Gå til innhold

Heimebane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da går du glipp av mye bra TV

Anonymkode: 436b5...c16

Overlever nok :)

Anonymkode: 8b465...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Overlever nok :)

Anonymkode: 8b465...d0d

Selvsagt overlever du

Bondeknøler som aldri har gått på kino overlever. Hva er poenget ditt?

Anonymkode: 436b5...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt overlever du

Bondeknøler som aldri har gått på kino overlever. Hva er poenget ditt?

Anonymkode: 436b5...c16

Det var da ikke ment alvorlig.

Anonymkode: 8b465...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:

For en patetisk kommentar.

Anonymkode: 5205a...824

Du trenger ikke bli så fornærma.

Anonymkode: c5aa3...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er iallfall fleire som liker både serien og skuespillerprestasjonane! 😊https://www.dagbladet.no/kultur/heimebane-kan-bli-arets-store-gullruten-vinner/69640086

Anonymkode: fda62...94d

Velfortjent! Og serien bør også bli solgt til utlandet, noe av det beste som har vært produsert av norge tør jeg påstå!

Anonymkode: 8eb02...759

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke bli så fornærma.

Anonymkode: c5aa3...099

La være å kommentere sånne nedlatende og usaklige ting da. 

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi diskutere serien istedenfor språket? Hva tror dere er galt med Adrian? :D

Anonymkode: 37543...6ba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi diskutere serien istedenfor språket? Hva tror dere er galt med Adrian? :D

Anonymkode: 37543...6ba

Spiseforstyrrelse

Anonymkode: 8b465...d0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mars 2018 den 7.20, AnonymBruker skrev:

Spiseforstyrrelse

Anonymkode: 8b465...d0d

Det må være noe litt mer hardcore enn en spiseforstyrrelse som får han kasta ut av Ajax, og som faren ikke vil at noen skal få vite om... Jeg tenker en eller annen form for sykdom, kanskje psykisk eller at han har utøvd vold eller liknende.

Anonymkode: 37543...6ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være noe litt mer hardcore enn en spiseforstyrrelse som får han kasta ut av Ajax, og som faren ikke vil at noen skal få vite om... Jeg tenker en eller annen form for sykdom, kanskje psykisk eller at han har utøvd vold eller liknende.

Anonymkode: 37543...6ba

Hvorfor må det være det? En spiseforstyrrelse kan da absolutt være alvorlig og særlig når man er idrettsutøver. 

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som klager på dialekten. Da bør strengt tatt alle serier der folk sørpå skal prate nord-norsk legges ned. Jeg er fra Nord-Norge, og har til gode å høre en eneste én sørfra som nailer dialekten. Og det kommer aldri til å skje heller. Det finnes mange språkmektige personer der ute, men INGEN klarer å etterligne en annen dialekt enn sin egen 100% perfekt. Noen er nær, men ikke 100%. Mange er så bra at mange ikke hører forskjell, men de som er fra området hører det garantert. Det samme gjelder engelsk.

Men vet du hva, det bryr meg ikke....får da være grenser for hva man skal henge seg opp i. Serien er voldsomt bra.

Anonymkode: 1d7d0...aa9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som klager på dialekten. Da bør strengt tatt alle serier der folk sørpå skal prate nord-norsk legges ned. Jeg er fra Nord-Norge, og har til gode å høre en eneste én sørfra som nailer dialekten. Og det kommer aldri til å skje heller. Det finnes mange språkmektige personer der ute, men INGEN klarer å etterligne en annen dialekt enn sin egen 100% perfekt. Noen er nær, men ikke 100%. Mange er så bra at mange ikke hører forskjell, men de som er fra området hører det garantert. Det samme gjelder engelsk.

Men vet du hva, det bryr meg ikke....får da være grenser for hva man skal henge seg opp i. Serien er voldsomt bra.

Anonymkode: 1d7d0...aa9

Jeg er helt enig. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de absolutt skal legge om dialekten i serier. Alle som ser på hører og vet at vedkommende ikke har den dialekten til vanlig og det er bare rart. Syns de burde slutte med å skulle endre dialektene til skuespillere. Serier og filmer blir ikke mer realistiske av den grunn. 

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.3.2018 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Velkommen i klubben! Dette har vi nordlendinger vært nødt til å holde ut med i alle år. De finner nesten uten unntak søringer til de nordnorske rollene. 

Anonymkode: e20b0...ede

Nei nå får du gi deg. Bjørn Sundquist spiller da den nordnorske rollen i absolutt alle norske filmer, at han er Finnmarking er en annen sak. 

Anonymkode: c500a...8c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får vibber av at de forsøker å fremstille hun som er utro med Carew som en «Tone Damli jente fra Sogndal? Litt sånn på rykte hun hadde med å ha vørt sammen med mange i ungdomsårene? Klarer ikke sette fingeren på det. 

Liker ikke Carew, men syntes han spiller den rollen kjenpebra!

og han lille nerden: Ole Gunnar Solskjær vibber!

Anonymkode: 51570...c05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktfull episode i dag, fikk faktisk gåsehud på slutten. Og det skjer ikke ofte med norske serier. 

Anonymkode: 2a741...78a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker forsåvidt serien, men merket det spesielt i denne episoden (5) at hendelsforløpet ofte er i overkant forutsigbart...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nevian skrev:

Liker forsåvidt serien, men merket det spesielt i denne episoden (5) at hendelsforløpet ofte er i overkant forutsigbart...

Jupp, litt enig der. 

Syns også mange av vendingene i handlingen skjer litt for plutselig. Ting kunne vært gjort mer troverdig. Samme med relasjonene mellom flere av karakterene. Men jeg ser med nådebriller og prøver å ikke henge meg opp i ting. 

Synes også det er litt synd hvordan de har valgt å portrettere Helena. Jeg skulle gjerne likt å se en dame i den rollen som jeg kunne kjenne meg igjen i, og ikke ei som er(prøver å være) mandig og maskulin. Da blir litt av poenget borte for min del. Men jeg overser dét, og at hun kunne hatt en veldig fin trønderdialekt hvis hun ikke overdrev de -nj og itj- ene så veldig. 

Men i sin helhet liker jeg serien, bare noen ting jeg så gjerne skulle sett endringer på som jeg tror hadde løftet den mange hakk opp, men kan jo hende det blir bedre utover. 

Anonymkode: 04512...628

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...