Gå til innhold

Guttemamma 2018

Gakkepus

Anbefalte innlegg

On 7/23/2018 at 2:56 PM, sullå said:

Så fin du er 😍 Synes det er veldig bra at du har holdt ut uten røyk hele svangerskapet! Jeg klarer ikke å relatere meg til suget, men har stor respekt for de som kan kutte den ut! Det er jo ingenting i veien for å finne den frem igjen om en stund. :)

Takk! ❤ 

Jeg har faktisk ikke tenkt så mye på røyk, altså. Det er først nå som jeg nærmer meg målet at jeg tenker mer på det. Takk for fine ord ❤. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33+0

De siste to dagene har vært vanskelige. Jeg begynte å stresse over minkende aktivitet i magen, og endte opp med å reise på sykehuset. Jeg er skikkelig dårlig på å takle stress så jeg var jo helt drama Queen der de trillet meg i rullestol til heisen.. Gud,  det er så flaut å tenke på hvor irrasjonell jeg var. Alt var og er i orden. Gutten min veier 1900gr (så han har lagt på seg 200 gr i løpet av de siste 2 ukene).

Mannen min fortjener en pris. Medalje, hva som helst. Han er så tålmodig med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gakkepus skrev:

33+0

De siste to dagene har vært vanskelige. Jeg begynte å stresse over minkende aktivitet i magen, og endte opp med å reise på sykehuset. Jeg er skikkelig dårlig på å takle stress så jeg var jo helt drama Queen der de trillet meg i rullestol til heisen.. Gud,  det er så flaut å tenke på hvor irrasjonell jeg var. Alt var og er i orden. Gutten min veier 1900gr (så han har lagt på seg 200 gr i løpet av de siste 2 ukene).

Mannen min fortjener en pris. Medalje, hva som helst. Han er så tålmodig med meg. 

Men gutten var og er i orden, det er der du skal ha fokuset. Og ikke minst på at du er våken nok til å sjekke det når du blir usikker på om alt er bra! Det er jo så viktig! Og så er en ting at man er dårlig på å takle stress, men legger man et gravid hormontroll oppå der igjen så er det helt innafor å være litt dramaqueen og irrasjonell. Tipper de er vant til det meste på sykehuset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkende aktivitet skal man ta seriøst! :opplyser: Du skal ikke være flau over at du sjekker opp når du tror noe kan være feil med gutten din! Det er bra du passer på, spesielt i denne varmen.

Du ser fantastisk ut forresten. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du tok kontakt med sykehuset! Du kjenner jo babyen din best, og mindre bevegelser kan bety at noe er galt. Som regel er alt fint, men det er viktig å sjekke! Godt at du ble tatt på alvor, og at alt sto bra til med lillegutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/25/2018 at 12:23 PM, Marimba said:

Men gutten var og er i orden, det er der du skal ha fokuset. Og ikke minst på at du er våken nok til å sjekke det når du blir usikker på om alt er bra! Det er jo så viktig! Og så er en ting at man er dårlig på å takle stress, men legger man et gravid hormontroll oppå der igjen så er det helt innafor å være litt dramaqueen og irrasjonell. Tipper de er vant til det meste på sykehuset :) 

On 7/25/2018 at 12:27 PM, Tonio said:

Minkende aktivitet skal man ta seriøst! :opplyser: Du skal ikke være flau over at du sjekker opp når du tror noe kan være feil med gutten din! Det er bra du passer på, spesielt i denne varmen.

Du ser fantastisk ut forresten. :rodmer:

On 7/25/2018 at 12:41 PM, sullå said:

Veldig bra at du tok kontakt med sykehuset! Du kjenner jo babyen din best, og mindre bevegelser kan bety at noe er galt. Som regel er alt fint, men det er viktig å sjekke! Godt at du ble tatt på alvor, og at alt sto bra til med lillegutt :)

23 hours ago, tweet said:

Flau skal du ikke være! Helt enig med de andre her :) 

Setter pris på gode ord, dere. ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 dager igjen 

Utålmodigheten er her. Jeg venter spent på alt som kommer. Titter gjerne på rommet til N og lurer på når han er her - alt står jo og venter på han. Det føles fortsatt som en drøm. 

Vi var hos legen forrige uke, og N veide godt over 2 kg. Legen mente han kom til å være slank men lang. Det er nok ikke noe som overrasker meg med tanke på at mannen min er 2 m høy. 😵

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg! :rodmer: kan jeg spørre om hvordan legen din måler babyen? Ultralyd eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, plastfolien said:

Nå nærmer det seg! :rodmer: kan jeg spørre om hvordan legen din måler babyen? Ultralyd eller? :)

Det gjør det,gitt! 😊

Legen måler omkretsen på hodet, magen samt lengden på lårbeinet. Utvendig ultralyd gir et oss svar på hvor mye N vokser og hvor mye han har lagt på seg. Gjør legen din det samme? 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bondekone said:

Ååå så koselig😍 ikke lenge igjen😀😀

Litt til! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Kaiaermeg said:

Plutselig er han der i armene dine 😍

Ja! Plutselig, vettu! Det er nok det rette ordet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Gakkepus skrev:

Det gjør det,gitt! 😊

Legen måler omkretsen på hodet, magen samt lengden på lårbeinet. Utvendig ultralyd gir et oss svar på hvor mye N vokser og hvor mye han har lagt på seg. Gjør legen din det samme? 

Aha! Så deilig å få vite ca Str da. Legen har aldri gjort det hos meg. Må innrømme jeg er fryktelig nysgjerrig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, plastfolien said:

Aha! Så deilig å få vite ca Str da. Legen har aldri gjort det hos meg. Må innrømme jeg er fryktelig nysgjerrig 😅

Ja, det er veldig forståelig! 😱 Omkretsen på hodet var 33 cm sist! Begynner å bli litt stressa selv om jeg er klar over at det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg sånn på dine vegne ❤️ Nå ble jeg nysgjerrig på navn! Har du lyst å dele på pm? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, bare 42 dager igjen! Det er jammen ikke lenge. Plutselig sitter du der med babyen i armene :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer det seg, gitt! Snart høygravid, jo! Så gøy at legen din måler størrelsen på gutten. Skulle ønske at min gjorde det samme!

Heldigen dere som har navnet klart. Vil du dele? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, tweet said:

Jeg gleder meg sånn på dine vegne ❤️ Nå ble jeg nysgjerrig på navn! Har du lyst å dele på pm? 😊

Takk,tweet! 💙Nikolai 😊😏

1 hour ago, Pjusk said:

Herlighet, bare 42 dager igjen! Det er jammen ikke lenge. Plutselig sitter du der med babyen i armene :rodmer:

Det føles helt uvirkelig! 😊 

49 minutter siden, sullå said:

Her nærmer det seg, gitt! Snart høygravid, jo! Så gøy at legen din måler størrelsen på gutten. Skulle ønske at min gjorde det samme!

Heldigen dere som har navnet klart. Vil du dele? :)

Når er man høygravid, egentlig? Har hørt så mye. Er det uke 37? 

Det har han gjort siden uke 20 mener jeg å huske. Syns det er veldig gøy at han måler størrelsen. 2 kg sukker veier jo litt 😏

Deler gjerne. Nikolai 😊

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...