Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med unntak av mormor. Vi vet ikke så mye om hva hun har sagt, men hun var i alle fall på besøk på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er fryktelig narsissistisk å tenke at du er den som vet best og den eneste som evner å forstå ditt barn. Det er farlig (tydeligvis).

Hun har aktivt agert utfra dette. 

At ikke alle dekker rettssaken til det fulle er ikke rart. Dette er jo ikke en stor sak for nasjonen.

I Norge er denne saken både stor og spesiell, og mediene hadde god nok plass da moren ville snakke om mobbing.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Blir nok en lang dag i dag, siden de måtte starte tidligere for å komme gjennom. Skal bli interessant å høre hva de rettspsykiatrisk sakkyndige har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Blir nok en lang dag i dag, siden de måtte starte tidligere for å komme gjennom. Skal bli interessant å høre hva de rettspsykiatrisk sakkyndige har å si.

Det må være tungt å jobbe i retten under en sånn omfattende sak. Det blir lange dager, man skal være skjerpet hele tiden, og det er få og korte pauser. Jeg beundrer at de holder ut!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er 3 fastleger, 8 offentlige og private behandlingssteder i tillegg til skolehelsetjenesten som har vært inolvert i oppfølgingen av datterens spiseforrstyrrelser, på under 3 år, ja da er det ikke lett for de som skal prøve å hjelpe mor og datter. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Uff da skrev:

Når det er 3 fastleger, 8 offentlige og private behandlingssteder i tillegg til skolehelsetjenesten som har vært inolvert i oppfølgingen av datterens spiseforrstyrrelser, på under 3 år, ja da er det ikke lett for de som skal prøve å hjelpe mor og datter. 

Nei, det er lett å skjønne at de har mistet oversikten. Og moren har jo også skapt et bilde av at hun har kontakt med andre i helsevesenet hele tiden, og det har de nok stolt litt for mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser det ut som at de prøver å legge skyld over på avdøde igjen.. Ikke bra.

Anonymkode: bda45...e89

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser det ut som at de prøver å legge skyld over på avdøde igjen.. Ikke bra.

Anonymkode: bda45...e89

Jeg tror de prøver å legge skylden på helsevesenet :-) Ihvertfall legge skyld alle andre steder enn hos mor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er fryktelig narsissistisk å tenke at du er den som vet best og den eneste som evner å forstå ditt barn. Det er farlig (tydeligvis).

Hun har aktivt agert utfra dette. 

At ikke alle dekker rettssaken til det fulle er ikke rart. Dette er jo ikke en stor sak for nasjonen.

Enig i det første, men ikke det siste. Det er en mye viktigere sak for nasjonen enn for eksempel ubåt-saken. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vitnene er jo til å få makk av. De er jo selv i live nettopp fordi de fikk hjelp fra helsevesen og familie, noe Angelica aldri fikk.

Anonymkode: 1c8ce...74f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser det ut som at de prøver å legge skyld over på avdøde igjen.. Ikke bra.

Anonymkode: bda45...e89

Nei, dette handler ikke om skyld. Flere tidligere vitner har også vært inne på det, at manipulering av både veiinger og personer rundt seg er vanlig og en del av sykdommen anoreksi. 

Forskjellen mellom denne saken og de fleste andre 13-åringer med anoreksi, var at mor lot seg manipulere så lenge og i så stor grad at datteren døde på hytta.

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For som hun skriver selv:

"Jeg tåler ikke å høre slemme folk snakke om Angelica. Jeg klarer ikke å snakke om Angelica annet enn med folk jeg stoler godt på - det vil si familie og gode venner.
[...]
Mobbingen ødela henne, og verken skoler eller helsevesen hørte på Angelica. Det sitter mange skyldige her, men det er ikke meg!!!"

I følge hennes er jo omtrent "alle" slemme. Stakkars barn, altså

 

Anonymkode: bda45...e89

 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For som hun skriver selv:

"Jeg tåler ikke å høre slemme folk snakke om Angelica. Jeg klarer ikke å snakke om Angelica annet enn med folk jeg stoler godt på - det vil si familie og gode venner.
[...]
Mobbingen ødela henne, og verken skoler eller helsevesen hørte på Angelica. Det sitter mange skyldige her, men det er ikke meg!!!"

I følge hennes er jo omtrent "alle" slemme. Stakkars barn, altså

 

Anonymkode: bda45...e89

Og media var visst også med i den innerste kretsen rett etter barnets dødsfall. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
28 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Enig i det første, men ikke det siste. Det er en mye viktigere sak for nasjonen enn for eksempel ubåt-saken. 

Enig. Den skjedde jo i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Nei, det var jo noe av utfordringen i denne saken - behandlere fikk ikke en gang møte Angelica alene. Hvordan i all verden skulle hun kunne skape en relasjon til noen i helsevesenet? Moren hadde jo full regi.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Rotemor said:

Det er fryktelig narsissistisk å tenke at du er den som vet best og den eneste som evner å forstå ditt barn. Det er farlig (tydeligvis).

Hun har aktivt agert utfra dette. 

At ikke alle dekker rettssaken til det fulle er ikke rart. Dette er jo ikke en stor sak for nasjonen.

1) Hva betyr «er en stor sak for nasjonen»? Barns rettssikkerhet er en viktig sak, enten det gjelder mobbing, helsemessig oppfølging og omsorgssituasjon. Det er mye læring i saken. Jeg vil derfor si den absolutt har allmennhetens interesse.

2) Om en sak er stor for nasjonen, er på langt nær det eneste kriterie for å følge en sak. Generell interesse - som kan være tuftet på mye rart men også feks empati - er også avgjørende. Antar du feks ikke mener pressedekningen av Peter Madsen/Kim Wall-saken er av nasjonens interesse? At Volvos selvkjørende bil kjørte ned en kvinne i Arizona? Disse sakene får mer oppmerksomhet enn Angelica-saken.

Jeg forstår ikke prioriteringen. Mulig noen har rett i at flere aviser unngår saken da de dummet seg ut ved å være morens mikrofonstativ tidlig, og ble dømt i PFU for vinkling og omtale av barn som mobbere. Eller saken appellerer til kikkerinsrinkt hos folk og man av anstendighetsgrunner (beskytte tiltalte?) kun vil referere resultatet av saken, selv om jeg synes det er litt rart. Men nå har jo også vært mange andre saker å fråtse i, som Listhaugsaken og ubåtsaken, hadde det vært totalt tørke hadde de kanskje prioritert denne. Men personlig synes jeg riksmediene svikter sitt samfunnsoppdrag ved å ikke skrive mer om saken.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"09:51 Finn Skårderud tar ordet. Han gir en kort oppsummering av helseopplysningene de sakkyndige har basert seg på. Han redegjør nå for hvilket mandat de har fått av retten. "

Hva betyr det?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"09:51 Finn Skårderud tar ordet. Han gir en kort oppsummering av helseopplysningene de sakkyndige har basert seg på. Han redegjør nå for hvilket mandat de har fått av retten. "

Hva betyr det?

Anonymkode: fad9c...735

Hva de har blitt bedt å forklare seg om av retten.

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"09:55 De sakkyndige har blant annet vurdert næringsinntaket til avdøde, fra høsten 2015 frem til nyttårsaften, ut ifra hennes helsetilstand. De er også bedt vurdere hvilken BMI-verdi som ansen som en «nedre» grense for tvungen behandling på sykehus. "

Da kommer det frem hvor lite hun kan ha spist de siste månedene av sitt liv.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...