Ulzzang Skrevet 2. mars 2018 #981 Skrevet 2. mars 2018 Ifølge budstikka må far nå forklare seg ang voldsalarmen
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #982 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Moren blir ikke automatisk en god omsorgsperson fordi hun forlot et forhold preget av krangel og vold. Anonymkode: 35098...0c5 Amen Anonymkode: 0b690...53f 6
Gjest chisandra Skrevet 2. mars 2018 #983 Skrevet 2. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet om foreldrene til tiltalte skal vitne? De var vel på hytta de også? Om jeg har forstått det riktig, er morfar jo i tillegg lege? (Bare å slette dette dersom det ikke stemmer). Anonymkode: 11015...c25 De var alene på hytta, men det kunne være interessant å få vite hva moren har kommunisert til foreldrene sine i løpet av den tiden, leste at de hadde hatt en del kontakt.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #984 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: De var alene på hytta, men det kunne være interessant å få vite hva moren har kommunisert til foreldrene sine i løpet av den tiden, leste at de hadde hatt en del kontakt. Det stemmer ikke med noe tiltalte uttalte om "oss andre" i forbindelse med løsing av julenøtter sammen med Angelica. Anonymkode: fad9c...735 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #985 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Moren blir ikke automatisk en god omsorgsperson fordi hun forlot et forhold preget av krangel og vold. Anonymkode: 35098...0c5 Det har ingen sagt. Men hun får heller ikke lov å være 90% gærn og 10% fornuftig av dere her inne. Det viktigste ser ut Tim å være å tegne henne mest mulig som et monster og ikke som et menneske satt inn i et helhetlig perspektiv. som sagt; gapestokken i Sandvika ser ut til å være viktigere å få opp, enn at man følger juridiske prinsipper..... Anonymkode: 37999...62f 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #986 Skrevet 2. mars 2018 4 minutter siden, chisandra skrev: De var alene på hytta, men det kunne være interessant å få vite hva moren har kommunisert til foreldrene sine i løpet av den tiden, leste at de hadde hatt en del kontakt. " Hun spiste tvert imot mer, var oppegående og klar, vi spilte spill, strikket, og hun løste julenøtter raskere enn oss andre, sier Camilla Lem Heggelund "https://www.nrk.no/norge/_-det-er-som-a-vaere-i-et-mareritt-1.13151233 Anonymkode: fad9c...735 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #987 Skrevet 2. mars 2018 " . Etter at moren tok med seg datteren og flyttet til hytta på Beitostølen, er bestemoren den eneste andre som har sett jenta, opplyser aktor i retten. " https://www.nrk.no/ho/aktor_-_-moren-slettet-bilde-av-angelica-1.13485133 Anonymkode: fad9c...735 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #988 Skrevet 2. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ingen sagt. Men hun får heller ikke lov å være 90% gærn og 10% fornuftig av dere her inne. Det viktigste ser ut Tim å være å tegne henne mest mulig som et monster og ikke som et menneske satt inn i et helhetlig perspektiv. som sagt; gapestokken i Sandvika ser ut til å være viktigere å få opp, enn at man følger juridiske prinsipper..... Anonymkode: 37999...62f Det er mange som har skrevet at det ikke er tvilsomt at mor har det vanskelig nå, men at det kan stilles spørsmål ved om det var foretatt forsvarlige valg ved å isolere seg på en hytte når datteren er så syk. Selv om det har blitt en del spekulering over de siste sidene i tråden så ser jeg også mange i tråden som i størst mulig grad forsøker å sette dette i et helhetlig perspektiv, og nettopp forsøker å belyse andre siden av saken enn det mor har lagt frem osv. Anonymkode: 7fdbe...473 16
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #989 Skrevet 2. mars 2018 Det man får et bilde av når faren vitner er vel det samme som det har vært hele veien. Mht mobbingen, diabetesen og alt. Mye skrik og lite ull. (Alt trenger jo ikke å være svart hvitt av den grunn,hun kan ha blitt dårlig behandlet noen ganger på skolen, det kan være kjipt med blodsukkersvingninger og faren kan ha vært en dust en gang i tiden.) Anonymkode: f8804...2c2 19
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #990 Skrevet 2. mars 2018 Jeg synes denne saken er veldig vanskelig. Jeg synes mors avgjørelser har vært ganske snodige, og er spent på hvilke beviser påtalemyndighetene sitter på, spesielt med tanke på sms-korrespondansen mellom mor og datter, og eventuelt mellom mor og andre personer/instanser. Også mors atferd ved rettsaken har vært betenkelig, på tross av at hun hevder at hun ønsker å forklare seg. Vet dere noe om hvem flere som skal vitne i denne saken? Skal ambulansepersonellet, evt personer fra andre instanser vitne? Anonymkode: cdfa0...a59 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #991 Skrevet 2. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke med noe tiltalte uttalte om "oss andre" i forbindelse med løsing av julenøtter sammen med Angelica. Anonymkode: fad9c...735 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: " Hun spiste tvert imot mer, var oppegående og klar, vi spilte spill, strikket, og hun løste julenøtter raskere enn oss andre, sier Camilla Lem Heggelund "https://www.nrk.no/norge/_-det-er-som-a-vaere-i-et-mareritt-1.13151233 Anonymkode: fad9c...735 De var alene, men bestemoren var visst der på besøk en tur i julen Anonymkode: 59d11...41f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #992 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange som har skrevet at det ikke er tvilsomt at mor har det vanskelig nå, men at det kan stilles spørsmål ved om det var foretatt forsvarlige valg ved å isolere seg på en hytte når datteren er så syk. Selv om det har blitt en del spekulering over de siste sidene i tråden så ser jeg også mange i tråden som i størst mulig grad forsøker å sette dette i et helhetlig perspektiv, og nettopp forsøker å belyse andre siden av saken enn det mor har lagt frem osv. Anonymkode: 7fdbe...473 Set ser for meg ut som det er mange her inne som overhode ikke opptrer som voksne i denne debatten.... jeg ser to debattanter som forsøker å roe med når det tar av. Anonymkode: 37999...62f 1
Gjest chisandra Skrevet 2. mars 2018 #993 Skrevet 2. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: " Hun spiste tvert imot mer, var oppegående og klar, vi spilte spill, strikket, og hun løste julenøtter raskere enn oss andre, sier Camilla Lem Heggelund "https://www.nrk.no/norge/_-det-er-som-a-vaere-i-et-mareritt-1.13151233 Anonymkode: fad9c...735 Jeg baserte uttalelsen min på tidligere utsagn om at de to var alene. Bestemoren så vel jenta en gang i løpet av perioden? Har de vært flere der, så er det helt ekstremt at ingen av de har reagert på en halvering av vekt i løpet av 3 mndr. Og det på tross av at jenta "spiste mer"
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #994 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Set ser for meg ut som det er mange her inne som overhode ikke opptrer som voksne i denne debatten.... jeg ser to debattanter som forsøker å roe med når det tar av. Anonymkode: 37999...62f Slik vil det alltid være i et åpent forum. Men som du kunne se i retten i går var det også aktører der som ble oppgitt og provosert over oppførselen. Det endte jo med diskusjon mellom aktor og forsvarer om det forelå bevisst manipulering og obstruksjon av retten, som dommeren måtte bryte inn i. Så at folk stiller spørsmålstegn ved enkelte elementer av det som foregår her er naturlig. Men man skal selvsagt vise normal folkeskikk. Anonymkode: 7fdbe...473 14
Vampen Skrevet 2. mars 2018 #995 Skrevet 2. mars 2018 Selvfølgelig kan det godt hende at far har vært voldelig, akkurat som det godt kan hende at det har vært perioder med mobbing. For meg personlig fremstår dette som et forhold som har vært destruktivt begge veier. Her kommer vi sannsynligvis ikke til å få et klart og entydig svar. Det jeg derimot synes er merkelig nå er forsvarets taktikk. På den ene siden er det poeng at han er så voldelig og farlig at mor måtte ha voldsalarm, og så er det et poeng at han ikke var i begravelsen? 11
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #996 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, Vampen skrev: Selvfølgelig kan det godt hende at far har vært voldelig, akkurat som det godt kan hende at det har vært perioder med mobbing. For meg personlig fremstår dette som et forhold som har vært destruktivt begge veier. Her kommer vi sannsynligvis ikke til å få et klart og entydig svar. Det jeg derimot synes er merkelig nå er forsvarets taktikk. På den ene siden er det poeng at han er så voldelig og farlig at mor måtte ha voldsalarm, og så er det et poeng at han ikke var i begravelsen? Det har vel med å gjøre med en eventuell erstatningsutmåling. Man kan se for seg to ytterkanter: at en forelder som ikke visste en gang at barnet eksisterte, eller visste det, men aldri har brydd seg med det vil få mindre erstatning enn en forelder som har vært tilstede i barnets liv daglig. Anonymkode: 7fdbe...473 5
Vampen Skrevet 2. mars 2018 #997 Skrevet 2. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har vel med å gjøre med en eventuell erstatningsutmåling. Man kan se for seg to ytterkanter: at en forelder som ikke visste en gang at barnet eksisterte, eller visste det, men aldri har brydd seg med det vil få mindre erstatning enn en forelder som har vært tilstede i barnets liv daglig. Anonymkode: 7fdbe...473 Jeg synes fortsatt det er et merkelig poeng! Er det jeg som har misforstått noe, eller har det ikke kommet ganske greit fram at mor ikke ønsket at far skulle være en del av livet til datteren? Uavhengig av om begrunnelsen for det er god eller dårlig? Men allikevel skal man gjøre et poeng ut av at han burde ha vært i begravelsen? Til tross for at man også poengterer at dette er en voldelig mann som mor er redd? Jeg synes ikke det henger på greip. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #998 Skrevet 2. mars 2018 Nå er det AMK-loggen som er i fokus. Der sier mor at datteren slutter å puste mens hun er på telefonen med AMK. Anonymkode: 59d11...41f 3
Ulzzang Skrevet 2. mars 2018 #999 Skrevet 2. mars 2018 Det at mor kan ha vært manipulerende kan ha bidratt til at folk i nærmiljøet ikke så hvor ille det var eventuellt ikke turte å ta tak i det... man ser jo at hun fortsatt får mye støtte fordi folk klarer ikke å se for seg at denne moren kan ha skyld i datterens død. 11
Ulzzang Skrevet 2. mars 2018 #1000 Skrevet 2. mars 2018 (endret) Personlig er jeg tilhenger av at alle som ser at barn ikke har det bra plikter å si ifra, og iallefall når livet er i fare. Jeg vet ikke hva de AB over her mener, men selv synes jeg ikke at besteforeldrene burde vært tiltalt (med mindre det hadde vært bevis for at de har vært direkte medvirkende til drap/mishandling) men det er viktig at vi husker at vi alle sammen har en PLIKT å hjelpe barn som lider, uansett om vi er besteforeldre, tanter onkler, naboer eller whatnot Endret 2. mars 2018 av Ulzzang Skrivefeil 9
Fremhevede innlegg