Gå til innhold

Heimebane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så langt kun sett to episoder av denne serien og den har ikke imponert meg. Synes at handlingen og manuset virker dårlig og ingen av skuespillerne er av førsteklasse, Synes også at det blir litt vel mye feminisme i serien noe som igjen gjør den virkelighetsfjern. For meg så fremstår hele serien mer som en feministisk agenda for og promotere kvinnelige fotballtrenere/ledere.

Anonymkode: 99c69...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det ble litt vel mye metoo i dagens episode. Den kvinnelige rollefiguren jeg begynner å få mest sans for er utrolig nok Sissel Renate. :laugh:

Anonymkode: 2a741...78a

Faktisk ble denne serien spilt inn før Metoo kom på banen. Så den ble vel mer aktuell enn de hadde forestilt seg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Har så langt kun sett to episoder av denne serien og den har ikke imponert meg. Synes at handlingen og manuset virker dårlig og ingen av skuespillerne er av førsteklasse, Synes også at det blir litt vel mye feminisme i serien noe som igjen gjør den virkelighetsfjern. For meg så fremstår hele serien mer som en feministisk agenda for og promotere kvinnelige fotballtrenere/ledere.

Anonymkode: 99c69...10f

Jeg er ikke feminist, men jeg må innrømme at holdningene i serien har vært til stedet i livet mitt. Jeg gikk for eks på mannsdominert vgs. Det er slik mange mannfolk tenker. Det handler ikke om femnisime, jeg driter i feminisme, men der er klare holdninger til kvinner i en del yrker og stillinger. Det er noe av problemet i samfunnet, man tror serier som hjemmebane er feministiske, mens egentlig viser de bare hvordan mange kvnner lever og har det. 

Anonymkode: 436b5...c16

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke feminist, men jeg må innrømme at holdningene i serien har vært til stedet i livet mitt. Jeg gikk for eks på mannsdominert vgs. Det er slik mange mannfolk tenker. Det handler ikke om femnisime, jeg driter i feminisme, men der er klare holdninger til kvinner i en del yrker og stillinger. Det er noe av problemet i samfunnet, man tror serier som hjemmebane er feministiske, mens egentlig viser de bare hvordan mange kvnner lever og har det. 

Anonymkode: 436b5...c16

Ja, Det er nok noe sannhet i det du poengterer. Men likevel så synes jeg at "Heimebane" har en dårlig handling også er John Carew latterlig dårlig som skuespiller, Og med den falske dialekten så er den etter min mening ikke en særlig seerverdig serie. 

Anonymkode: 99c69...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg tenkte på Orm under hele hans opptreden. Og så googlet han twin towers. :laugh: Tror Conradi trenger å få seg en mer macho rolle igjen asap. Når det gjelder Carew føler jeg at han mer eller mindre spiller seg selv. Har ikke klart å ta ham seriøst siden han ikke ville vedkjenne seg barnet sitt uten DNA-test. Mangler bare at Sissel Renate blir gravid nå. Han er litt creepy i den halvhjertede måten han prøver å avvise henne på. Duu, du kanke være her.... (men jeg kan godt stikke innom deg for en omgang). Satser på at Carew i hvert fall har mer viljestyrke når det kommer til tenåringsjenter i det virkelige liv. Det svermer nok mange Sissel Renater rundt omkring mange idrettsmenn og andre kjendiser. Hun er jo den som pusher her (til de grader), men han er den voksne, og ikke minst gifte. Jeg syntes scenen med henne og kona til Car... sorry Michael var god. Mange har nok også vært borti den litt for overbeskyttende forståelsesfulle læreren som skal analysere alt. Hun ser andres problemer, men ikke sine egne. 

Anonymkode: 2a741...78a

Det er akkurat dette jeg har en følelse av jeg også. Det er liksom ikke en rolle, det ER Carew. Han virker så monoton, kald og "tom".

Anonymkode: af2c7...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, Det er nok noe sannhet i det du poengterer. Men likevel så synes jeg at "Heimebane" har en dårlig handling også er John Carew latterlig dårlig som skuespiller, Og med den falske dialekten så er den etter min mening ikke en særlig seerverdig serie. 

Anonymkode: 99c69...10f

Jeg synes tvert imot den speiler mye av det jeg har vært gjennom i manndsominert utdannelse og jobb. Jeg måbevise mye mer i jobben min som kvinne, enn mannfolka må

Anonymkode: 436b5...c16

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.3.2018 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Wat??

En av grunnene til at vi har flere barn og ungdom som ønsker kjønnsskifte handler sannsynligvis om at stereotype når det gjelder kjønn har blitt veldig snevre. Om du er kvinne skal du gå med høye hæler, sminke deg og fnise. Karakterer som hu i Heimebane eksisterer ikke. Kvinner i media er horer og sexfigurer. Dette gjør at unge jenter og kvinner ikke føler at de er kvinner, for de er ikke den type seksualisert figur som de ser på skjermen

Jeg merker dette selv, selv om jeg er bevisst på det. Menn føles mer som mennesker enn kvinner. Kvinner føles mer som tanketomme sexdyr. Dette fordi jeg bare ser kvinner når de strutter på rumpen og presser puppene opp mot menn. Reklame, actionserier, tv- kvinner går alltid med gøye hæler og er som regel de romantiske interessen til menn

Hovedkarakteren i Heimebane er faktisk en av de få kvinnelige karakterer jeg kan relatere til. Hun har ikke sex med alle og enhver, hun går ikke med høye hæler, hun er ikke et tanketomt fjols som blir trist når mannen ikke sier hun er pen. Hun har mål, hun har engasjement, hun har lidenskap. 

 

Anonymkode: 436b5...c16


Ikke alltid lett å uttrykke akkurat hva man mener i slike forum, men som jeg svarte en annen her oppe så mente jeg at det var kroppspråk og kroppsholdning jeg siktet til, og at jeg syns den så litt påtatt ut, akkurat som man prøver å vise at man er litt tøffere enn man er. Og det kan likesågodt menn gjøre også. Dette er detaljer og flisespikk for de fleste kanskje, men så er jeg opptatt av detaljer(: 
 

Anonymkode: e6be9...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2018 at 7:05 PM, tirben said:

Faktisk ble denne serien spilt inn før Metoo kom på banen. Så den ble vel mer aktuell enn de hadde forestilt seg. 

Det tenkte jeg også på faktisk, at de kanskje hadde gjort ting litt annerledes hvis den var laget etter metoo. Feks ikke smurt alt inn i en episode der plutselig alle jentene blir trakassert på en gang. 

Anonymkode: 2a741...78a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 9.54, tirben skrev:

Leste faktisk om at regissøren hadde tenkt å gjøre Helena mer "likandes", men at Ane Dahl Torp hadde protestert på det. Hun ønsket ikke å gjøre henne søt og hyggelig, da det nettopp er hennes tøffe side som gjør henne interessant. 

Hun ønsker å portrettere en kvinne som ikke først og fremst er opptatt av å bli likt, slik altfor mange kvinneroller (og kvinner) er. 

Anonymkode: 36aae...621

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ung kvinne har denne serien revet meg skikkelig med og den har vært en øyeåpner. Jeg tror hundre prosent at mye av det som skjer i serien portretterer hvordan samfunnet vårt realistisk sett kunne reagert om en kvinne trente et eliteserielag. (Men så er det ikke, per i dag, realistisk at det skjer i det hele tatt). Liker plottet utrolig godt, og syns skuespillet har tatt seg veldig opp de siste episodene.

Anonymkode: 10aa0...7ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/29/2018 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Jepp, hun er ikke ukjent for meg heller. Kommer fra et sted der jentene var tøffere, brukte snus etc., så jeg kjenner meg også igjen i henne.

Anonymkode: 113ba...427

Samme her, jeg vokste opp i en liten bygd på 80-tallet, kjenner meg absolutt igjen i hovedpersonen. Ser at det kanskje virker litt fjernt for folk som har vokst opp i asker/bærum eller i en tid med bloggere og glamourmodeller. 

Anonymkode: d9755...128

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 7.40, AnonymBruker skrev:

 

Litt usikker på hva jeg mener om Ellingsens forhold til ungjenta, klarer ikke helt å se poenget, men alt kan vel ikke være perfekt :)

Anonymkode: 1d7d0...aa9

Minner meg om noen fotballspillere som har lagt opp, skal ikke nevne navn eller gå i detaljer, men jeg og venninna mi ble sjekket opp av 2 fotballspillere i eliteserien da vi var tenåringer, selv om de var gifte. Det er nok ganske vanlig, og man kan kjenne seg igjen.

Anonymkode: 41b43...8cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
På 2.4.2018 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Ble kanskje litt overkill av metoo i denne episoden(kjempebra at det blir tatt opp altså, og det var mye å kjenne seg igjen i, men det ble liksom HELE episoden og ikke mye annet). Ble litt redd når han treneren til "jævla Ålesund" plutselig var hjemme hos Helena.

Adrian er SÅ søt, bare venter på at han og datteren til Helena(Camilla?, husker ikke helt) skal bli sammen! Begynner faktisk å få litt sansen for Sissel Renate også.

Den NFF-gjengen virket jo bare totalt useriøs, kan virkelig ikke se for meg at det er sånn de tar opp saker i NFF. (Også klarer jeg ikke ta Conradi seriøst etter "vikingane").

Carew sin rolle(eller skuespillerprestasjoner) kjøper jeg ikke.. Det er noe som ikke stemmer helt der.

Anonymkode: af2c7...bb9

Klippene med Adrian i garderoben, der han dusjer etter de andre og ikke vil kle av seg fremfor de andre gjør at jeg tenker at en mulig grunn er at han er homofil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, blåbærpike skrev:

Klippene med Adrian i garderoben, der han dusjer etter de andre og ikke vil kle av seg fremfor de andre gjør at jeg tenker at en mulig grunn er at han er homofil. 

Åhh, den tanken har faktisk ikke slått meg, for synes han virker så betatt av Camilla.Men det hadde jo vært en skikkelig tvist på det "forholdet" der da. Camilla faller for Adrian, også PANG kommer han ut av skapet! Tenkte de dusjgreiene hans hadde noe med tvangstankene å gjøre jeg.

Anonymkode: af2c7...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, blåbærpike said:

Klippene med Adrian i garderoben, der han dusjer etter de andre og ikke vil kle av seg fremfor de andre gjør at jeg tenker at en mulig grunn er at han er homofil. 

Hmm. Har tenkt at det "bare" er på grunn av spisefortyrrelsen/ kroppsfortyrrelsen. 

Anonymkode: 436b5...c16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2018 at 10:32 AM, AnonymBruker said:

Godt voksen kvinne her også. Man trenger ikke være mann eller kvinnehater for å tenke at den kampanjen har gått litt for langt. Det betyr ikke at man synes eksemplene fra Heimebane er ting man bør finne seg i. Men jeg synes de går for langt når dama til Eivind forlanger at han skal gå ut fra at Helena snakker sant, kun fordi hun er kvinne, og kun fordi datteren deres kan komme til å bli grafset på i fylla om 16 år. Eivind vet jo faktisk ikke hva som skjedde, men lyver for å få saken ut av verden så han kan gå og trene.

Anonymkode: 2a741...78a

Ser at andre har poengtert det før, men jeg må si det igjen: Denne episoden ble spilt inn lenge FØR metoo-kampanjen begynte.

15 hours ago, blåbærpike said:

Klippene med Adrian i garderoben, der han dusjer etter de andre og ikke vil kle av seg fremfor de andre gjør at jeg tenker at en mulig grunn er at han er homofil. 

Homofile vil ikke dusje med andre av samme kjønn? :klo: Det tror ikke jeg, han er jo interessert i datteren til Helena.

Anonymkode: 113ba...427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig bra episode i dag! Imponert over samspillet mellom de unge skuespillerne, i tillegg til scenene med Helena og Brattskjær, og Helena og sponsoren. 

Anonymkode: 2a741...78a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gårsdagens episode virket veldig som en "mellomepisode". Lite som drev historien fremover. Var dog veldig mange gode scener, og ble både glad og trist i løpet av episoden. Helena blir litt for hard for meg, jeg får helt vondt i meg når hun behandler Eivind såpass ufint, og det blir så vanskelig å relatere seg til henne. Jeg regner med det er for å portrettere hvor kynisk hun faktisk må være når alt og alle rundt henne kjemper i mot, men det er allikevel litt ubehagelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Eivind. Håper ikke han forsvinner fra serien. 

Etter en litt kjedelig start synes jeg serien blir bedre og bedre. Både liker og misliker Helena på samme tid(noe som sikkert er litt av poenget). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...