Gå til innhold

Når er ungene gamle nok til å slutte å ha med kos på dagtid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to bonusbarn på 5 og 12 som fremdeles bruker bamser som de sitter og koser med her hjemme. Jeg mener de er for gamle til det nå, spesielt hun på 12! Far er ikke enig. Han mener det ikke har noe å si så lenge det er innenfor husets 4 vegger. Kan noen gi meg noen argument for hvorfor de bør slutte med dette? Jeg klarer ikke å finne sterke nok argument, annet enn at de er for store. 

Anonymkode: 0099f...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke problemer? Og en femåring er vel i hvertfall ikke for stor til det. 

Anonymkode: 3274b...afb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med at de gjør det? Barn blir aldri for gamle til å kose eller leke med bamser/kosedyr!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se noe problem med det. Helt enig med faren, så lenge det er innenfor husets 4 vegger (mest 12 åringen det gjelder) så spiller det da ingen rolle. De trenger det da, er trygt og godt. 

Anonymkode: cc285...e6e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmer det dem på noen måte da? Hvorfor mener du de bør slutte med det, annet enn at du synes de er for store?

Anonymkode: 15751...e5c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hva er problemet?

Anonymkode: a9c5a...86f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke for store.  Grunnen til at du sliter med å finne gode argumenter er at det ikke finnes noen. 

Det høres litt ut som at du glemmer at de er små mennesker?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to bonusbarn på 5 og 12 som fremdeles bruker bamser som de sitter og koser med her hjemme. Jeg mener de er for gamle til det nå, spesielt hun på 12! Far er ikke enig. Han mener det ikke har noe å si så lenge det er innenfor husets 4 vegger. Kan noen gi meg noen argument for hvorfor de bør slutte med dette? Jeg klarer ikke å finne sterke nok argument, annet enn at de er for store. 

Anonymkode: 0099f...316

Når tid skal steforeldre sluttee å legge seg opp i stebarnas anliggende? (Om det er bonusbarn eller stebarn er vel samme saken?)

Anonymkode: 1e744...c25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Hva er problemet med at de sitter med en bamse hjemme? Innenfor husets 4 vegger så må man da få lov til å kose med en bamse eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er 38 år og har fortsatt bamse i senga når jeg ikke har et menneske å kose på. Har ikke hindret meg i livet så langt. 

Anonymkode: f343f...b20

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er problemet ? Om mitt stebarn hadde hatt kos hadde jeg virkelig ikke brydd meg med! Hvorfor prøver du å lage en drakamp mellom deg og stebarn? Maktdemonstrasjon? Jeg ble litt satt ut.. håper ikke det blir slutt mellom meg og min mann så skal det komme en annen kvinne å ta fra barna mine kosen sin 😔 

Anonymkode: ecac3...25f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosedyrene vil forsvinne ut når barna føler at de blir overflødige.

Her må du bare akseptere at din irritasjon over dette er ditt ansvar, og at det ikke er din avgjørelse. Du kan fortelle deres far ditt syn på saken, men la det bli med det. Du kan forvente å bli hørt i saker som gjelder husregler og slikt, men dette går ikke ut over deg eller andre og det er ikke omsorgssvikt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send dem på internatskole.

Anonymkode: 3c817...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt over at det kanskje er en grunn til at du ikke finner noen gode argumenter? 

Og kan dere steforeldre vennligst slutte å bruke begrepet "bonusbarn" med mindre dere virkelig mener at barna er en bonus?? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du finner ingen, for det finnes ikke. Slutt å lag problemer ut av ingenting. Skjerp deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to bonusbarn på 5 og 12 som fremdeles bruker bamser som de sitter og koser med her hjemme. Jeg mener de er for gamle til det nå, spesielt hun på 12! Far er ikke enig. Han mener det ikke har noe å si så lenge det er innenfor husets 4 vegger. Kan noen gi meg noen argument for hvorfor de bør slutte med dette? Jeg klarer ikke å finne sterke nok argument, annet enn at de er for store. 

Anonymkode: 0099f...316

Det finns ikke noen argumenter. Skjerp deg! 

Anonymkode: ec30b...8d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna jeg kjenner sluttet med dette da de var maks tre år, men jeg syns ikke det er noe problem så lenge de ikke er avhengige av den bamsen

Anonymkode: cc29f...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller da ingen rolle innenfor husets fire vegger? Det hender fortsatt at 12-åringen her slenger med en bamse i sekken når vi reiser på hytta. Jeg er nesten bare glad for at hun ikke har blitt for stor til det ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...