Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Inverness skrev:

Hun har kommet med så mye flåsete og dumt. Rart ikke dommeren sier fra oftere det gjør ikke saken til Camilla bedre akkurat. Like greit

Mulig at dommeren sier ifra, men at det ikke kommer frem i referatet til budstikka 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Frida skrev:

Jeg sitter ikke og følger med hele tiden, tror ikke jeg hadde orket det. Det er sterk kost. 

Ja, det er så fælt alt sammen. Jeg er ikke noen svak person. Det er jeg ikke, men dette blir hard kost for meg.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne forsvareren mister ihvertfall all respekt hos meg nå! Jeg er sjokkert! 🙈

Anonymkode: 51273...43c

Forsvareren må gjøre jobben sin, og forsvaret har ikke mye å bygge et forsvar på etter min mening. 

Innegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Alt går så inn på meg. Og jeg legger ikke skyld på moren alene. Noen burde grepet inn før Angelica døde. Jeg følger ikke med på alt nå da det bare gjør meg utrolig trist. At sånt kan skje. 

Det er flere som har fått kritikk, særlig barnevernet, som henla 7 (?) Bekymringsmeldinger uten å ta det på alvor. Men i det store å hele så var det moren som er tiltalt for å unnlate å gi avdøde nødvendig helsehjelp, og aktivt motarbeidet at hun skulle få hjelp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverness
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig at dommeren sier ifra, men at det ikke kommer frem i referatet til budstikka 

Anonymkode: 5eb63...652

Det kan hende og han gjorde det i starten husker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frida skrev:

Forsvareren må gjøre jobben sin, og forsvaret har ikke mye å bygge et forsvar på etter min mening. Løgner blir avslørt, stadig nye selvmotsigelser, mange uforståelige valg osv.  

Det er veldig sant, men synes at hun virker litt ekkel iblant. Selv hadde jeg nok følt med ukomfortabel dersom jeg var vitne og ble avhørt av henne, så all respekt til vitnene i denne saken. De svarer svært godt for seg! 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Blir ikke akkurat deprimert, men trist, forbannet og engasjert. Jeg tenker også at man kan lære mye av denne saken, særlig når man jobber i helsevesenet

Jeg ser den. Jeg jobber ikke i helsevesenet. Det har jeg prøvd en gang og det gikk ikke helt bra. Jeg er nok for overfølsom for det. Det må jeg bare innrømme. All ære til dere eller de som gjør. Jeg tror jeg hadde knekt. Ikke stolt av det, men sånn er det ærlig sagt. Vi bidrar vel alle likevel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inverness skrev:

Det kan hende og han gjorde det i starten husker jeg 

Jepp, men jeg tror de bytter på hvem som referer for budstikka. Mye variasjon i hvor raskt informasjon blir skrevet ned, og hvor mye som blir delt. 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Det er flere som har fått kritikk, særlig barnevernet, som henla 7 (?) Bekymringsmeldinger uten å ta det på alvor. Men i det store å hele så var det moren som er tiltalt for å unnlate å gi avdøde nødvendig helsehjelp, og aktivt motarbeidet at hun skulle få hjelp

Ja...Jeg ser den. Det har jeg skrevet tidligere i tråden. Men hjertet mitt brister nesten. Seriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverness

Nå er Sandland slem og. Det viser at de ikke har noe forsvar. 

Innegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Inverness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg ser den. Jeg jobber ikke i helsevesenet. Det har jeg prøvd en gang og det gikk ikke helt bra. Jeg er nok for overfølsom for det. Det må jeg bare innrømme. All ære til dere eller de som gjør. Jeg tror jeg hadde knekt. Ikke stolt av det, men sånn er det ærlig sagt. Vi bidrar vel alle likevel. 

Litt på siden, men ville bare si at vi er alle forskjellige, og det er helt ok. Det er ikke alle i helsevesenet som burde jobbet der heller, noen er ikke følsomme nok. Det står respekt av det å kjenne sine egne begrensninger :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snurri skrev:

Litt på siden, men ville bare si at vi er alle forskjellige, og det er helt ok. Det er ikke alle i helsevesenet som burde jobbet der heller, noen er ikke følsomme nok. Det står respekt av det å kjenne sine egne begrensninger :)

Takk for den! Jeg er nok mer den en kan snakke med om problemer nå og da. Men til fysisk hjelp er jeg elendig. Og dette blir for vanskelig kjenner jeg. Får mareritt om dette jeg. Takk for at du forstår. Jeg vil ikke være feig, men vi har ulik kompetanse. Sånn er det bare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen hemmelighet at tiltalte skrev dagbok. Jon Gangdals bok om avdøde er blant annet basert på tiltaltes dagboknotater.

Anonymkode: bda45...e89

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)
 

Endret av Yvonne
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at mange syntes dette er en trisk og vanskelig sak, noe jeg selv også syntes. Men jeg syntes også det er viktig å følge med for jeg tror den allmenne oppfatningen er at denne saken aldri skulle vært i retten. Man tror at det er politiet som er helt på "jordet" og at mor aldri skulle vært tiltalt. Hvis man setter seg inn i saken så er dette en viktig rettsak der man forhåpentlig kan gjøre endringer i alle hjelpeorganene som har vært tilstedet i denne saken. Problematikken rundt det at en foreldre tar barnet ut av skolen, flytter ofte og unnlater å komme til avtaler og ikke minst det at barnevernet "kaster" saken over til neste kommune med en gang det er meldt flytting. Kanskje vil det bli gjort endringer til det bedre og at man kan ta lærdom av denne saken. Jeg håper det....men er dessvere ikke sikker. Jeg vil forøvrig legge til at jeg syntes både helsevesen og skole har strekt seg langt for å imøtekomme mor, kanskje mer enn hva som er vanlig praksis. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble de vektene som tiltalte skrev om, funnet?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes det er vanskelig å forstå at mor ikke ønsker (eller orker) å forsvare seg i retten hvis hun mener at hun ikke har noe skyld. Jeg ville ihvertfall kjempet med nebb å klør for å bli hørt og forsvart meg i retten hvis jeg mente jeg var uskyldig. 

Stillhet er også en lyd..... men ikke til mors fordel, tenker jeg !

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uff da skrev:

Jeg syntes det er vanskelig å forstå at mor ikke ønsker (eller orker) å forsvare seg i retten hvis hun mener at hun ikke har noe skyld. Jeg ville ihvertfall kjempet med nebb å klør for å bli hørt og forsvart meg i retten hvis jeg mente jeg var uskyldig. 

Stillhet er også en lyd..... men ikke til mors fordel, tenker jeg !

Jo, men hun har sagt at hun ønsker. Men så greier hun det ikke. Men jeg er enig med deg.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke mor er uten skyld jeg mener det er for enkelt å legge all skyld på mor som har levd med dette i 7 år,   

verden er ikke svart hvit og det er i allefall ikke denne saken.

 

Legger ved en artikel fra NRK 

Ansvarsfraskrivelsen.

Det påstås at vi i Norge er heldige som har et så flott og velfungerende helsevesen. Vi har høye karakterkrav for å i det hele tatt få sjansen til å bli en del av hjelpeapparatet. Vi har kommet langt innenfor teknologi og forskning.

 

Anonymkode: 8683b...73a

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold og brudd på opphavsrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

  Legger ved en artikel fra NRK 

Anonymkode: 8683b...73a

Kanskje nøye deg med en link neste gang? Det blir fryktelig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...