Gå til innhold

Når er ungene gamle nok til å slutte å ha med kos på dagtid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når skal steforeldre begynne å bry seg om viktigere ting.. og ikke bare det som er "galt" med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du syns altså en 5 åring er for gammel for kosebamse??? Og hvis en 12 åring vil ha bamsen sin, så selvfølgelig. Det som er det store problemet her er at du har så store problem med det og det merker vel barna også. Hva er problemet liksom? Hvorfor irriterer det deg så veldig?

Anonymkode: c33eb...714

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYI: Jeg har fortsatt med mitt mest brukte kosedyr når jeg flytter til nye steder. Koser ikke med det, men det er egentlig veldig koselig å tenke på at det har vært med meg i absolutt alle stadiene av mitt liv.

Og til trådens tema: Snakk om å lage storm i vannglass og helt unødvendige gnisninger i heimen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 32 og har ennå med meg min bamse når jeg flytter fra sted til sted, dog er den pensjonert fra senga- men kun fordi jeg har mann og hund som sover der:)

de er bare barn ennå, og det er sunt for dem å leke. når bamsen er ute byttes den ut med noe annet, som kanskje ikke er like heldig. om det er snakk om jenter virker det ofte som bamsene/dukkene blir byttet ut med mobiler,sminke og gutter.

la de være barn mens de ennå kan.

Anonymkode: 7edb5...97b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet med slikt da ungene begynte på skolen. Før den tid fikk de ha kosebamsene sine i fred

Anonymkode: 638e2...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sluttet med slikt da ungene begynte på skolen. Før den tid fikk de ha kosebamsene sine i fred

Anonymkode: 638e2...070

Så de måtte slutte å leke med kosedyr allerede som seksåringer?:hakeslepp: stakkars barn!

Anonymkode: 693ce...76b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to bonusbarn på 5 og 12 som fremdeles bruker bamser som de sitter og koser med her hjemme. Jeg mener de er for gamle til det nå, spesielt hun på 12! Far er ikke enig. Han mener det ikke har noe å si så lenge det er innenfor husets 4 vegger. Kan noen gi meg noen argument for hvorfor de bør slutte med dette? Jeg klarer ikke å finne sterke nok argument, annet enn at de er for store. 

Anonymkode: 0099f...316

Oh my god!!!   Kan dessverre ikke hjelpe deg med å finne gode argumenter for at du har rett :fnise:

Anonymkode: 54c2c...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auch!! :sjokkbla: Hahaha, føler meg truffet her! K26 år (snart 27) har enda bamse med i senga :fnise: blir litt bytta ut med en mann i fremtiden (er ikke avhengig av den), men har liksom alltid vert der :laugh: 

Anonymkode: 07079...bce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart unger blir alt for fort «voksne» i dag når de ikke får lov p leke med bamser i en alder av 6 og 12!😩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke gode argumenter for det. Skjønner heller ikke helt problemet? Synes du det er problematisk at de koser med bamsene sine sofaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så de måtte slutte å leke med kosedyr allerede som seksåringer?:hakeslepp: stakkars barn!

Anonymkode: 693ce...76b

Nei, de var 7

Anonymkode: 638e2...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt bamsen min, og jeg er 21 år. 

Anonymkode: 61b04...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer på 7.trinn og omtrent halvparten av elevene hadde med seg kosebamse når vi skulle ta vaksiner. Her snakker vi om jenter i alderen 12-13 år. Det er helt normalt å ha kosedyr og det hindrer ikke barna ellers i livet. La dem få beholde kosedyrene til de selv legger dem vekk. 

Anonymkode: 7e95c...c24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Gud forby at barna vil ha noen å kose med! :ironi:

Ærlig talt, det er da et sunnhetstegn at ungene liker nærhet. La dem få ha bamsene sine i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har en kosekanin :laugh:

Anonymkode: 39e9b...8f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de var 7

Anonymkode: 638e2...070

Stakkars barn likevel!

Anonymkode: 693ce...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn likevel!

Anonymkode: 693ce...76b

De fikk jo ha de hjemme, men de fikk ikke ta dem med på skolen/på besøk o.l.

Anonymkode: 638e2...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fikk jo ha de hjemme, men de fikk ikke ta dem med på skolen/på besøk o.l.

Anonymkode: 638e2...070

Men det er jo hjemme det er snakk om her, i sofaen mens de koser seg og slapper av. Jeg tenker som forelder at vi må velge våre kamper. Kosedyrkampen tror jeg ungene skal være rimelig voksne før jeg tar altså😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lumos skrev:

Men det er jo hjemme det er snakk om her, i sofaen mens de koser seg og slapper av. Jeg tenker som forelder at vi må velge våre kamper. Kosedyrkampen tror jeg ungene skal være rimelig voksne før jeg tar altså😅

Hvorfor skal du ta den i det heletatt? 

Anonymkode: 4f7a7...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre en foreldre tenke slik, samme om det er biologisk eller stemor.

Kosedyrene har fra ungene var små gitt de en ekstra trygghet og nærhet. Her i huset har egentlig hele familien ett forhold til kosedyret til ungene og tror det var mor og småsøsken som var mest «leie» når storebror på 13 år for første gang ikke tok med tigergutt i kofferten når vi skulle utenlands😂 Han hadde jo vært med oss på alt i alle år! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...