Gå til innhold

Mora til døde Angelica

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, chisandra skrev:

11:17 Forsvarer Ann Turid Bugge leser avslutningsvis opp fra fastlegens politiforklaring. Her skal hun ha sagt at Angelica hadde «en utrolig sterk personlighet», og at hun klarte å manipulere tiltalte til å få det som hun ville.

Nei....bare nei.

Ja, fastlegen drar det nok litt langt her. Men jeg tror jeg forstår litt hva hun mener også

Mor manipulerer Angelica, Angelica manipulerer det hun kan tilbake. Og da blir det gjennom mat, veiing osv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unger flest har da en sterk vilje, det burde ikke komme som en overraskelse på noen.

Det er da ens jobb som forelder å sette grenser, og å gjøre det som er best for ungen, om det så skulle gå på tvers av barnes ønsker. Spesielt når barnet er sykt og ikke er i stand til å ta gode avgjørelser på egenhånd.

Anonymkode: 1c8ce...74f

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er manipulerende. Anorektikere er manipulerende. Noen har en mer manipulerende personlighet enn andre. Men et barn er et BARN og da må voksne sette grenser og veilede! 

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn er manipulerende. Anorektikere er manipulerende. Noen har en mer manipulerende personlighet enn andre. Men et barn er et BARN og da må voksne sette grenser og veilede! 

Så sant. Jeg har en viljesterk treåring og han er VRANG med stor V. Det er jo bra at han er viljesterk også, det betyr jo bare at han kommer til å stå opp for seg selv senere i livet også, men når han hyler fordi han heller vil ha kjærlighet på pinne enn middag må jeg nesten bare la han hyle seg ferdig og jeg kan ikke la han alltid få viljen sin selv om det noen ganger frister å få han til å holde munn. Det er jeg som er mammaen og jeg som vet best.

edit: og jeg er langt ifra en perfekt mamma det tror jeg ingen er; men når man vet at barnet sitt gjør noe som er skadelig for seg selv så er det bare en grunnleggende instinkt å ikke la det få viljen sin

Endret av Ulzzang
La til noe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vitnet forteller at Angelica veide 37,5 kilo under denne konsultasjonen. Tiltalte skal ha forklart at Angelica hadde gått ned i vekt som et resultat av inngripen fra barnevernet."

Barnevernet sin skyld ja, følger samme mønster. Er det ikke mobbing, så er det barnevernet.

5.1 kg ned i vekt fra februar til juni. Da var datteren i morens varetekt, og ingen ser det farlige mønsteret? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat at de skal ha vært i Nederland sommeren 2015. Har det stått noe tidligere om at de var i Irland?

Anonymkode: 154cd...ef8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Det er vel denne legen som vitner nå som fikk kritikk av helsetilsynet? Han virker som å ha latt mor styre fullstendig?

"Legen ga den avdøde 13-åringen i Lommedalen-saken uforsvarlig hjelp, mener Helsetilsynet. Jenta selv skal ha opplevd ham som lyttende og snill"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frida skrev:

"Vitnet forteller at Angelica veide 37,5 kilo under denne konsultasjonen. Tiltalte skal ha forklart at Angelica hadde gått ned i vekt som et resultat av inngripen fra barnevernet."

Barnevernet sin skyld ja, følger samme mønster. Er det ikke mobbing, så er det barnevernet.

5.1 kg ned i vekt fra februar til juni. Da var datteren i morens varetekt, og ingen ser det farlige mønsteret? 

Tenkte akkurat det samme, men kan ikke klippe og lime på denne pc.

Alt er jo alt og alle andre sin skyld.

Syntes forövrig at denne fastlegen virker veik og for opptatt av å gjöre mor til lags.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med disse brevene? Hvorfor sier ikke A ting selv til legene? :S

Endret av Ulzzang
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hotellpute09 skrev:

Syntes forövrig at denne fastlegen virker veik og for opptatt av å gjöre mor til lags.

Jepp.

Sitat

11:53

Det ble avtalt en ny konsultasjon 7. september 2015. I forkant kom tiltalte innom legen med et brev. I brevet skal moren ha gitt uttrykk for at Angelica mente det var urettferdig at hun skulle veies og kontrolleres, mens mobberne slipper alt og kan gå på skolen som ingenting har skjedd.

I politiavhør skal fastlegen ha sagt at tiltalte sa at Angelica ikke ønsket å gå til lege, fordi hun føler at det er hun som blir straffet, ikke mobberne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart barn manipulerer, og det fina nok av eksempler på ettergivende foreldre. Det vet nok de aller fleste her. Foreldre som ikke klarer eller evner å sette grenser av en eller annen grunn. 

Når barn i tillegg er anorektikere så blir problemet enda større og vanskeligere. Det er nok litt motvilje til å se det blant enkelte her, men det er jo ikke snakk om at datteren hadde skyld eller ansvar. Moren hadde ansvaret og det tok hun ikke. Når mormoren i tillegg ble en så sterk stemme oppe i alt, så ser en jo hvor ekstremt dette ble.

Mor burde selvfølgelig ha mottatt hjelp. Det var nok av dem som forsøkte. Moren avviste alle som ikke hørte på henne, og det er selvfølgelig morens ansvar. Ingen sier noe annet.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

"I politiavhør skal fastlegen ha sagt at tiltalte sa at Angelica ikke ønsket å gå til lege, fordi hun føler at det er hun som blir straffet, ikke mobberne."

Jeg undres om noen i hjelpeapparatet overhodet har hørt noe fra Angelicas` egen munn om mobbing, eller om det kun er morens ord de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
3 minutter siden, hotellpute09 skrev:

Enig, i likhet med den forrige som overlot til BUPA å ringe barnevernet for å "beholde den gode relasjonen til mor". Som trillet de alle rundt lillefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, hotellpute09 skrev:

Nei, har ikke hört det i forbindelse med det som har kommet ut i media, men moren har et bilde på instagram med en irsk matrett.

Ja, det var det jeg tenkte på. IG-posten med matretten og "When in Ireland.." lagt ut 27. september 2015.

Anonymkode: 154cd...ef8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er trist. Ekstra trist og feigt er det når helsepersonell gjør det. Og et eksempel på at bv blir for sjeldent/sent koblet enn for mye. Altså det motsatte av hva mange tror. 

I denne saken stemmer ikke dette, barnevernet satt med et to-sifret antall bekymringsmeldinger. Jeg syns ut fra det media beskriver - at barnevernet har gjort svært lite for å lette denne situasjonen for offeret. Men, de har fått sterk kritikk for dette. Får bare håpe at kritikk er nok til å forandre rutiner.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I politiavhør skal fastlegen ha sagt at tiltalte sa at Angelica ikke ønsket å gå til lege, fordi hun føler at det er hun som blir straffet, ikke mobberne.

Høres ikke ut som noe en 13 år gammel jente ville sagt.... eller? 

Anonymkode: 48e8c...572

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I etterpåklokskapens tegn (ingenting er som etterpåklokskap), så burde BV har grepet inn kraftig en gang i 2014/tidlig 2015, da mor nok en gang avbrøt behandling og skiftet fastlege på jenta. Slik saken utviklet seg, er det jo tydelig at mor ikke er i stand til å ta vare på henne på en tilfredsstillende måte, og jeg tenker at hun burde vært flyttet fra hjemmet til noen som kunne ta vare på helsa hennes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"12:08 Tiltalte forteller at hun og Angelica er hjemme hos hennes foreldre på grunn av en vannlekkasje i sin egen leilighet. "

Stemmer dette da? Bodde tiltalte og A. hos besteforeldrene etter at de hadde reist til hytta i oktober 2015?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
6 minutter siden, Rosalie skrev:

I etterpåklokskapens tegn (ingenting er som etterpåklokskap), så burde BV har grepet inn kraftig en gang i 2014/tidlig 2015, da mor nok en gang avbrøt behandling og skiftet fastlege på jenta. Slik saken utviklet seg, er det jo tydelig at mor ikke er i stand til å ta vare på henne på en tilfredsstillende måte, og jeg tenker at hun burde vært flyttet fra hjemmet til noen som kunne ta vare på helsa hennes.

Synes det siden tidlig barneskole har vært tegn på omsorgssvikt her, ved at mor blandet seg veldig inn i lek og hvem som skulle leke med hvem, holdt barn utenfor og favoriserte enkelte. Tror denne mammaen har vært svært skadelig for jentas utvikling, uavhengig av anorexiaen.

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som noe en 13 år gammel jente ville sagt.... eller? 

Anonymkode: 48e8c...572

Akkurat det der høres ut som en ganske klassisk 13-åring. 

Anonymkode: 7cbcd...319

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...