på kvelden, det skal jeg faktisk klare i dag. Bra ! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag. Det er deilig det ! Jeg er kjempetrøtt, men har likevel en viss grad av arbeidslyst. Koser meg på jobben og måtte bare ha en liten skrivepause, altså skrive her.

I dag har jeg vært på politistasjonen og fikset meg nytt pass, godt å ha det unnagjort. Skal til Italia i påsken, og har skiftet navn, så da tenkte jeg det er greit med dokumentasjonen i orden til turen. Håper bare det ikke klusser seg til med billettene, ooopps ! Dette må jeg sjekke faktisk. Det må stå samme navn på billett og pass, bankkort osv. Litt ok. Og så må jeg fikse reiseforsikring, lurer på om jeg skal ordne for meg selv bare eller for hele familien.

Det er omtrentlig dag 18 i syklusen min i dag. Og ingen tegn til eggløsning. Jeg er utålmodig, venter på EL og venter på å få en frikveld med mann, rødvin, badekar og stearinlys. Vi har hatt det så travelt i det siste begge to, så nå trenger vi en runde med kosekveld og en runde i halmen. Rett og slett.

Denne helga er jeg usikker på hva jeg har lyst til å gjøre. Blir alene hjemme lørdag til søndag med datteren min, mannen sendes på 40-års-feiring i gokk alene. Har ikke lyst til å sette igjen barnet hjemme, og har ikke lyst til å ta med barnet. 2,5 år og ikke få legge seg før kjempeseint er ingen vinner, ikke for vår 2,5 år i alle fall. Det er nok rikktig avgjørelse å ta dette, altså hjemmekos med mor, selv om svigermor synes jeg er helt tullete. Men jeg gleder meg til å være hjemme også jeg da, trøtt som jeg er. Og så kan jeg f.eks. jobbe litt og forberede foredrag jeg skal holde mandag morgen... Fin lørdag det :sjarmor:

Ellers takk for hilsner her inne ! Det er så koselig ! Ikke så flink til å hilse rundt ennå, men det kommer seg kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ønsker jeg meg:

Mikrofon til minidisc-spilleren vår. Huskeclue for meg selv: Sony MD walkman MZ-R30 med vanlig MIC-utgang.

mp3-spiller. Egentlig ønsker jeg meg en med opptaksfunksjon, men jeg lurer på å droppe det for å kunne kjøpe meg iPod... Sikler på en iPod nano :sjarmor:

Hvis jeg bare får skaffa meg opptaksutstyr kan jeg nemlig sette i gang med å ta opp det jeg synger på korøvelsene. Det hadde vært kjekt. Høres sikkert litt merkelig ut, men jeg synger i to forskjellige kor og trenger å lære meg ganske mange sanger etterhvert. Da kan jeg øve mens jeg hører meg selv eller dirigenten spille/synge stemmen min.

Tror jeg får surfe litt rundt etter mp3-spillere, er usikker på den altså. Har sett på Creative og iPod, men kanskje det finnes andre fancy pancy løsninger. Sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...