Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa fysiske sykdommer er lettere å se. Psykiske er uansett usynlige.

Anonymkode: 00505...a11

Og det var derfor at jeg sa at flere fysiske sykdommer går ikke an å se. De er også usynlige.

Anonymkode: 86858...7e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Vil du ikke tjene penger til å ha et sted å bo, så får du sette deg med koppen og bo der du finner tak over hodet. Slutt på dovenskap for alle. Bort med trygdene og mindre skattetrekk til arbeidsfolk. Så enkelt. 

Og enda enklere, det blir slutt på uføretrådene på forumet. En vinn vinn for alle. 

Anonymkode: 9815b...3bb

DU har å dra til møkkalandet USA! Se hvor bra det er der.   Er TOTALE IDIOTI de som kakler om å avvikle uføretrygd,  velferdsstaten vi har i Norge.

Du aner hvor hjerteløst, brutalt og jævlig land som USA behandler sine innbyggere. Men ettersom det er prototypen på drømmelandet ditt- jeg sponser en enveis billett til deg!!

Og du- feig som få er dere som sutrer om de uføretrygdede osv HVORFOR LAR DERE MILLIONÆRER, BILLIONÆRER  være blodsugere i samfunnet ! Hvorfor er det greit at finans -organisasjoner har penger i skatteparadiser?

DET tør du ikke å stå opp mot!

Anonymkode: 2f64c...928

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mye hat mot uføretrygdede på dette forumet?

Anonymkode: 3cd4e...4b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mye hat mot uføretrygdede på dette forumet?

Anonymkode: 3cd4e...4b0

Godt spørsmål. Akkurat som at disse haterne vet forhistorien til alle de uføre her i landet. Bare fordi det finnes et råttent eple i mengden, betyr ikke det at alle har uærlige hensikter. De som konstant snakker dritt om vanskeligstilte grupper i samfunnet, plukker kun de vinklingene som passer deres versjon av saken. Resten er det tydeligvis ikke så farlig med, men der ligger altså 99,9 prosent av kjernen. Med andre ord baserer de argumentene sine på svært tynt grunnlag.

Anonymkode: 36ebe...79d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål. Akkurat som at disse haterne vet forhistorien til alle de uføre her i landet. Bare fordi det finnes et råttent eple i mengden, betyr ikke det at alle har uærlige hensikter. De som konstant snakker dritt om vanskeligstilte grupper i samfunnet, plukker kun de vinklingene som passer deres versjon av saken. Resten er det tydeligvis ikke så farlig med, men der ligger altså 99,9 prosent av kjernen. Med andre ord baserer de argumentene sine på svært tynt grunnlag.

Men det er morsomt:fnise:. Jeg gir meg fullstendig blaffen i hva folk syns om meg som ufør. Har de ikke annet å hisse seg opp over, må de bare drive på. Det er de som fremstår som tullinger:hoho:

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

0,4G er ca 38000. Det har ingenting med lukrativt å gjøre. Det handler om at om en kan jobbe, skal en selvsagt gjøre det.

Jeg gjør det, men det er kun på data. Og jeg går i minus av det. Lønner seg mer å sitte på rumpen. Så ja, jeg må jo droppe mye annet for å "jobbe" litt. Er det så forbannet riktig?

Anonymkode: 070bd...e29

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det, men det er kun på data. Og jeg går i minus av det. Lønner seg mer å sitte på rumpen. Så ja, jeg må jo droppe mye annet for å "jobbe" litt. Er det så forbannet riktig?

Du får spørre deg selv.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får spørre deg selv.

Jeg mener nei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det er så stor forskjell i denne gruppa. Noen er som du nevner i full sving før de ikke kan jobbe mer. Så er det de som blir syke før de får sjansen til å jobbe. 

Men så har du en haug med folk som er uføre som tilsynelatende kunne ha gjort noe. Folk som absolutt kunne hatt noen timers arbeid hver dag eller noen dager i uka. Det virker som det er så lett å sykemelde seg. Jeg har hester og i stallen er det ikke mindre enn 4 uføre personer eller på vei til å bli uføre, som også har hest der. Alle de er under 30 år. Og de klager over nav og fordømmer den norske stat for å være så vanskelig. 

Jeg kan ikke fatte at disse ikke har noe slags jobb. Kanskje de er litt enkle.. de har ikke alle fullført VGs heller. Synes det er rart at disse ikke skal kunne få seg et arbeid. Det blir for enkelt for dem å slippe unna. Det er tydelig at de bare ikke gidder når de ikke gå.

Anonymkode: ffb9b...008

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler det er så stor forskjell i denne gruppa. Noen er som du nevner i full sving før de ikke kan jobbe mer. Så er det de som blir syke før de får sjansen til å jobbe. 

Men så har du en haug med folk som er uføre som tilsynelatende kunne ha gjort noe. Folk som absolutt kunne hatt noen timers arbeid hver dag eller noen dager i uka. Det virker som det er så lett å sykemelde seg. Jeg har hester og i stallen er det ikke mindre enn 4 uføre personer eller på vei til å bli uføre, som også har hest der. Alle de er under 30 år. Og de klager over nav og fordømmer den norske stat for å være så vanskelig. 

Jeg kan ikke fatte at disse ikke har noe slags jobb. Kanskje de er litt enkle.. de har ikke alle fullført VGs heller. Synes det er rart at disse ikke skal kunne få seg et arbeid. Det blir for enkelt for dem å slippe unna. Det er tydelig at de bare ikke gidder når de ikke gå.

Du kan jo tilby å ansette dem i stallen noen timer i uka.... Eller mener du det er andre mennesker som burde ansette dem og ta ansvar for å være arbeidstagerene deres?

Mange har lyst at uføre skal jobbe, ingen har lyst å ha dem ansatt selv, mange vil helst ikke ha dem som kollega heller

Anonymkode: c308d...729

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenker kommunen burde gjøre det, gjerne i samarbeid med private.

kan ikke jobbe i stallen, da står jeg uten jobb:)

• Liker 1
Gjest Zonjë
Skrevet

Misforstå meg rett, jeg er veldig glad for at jeg bor i et land der man får hjelp om man ikke klarer å jobbe for sin egen overlevelse. Men for min del synes jeg at mange kanskje vil ha det for behagelig, det er så klart mange som absolutt ikke klarer å jobbe og da er det helt greit med uføretrygd, men jeg tror det også er mange som hadde klart å jobbe om de absolutt måtte. Det hadde så klart vært tyngre for dem enn for en normal frisk person, men livet er tøft og livet er ikke rettferdig.

Tanten til mannen min ble enke i relativt ung alder, da med tre barn, i tillegg var hun skadet selv. Likevel jobbet hun hver eneste dag og tok seg av barna. Det var så klart ikke lett, men hun klarte det, fordi hun måtte. Og slik er det i veldig mange land, ta Polen for eksempel, en dame jeg vet om er gift med en mann som var i en ulykke og nå sitter i rullestol, hun jobber to fulltidsstillinger for at det skal gå rundt, og i tillegg er hun student. Jeg blir sliten bare av tanken, men hun har ikke noe valg, derfor klarer hun. Det er der det ligger for meg, som sagt, de som virkelig trenger støtten er jeg 100% for at får støtte, men den prosentandelen av befolkningen som er uføretrygd er unaturlig høy, da sier det seg selv at noe er galt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at det hadde blitt gjort noe med dette om det ikke var uføre? Har du hørt noe om at disse postene får mindre penger pga at det er så mange uføre?

Hva vet du om at hele ikke uførepotten hadde gått til uhjelp, bistand og en drøss med nye flyktninger?

Det handler om å ikke tro at ting hadde blitt så jækla mye bedre likevel.

I dag lever én av fem av ytelser fra Nav, og sånn ca en tredjedel av statsbudsjettet går til dette formålet (ufør, sykepenger, pensjon). Fra mange hold er det påpekt i lang tid at dette ikke er bærekraftig. Selv om politikerne er pissredde for å røre ved trygdeytelsene, ser vi at det begynner å skje noe - heldigvis.

«Det handler om å ikke tro at ting hadde blitt så jækla mye bedre likevel.», skriver du. Hallo, så dumt! Jeg gidder altså ikke å lukke øynene for ståa, selv om jeg skjønner at det er bekvemt for andre å unnskylde seg på denne måten.

Anonymkode: 704e9...70e

Skrevet

det som skjedde meg i 2016; jeg var i tyrkia, jeg hadde betalt billeten til ei venninde. hun er super sosial. vi spiste middag så kommer hun i prat med et annet norsk par. vi blir invitert hjem til de. vi drikker vin og vi skravler. paret vi var hos var leger.

trådens tema var helsepolitikk og medisin. dette er emner som jeg behersker så jeg var med i svingene.

de likte meg godt, min venn pratet ikke så mye da hun ikke visste så mye om dette emnet det var god stemning og alt det der, helt til min venn unnskyldte seg til toalettet. så spurte verden meg ; hva jobber du med da?

jeg svarte ; jeg er uføretrygdet.

han svarte ; men du er i tyrkia? du ser ikke syk ut spør du meg

jeg svarte ; men jeg har ikke spurt deg heller

så kom min venninde tilbake fra toalettet. resten av kvelden ble jeg ignorert 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nettopp problemet. Ansvaret og skylden for at de ikke får seg jobb, blir skyvd over på arbeidsgiverne som får et helsike med å tilrettelegge for alt mulig en ufør måtte slite med. Det skal være spesialtilpasning på jobben og ikke minst at den uføre aldri vet når h*n er dårlig og ikke engang kan møte på jobb. 

At det settes krav til de uføre at de må tenke i egne baner og innenfor egen boks blir aldri diskutert. Derfor er det lett for de uføre å bare si "ingen vil ansette stakkars meg". Det faller de ikke inn at de kunne gjort noe i egen regi.

Men da kommer bare spørsmålet "hva skal jeg gjøre da"? Å tenke selv er overhodet ikke lov for en ufør.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo tilby å ansette dem i stallen noen timer i uka.... Eller mener du det er andre mennesker som burde ansette dem og ta ansvar for å være arbeidstagerene deres?

Mange har lyst at uføre skal jobbe, ingen har lyst å ha dem ansatt selv, mange vil helst ikke ha dem som kollega heller

Anonymkode: c308d...729

De skal ta ansvaret for seg selv, tenke selv og tilpasse seg til at de kan drive med noe selv. Det kan være alt mellom himmel og jord en ufør har interesse for, har drevet med, kan drive med osv.

Men neida.

Og kom for all del ikke med den der "ikke alle kan" osv. Jeg snakker om de som har restarbeidsevne, kan gjøre noe på egenhånd og de som har evne til å se at de faktisk kan få til noe.

Slik det fremstilles, skulle man tro at om ikke de uføre får en jobb hos noen er alt håp ute.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag lever én av fem av ytelser fra Nav, og sånn ca en tredjedel av statsbudsjettet går til dette formålet (ufør, sykepenger, pensjon). Fra mange hold er det påpekt i lang tid at dette ikke er bærekraftig. Selv om politikerne er pissredde for å røre ved trygdeytelsene, ser vi at det begynner å skje noe - heldigvis.

«Det handler om å ikke tro at ting hadde blitt så jækla mye bedre likevel.», skriver du. Hallo, så dumt! Jeg gidder altså ikke å lukke øynene for ståa, selv om jeg skjønner at det er bekvemt for andre å unnskylde seg på denne måten.

Anonymkode: 704e9...70e

Det er heller ikke bærekraftig at alle landets 8400 milliarder i oljefondet er bundet opp i fremtidige pensjoner. Men dette hører vi fint lite om da den enkelte person gjerne vil ha sin del av disse pengene i form av pensjon.

At Norge er teknisk konkurs pga dette er ikke så farlig. Det vil bli tomt og det er ene og alene at folk skal ha de utbetalt og firer ikke en tomme. At deres barn og barnebarn ikke får en krone i pensjon gis det blaffen i over en lav sko.

Det er pensjonistene som velter Norge, ikke de uføre.

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men fysiske sykdommer er lettere å se. Psykiske sykdommer vises ikke og det er lettere å tro at personen har faket på seg noe eller tåler svært lite. 

Det er umulig for et menneske å se at noen har angst mens de sitter på en kafe, f.eks. Sitter de der i rullestol eller med krykker kan man se den fysiske skavanken lettere.

Er en person veldig psykisk syk, kan man se det jo. Man ser det på øynene, på måten den kler seg på, mimikk etc. Man merker at det er noe som ikke er som det skal være 

AnonymBruker
Skrevet

Uføre KLARER OG SKAL jobbe sier mange. Når det kommer til å eventuelt ansette en ufør, er det dog få som gidder å bidra med noe som helst. Morsomt å rope om at folk skal jobbe og samtidig ikke legge til rette for det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man får i bunn og grunn status av å gjøre noe imponerende, som indirekte skal vise at man har gode gener. Få blir derfor imponert av dårlig helse og lav inntekt.

Anonymkode: c2fb6...af3

Skrevet
6 timer siden, WubWub skrev:

det som skjedde meg i 2016; jeg var i tyrkia, jeg hadde betalt billeten til ei venninde. hun er super sosial. vi spiste middag så kommer hun i prat med et annet norsk par. vi blir invitert hjem til de. vi drikker vin og vi skravler. paret vi var hos var leger.

trådens tema var helsepolitikk og medisin. dette er emner som jeg behersker så jeg var med i svingene.

de likte meg godt, min venn pratet ikke så mye da hun ikke visste så mye om dette emnet det var god stemning og alt det der, helt til min venn unnskyldte seg til toalettet. så spurte verden meg ; hva jobber du med da?

jeg svarte ; jeg er uføretrygdet.

han svarte ; men du er i tyrkia? du ser ikke syk ut spør du meg

jeg svarte ; men jeg har ikke spurt deg heller

så kom min venninde tilbake fra toalettet. resten av kvelden ble jeg ignorert 

Huff er det mulig:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...