Gå til innhold

Samboeren min har fått seg ei på si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

På fredag skjedde det som jeg hadde fryktet denne julebord sesongen; han møtte henne. Som jeg skrev tidligere hadde min samboer byttet jobb tidligere i høst. Men det hindret ikke han i å dra på julebord med de tidligere kollegaene.
Siden han hadde jobbet der i flere år og blitt god venn med flere av kollegaene der så ville de gjerne ha han med. Så slik ble det.

Jeg følger et par av kollegaene hans på Instagram og det var der jeg så et bilde av de to. Ganske nære og ikke så lett å misforstå (ikke noe seksuelt!). Jeg valgte å ikke nevne noe før han kom hjem. Selvfølgelig gjorde han ikke det før på formiddagen dagen etter. Da hadde det visst blitt seint og det ble vanskelig å finne transport hjem. Så jeg trenger ikke å legge sammen mer enn 2 og 2 for å finne ut av hva som hadde skjedd.
Da han kom hjem stilte jeg først et par spørsmål om han hadde hatt det hyggelig på julebord, samtidig som jeg gjorde meg litt dum ved å være veldig forståelsesfull ift transporten hjem.

Lang historie kort; vi hadde en stor diskusjon i går og i dag, og det kom frem at han hadde sovet hos denne jenta på fredag. Han fortalte også at i alle de årene vi har vært sammen har han droppet å ta meg med på julebord hvert år fordi han - i hans ord mener det er feil. Og fordi han ikke har hatt lyst. Det sårer.

Han stormet ut døra for et par timer siden og jeg har ikke fått kontakt med han.

Anonymkode: 19519...51e

La meg få alt på det rene...han var utro, og så var det HAN som stormet ut?? Han er bare sint for å ha blitt ferska, ikke for det han har gjort- da hadde han ikke reagert som om det er din skyld.

var sammen med en utro fyr i 12 år. En partner som kan gjøre slik en gang, vil gjøre det flere. Det blir vondt hvis du går, men verre hvis du blir.

sender deg en styrkeklem. Håper du finner motet du trenger.

Anonymkode: c34fb...d75

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg snublet innom tråden, og trodde jeg skrev på en fersk historie, men innså her er det snakk om 9 måneders historie for ei kvinne med to barn, som trodde alt var på stell, men innså at samboeren ikke var troverdig ovenfor henne likefullt. Det er skremmende kamp kvinnen i hjemmet  har måtte stå mitt opp i uten at mannen har forstått alvoret, men har lekt med følelsene til ei samboer som har skapt hjemmet og familie. Det er ikke respektfullt ovenfor ei kvinne, som må bruke energi på en mann som ikke elsker henne.

Jeg tror kvinne føler seg alene, men samtidig så opplever jeg det en sterk kvinne, og som ikke igjen kommer til å bruke energi på en mann som er rotløs til tross for kvinnen etablert hjemmet med stil og godhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden igjen ja! Så irritert jeg var på deg, at du tok han tilbake etter å ha vært på kjæresteferie med henne.

Artig at du oppdaterer oss da, men du får ikke så mye mer støtte fra meg denne gangen heller. 

Nå har han vært utro igjen, det holder vel snart nå? 

Finn igjen selvrespekten din og kast hsn ut for godt denne gangen!

Endret av Meadow
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 6.26, Meadow skrev:

Denne mannen har null respekt for TS, og TS har ikke ryggrad. Han kan jo gjøre som han vil han, til og med dra til syden med "den nye kjæresten", og enda så gjør ikke TS det slutt! Hva blir det neste? Han kan jo gjøre som han vil. Pose og sekk og hele kaken! 

Helt utrolig at det går an å finne seg i å bli behandlet så dårlig. 

Enig. Jeg venter bare på at TS kommer med et innlegg der hun forteller at han nå har bedt om at de kan ha et åpent forhold og invitere elskerinnen inn i varmen, og at TS synes det er mye bedre for barna enn at de går fra hverandre. One big happy family osv... :roll:

 

På 17.8.2018 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange stygge kommentarer her nå.

Selv om jeg har gitt han klar beskjed om hva som skjer hvis han er utro igjen, betyr ikke det at jeg er en dårlig person. Jeg vokter om barna mine og den lille familien vår. Ingenting skal komme å ødelegge den, iallfall ikke en utenforstående. Det må dere skjønne.

Synes dere virkelig at det er feil å fortsette forholdet etter utroskap? Tenk hvis alle bare skulle gi opp forholdet om en er utro da? Da kan jo hvem som helst komme å ødelegge et forhold med å være frister(inne). Det skjer ikke med oss. Vi skal være sammen uansett.

Det har vært tøft og kommer til å bli tøft. Men det er så absolutt verdt det i lengden.

Anonymkode: 19519...51e

Nei. Hvem som helst kan faktisk ikke ødelegge et hvilket som helst forhold ved å være fristerinne (eller frister). Det finnes homewreckers som elsker å elge seg inn på opptatte mennesker og ødelegge forholdet deres, men utroskap skjer ikke før en av partene tillater det. En fristerinne kan være så sexy og lekker hun bare vil, men om mannen er glad i dama si og har respekt for henne og forholdet de har sammen, så lar han seg ikke friste. Ikke alle menn synes gresset på den andre siden virker grønnere og finere. Mange menn klarer helt fint å la være å hoppe over gjerdet så snart de ser noe saftig på andre siden.

Din mann er ikke en av disse, han er en sånn fyr som ikke bare gjør én dum feil, men fortsetter å gjøre feil med god samvittighet fordi du er lettlurt og alltid tilgir ham. Han får både i pose og sekk, og ser selvsagt ingen grunn til å slutte med det første. At du truer med skyhøyt barnebidrag og mangel på kontakt med barna gjør bare at han jobber hardere med å slette spor og gjemme bevis. Han er jevnlig sammen med elskerinnen sin, garantert. Det du ikke vet har du ikke vondt av, tenker han og koser seg.

"Det skjer ikke med oss", nei. Det sa du sikkert før han var utro også.

Anonymkode: 411aa...697

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Nina1975 skrev:

Fy for en drittsekk. Kvitt deg med han.

Det hadde vært det beste kanskje. Men jeg vil ikke splitte familien. 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

han har aldri tenkt tanken å fri til deg? hvor leve et liv på vent ved å leve i et usikkert samboerskap? hvorfor ikke ta en bestemmelse for din fremtid. Det er unormalt slik situasjonen har endt i hos dere. Og siden du skriver her, offentlig, så vil jeg tro du ikke har noen i ditt nærmest omgangskrets som er der for deg. Hadde du venninner før du involverte deg til mannen du bor med? hvem var du før du involverte deg til mannen du ble forelsket i? hva har du tenkt og gjort i løpet av de 11 årene? hva vil du bli husket for hvem du er?

Anonymkode: 3edc7...509

Jeg har venninner som jeg kan prate med. Ønsker ikke å bry dem med mine problemer. 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

La meg få alt på det rene...han var utro, og så var det HAN som stormet ut?? Han er bare sint for å ha blitt ferska, ikke for det han har gjort- da hadde han ikke reagert som om det er din skyld.

var sammen med en utro fyr i 12 år. En partner som kan gjøre slik en gang, vil gjøre det flere. Det blir vondt hvis du går, men verre hvis du blir.

sender deg en styrkeklem. Håper du finner motet du trenger.

Anonymkode: c34fb...d75

Han stormet ut fordi jeg konfronterte han. Han er en fyr som misliker konflikter. Rimelig konfliktsky med andre ord. 

Anonymkode: 19519...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du her TS? Du vil jo ha denne mannen samme hva han gjør. 

Anonymkode: c67ad...b2c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

jeg kjenner det er ett sammensatt spørsmål som trenger seg frem hos meg mer enn de andre (og det er mange av dem):

hvordan vil du dette forholdet skal være og hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre sier jeg bare. Han vil bare ut av forholdet, men ventet på at DU skal ta steget! Forholdet deres er over. 

Jeg har vært der du er, og den dagen jeg ikke ville mer; jeg har aldri vært så letta noen gang. Ingen bekymringer om hva han jugde om, hvem han var sammen med osv osv. Sååå deilig 😊 

Kast han ut!!

Anonymkode: b08c3...920

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært det beste kanskje. Men jeg vil ikke splitte familien. 

Jeg har venninner som jeg kan prate med. Ønsker ikke å bry dem med mine problemer. 

Han stormet ut fordi jeg konfronterte han. Han er en fyr som misliker konflikter. Rimelig konfliktsky med andre ord. 

Anonymkode: 19519...5

Nei ts,han er f e i g.det minste han kan gjøre er å legge seg flat!!!!! 

Anonymkode: 51248...830

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke la han vinne dette her. Jeg nekter å gjøre det slutt. Det er han og meg, ingen andre. Dette er bare en tung periode i livet vårt og det blir bedre. Han var jo veldig ordentlig i hele høst. Noe må jo det bety? Ts

Anonymkode: 19519...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke la han vinne dette her. Jeg nekter å gjøre det slutt. Det er han og meg, ingen andre. Dette er bare en tung periode i livet vårt og det blir bedre. Han var jo veldig ordentlig i hele høst. Noe må jo det bety? Ts

Anonymkode: 19519...51e

Han vinner når han får i pose og sekk, og det får han jo hele tiden. Og du bare taper og taper.

Anonymkode: 64380...ad5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke la han vinne dette her. Jeg nekter å gjøre det slutt. Det er han og meg, ingen andre. Dette er bare en tung periode i livet vårt og det blir bedre. Han var jo veldig ordentlig i hele høst. Noe må jo det bety? Ts

Anonymkode: 19519...51e

Når du skriver sånn må man jo lure på om du er seriøs.. 
Har du null selvrespekt? 

Anonymkode: 75e03...7fb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke la han vinne dette her. Jeg nekter å gjøre det slutt. Det er han og meg, ingen andre. Dette er bare en tung periode i livet vårt og det blir bedre. Han var jo veldig ordentlig i hele høst. Noe må jo det bety? Ts

Anonymkode: 19519...51e

Ok. Men da legger du tråden død. For du vet jo svaret på dette; det vil bli bedre. Så takk til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke la han vinne dette her. Jeg nekter å gjøre det slutt. Det er han og meg, ingen andre. Dette er bare en tung periode i livet vårt og det blir bedre. Han var jo veldig ordentlig i hele høst. Noe må jo det bety? Ts

Anonymkode: 19519...51e

Er du sammen med han på trass? Den dagen han møter kvinnen i sitt liv, går han fra deg. Du er, for han, ikke verd en dritt.

Vær den som går ut av dette forholdet med hevet hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan forstå at du ønsker å holde familien samlet. Men kjære deg. Nå har han tråkket på deg for siste gang, vel? 

Hvordan føles det at mannen din heller vil være sammen med noen andre enn deg? At han ligger i en seng med ei anna jente mens du er hjemme og passer barna deres? At du tydeligvis ikke er kvinnen i hans liv? Hvorfor skal du på død og liv holde på denne mannen som behandler deg så dårlig? 

 

 

Anonymkode: df010...93a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke la han vinne dette her. Jeg nekter å gjøre det slutt. Det er han og meg, ingen andre. Dette er bare en tung periode i livet vårt og det blir bedre. Han var jo veldig ordentlig i hele høst. Noe må jo det bety? Ts

Anonymkode: 19519...51e

Dette stemmer jo ikke og det vet jo du og?

Anonymkode: df010...93a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan tydeligvis gjøre hva han vil og forvente tilgivelse. 

Blir du tilgitt av ham hvis du er utro? 

Anonymkode: e6213...c9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete tenker du med? Hadde det vært meg hadde jeg gitt en lang faen i «familien» som han har ødelagt. Det er HANS skyld at barna får en helgepappa, så det skulle han tenkt på før. Han latterliggjør deg for alle og eier ikke respekt. Utenfor hjemmet har pappa en kjæreste til, det blir moro å oppdage for barna. Nå må du våkne og få opp øynene! Du unnskylder han til og med, det er sykt! Helt sykt! Du eier ikke mannen, han eier deg.

Anonymkode: f33f7...c5a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...