Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Budstikka

9.38 "Det andre opptaket fra tiltaltes telefon er fra 13. desember 2015.

-Den siste lydfilen er en krangel mellom tiltalte og Angelicas. Den handler om at Angelica er nødt til å spise"

Vi har hørt flere ganger at mor hadde mye kunnskap om anoreksi, og hun hadde satt seg godt inn i sykdommen. Men hennes handlinger står i sterk kontrast til kunnskap, hun bare maser på datteren om å spise.

Hvordan kan hun tro at det er løsningen? Dette opptaket er fra 13.12, knappe tre uker før datteren døde og situasjonen for datteren må ha vært kritisk. Selv jeg med minimal kunnskap om anoreksi forstår at det ikke hjelper å mase om spising, så hvordan kunne hun med all sin kunnskap mene at det var tilstrekkelig?  

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra
Akkurat nå, Frida skrev:

 Vi har hørt flere ganger at mor hadde mye kunnskap om anoreksi, og hun hadde satt seg godt inn i sykdommen. Men hennes handlinger står i sterk kontrast til kunnskap, hun bare maser på datteren om å spise.

Hun har lest, og formidlet teoretisk kunnskap, og dette har deler av hjelpeapparatet tatt for god fisk. Moren er nokså veltalende og overbevisende.

Husk hvordan hun tvinnet et samlet mediekorps så grundig rundt lillefingeren at de endte med å bli filleristet i PFU, en etter en.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på forhånd tegnet meg et bilde av en far som hadde null interesse for datteren sin. Dette bildet har gjennom de siste ukene forandret seg. Dog må jeg si at jeg reagerer på at han ikke foretok seg mer «profesjonelle» tiltak for å få kontakt med sin datter - når han så at korrespondansen mellom han og tiltalte ikke førte frem til noe annet enn usaklighet og større avstand til barnet. En far har rett på å få møte sitt barn, uavhengig av hva mor måtte mene om den saken. 

Jeg er så lei av tafattheten som gjenspeiler seg i denne saken!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal Roy H. Artnsen forklare seg. Han er senioringeniør ved seksjon for tekniske spor i Kripos.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå skal Roy H. Artnsen forklare seg. Han er senioringeniør ved seksjon for tekniske spor i Kripos.

Anonymkode: fad9c...735

Ja, og han har sikret aktivitet fra de aller siste timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kommer vi vel innpå det som eventuelt gjelder slettet innhold.

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål: hvorfor er det så mange som kopierer fra Budstikka og limer inn i tråden? Det er jo helt unødvendig. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og årsaken til at tiltalte ikke skaffet hjelp til datteren slik at datteren dermed døde, vil vel sakkyndige forklare om.

Anonymkode: fad9c...735

 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)
 

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende at hun er med i en skyte klubb. Håper virkelig ikke hun har lov til å ha våpen! 

Anonymkode: f8804...2c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende at hun er med i en skyte klubb. Håper virkelig ikke hun har lov til å ha våpen! 

Anonymkode: f8804...2c2

Hun skyter vel med luftpistol og det kan hvem som helst ha. 

Anonymkode: bca61...628

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
24 minutter siden, Frida skrev:

Jeg må si at bildet av far forandrer seg ganske mye nå, jeg har hatt inntrykk av at han var helt ute av deres liv, men nå viser det seg at han har sendt jevnlige e-poster for å få kontakt med datteren. Han har sendt 750 e-poster fra 2005, og i løpet av 10 årog det vil si ca 75 i gjennomsnitt i året frem til datteren døde. Det viser en far som bryr seg i mine øyne. 

Moren har tidligere uttalt at Angelica var det "kjæreste hun eide", så hun ønsket nok overhodet ikke å dele henne med noen andre.

Det sier noe om galskapen i den usunne knyttingen. Vitner har jo fortalt om hvordan Angelica hang tett, tett på moren og at moren svarte for henne. Vitner i hjelpeapparatet fikk jo knapt treffe henne på tomannshånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

 "I tidsrommet mellom klokken 18:51 og 19:08 har noen vært inne på meldingsapplikasjonen på Angelicas telefon, for å foreta redigering, forklarer han."

Dette var vi jo inne på her om dagen, men da ble det helt riktig moderert, for da ble det ikke sagt like tydelig som nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og årsaken til at tiltalte ikke skaffet hjelp til datteren slik at datteren dermed døde, vil vel sakkyndige forklare om.

Anonymkode: fad9c...735

Synne Sørheim har undersøkt tiltalte, og konkludert med personlighetsforstyrrelse. Dette gir ikke straffritak.

En sadistisk seriemorder som har dyssosial personlighetsforstyrrelse, får ikke redusert straff, selv om hen ikke kan lastes for å ha denne personlighetsforstyrrelsen.

Anonymkode: 4ab7a...a69

 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)
 

Endret av Yvonne
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kripos mulighet til å finne meldinger som har blitt slettet fra telefonen? Generelt spørsmål :) 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer hvor mange av dere som svarer her har hatt et barn som har blitt mobbet og ikke blitt tatt på alvor av skolen når man sier i fra??

 

Anonymkode: 8683b...73a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, chisandra skrev:

Moren har tidligere uttalt at Angelica var det "kjæreste hun eide", så hun ønsket nok overhodet ikke å dele henne med noen andre.

Det sier noe om galskapen i den usunne knyttingen. Vitner har jo fortalt om hvordan Angelica hang tett, tett på moren og at moren svarte for henne. Vitner i hjelpeapparatet fikk jo knapt treffe henne på tomannshånd.

Tror du har helt rett i det. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

"10:54: Ifølge Kripos-ingeniøren har det blitt slettet flere titall meldinger fra Angelicas telefon, som skal ha blitt sendt til henne fra mors telefon 31. desember 2015"

Smak litt på den. Dette har altså blitt gjort etter at Angelica døde, men før de beslagla telefonen - noe vi må anta de gjorde relativt raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synne Sørheim har undersøkt tiltalte, og konkludert med personlighetsforstyrrelse. Dette gir ikke straffritak.

En sadistisk seriemorder som har dyssosial personlighetsforstyrrelse, får ikke redusert straff, selv om hen ikke kan lastes for å ha denne personlighetsforstyrrelsen.

Anonymkode: 4ab7a...a69

Jeg tenkte heller ikke på straffefritak i denne saken.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare lurer hvor mange av dere som svarer her har hatt et barn som har blitt mobbet og ikke blitt tatt på alvor av skolen når man sier i fra??

 

Anonymkode: 8683b...73a

Har Angelica blitt mobbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...