WubWub Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #81 Skrevet 2. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uføretrygden må avvikles. Den misbrukes av folk med vondter de tror de har og er en stadig kilde til misunnelse og konflikter. Folk får enten jobbe eller bo på gata. Bort med trygder, og dermed blir skatten betydelig lavere i samme slengen. En vinn vinn situasjon for hele samfunnet. Uføretrygd er å sy puter under armene på konflikskye, lite samarbeidvillige og late folk. Anonymkode: 9815b...3bb du kan vel ikke mene at jeg må bo på gata? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #82 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde hun forsøkt en utdannelse, hadde hun fått studielån. Hadde hun forsøkt jobb, hadde hun fått inntekt. NAV sponser også dem som prøver å jobbe. Foreldre har forsørgeransvar for barn frem til de er 18 år, og hun var ufør som 23 år. Hadde hun da gått på AAP i fire år - går det mer eller mindre opp i opp. Betyr at foreldre forsørget henne til hun var 18, så gikk hun mer eller mindre direkte på aap forså å bli ufør. Det sier seg selv at hun ikke har prøvd. Anonymkode: 147ae...44d Jeg ble ufør da jeg var 23 år, og jeg har forsøkt videregående uten hell, deretter spesialtilpasset videregående uten hell. Jeg var i to praksiser og etter det var det nav som sa at alternativet var uføretrygd. Jeg sa jeg ville prøve å drive firma selv, nav sa det var uaktuelt med min helse. Lege var enig, og jeg var hos to sånne spesialister som skulle se hva slags yrker man kunne ha som også sa seg enig. Nå er ikke mine lidelser psykiske, men ser for meg at samme scenario kan skje for en med det. Anonymkode: 070bd...e29 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #83 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: du kan vel ikke mene at jeg må bo på gata? Vil du ikke tjene penger til å ha et sted å bo, så får du sette deg med koppen og bo der du finner tak over hodet. Slutt på dovenskap for alle. Bort med trygdene og mindre skattetrekk til arbeidsfolk. Så enkelt. Og enda enklere, det blir slutt på uføretrådene på forumet. En vinn vinn for alle. Anonymkode: 9815b...3bb 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #84 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, WubWub skrev: Du mener det ja. Typisk for diskriminerende mennesker. Om du en dag blir syk så får pipa en helt annen låt. Det er nemlig ikke slik at arbeidsgivere står i kø om du har utfordringer eller hull i CV'en. Men det bryr du deg ikke om, helt til den dagen du blir syk Neida. Jeg er 100% ufør selv:-) Anonymkode: 00505...a11
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #85 Skrevet 2. mars 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er så lenge siden man bare kunne gå på trygdekontoret og be om uføretrygd fordi man hadde lyst jeg kjenner MANGE som er i full stand til å jobbe. Det er dog de som ble ufør for noen år siden, det er ganske nylig at det er blitt så strengt. Min søster blant annet - er overhode ikke syk. Hun løper til fjells og reiser verden rundt, tar ikke en eneste medisin og går ikke til noe behandling - var i 100% jobb i mange år frem til arbeidsplassen hennes ble nedlagt og hun ble omplassert til et sted hun ikke likte, da ble hun ufør. DA blir jeg sur. At jeg må bruke 40% av min fortjente inntekt av hardt arbeid, på å sponse at hun kan reise verden rundt og leke med livet - det er dypt urettferdig. Men å sponse folk som er reelt syke slik at de slipper å bo på gata - det har jeg ingen problem med. Hadde ikke hatt fordommer mot eksempel 1-3, men nummer fire - ung ufør tidlig i 20-årene pga psykiske problemer, den går jeg ikke på. Som 23-åring har man ikke prøvd en gang, det blir en «sette seg på rumpa og syns synd i seg selv»-situasjon. Hadde hun vært 30+ og hatt mange år med forsøk på utdannelse/jobb med terapi i tillegg og det ikke virket, da skulle jeg gått med på det. (Legger til grunn at jeg ikke har sett dokumentaren du snakker om). Anonymkode: 147ae...44d Om du hadde kunnet dokumentere denne påstanden, hadde jeg skjønt deg. Dessverre kan du ikke det. Anonymkode: 00505...a11 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #86 Skrevet 2. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ufør da jeg var 23 år, og jeg har forsøkt videregående uten hell, deretter spesialtilpasset videregående uten hell. Jeg var i to praksiser og etter det var det nav som sa at alternativet var uføretrygd. Jeg sa jeg ville prøve å drive firma selv, nav sa det var uaktuelt med min helse. Lege var enig, og jeg var hos to sånne spesialister som skulle se hva slags yrker man kunne ha som også sa seg enig. Nå er ikke mine lidelser psykiske, men ser for meg at samme scenario kan skje for en med det. Anonymkode: 070bd...e29 Det som er fint med det nye trygdesystemet er at du kan starte så mye firma du bare orker. Bare å gi gass! Anonymkode: 00505...a11
WubWub Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #87 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du hadde kunnet dokumentere denne påstanden, hadde jeg skjønt deg. Dessverre kan du ikke det. Anonymkode: 00505...a11 vedkommende er selvfølgelig ikke seriøs. vedkommende prøver bare å være så ekkel som mulig mot uføretrygdede, hvorfor vet jeg ikke men hen har vel sine grunner til å hakke på mennesker som er for syke til å jobbe. jeg har mine mistanker om hvorfor vedkommende er så stygg mot syke mennesker men jeg skal holde de tankene for meg selv. det jeg derimot skal gjøre er å sendte vedkommende noen gode og varme tanker 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #88 Skrevet 2. mars 2018 Uføretråder er litt som å la bosspannet stå åpent for å samle alle rottene i nabolaget kjapt og effektiv. Skulle gladelig skattet for å støtte uføretrygd og flybilett til Sibir til enkelte av dem som ikke er uføre. Tror landet har klart seg helt ypperlig uten ressursene til enkelte.. Anonymkode: 260af...a81 1
WubWub Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #89 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uføretråder er litt som å la bosspannet stå åpent for å samle alle rottene i nabolaget kjapt og effektiv. Skulle gladelig skattet for å støtte uføretrygd og flybilett til Sibir til enkelte av dem som ikke er uføre. Tror landet har klart seg helt ypperlig uten ressursene til enkelte.. Anonymkode: 260af...a81 hva om du en dag blir syk dag? skal du flyttes til sibir mens dine barn og kone bor i Norge? 2
Thyra Skrevet 2. mars 2018 #90 Skrevet 2. mars 2018 Jeg er så lei av at så mange er opptatt av status. For meg er det viktig at folk er snille, omtenksomme og hyggelige å omgås. Da driter jeg i hvilken status de har. Folk som føler de kan se ned på meg fordi de har høyere status enn meg, driter jeg også i. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #91 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, WubWub skrev: hva om du en dag blir syk dag? skal du flyttes til sibir mens dine barn og kone bor i Norge? Les igjen Wub. Du har oversett en ikke. Anonymkode: 260af...a81 1
WubWub Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #92 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Thyra skrev: Jeg er så lei av at så mange er opptatt av status. For meg er det viktig at folk er snille, omtenksomme og hyggelige å omgås. Da driter jeg i hvilken status de har. Folk som føler de kan se ned på meg fordi de har høyere status enn meg, driter jeg også i. helt enig med deg, status betyr ingenting ; alt som betyr noe er hvordan vi behandler hverandre 1
WubWub Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #93 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les igjen Wub. Du har oversett en ikke. Anonymkode: 260af...a81 det er trist fra min side at man ikke vil behandle hverandre med kjærlighet og medmenneskelighet
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #94 Skrevet 2. mars 2018 Jeg kunne nok ha blitt det, men jeg velger å heller ta kampen så lenge jeg klarer. Jeg er skadet fra en trafikkulykke og på de verste dagene så må jeg ha hjelp for å komme meg ut av sengen. Alt låser seg og blir et smertehelvete. Hver gang det er lenge siden sist og jeg innbiller meg at jeg har trent det av meg så skjer det igjen. Klarer ikke gå/reise meg opp og det kan vare bortimot en mnd. Skulle jeg bli ufør når jeg er eldre så må folk bare ete drit. Det er min egen sak. Anonymkode: 0d242...7ef 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #95 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: det er trist fra min side at man ikke vil behandle hverandre med kjærlighet og medmenneskelighet Jeg har ikke nestekjærlighet nok til hodeløse tullinger som må lire av seg skit i uføretråder uten at de aner saksgangen rundt uførhet, hvilke summer uføre egentlig mottar eller noe som helst om hva de prater om. Jeg tror ikke sånne mennesker er helt åndsfriske og tror det er lureste å skippe dem til Sibir, fremfor å la dem arbeide i Norge. De kan umulig gjøre en spesielt nyttig jobb. Anonymkode: 260af...a81
WubWub Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #96 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke nestekjærlighet nok til hodeløse tullinger som må lire av seg skit i uføretråder uten at de aner saksgangen rundt uførhet, hvilke summer uføre egentlig mottar eller noe som helst om hva de prater om. Jeg tror ikke sånne mennesker er helt åndsfriske og tror det er lureste å skippe dem til Sibir, fremfor å la dem arbeide i Norge. De kan umulig gjøre en spesielt nyttig jobb. Anonymkode: 260af...a81 skikkelig edgy greier det her. nei du har ikke nestekjærlighet og du er kjempe tøff som du sier selv. men hva om du blir syk en gang? du er ikke immun mot sykdom.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #97 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: skikkelig edgy greier det her. nei du har ikke nestekjærlighet og du er kjempe tøff som du sier selv. men hva om du blir syk en gang? du er ikke immun mot sykdom. Tror heller det er du som misforstod meg i utgangspunktet. Jeg har ingen problemer med at folk blir sjuk. Anonymkode: 260af...a81
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #99 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er fint med det nye trygdesystemet er at du kan starte så mye firma du bare orker. Bare å gi gass! Anonymkode: 00505...a11 Da har du misforstått Anonymkode: 070bd...e29
Gjest N-Nøff Skrevet 2. mars 2018 #100 Skrevet 2. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har vel lav status fordi de ikke bidrar med noe til samfunnet (uavhengig av hvem sin feil det er). Anonymkode: a9050...1c9 Men de bidrar med noe til samfunnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå