AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #101 Skrevet 26. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Jupp, litt enig der. Syns også mange av vendingene i handlingen skjer litt for plutselig. Ting kunne vært gjort mer troverdig. Samme med relasjonene mellom flere av karakterene. Men jeg ser med nådebriller og prøver å ikke henge meg opp i ting. Synes også det er litt synd hvordan de har valgt å portrettere Helena. Jeg skulle gjerne likt å se en dame i den rollen som jeg kunne kjenne meg igjen i, og ikke ei som er(prøver å være) mandig og maskulin. Da blir litt av poenget borte for min del. Men jeg overser dét, og at hun kunne hatt en veldig fin trønderdialekt hvis hun ikke overdrev de -nj og itj- ene så veldig. Men i sin helhet liker jeg serien, bare noen ting jeg så gjerne skulle sett endringer på som jeg tror hadde løftet den mange hakk opp, men kan jo hende det blir bedre utover. Anonymkode: 04512...628 Wat??? Hvorfor skal du kjenne deg igjen i rollen? Du vet at det finnes mange andre typer damer enn deg selv? Personlig ser jeg ikke på Helene som spesielt mandig. Hun er en normal kvinne. At en kvinne oppfører seg om henne betyr ikke at hun er mandig, det finnes mange type kvinner som fortsatt er kvinner. Anonymkode: 436b5...c16 12
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #102 Skrevet 26. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wat??? Hvorfor skal du kjenne deg igjen i rollen? Du vet at det finnes mange andre typer damer enn deg selv? Personlig ser jeg ikke på Helene som spesielt mandig. Hun er en normal kvinne. At en kvinne oppfører seg om henne betyr ikke at hun er mandig, det finnes mange type kvinner som fortsatt er kvinner. Anonymkode: 436b5...c16 Deg trengte jeg ikke å vente lenge på, PK. Da får du ha din mening så får jeg ha min For å svare på dine spm: 1. Det er helt naturlig å ønske å identifisere seg med en som har en attraktiv rolle. 2. Jeg innser at det finnes mange ulike damer ja, men jeg ser ikke så mange med det jeg mener er en påtatt maskulin holdning og væremåte. Og når en serie nettopp handler om en kvinne i en mannsdominert rolle, så forventer jeg å se en kvinne som er mer feminin enn maskulin, nettopp for å fremme at det feminine er like bra og like mye verdt som det maskuline. Anonymkode: 04512...628 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #103 Skrevet 26. mars 2018 Genial script også denne episoden. I det øyeblikket Helena virkelig får vist sine egenskaper er det Ellingsen som tar æren for det taktiske grepet på slutten av kampen..... Litt usikker på hva jeg mener om Ellingsens forhold til ungjenta, klarer ikke helt å se poenget, men alt kan vel ikke være perfekt Anonymkode: 1d7d0...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #104 Skrevet 26. mars 2018 Enig, det forholdet blir vare rart, portretteres utroverdig. Menmen! Anonymkode: 04512...628
tirben Skrevet 26. mars 2018 #105 Skrevet 26. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Deg trengte jeg ikke å vente lenge på, PK. Da får du ha din mening så får jeg ha min For å svare på dine spm: 1. Det er helt naturlig å ønske å identifisere seg med en som har en attraktiv rolle. 2. Jeg innser at det finnes mange ulike damer ja, men jeg ser ikke så mange med det jeg mener er en påtatt maskulin holdning og væremåte. Og når en serie nettopp handler om en kvinne i en mannsdominert rolle, så forventer jeg å se en kvinne som er mer feminin enn maskulin, nettopp for å fremme at det feminine er like bra og like mye verdt som det maskuline. Anonymkode: 04512...628 Leste faktisk om at regissøren hadde tenkt å gjøre Helena mer "likandes", men at Ane Dahl Torp hadde protestert på det. Hun ønsket ikke å gjøre henne søt og hyggelig, da det nettopp er hennes tøffe side som gjør henne interessant. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #106 Skrevet 26. mars 2018 1 time siden, tirben skrev: Leste faktisk om at regissøren hadde tenkt å gjøre Helena mer "likandes", men at Ane Dahl Torp hadde protestert på det. Hun ønsket ikke å gjøre henne søt og hyggelig, da det nettopp er hennes tøffe side som gjør henne interessant. Vet, leste dette også:) Det å være så søt og snill er ikke nødvendigvis det jeg mener, men jeg syns det bare blir litt for mye tøffhet så det ser påtatt ut. Jeg burde kanskje presisert hva jeg mente med tøff, for jenter kan absolutt være tøffe, og jeg har alltid likt å se meg selv som den tøffe jenta selv - det går mer på kroppsholdning og kroppspråk tror jeg. Og her syns jeg mange gutter kan virke like påtatte forsåvidt. Blir litt unaturlig for meg og syns det var en litt skuffende rolletolkning sånn sett. Men ikke noe tvil om at Torp er en god skuespiller, men akkurat her ble jeg litt uenig i portretteringen. Anonymkode: 04512...628 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #107 Skrevet 26. mars 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Genial script også denne episoden. I det øyeblikket Helena virkelig får vist sine egenskaper er det Ellingsen som tar æren for det taktiske grepet på slutten av kampen..... Litt usikker på hva jeg mener om Ellingsens forhold til ungjenta, klarer ikke helt å se poenget, men alt kan vel ikke være perfekt Anonymkode: 1d7d0...aa9 Sterkt det øyeblikket hvor det går opp for Helena at dette vil se ut som laget vinner med en gang hun forsvinner på tribunen. Selv om Ellingsen altså valgte å bruke den taktikken hun la opp til. Akkurat når det begynte å se ut som han hadde respekt for henne, så tok han æren selv. Og den grafsende treneren som kommer for å ta henne i hånda som om ingenting har skjedd. Må ellers bare si at jeg elsker nerden Nils. Og så mange gode småroller, som han legen som "hjalp" Brattskjær på sykehuset. Bare gå opp trappa der, så hører du folk skrike. Og så kona til Eivind: Gi meg snus! Ok, nå er jeg klar! Anonymkode: 2a741...78a 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #108 Skrevet 29. mars 2018 On 3/26/2018 at 2:35 AM, AnonymBruker said: Deg trengte jeg ikke å vente lenge på, PK. Da får du ha din mening så får jeg ha min For å svare på dine spm: 1. Det er helt naturlig å ønske å identifisere seg med en som har en attraktiv rolle. 2. Jeg innser at det finnes mange ulike damer ja, men jeg ser ikke så mange med det jeg mener er en påtatt maskulin holdning og væremåte. Og når en serie nettopp handler om en kvinne i en mannsdominert rolle, så forventer jeg å se en kvinne som er mer feminin enn maskulin, nettopp for å fremme at det feminine er like bra og like mye verdt som det maskuline. Anonymkode: 04512...628 Wat?? En av grunnene til at vi har flere barn og ungdom som ønsker kjønnsskifte handler sannsynligvis om at stereotype når det gjelder kjønn har blitt veldig snevre. Om du er kvinne skal du gå med høye hæler, sminke deg og fnise. Karakterer som hu i Heimebane eksisterer ikke. Kvinner i media er horer og sexfigurer. Dette gjør at unge jenter og kvinner ikke føler at de er kvinner, for de er ikke den type seksualisert figur som de ser på skjermen Jeg merker dette selv, selv om jeg er bevisst på det. Menn føles mer som mennesker enn kvinner. Kvinner føles mer som tanketomme sexdyr. Dette fordi jeg bare ser kvinner når de strutter på rumpen og presser puppene opp mot menn. Reklame, actionserier, tv- kvinner går alltid med gøye hæler og er som regel de romantiske interessen til menn Hovedkarakteren i Heimebane er faktisk en av de få kvinnelige karakterer jeg kan relatere til. Hun har ikke sex med alle og enhver, hun går ikke med høye hæler, hun er ikke et tanketomt fjols som blir trist når mannen ikke sier hun er pen. Hun har mål, hun har engasjement, hun har lidenskap. Anonymkode: 436b5...c16 19
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #109 Skrevet 29. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Wat?? En av grunnene til at vi har flere barn og ungdom som ønsker kjønnsskifte handler sannsynligvis om at stereotype når det gjelder kjønn har blitt veldig snevre. Om du er kvinne skal du gå med høye hæler, sminke deg og fnise. Karakterer som hu i Heimebane eksisterer ikke. Kvinner i media er horer og sexfigurer. Dette gjør at unge jenter og kvinner ikke føler at de er kvinner, for de er ikke den type seksualisert figur som de ser på skjermen Jeg merker dette selv, selv om jeg er bevisst på det. Menn føles mer som mennesker enn kvinner. Kvinner føles mer som tanketomme sexdyr. Dette fordi jeg bare ser kvinner når de strutter på rumpen og presser puppene opp mot menn. Reklame, actionserier, tv- kvinner går alltid med gøye hæler og er som regel de romantiske interessen til menn Hovedkarakteren i Heimebane er faktisk en av de få kvinnelige karakterer jeg kan relatere til. Hun har ikke sex med alle og enhver, hun går ikke med høye hæler, hun er ikke et tanketomt fjols som blir trist når mannen ikke sier hun er pen. Hun har mål, hun har engasjement, hun har lidenskap. Anonymkode: 436b5...c16 Jepp, hun er ikke ukjent for meg heller. Kommer fra et sted der jentene var tøffere, brukte snus etc., så jeg kjenner meg også igjen i henne. Anonymkode: 113ba...427
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #110 Skrevet 1. april 2018 Syntes det ble litt vel mye metoo i dagens episode. Den kvinnelige rollefiguren jeg begynner å få mest sans for er utrolig nok Sissel Renate. Anonymkode: 2a741...78a 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #111 Skrevet 1. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes det ble litt vel mye metoo i dagens episode. Den kvinnelige rollefiguren jeg begynner å få mest sans for er utrolig nok Sissel Renate. Anonymkode: 2a741...78a Enig alt for mye metoo! Anonymkode: 0a913...c57 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #112 Skrevet 1. april 2018 Fantastisk god episode i dag!!!!! SÅ VIKTIG , SÅ BRA !!! Anonymkode: 8eb02...759 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #113 Skrevet 1. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes det ble litt vel mye metoo i dagens episode. Den kvinnelige rollefiguren jeg begynner å få mest sans for er utrolig nok Sissel Renate. Anonymkode: 2a741...78a 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig alt for mye metoo! Anonymkode: 0a913...c57 For mye metoo? Fordi det for en gangs skyld i film taes opp noe av hverdagen til kvinner uten filter???? Dere må være menn som kan finne på å si noe sånt............ Det er mere vanlig at kvinner blir behandla akuratt sånn som både hovedkarakteren og hennes datter, enn at ungjenter prøver å forføre gifte menn eller menn tagger ned bilen til fotballtrenern sin. Det er utrolig bra at er en del av historien her, fordi det er noe alle kvinner kan kjenne seg igjen i, og noe alle menn bør se i action sånn at de faktisk forstår hva vi snakker om når vi sier metoo. Og det er INGENTING å bagatellisere, men det måtte selvfølgelig komme noen kvinnehatere på banen her å prøve å undertrykke problemet NOK en gang. AKURATT slik som også understrekes i serien at mann altfor ofte gjør!!! Anonymkode: 8eb02...759 21
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #114 Skrevet 2. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For mye metoo? Fordi det for en gangs skyld i film taes opp noe av hverdagen til kvinner uten filter???? Dere må være menn som kan finne på å si noe sånt............ Det er mere vanlig at kvinner blir behandla akuratt sånn som både hovedkarakteren og hennes datter, enn at ungjenter prøver å forføre gifte menn eller menn tagger ned bilen til fotballtrenern sin. Det er utrolig bra at er en del av historien her, fordi det er noe alle kvinner kan kjenne seg igjen i, og noe alle menn bør se i action sånn at de faktisk forstår hva vi snakker om når vi sier metoo. Og det er INGENTING å bagatellisere, men det måtte selvfølgelig komme noen kvinnehatere på banen her å prøve å undertrykke problemet NOK en gang. AKURATT slik som også understrekes i serien at mann altfor ofte gjør!!! Anonymkode: 8eb02...759 Slapp av jeg er en 30 år gammel kvinne ikke en eldre mann/kvinnehater. Anonymkode: 0a913...c57 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #115 Skrevet 2. april 2018 Ble kanskje litt overkill av metoo i denne episoden(kjempebra at det blir tatt opp altså, og det var mye å kjenne seg igjen i, men det ble liksom HELE episoden og ikke mye annet). Ble litt redd når han treneren til "jævla Ålesund" plutselig var hjemme hos Helena. Adrian er SÅ søt, bare venter på at han og datteren til Helena(Camilla?, husker ikke helt) skal bli sammen! Begynner faktisk å få litt sansen for Sissel Renate også. Den NFF-gjengen virket jo bare totalt useriøs, kan virkelig ikke se for meg at det er sånn de tar opp saker i NFF. (Også klarer jeg ikke ta Conradi seriøst etter "vikingane"). Carew sin rolle(eller skuespillerprestasjoner) kjøper jeg ikke.. Det er noe som ikke stemmer helt der. Anonymkode: af2c7...bb9 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #116 Skrevet 2. april 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: For mye metoo? Fordi det for en gangs skyld i film taes opp noe av hverdagen til kvinner uten filter???? Dere må være menn som kan finne på å si noe sånt............ Anonymkode: 8eb02...759 3 hours ago, AnonymBruker said: Slapp av jeg er en 30 år gammel kvinne ikke en eldre mann/kvinnehater. Anonymkode: 0a913...c57 Godt voksen kvinne her også. Man trenger ikke være mann eller kvinnehater for å tenke at den kampanjen har gått litt for langt. Det betyr ikke at man synes eksemplene fra Heimebane er ting man bør finne seg i. Men jeg synes de går for langt når dama til Eivind forlanger at han skal gå ut fra at Helena snakker sant, kun fordi hun er kvinne, og kun fordi datteren deres kan komme til å bli grafset på i fylla om 16 år. Eivind vet jo faktisk ikke hva som skjedde, men lyver for å få saken ut av verden så han kan gå og trene. Anonymkode: 2a741...78a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #117 Skrevet 2. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ble kanskje litt overkill av metoo i denne episoden(kjempebra at det blir tatt opp altså, og det var mye å kjenne seg igjen i, men det ble liksom HELE episoden og ikke mye annet). Ble litt redd når han treneren til "jævla Ålesund" plutselig var hjemme hos Helena. Adrian er SÅ søt, bare venter på at han og datteren til Helena(Camilla?, husker ikke helt) skal bli sammen! Begynner faktisk å få litt sansen for Sissel Renate også. Den NFF-gjengen virket jo bare totalt useriøs, kan virkelig ikke se for meg at det er sånn de tar opp saker i NFF. (Også klarer jeg ikke ta Conradi seriøst etter "vikingane"). Carew sin rolle(eller skuespillerprestasjoner) kjøper jeg ikke.. Det er noe som ikke stemmer helt der. Anonymkode: af2c7...bb9 Haha, jeg tenkte på Orm under hele hans opptreden. Og så googlet han twin towers. Tror Conradi trenger å få seg en mer macho rolle igjen asap. Når det gjelder Carew føler jeg at han mer eller mindre spiller seg selv. Har ikke klart å ta ham seriøst siden han ikke ville vedkjenne seg barnet sitt uten DNA-test. Mangler bare at Sissel Renate blir gravid nå. Han er litt creepy i den halvhjertede måten han prøver å avvise henne på. Duu, du kanke være her.... (men jeg kan godt stikke innom deg for en omgang). Satser på at Carew i hvert fall har mer viljestyrke når det kommer til tenåringsjenter i det virkelige liv. Det svermer nok mange Sissel Renater rundt omkring mange idrettsmenn og andre kjendiser. Hun er jo den som pusher her (til de grader), men han er den voksne, og ikke minst gifte. Jeg syntes scenen med henne og kona til Car... sorry Michael var god. Mange har nok også vært borti den litt for overbeskyttende forståelsesfulle læreren som skal analysere alt. Hun ser andres problemer, men ikke sine egne. Anonymkode: 2a741...78a 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #118 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den NFF-gjengen virket jo bare totalt useriøs, kan virkelig ikke se for meg at det er sånn de tar opp saker i NFF. (Også klarer jeg ikke ta Conradi seriøst etter "vikingane"). Er nok helt bevisst dette, et ganske så syrlig harsellas med NFF, som i bunn og grunn er en særdeles useriøs organisasjon. Fantastisk at de klarer å få inn denne ramsalte kritikken av dem i denne serien. Tviler på at NFF satt veldig stor pris på den scenen Anonymkode: 1d7d0...aa9 2
Fjaselina Skrevet 2. april 2018 #119 Skrevet 2. april 2018 På 18.3.2018 den 15.41, AnonymBruker skrev: Fordi de fleste fra Søre Sunnmøre som har funnet veien til fjernsynet vanligvis språker helt hinsides, som for eksempel Jan Åge Fjørtoft og programlederen på Alle mot en. Må skru av lyden, jeg. Anonymkode: 8b465...d0d Hinsides påstand at Ole Rolfsrud språkar. Han snakkar dialekta si. Jan Åge Fjørtoft derimot, han er eit skrekkeksempel.... 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #120 Skrevet 2. april 2018 Dere som mener det ble «for mye metoo» i denne episoden, hadde dere ment det samme om #metoo-kampanjen ikke hadde oppstått? Denne episoden ble jo spilt inn en god stund før #metoo (som oppstod oktober 2017). Syns temaet i dagens episode var viktig og bra. De fikk godt frem det kvinner kan oppleve og deres usikkerhet, samt usikkerheten gutter kan oppleve. Seksuell trakassering har ikke nødvendigvis er fasit og det er nettopp derfor det er så viktig å snakke om dette temaet, med begge kjønn. Oppgjøret med Sissel-Renate var jo også interessant her. Mikael har mye skyld i den saken og lemper alt over på henne. Er det ok? Nei, dette var en flott og viktig episode! Anonymkode: dfb98...bed 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå