AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #181 Skrevet 3. mars 2018 På 01.03.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev: uføre er til liten nytte for samfunnet og sine medmennesker Lite nytte for sine medmennesker?? Jeg har en bror som ble uføretrygdet pga en alvorlig, fysisk sykdom, og han er absolutt til nytte, rett og slett fordi han er av de klokeste menneskene jeg kjenner, meget intelligent er han og. Selv om han ikke lenger er i stand til å jobbe, er han absolutt til nytte for alle de som er rundt ham,og dem er det mange av. Anonymkode: 76934...2c5 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #182 Skrevet 3. mars 2018 På 02.03.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev: Her er det jo DU som er med å skape hat og fordommer mot uføre. Uføretrygd skal IKKE være et valg, det skal være aller siste utvei når noen er så syk og nedbrutt at de ikke har noe annet valg. Her satt du ord på den nøyaktige årsaken til at mange misliker uføre. Det skal ikke være et valg, man skal ikke kunne velge å bare å hjemme og sulle fordi det er det som høres mest behagelig ut. Det er dette som er så riv ruskende feil i Norge, at man bare kan velge å sitte på rævva og motta gratis penger uten å yte en dritt. Du brukte sikkert mye energi på å skrive dette? Kan du bruke samme mengde energi til å finne ut hvor stor andel av de uføretrygdede som egentlig er friske men som " velger" å være uføretrygdede? Anonymkode: 76934...2c5
WubWub Skrevet 3. mars 2018 Forfatter #183 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du brukte sikkert mye energi på å skrive dette? Kan du bruke samme mengde energi til å finne ut hvor stor andel av de uføretrygdede som egentlig er friske men som " velger" å være uføretrygdede? Anonymkode: 76934...2c5 Jeg har lest en forskningsrapport som viser at uføretrygdede er de som begår minst økonomisk svindel i samfunnet. På toppen av svindellisten har vi de som er utdannet innen loven ; advokater. men advokater har høy status mens uføretrygdede har lav status. i bakvendtland går visst all ting ann 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #184 Skrevet 3. mars 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo da folk som selv velger å mislike uføre? De kunne glatt ha valgt det motsatte, altså å like dem i stedet? Om folk henger seg opp i at noen ikke jobber og dermed skal mislike dem, hører jo ikke hjemme noe sted. Spesielt ikke når de som misliker dem ikke merker noe som helst overhodet til at de ikke jobber? De går bare rundt og hisser seg opp over noe de har en mening om, uten å vite om disse faktisk er reelle uføre. Alt de gjør er å anta på det lille grunnlaget de tror de vet. Det er jo hinsides. Anonymkode: 00505...a11 Dette har ingenting med kommentaren min å gjøre? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du brukte sikkert mye energi på å skrive dette? Kan du bruke samme mengde energi til å finne ut hvor stor andel av de uføretrygdede som egentlig er friske men som " velger" å være uføretrygdede? Anonymkode: 76934...2c5 Det er langt flere enn de uføre vil innrømme. Anonymkode: 147ae...44d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #185 Skrevet 3. mars 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: De skal ta ansvaret for seg selv, tenke selv og tilpasse seg til at de kan drive med noe selv. Det kan være alt mellom himmel og jord en ufør har interesse for, har drevet med, kan drive med osv. Men neida. Og kom for all del ikke med den der "ikke alle kan" osv. Jeg snakker om de som har restarbeidsevne, kan gjøre noe på egenhånd og de som har evne til å se at de faktisk kan få til noe. Slik det fremstilles, skulle man tro at om ikke de uføre får en jobb hos noen er alt håp ute. Anonymkode: 00505...a11 Ja, selvsagt. De skal ta ansvar for seg selv, men ingen vil ansette dem eller ha noe med dem å gjøre. De kan gjøre alt mulig, for eks søke jobb i en stall. Nei vent litt, mennesker som deg vil ikke ha dem Hvordan er det mulig å være så blind og dobbeltmoralsk som deg? Du nekter ansette dem fordi du ikke stoler på dem eller ser på dem som god arbeidskraft, men du forventer at andre bedrifter og arbeidsgivere skal ansette dem fordi de magisk har mer ressurser enn deg.. eller? Anonymkode: c308d...729 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #186 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvsagt. De skal ta ansvar for seg selv, men ingen vil ansette dem eller ha noe med dem å gjøre. De kan gjøre alt mulig, for eks søke jobb i en stall. Nei vent litt, mennesker som deg vil ikke ha dem Hvordan er det mulig å være så blind og dobbeltmoralsk som deg? Du nekter ansette dem fordi du ikke stoler på dem eller ser på dem som god arbeidskraft, men du forventer at andre bedrifter og arbeidsgivere skal ansette dem fordi de magisk har mer ressurser enn deg.. eller? Anonymkode: c308d...729 Jøss, for et vidd... Det falt deg ikke inn at jeg mente at de kan starte med noe selv? Noe i det små så de kan se hva hva de orker og har kapasitet til. Anonymkode: 00505...a11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #187 Skrevet 4. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøss, for et vidd... Det falt deg ikke inn at jeg mente at de kan starte med noe selv? Noe i det små så de kan se hva hva de orker og har kapasitet til. Anonymkode: 00505...a11 Vær så snill, kom med forslag. Jeg har vridd hodet rundt mange ganger for å finne en inntektskilde som et supplement til utføretrygden, eller aller helst i stedet for. Jeg har 4 utfordringer: 1. Det må være noe det er marked for, og det kan ikke være en større utgiftspost 2. Det kan ikke være håndarbeid/håndverk (strikking, hekling, sying, snekring osv) på grunn av revmatisme i fingrene. 3. Jeg må ha lang tid på meg, korte tidsfrister fungerer ikke for meg. 4. Det må være noe jeg kan gjøre hjemmefra Jeg har formell kompetanse innen økonomi/regnskap, og kosthold/ernæring, og uformell kompetanse innen musikk. Før jeg søkte uføretrygd prøvde jeg å fylle konvolutter for diverse firma/organisasjoner. Det tok veldig lang tid for meg på grunn av fingrene, og det ble for høyt tidspress, og så lite betalt at det ikke var til å leve av. Jeg søkte på jobber som kunne gjøres hjemmefra (oversetting, teksting, regnskap osv), men ingen av de jobbene var aktuelle av diverse grunner. Jeg har vært frivillig likemann i en organisasjon. Det fungerte greit så lenge jeg kunne ta det på telefon, men da det ble krav om personlige møter ble for utfordrende siden jeg ikke klarte forutse dagsform, og jeg måtte slutte med det. Nå er jeg frivillig på et eldresenter i nærheten når jeg kan (ingen faste tider). (Begge deler ubetalt) Oppsøkende salg, enten ved oppmøte eller over telefon, er ikke et alternativ. Nå har du litt informasjon om meg. Jeg venter spent på forslag! (Jeg håper du ikke tar dette ironisk, for dette er seriøst ment fra min side, og jeg håper virkelig du kommer med seriøse innspill til hva jeg kan gjøre hjemmefra for å få en inntekt) Anonymkode: 425c3...364 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #188 Skrevet 4. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har ingenting med kommentaren min å gjøre? Det er langt flere enn de uføre vil innrømme. Anonymkode: 147ae...44d Men så kom med tall da i stedet for å bare anta. Anonymkode: 76934...2c5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #189 Skrevet 4. mars 2018 15 timer siden, WubWub skrev: Jeg har lest en forskningsrapport som viser at uføretrygdede er de som begår minst økonomisk svindel i samfunnet. På toppen av svindellisten har vi de som er utdannet innen loven ; advokater. men advokater har høy status mens uføretrygdede har lav status. i bakvendtland går visst all ting ann 1166 personer anmeldt for svindel av arbeids og velferdsetatens midler - Hvorav 730 for dagpengesvindel (- herunder 126 for svindel i arbeidsmarkedskriminalitet), 250 for svindel av arbeidsavklarings penger, 101 for svindel av sykepenger, 37 for urettmessig støtte som enslig forelder, 33 for urettmessig barnetrygd, 33 for det som går under "annet", 16 for svindel av uføretrygd og 15 for foreldrepengesvindel. Den økonomiske fordelingen, viser at svindel med dagpenger utgjør nesten 108 milloner kroner, (hvorav arbeidsmarkedskriminalitet 47,8 millioner. Med dette menes at arbeidsgivere bevisst misbruker tiltakslønn o.l.), arbeidsavklarings penger 65 millioner, sykepenger drøye 29 millioner, stønad til enslig forsørger nesten 12 millioner, uføretrygd i overkant av 7 millioner, "annet" ligger på 6,6 millioner, foreldrepenger 3,5 millioner og barnetrygd 1,3 millioner kroner. Det svindles altså for 233 millioner kroner, av våre felles innbetalte midler, til vår felles "forsikringsskonto"! Det i seg selv er jo sterkt beklagelig. Men vi ønsker å formidle at det også er beklagelig at de som faktisk er blant mest ærlige: Altså arbeidsuføre/uføretrygdede , er de som opplever stigmaet som "trygdesvindler" ute i samfunnet. Anonymkode: 76934...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #190 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill, kom med forslag. Jeg har vridd hodet rundt mange ganger for å finne en inntektskilde som et supplement til utføretrygden, eller aller helst i stedet for. Jeg har 4 utfordringer: 1. Det må være noe det er marked for, og det kan ikke være en større utgiftspost 2. Det kan ikke være håndarbeid/håndverk (strikking, hekling, sying, snekring osv) på grunn av revmatisme i fingrene. 3. Jeg må ha lang tid på meg, korte tidsfrister fungerer ikke for meg. 4. Det må være noe jeg kan gjøre hjemmefra Jeg har formell kompetanse innen økonomi/regnskap, og kosthold/ernæring, og uformell kompetanse innen musikk. Før jeg søkte uføretrygd prøvde jeg å fylle konvolutter for diverse firma/organisasjoner. Det tok veldig lang tid for meg på grunn av fingrene, og det ble for høyt tidspress, og så lite betalt at det ikke var til å leve av. Jeg søkte på jobber som kunne gjøres hjemmefra (oversetting, teksting, regnskap osv), men ingen av de jobbene var aktuelle av diverse grunner. Jeg har vært frivillig likemann i en organisasjon. Det fungerte greit så lenge jeg kunne ta det på telefon, men da det ble krav om personlige møter ble for utfordrende siden jeg ikke klarte forutse dagsform, og jeg måtte slutte med det. Nå er jeg frivillig på et eldresenter i nærheten når jeg kan (ingen faste tider). (Begge deler ubetalt) Oppsøkende salg, enten ved oppmøte eller over telefon, er ikke et alternativ. Nå har du litt informasjon om meg. Jeg venter spent på forslag! (Jeg håper du ikke tar dette ironisk, for dette er seriøst ment fra min side, og jeg håper virkelig du kommer med seriøse innspill til hva jeg kan gjøre hjemmefra for å få en inntekt) Anonymkode: 425c3...364 Beklager at jeg ikke skrev "ikke be meg komme med forslag" siden jeg ikke aner hva folk kan/vil/har muligheter til/har lyst til osv. Men siden du oppriktig sier du mener dette seriøst og ikke bare er ute etter å få meg til å ta feil (altså at uføre ikke kan gjøre noe i egen regi) skal jeg gjøre et forsøk. 1. Det første jeg ville gjort er å ta kontakt med et regnskapsbyrå i nærheten eller mulig du kjenner noen som jobber i et? Om ikke, så kan dette gå fint likevel:-). Forklar de situasjonen din og si at du har likevel veldig lyst å jobbe med regnskap. Hør om det er mulig om du kan få en eller to (eller flere om du har kapasitet) klienter hos de. Altså du jobber for regnskapskontoret, men hjemmefra. Dette avlønnes med en kanskje lavere lønn enn om du hadde vært på kontoret fast, men det får så være. Jeg hadde tilbudt meg å jobbe for 170++ i timen her:-). Dette kan også tilbys til mindre bedrifter, at du tar regnskapet for de, men jobber hjemmefra. Dette kan bli en fin inntektskilde, da mange små firma ikke har styring på regnskapet, spesielt ENK. 2. Du kan annonsere på face, i butikken, i avisen at du tilbyr grunnleggende undervisning hjemme hos deg i musikk/de instrumentene du behersker. Du hadde blitt overrasket over responsen du får, da folk betaler opptil 4000,- i mnd for å ha barna sine i kulturskolen en time i uken:-). Dette er også skattefritt opptil 6000,- i året pr elev, siden det foregår hjemme hos deg selv. Det er heller ikke MVA på undervisning. Dette har jeg faktisk drevet med selv. Jeg hadde vanvittige 250 kr for en halvtimes undervisning, og foreldrene sa at det ikke var dyrt. Et samarbeid med en evn kulturskole kan også vurderes. 3. Jeg ville gått på nærmeste treningssenter og hørt om du kunne bidratt med et kost og ernæringskurs for/hos de.Her måtte du kanskje vært litt på senteret, men det meste av undervisningen kunne kanskje foregått hjemme hos deg? Ta små grupper, 3-4 i slengen:-) Når du forklarer din situasjon vil de aller fleste være med på å hjelpe deg i gang med noe:-). Her er det vinn-vinn for alle. Ut av disse forslagene kommer det ofte flere og andre muligheter på sikt. Det gjelder bare å starte et sted og begrense seg til det man har kapasitet til. Veldig mye kan komme ut av slikt på sikt. Det er sosialt, man tjener litt penger, føler en er verdt noe og øker selvfølelsen mange hakk:-). Hvem sier det ikke går an:-)? Anonymkode: 00505...a11 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mars 2018 #191 Skrevet 4. mars 2018 På 2.3.2018 den 16.05, WubWub skrev: de vil ta over de fleste jobber, for de av oss som har satt seg inn i teknologi og kunstig intelligens så vet vi at mennesker flest vil bli arbeidsløse. du har tidligere støttet diskriminering mot uføretrygdede med argumentet "folk uten jobb har alltid blitt diskrimimert så derfor er det greit". med den påstanden sa du jo også at alt som skjedde før av diskriminering var greit, som f.eks kvinneundertrykkelse og slaveri,, siden "det har alltid vært sånn". hva tenker du om fremtiden da når roboter tar over? bør vi diskriminere alle som mister jobben sin? På 2.3.2018 den 17.47, WubWub skrev: for ordens skyld, du sa at det er greit at mennesker som er syke blir diskriminert. du brukte historieboken for å legitimere diskrimineringen "det er sånn det alltid har vært, mennesker uten jobb har alltid blitt diskriminert" så side du bruker historien som argument. hva tenker du om kvinnediskriminering da? er det greit siden "det alltid har vært sånn", siden kvinner har blitt diskriminert så skal vi bare fortsette med det siden det "alltid har vært sånn" ,og hva tenker du om slaveri? "det er greit for slaveri hører med til historien" ? Tenker du at all jævelskapen som har skjedd i historien er legitim fordi det har skjedd ? du tenker ikke at verden går videre og at vi idag bør følge mer humanistiske tanker? På 2.3.2018 den 18.19, WubWub skrev: Veldig lurt, man kan ikke noe for at man blir syk. Og vi skal være glad for at vi har et helsenettverk. i motsetning til @Anonymus Notarius som tenker det er greit å være ugrei mot syke mennesker for "det alltid har vært sånn" Nei, jeg har ikke skrevet at det er greit å diskriminere uføre fordi det "alltid har vært sånn". Enten har du problemer med å lese/forstå det du leser, eller så gjør du deg vrang for å vinne poenger. Jeg har skrevet at det er "naturlig" at uføre har lavere status fordi de ikke bidrar til verdiskapningen i samme grad som arbeidsføre. Det betyr IKKE at jeg synes diskriminering er greit. Det er jo "naturlig" at kvinner har/har hatt lavere status enn menn også, pga mindre fysisk styrke etc., og det er "naturlig" å diskriminere folk som ser annerledes ut eller oppfører seg annerledes fordi mennesker er flokkdyr. Og så videre. Det betyr ikke at jeg er pro-diskriminering. Naturlig er ikke lik bra. Jeg støtter ikke diskriminering av hverken uføre eller andre grupper. Hvis ikke du forstår dette er det ikke vits i å diskutere dette videre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #192 Skrevet 5. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg ikke skrev "ikke be meg komme med forslag" siden jeg ikke aner hva folk kan/vil/har muligheter til/har lyst til osv. Men siden du oppriktig sier du mener dette seriøst og ikke bare er ute etter å få meg til å ta feil (altså at uføre ikke kan gjøre noe i egen regi) skal jeg gjøre et forsøk. 1. Det første jeg ville gjort er å ta kontakt med et regnskapsbyrå i nærheten eller mulig du kjenner noen som jobber i et? Om ikke, så kan dette gå fint likevel:-). Forklar de situasjonen din og si at du har likevel veldig lyst å jobbe med regnskap. Hør om det er mulig om du kan få en eller to (eller flere om du har kapasitet) klienter hos de. Altså du jobber for regnskapskontoret, men hjemmefra. Dette avlønnes med en kanskje lavere lønn enn om du hadde vært på kontoret fast, men det får så være. Jeg hadde tilbudt meg å jobbe for 170++ i timen her:-). Dette kan også tilbys til mindre bedrifter, at du tar regnskapet for de, men jobber hjemmefra. Dette kan bli en fin inntektskilde, da mange små firma ikke har styring på regnskapet, spesielt ENK. 2. Du kan annonsere på face, i butikken, i avisen at du tilbyr grunnleggende undervisning hjemme hos deg i musikk/de instrumentene du behersker. Du hadde blitt overrasket over responsen du får, da folk betaler opptil 4000,- i mnd for å ha barna sine i kulturskolen en time i uken:-). Dette er også skattefritt opptil 6000,- i året pr elev, siden det foregår hjemme hos deg selv. Det er heller ikke MVA på undervisning. Dette har jeg faktisk drevet med selv. Jeg hadde vanvittige 250 kr for en halvtimes undervisning, og foreldrene sa at det ikke var dyrt. Et samarbeid med en evn kulturskole kan også vurderes. 3. Jeg ville gått på nærmeste treningssenter og hørt om du kunne bidratt med et kost og ernæringskurs for/hos de.Her måtte du kanskje vært litt på senteret, men det meste av undervisningen kunne kanskje foregått hjemme hos deg? Ta små grupper, 3-4 i slengen:-) Når du forklarer din situasjon vil de aller fleste være med på å hjelpe deg i gang med noe:-). Her er det vinn-vinn for alle. Ut av disse forslagene kommer det ofte flere og andre muligheter på sikt. Det gjelder bare å starte et sted og begrense seg til det man har kapasitet til. Veldig mye kan komme ut av slikt på sikt. Det er sosialt, man tjener litt penger, føler en er verdt noe og øker selvfølelsen mange hakk:-). Hvem sier det ikke går an:-)? Anonymkode: 00505...a11 Takk for at du tok deg tid til å komme med forslag. Jeg har allerede undersøkt disse mulighetene grundig, men uten hell. Jeg får bare fortsette å vri hjernen, for jeg vil ikek gi opp! Anonymkode: 425c3...364
KuMannen Skrevet 5. mars 2018 #193 Skrevet 5. mars 2018 (endret) På 01.03.2018 den 20.53, WubWub skrev: En ting jeg har lurt litt på ; Hvorfor har uføretrygdede så lav status i samfunnet? Fra et logisk (og også medmenneskelig) perspektiv så gir dette ingen mening. Men realiteten er at denne gruppen er ansett som en underklasse som ofte blir mistenkeliggjort , stigmatisert og regelrett diskriminert. Men så da tenker jeg ; Hvorfor? Alle mennesker kan bli syke uten at en selv har skyld i det. Alle kan bli arbeidsuføre. Hvor blir det av humanismen? Hvorfor fortjener ikke syke mennesker respekt? Hvorfor mister man status og respekt pga sykdom? 4 eksempler ; 1) I kvinne på 59 blir uføretrygdet etter en hard kamp med kreft. Hun har 3 mastergrader og hun har vært i arbeidslivet hele livet sitt. 2) En bankdirektør havner i en bilulykke og han mister armene og benene sine, han blir uføretrygdet 3) En anerkjent psykologspesialist som har utgitt flere psykologibøker som brukes som pensum i psykiatrien blir psykotisk og så uføretrygdet i alder av 60 4) Ei ung kvinne på 23 år blir uføretrygdet pga psykiske lidelser etter en oppvekst hvor hun blir utsatt for vold, voldtekter og omsorgssvikt Dette er 4 reelle og ikke hypotetiske eksempler fra virkeligheten. I mitt hode forstår jeg ikke hvorfor disse menneskene skal bli klassifisert som lavstatus eller hvorfor vi skal stigmatisere de? Slik jeg har forstått det så blir uføretrygdede (syke mennesker) kalt snyltere, men disse fordommene har ingen rot i virkeligheten i forhold til studier jeg har lest - uføretrygdede er den gruppen som har minst sannsynlighet for økonomisk svindel. Vet du hvilken gruppe i samfunnet som har høyest sannsynlighet for å snylte på fellesskapet? De som allerede er rike. Advokater troner på toppen over økonomisk svindel i samfunnet - det yrket som kan mest om loven og som skal forvalte loven er de som beriker seg mest på svindel. Allikevel har advokater høyere status enn syke uføretrygdede mennesker som aldri har svindlet en krone i sitt liv. Dette gir ingen mening Jeg tror det er så fordi mange har jukset seg til uføretrygd ? Uføretrygd er egentlig et sunnhetstegn for et samfunn . I 2017 var 325900 personer uføre i Norge noe som utgjør 10 prosent av den yrkesaktive befolkningen. Vet selv om folk i utkant Norge som har ordnet seg uføretrygd fordi de ikke ønsker å flytte. https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/AAP+nedsatt+arbeidsevne+og+uforetrygd+-+statistikk/Uforetrygd Endret 5. mars 2018 av KuMannen
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #194 Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, KuMannen skrev: Jeg tror det er så fordi mange har jukset seg til uføretrygd ? Uføretrygd er egentlig et sunnhetstegn for et samfunn . I 2017 var 325900 personer uføre i Norge noe som utgjør 10 prosent av den yrkesaktive befolkningen. Vet selv om folk i utkant Norge som har ordnet seg uføretrygd fordi de ikke ønsker å flytte. https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/AAP+nedsatt+arbeidsevne+og+uforetrygd+-+statistikk/Uforetrygd Av 1166 personer som ble tatt for svindel så var det 16 uføretrygdede blant dem, altså ligger uføretrygdede helt i bunn når det kommer til svindel, men du synes det er logisk at de som svindler minst skal anklages mest? Anonymkode: 76934...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #195 Skrevet 5. mars 2018 På 2.3.2018 den 1.27, WubWub skrev: du kan vel ikke mene at jeg må bo på gata? Jeg jeg?kOm deg i jobb så slipper du å bo på gata. .. Anonymkode: 9722a...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #196 Skrevet 5. mars 2018 På 3.3.2018 den 1.34, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mye hat mot uføretrygdede på dette forumet? Anonymkode: 3cd4e...4b0 For dem fleste er bare snyltere. Anonymkode: 9722a...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #197 Skrevet 5. mars 2018 På 3.3.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev: Dette har ingenting med kommentaren min å gjøre? Det er langt flere enn de uføre vil innrømme. trAnonymkode: 147ae...44d Tror du "de uføre" er i flokk? Ettersom du tror at "de" ikke vil innrømme noe? JEG vil ikke innrømme noe som andre har gjort/gjør, uavhengig av om jeg er i jobb eller ikke. Anonymkode: 2285b...20b
Itro Skrevet 5. mars 2018 #198 Skrevet 5. mars 2018 Jeg tror ikke de som er alle kan se ikke kan jobbe ( de uten armer og ben) som blir ansett som lavstatus. Jeg tro det er noen, relativt få som ødelegger for resten. Av disse er det to grupper; de som snylter seg til uføre og de som ser veldig shabby ut, tykke mennesket som går i alt for store jakker og bukser, med fett hår og som ser generelt ustelt ut. Desverre så er fordommene så gjeldene at disse to gruppene ødelegger for "statusen" og stoltheten til uføre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #199 Skrevet 5. mars 2018 Folk under 35 år som ikke har store problemer eller aldri prøvd å jobbe .Skal ikke få uføretrygd.Maken til å kaste penger etter folk.Ja til enda strengere utbetaling. Anonymkode: 9722a...4eb 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #200 Skrevet 5. mars 2018 På 1.3.2018 den 22.30, WubWub skrev: Uten tvil. Studier er for friske mennesker mye enklere å leve med enn omfattende smerter, lidelser og funksjonsnedsettelser som uføre må leve med. Tenker du at hverdagen til som er alvorlig syk og som har store smerter , en som ikke kan komme seg utenfor døren uten bistand har det lettere enn et frisk menneske på som studerer på et universitet? Det var voldsomt til ytterpunkter her. Vi er nok mange som er alvorlig kronisk syke, med kroniske smerter, som har vært innom AAP og som i dag studerer. På mitt studie så er det multihandicappede med personlige assistenter til og med. Vi faller ut av studiet og tilbake på NAV nå vi ikke greier med studiene våre, så da sier det vel seg selv hva som er tøffest. Hverken ytterpunkter eller enkelttilfeller er dekkende for variasjonene i NAVbrukere eller studenter. Anonymkode: a66ec...5f5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå