Gå til innhold

Kaprifols lillebrøsterhule


Kaprifol

Anbefalte innlegg

Huskeliste graviditeten

Jeg må huske at legetime nr.1 skal være uke 12-13.

Uke 25: 8+0 Bestille legetime

Uke 28-30: Ferie

Uke 29: Mandag er jeg 12+0, passelig med legetime mellom 17. og 3. august (14+3) egentlig.

Uke 31: Fredag 4. august drar mannen til USA

Uke 32: Mannen i USA

Uke 33: Jeg drar til Australia enten 14. eller 15. august (16 uker på vei)

Uke 34: Jeg er i Australia

Uke 35: Hjemme igjen. Helgetur i bryllupsdaghelga vår 1.-3.9.

Australiaturen:

Trenger klær som passer bedre vil jeg tro... Sist jeg var gravid om sommeren var jeg jo kjempesvær, 7-9 mnd på vei. Så mammabuksene passer antakelig ikke så bra (heng&sleng)

-Antrekk jeg kan holde foredrag i

-Avslappende antrekk for varme dager

-BH. Sjekke at jeg faktisk passer inn i de jeg har.

-Bikini, gjerne 2 stk.

-Støttestrømpene må jeg finne fram gitt. Den lange flyturen der blir artig for blodomløpet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du....

Enda et nytt "ansikt" i graviditetsbøkene! Denne tendensen liker vi!

:klappe::hoppe::klappe:

Gratulerer så mye med en lillebrøster i magen! Og velkommen til nabolaget!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Takk for hilsen i dagboka mi! Og igjen - gratulerer med graviditeten!

Jeg må oppdatere meg på dagboka di også, men først må jeg bare stilne kvalmen og sove litt etter en lang arbeidsdag.

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er egentlig ikke bedre... Men jeg overlever nok. I dag er jeg på kontoret, har sittet to dager hjemme og jobbet ganske bra.

I går fant jeg ut at jeg skulle gå meg en tur, litt trim er jo lurt. Jogging var det bare å glemme pga kvalmen. Gjett om jeg ble sliten og kvalm av å gå tur... Det er så merkelig, skal ingenting til før jeg føler meg uvel.

Egentlig tenker jeg nå mest sånn at nå er det kun tre arbeidsuker igjen til ferien min, jeg klarer meg nok gjennom disse tre ukene bare jeg tar ting med ro og er fornuftig. Altså hjemmekontor en dag i uka er påkrevd for å ikke bli for sliten. Selv om jeg bare har 45 min fra dør til dør hjemmefra og til jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, det er så sliiitsomt å være gravid... Sukk.

Forrige uke besto av en del jobbing, men onsdag og torsdag satt jeg hjemme. Altså rolige dager. Fredag dro jeg inn på jobb, gikk egentlig bra. Etter jobb fikk vi besøk av et vennepar med en liten sønn på 3 mnd, kjempekoselig. De har ferie og hadde med seg grillmat som de lagde mens vi styret og ordnet. Etter middag dro alle sammen på golfbanen. De to mennene skulle spille golf, og jeg med min 3-åringssnupppe og den andre mammaen med sin 3-mndtass ble med for å gå tur rundt banen. Kjempefint vær, etter en runde dro damene hjem og lagde seg kveldsmat og spiste rips med vaniljesaus, nammenam ! Men de ble jo selvfølgelig helt til over 23, og jeg var helt utslitt da. Hadde stått opp 6.45 og holdte det gående hele dagen. Allergisk også på toppen av alt...

Lørdag opprant omsider etter masse deilig søvn, sov vel fra 23.30 til 9.45, ikke verst. Mannen dro på svømming med snuppa, og jeg spiste i fred. Etter at de kom tilbake var jeg aldeles kjørt, og det endte med at snuppa og jeg tok oss en lur begge to i dobbelsenga. Resten av dagen var jeg kvalm, inkludert på besøk hos min far som hadde laget herlig middag.

I dag har vi hatt en rolig dag, besøk av en kamerat og vafler på verandaen. Etter det var jeg jammen meg utslitt igjen, sovnet på sofaen mens snuppa tegnet og lekte. Mannen henger oppunder hushjørnene og dekkbeiser huset, noe som ikke egner seg helt for meg nå selvsagt.

Jeg lurer på hvordan det blir framover de nærmeste ukene. Kvalmen og trøttheten kommer kastet på meg på de underligste tidspunkter, ikke behagelig. Forhåpentligvis er jeg bedre om tre-fire uker, da begynner ferien vår...

Men: 7+6 i dag ! Kjempekult ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Kjedelig å være sliten og kvalm, men det blir vel bedre det også etterhvert! Håper resten av uka di blir rolig og ikke så stressende!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp... Her er jeg, ja. Føler meg så nedfor og sliten i dag, og det må vel være fordi jeg er gravid og sliten av mye jobbing. Ikke noe bombe egentlig.

Det har gått rimelig i ett på jobben disse tre dagene, til min store overraskelse har det gått riktig bra. Men i går kveld var jeg på korøvelse, og nå kjenner jeg det altså. Er så trøtt. Og så skal jeg egentlig skrive en hel haug med innføringsoppgaver på et fjollete kurs jeg har tatt, og jeg orker bare ikke. Kanskje jeg orker bittelitt etter en aldri så liten yoghurt til... :sjarmor:

I morgen blir det nok en herlig dag på jobb med en masse å gjøre. Det går jo framover på den måten da, det er bra. Etter dagens dont skal jeg ut på shopping etter bryllupsgave og litt til meg selv... Det må til, for jeg vokser jeg. Føles litt kjipt å skulle ut for å se etter bukser med strikk i livet, men det er nok noe av det som kan duge for de neste ukene gitt. Vil gjerne ha en kosebukse også... Jeg trenger helt klart noen mye lengre topper type singlet og topper med litt artig utringning.

Til lillesnupp trenger vi helt klart en ny shorts og gjerne en enkel sommerkjole hun kan rase rundt i barnehagen med, dette går raskt å finne på H&M tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er på tide å legge seg når du blir rørt og gråter en skvett til "Motepolitiet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Shoppings må til når magen vokser, håper du finner noe fint!

Ha en finfin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er på tide å legge seg når du blir rørt og gråter en skvett til "Motepolitiet"...

Kjenner meg godt igjen der, ja... Griner av de merkeligste ting... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvsigen og sliten etter slitsom helg... Men hyggelig !

Må rapportere til meg selv: Legetime til første svangerskapskontroll er tirsdag 18. juli kl. 9.20 ! Det blir saker altså. Gleder meg til å prate med legen min om dette. Må huske urinprøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering.

Jeg har rundet 10 uker, og formen er mye bedre. Har mer overskudd til å trene og gjøre ting jeg vil. I går hjalp jeg til med å vaske huset utvendig, vasket verandagelenderet med husvask, gnukket og spylte. Det hjelper jo en del at jeg kan gjøre litt forarbeid før mannen skal beise hele huset 2 strøk... vi holder på å skifte farge fra blå til rød, det tar sin tid. Mannen er nå nesten ferdig med den ene gavlveggen og har tatt ett strøk på husets bakside. Dermed gjenstår ett strøk på baksiden, forsiden 2 strøk (delvis med stillas sannsynligvis, vi får låne av snekkernaboen vår!), veranda 2 strøk og siste gavlvegg 2 strøk (med lift). Det blir nok også litt plukk som vindskier og verandagelender, dette må males med hvitt.

Å være full av tiltak er jammen deilig. Ikke er jeg kvalm heller. Har drukket morgenkaffe i dag for første gang på tre uker, har faktisk trappet ned til 1 kopp kaffe daglig helt av meg selv. Sikkert ikke dumt. I tillegg slurper jeg nå Imsdal med pære og ingefær, men det er altså vel søtt for meg. Foretrekker helt klart usøtet vann med fruktsmak, men det skal helst være uten kullsyre så jeg slipper å rape så mye :sjenert:

Nå skal jeg jobbe. Behagelig klima på kontoret i skrivende stund, tekniker igangsatt med viktig arbeid på labben. Da må jeg bruke sjansen og konsentrere meg om viktigere ting. Det tror jeg at jeg klarer nå som jeg er full av koffein og har skriblet ned viktige ting her og sendt planleggingsmail til mannen for hele sommerens planer... :sjarmor:

________

Huskeliste graviditeten

Uke 28-30: Ferie

Uke 29: Mandag er jeg 12+0, legetime tirsdag 18. juli

Uke 31: Fredag 4. august drar mannen til USA

Uke 32: Mannen i USA

Uke 33: Jeg drar til Australia 15. august (16 uker på vei)

Uke 34: Jeg er i Australia, kommer hjem søndag 27. august.

Uke 35: Helgetur med koret vårt i bryllupsdaghelga vår 1.-3.9.

Australiaturen:

Trenger klær som passer bedre vil jeg tro... Sist jeg var gravid om sommeren var jeg jo kjempesvær, 7-9 mnd på vei. Så mammabuksene passer antakelig ikke så bra (heng&sleng)...

-Presentable antrekk til konferansen.

-Avslappende antrekk for varme dager.

-BH. Sjekke at jeg faktisk passer inn i de jeg har.

-Bikini, gjerne 2 stk.

-Støttestrømpene må jeg finne fram gitt. Den lange flyturen der blir artig for blodomløpet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Australia er med jobben. Det blir nok litt feriering også sammen med de andre, vi er fem kolleger som reiser nedover. Skal nok bli veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater klegg! Må bare få det ut, den hersens kleggen har tatt en jafs av ankelen min. Nå har jeg helt klart fått en reaksjon på den, hovnet litt opp og er rød rundt bittet eller stikket eller hva det nå er. Typisk at det er lite lurt å ta allergitabletter nå som jeg er gravid. Jeg får lide meg gjennom det. Blir ikke bedre når det er 30 grader på jobb og jeg står/går ganske mye om dagen.

Kanskje jeg skal drukne meg i selvmedlidenhet og Munkholm mens jeg sitter med beinet høyt og glaner på fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...