Gjest gjest- silje Skrevet 9. mars 2018 #3001 Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, Apis skrev: Det var vel for og få frem at de ble snakket om i lokalmiljøet kanskje? Eller at det skal bekrefte det som kom frem i avhøret igår om at det ble snakket så mye om alt rundt Angelica, så når hun begynte på ny skole, blusset mobbingen opp igjen på grunn av at den nye skolen fikk vite detaljer fra tidligere mobbing.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3002 Skrevet 9. mars 2018 Det står nå hos Budstikka at avdøde hadde 76 fraværsdager våren 2015. Til opplysning: Kommunene står fritt til å fastsette et annet antall undervisningsdager enn 190, forutsatt at dagene fordeles innenfor en ramme på minst 38 og maksimalt 45 sammenhengende uker. https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/finn-regelverk/etter-tema/Skoleeiers-ansvar/Ansvaret-for-fordeling-av-skoledager-utover-aret/ Det betyr at avdøde knapt har vært innom skolen våren 2015. Anonymkode: 817fa...7b6 6
Apis Skrevet 9. mars 2018 #3003 Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at du har rett i det. Men det er stor forskjell på å snakke om noen fordi de ønsker å hjelpe (noe jeg har fått inntrykk av at var tilfellet her), og det å snakke om noen av andre årsaker enn ønsket om å hjelpe. Anonymkode: fad9c...735 Det har du selvsagt rett i, jeg selv prøver og ikke mene så mye, men forholde meg nøytral og se begge sider her 4
minister-mio Skrevet 9. mars 2018 #3004 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, gjest- silje skrev: Eller at det skal bekrefte det som kom frem i avhøret igår om at det ble snakket så mye om alt rundt Angelica, så når hun begynte på ny skole, blusset mobbingen opp igjen på grunn av at den nye skolen fikk vite detaljer fra tidligere mobbing. Nettopp, forsvaet håper nok at tradisjonelle kjønnsroller skal spille inn her og at et mann er mer troenes til å innrømme at moren var enn snakkis enn en mødregjeng med venninner. 7
Gjest Carol80 Skrevet 9. mars 2018 #3005 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette har jeg også tenkt. Men en annen ting som gjør at jeg mener at avisene har en plikt til å dekke saken bedre har rett og slett med tiltroen til systemet å gjøre. Det er fortsatt mange uopplyste folk, og spesielt folk som har et iboende hat mot stat og barnevern, som sitter og ser dette fra mors side, slik mange gjorde i starten. Og dersom man kun ser det som en mor som gjorde alt, og et barn har blitt mobbet ihjel så er det jo ikke rart at man reagerer på at det i det hele tatt blir tatt ut tiltale. Og dette vil jo igjen føre til en mistro mot påtalemyndighetene og tanker om justismord. Så det har jo også med en tiltro mot rettstaten å gjøre, som jeg mener at mediene er pliktige til å hensynta gjennom informasjon. Anonymkode: 7fdbe...473 Dette er et viktig poeng. Jeg har snoket inne på kommentarfelt på ulike Facebookgrupper som støtter mor, hvor det er MYE motstand mot statlige institusjoner og især barnevern. De stoler blindt på moren, selv etter avsløringene som har blitt vist i denne rettsrunden. Mange som har en dårlig opplevelse med BV føler de kan kjenne seg igjen og forsvarer dermed moren, samtidig som de fratar henne ansvar for det hun har gjort.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3006 Skrevet 9. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ville dere spurt dette vitnet om, dersom dere var forsvarere ? Anonymkode: 817fa...7b6 Husk at budstikkas referat ikke inneholder alle detaljer i det som blir sagt i retten. Denne faren kan ha kommet med fler opplysninger enn det vi kjenner til. Tipper forsvaret har innkalt ham fordi han er en mann/far og når han da forteller at det skjedde forandringer hos Angelica kroppslig og psykisk våren 2012, så har det en større troverdighet enn når en mamma sier det samme. Rett og slett fordi kvinner kan være mer "ryktespredende", mens når en pappa har observert sånne ting så må det være "sant". Samme når han bekrefter at det ble snakket om relasjonen mor/datter i nærmiljøet. Anonymkode: ed262...1dc 10
Gjest chisandra Skrevet 9. mars 2018 #3007 Skrevet 9. mars 2018 12 minutter siden, Carol80 skrev: Fader så bra svart av han faren. Han lot seg ikke lure på glattisen Ja, skulle likt å sett hva som foregikk inni hodet på Bugge da hun fikk det svaret.
Pipaluk Skrevet 9. mars 2018 #3008 Skrevet 9. mars 2018 Jeg synes det er rart at budstikka sin dokumentar gikk fri for kritikk. Jeg er klar over at moren er tiltalt for grov mishandling og må tåle kritikken, men det bildet de tegnet av henne er jo en forhåndsdømming. Som en innskriver nevnte så er det retten som skal dømme, ikke budstikka. Jeg lurer også på hva som har gjort at folk på skolen og i barnevernet har brutt taushetsplikten? Er det ok bare fordi barnet ikke lever lenger? Blir rettssak så må de ut med det de vet, men likevel trenger ikke allmennheten å vite om alt som har blitt gjort. jeg er også enig med en som skrev dette med å bevare et barns ettermæle. Det var ikke mye positivt å lese om jenta, bare problemer. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3009 Skrevet 9. mars 2018 76 fraværsdager? 😨 Anonymkode: c4791...99f 3
SoWhat? Skrevet 9. mars 2018 #3010 Skrevet 9. mars 2018 Når faren som vitne sier at de snakket mest om Angelicas situasjon og hva de kunne gjøre for å bedre situasjonen hennes, burde han fått spørsmål som utdypet det litt. Hva nøyaktig de kunne/ville gjøre for eksempel? 1
minister-mio Skrevet 9. mars 2018 #3011 Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg synes det er rart at budstikka sin dokumentar gikk fri for kritikk. Jeg er klar over at moren er tiltalt for grov mishandling og må tåle kritikken, men det bildet de tegnet av henne er jo en forhåndsdømming. Som en innskriver nevnte så er det retten som skal dømme, ikke budstikka. Jeg lurer også på hva som har gjort at folk på skolen og i barnevernet har brutt taushetsplikten? Er det ok bare fordi barnet ikke lever lenger? Blir rettssak så må de ut med det de vet, men likevel trenger ikke allmennheten å vite om alt som har blitt gjort. jeg er også enig med en som skrev dette med å bevare et barns ettermæle. Det var ikke mye positivt å lese om jenta, bare problemer. den gikk da ikke fri for kritikk 2
Pipaluk Skrevet 9. mars 2018 #3012 Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, minister-mio skrev: den gikk da ikke fri for kritikk Den ble meldt til PFU og ble frikjent. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3013 Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Når faren som vitne sier at de snakket mest om Angelicas situasjon og hva de kunne gjøre for å bedre situasjonen hennes, burde han fått spørsmål som utdypet det litt. Hva nøyaktig de kunne/ville gjøre for eksempel? Aktor stilte også spørsmål til faren, men det ble ikke referert noe om de spørsmålene og svarene i Budstikka: "10:00 Forsvaret er ferdig med utspørringen. Aktor Arne Ingvald Dymbe stiller noen ytterligere spørsmål om vitnets datter og hennes relasjon til Angelica." Anonymkode: fad9c...735 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3014 Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 76 fraværsdager? 😨 Anonymkode: c4791...99f Mitt kronisk syke barn har14. Synes DET er mye jeg! 76 er jo helt sykt!!! Anonymkode: 51273...43c 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3015 Skrevet 9. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette har jeg også tenkt. Men en annen ting som gjør at jeg mener at avisene har en plikt til å dekke saken bedre har rett og slett med tiltroen til systemet å gjøre. Det er fortsatt mange uopplyste folk, og spesielt folk som har et iboende hat mot stat og barnevern, som sitter og ser dette fra mors side, slik mange gjorde i starten. Og dersom man kun ser det som en mor som gjorde alt, og et barn har blitt mobbet ihjel så er det jo ikke rart at man reagerer på at det i det hele tatt blir tatt ut tiltale. Og dette vil jo igjen føre til en mistro mot påtalemyndighetene og tanker om justismord. Så det har jo også med en tiltro mot rettstaten å gjøre, som jeg mener at mediene er pliktige til å hensynta gjennom informasjon. Anonymkode: 7fdbe...473 Veldig enig i dine betrakninger, og det kan godt tenkes at media planlegger å belyse dette i relasjon til saken, men jeg tror det i så fall vil komme senere, etter dom. Og ikke i form av dag-til-dag journalistikk under pågående rettsak. Anonymkode: ed262...1dc 1
SoWhat? Skrevet 9. mars 2018 #3016 Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aktor stilte også spørsmål til faren, men det ble ikke referert noe om de spørsmålene og svarene i Budstikka: "10:00 Forsvaret er ferdig med utspørringen. Aktor Arne Ingvald Dymbe stiller noen ytterligere spørsmål om vitnets datter og hennes relasjon til Angelica." Anonymkode: fad9c...735 Ok.
minister-mio Skrevet 9. mars 2018 #3017 Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, Pipaluk skrev: Den ble meldt til PFU og ble frikjent. nettopp, å bli klaget inn for PFU er det motsatte av å gå fri for kritikk vil jeg si 6
Ulzzang Skrevet 9. mars 2018 #3018 Skrevet 9. mars 2018 Det ble plutselig helt stille fra Budstikka nå?
Nuwanda2 Skrevet 9. mars 2018 #3019 Skrevet 9. mars 2018 5 minutter siden, Pipaluk said: jeg er også enig med en som skrev dette med å bevare et barns ettermæle. Det var ikke mye positivt å lese om jenta, bare problemer. Jeg er ikke enig i at "det ikke var mye positivt skrevet om jenta". Jeg synes ikke det står noe negativt om jenta. De oppfatter henne som sjenert og kanskje litt lukket, uten at de beskriver det som negativt. Jeg synes vitnene er veldig klare på at det er moren de oppfattet som problematisk og at det var hun som gjorde det vanskelig å håndtere situasjonen rundt jenta. Ikke jenta selv. 27
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3020 Skrevet 9. mars 2018 Er det kun foreldre som skal vitne i dag? Anonymkode: 154cd...ef8 1
Fremhevede innlegg