Gå til innhold

Mora til døde Angelica

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Apis skrev:

De aller fleste foreldre vil det beste for barna, spørsmålet er om det er det beste for barna 

Man vil ikke det beste for hverken barn eller barnebarn når en unge har en BMI på rundt 1=ungen kan kan få hjertesvikt når som helst, og man da velger å prioritere julefeiringen, foran barnets liv og helse. 

Anonymkode: c6795...eca

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nekte sykehusinnleggelse 3 ganger med et barn som har 12.3 i bmi..på tross av at kvalifisert helsepersonell har forklart mor hvor farlig det er med avmagring hos barn, og spesielt om faren for hjerteforstyrrelser. 

😔

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vil ikke det beste for hverken barn eller barnebarn når en unge har en BMI på rundt 1=ungen kan kan få hjertesvikt når som helst, og man da velger å prioritere julefeiringen, foran barnets liv og helse. 

Anonymkode: c6795...eca

For "normale" foreldre er det ikke tvil om hva som er det riktige, her burde moren fått hjelp til og gjøre de riktige tingene, sett i etterpåklokskapens lys burde datteren vært lagt inn med tvang 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp dokumentaren "Emma vil leve" og det var ubeskrivelig så tynn hun var. Jeg vet ikke hva hennes BMI var da hun døde, men svært lav var den. 

Og vi har sett barn fra sultrammede strøk, og det vises i ansiktet deres, ikke bare kroppen. 

Innlegget er ryddet for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så på bilder av en ung kvinne/ tenåring (jeg husker ikke alder) (med BMI ca 12) som noen postet navnet til (og tipset om å søke opp på youtube) i tråden, og hos henne var ansiktet smalt men ikke innhult. Selve kroppen og ben og armer var forferdelig avmagret.

Anonymkode: fad9c...735

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun bar 12 år gamle A rundt i gangene som en baby". Det blir mer og mer klart hvor usunt samspillet mellom de 2 var

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Akkurat nå, fitnessjenta skrev:

"Hun bar 12 år gamle A rundt i gangene som en baby". Det blir mer og mer klart hvor usunt samspillet mellom de 2 var

Jeg fryser på ryggene av de beskrivelsene som kommer frem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjenner jeg at jeg har vanskelig for å holde meg saklig, så jeg beklager på forhånd. Jeg blir bare så inni helvetes sint over at et barn kan falle mellom alle mulige instanser inkludert sine nærmeste omsorgspersoner, og miste livet sitt. Jeg kjenner at det ikke bare er tiltalte jeg er forbannet på, men øvrige aktører også som alle beskriver en bekymring overfor tiltalte. Men ingen fikk fingen ut!! Hvorfor blir enkelte «fredet», og man setter alt inn på å forstå heller..da tiltalte nektet å stille ved sykehusinnleggelse, burde det ikke vært større agering fra helsepersonell/barnevern?? Når samtlige sier at mor motarbeidet behandling/gjorde behandling vanskelig, hvorfor agerer man ikke!!!! Men lar barnet seile sin egen sjø..herregud 😔

Og politiet som var på hytta, ikke bare en gang, men TO ganger og reiste igjen, etter å ha observert FRA BILEN!! Fy faen 😔 Og der lå det et hjelpeløst barn og døde på andre siden av veien. Jeg blir så sint at jeg blir kvalm. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av hvordan bmi 11-12 ser ut kroppslig. 

Anonymkode: 166d1...532

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

– Fikk du egentlig snakket skikkelig med Angelica? spør aktor.  

– Nei, jeg fikk aldri snakket med henne alene. Som sagt var mor alltid til stede, og det var hun som førte samtalen. Pasienten snakket med enstavelsesord. Hun var ofte veldig trist når jeg kom inn, svarer overlegen.  

...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera said:

I dag kjenner jeg at jeg har vanskelig for å holde meg saklig, så jeg beklager på forhånd. Jeg blir bare så inni helvetes sint over at et barn kan falle mellom alle mulige instanser inkludert sine nærmeste omsorgspersoner, og miste livet sitt. Jeg kjenner at det ikke bare er tiltalte jeg er forbannet på, men øvrige aktører også som alle beskriver en bekymring overfor tiltalte. Men ingen fikk fingen ut!! Hvorfor blir enkelte «fredet», og man setter alt inn på å forstå heller..da tiltalte nektet å stille ved sykehusinnleggelse, burde det ikke vært større agering fra helsepersonell/barnevern?? Når samtlige sier at mor motarbeidet behandling/gjorde behandling vanskelig, hvorfor agerer man ikke!!!! Men lar barnet seile sin egen sjø..herregud 😔

Og politiet som var på hytta, ikke bare en gang, men TO ganger og reiste igjen, etter å ha observert FRA BILEN!! Fy faen 😔 Og der lå det et hjelpeløst barn og døde på andre siden av veien. Jeg blir så sint at jeg blir kvalm. 

Politiet kunne ikke agere, deres oppdrag var å sjekke diskrét. Trolig fordi barnevernet var redd de skulle stikke av igjen før de rakk å komme dit. Moren hadde på det tidspunkt meldt flytting til Oslo ti dager tidligere. Når de ikke så tegn til liv, gikk de naturlig nok ut fra at de faktisk hadde flyttet og sendte derfor saken videre til barnevernet i Oslo. Husk også at den bekymringsmeldingen kun gjaldt skole/undervisningssituasjonen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Vera skrev:

Dette!! 👏👏

Helt vannvittig å følge med på 😥

All ære til Budstikka som tar ansvar i en så viktig sak. Hvor er resten av media?Familietragedie eller ei. Dette må opp og fram i lyset så både hvermansen og helsepersonell kan ta lærdom!

Vi har ingen barn å miste!

Barna våre er det viktigste vi har! ❤

Anonymkode: 6b71f...fd6

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera skrev:

Er så enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo det var noen lenger bak som hadde sendt mail til noen (var det Dagbladet?) om hvorfor de ikke dekket saken, fikk de noen gang svar på dette?

Anonymkode: ef39f...77c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snø_fnugg
7 timer siden, Ando Nym skrev:

"Mor og mormor ønsket at Angelica skulle skrives ut så fort som mulig, selv om pasientens medisinske behov talte for fortsatt innleggelse, svarer overlegen". Uavhengig av at hverken bestefar lege eller mormor sitter på tiltalebenken, her er det noe alvorlig galt med hele storfamiliesituasjonen og det er neppe noe som plutselig oppsto ifm. A's spiseforstyrrelse.

Mener jeg har lest at moren og A flyttet fire ganger innenfor Lommedalen før A begynte på skolen. Det må jo oppleves veldig ustabilt for et lite barn. Å måtte bytte den trygge basen hjemmet er, gang på gang. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det eneste jeg leser omtrent i dag, er at mor motsatte seg, mor ville ikke, mor møtte ikke, mor ville ha regien etc. Og var det ikke mor, så var det gud hjelpe meg mormor!

Tro hva dette har gjort med datteren?

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

under møtet kom Angelica inn, leste opp pasientrettigheter fra et ark og forlot rommet igjen. Jeg synes det var en pussig situasjon, svarer overlegen.

– Hadde du noen tanker om hvordan dette var kommet i stand?

– Jeg tenkte at hun kanskje hadde fått dette arket fra mor og blitt bedt om å fremføre det.

Veldig spesielt.. Det må jo være moren som hadde regien, og som vendte Angelica mot alle som prøvde å hjelpe henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:30

– Under dette møtet skal det ha oppstått en situasjon? Spør Dymbe.

– Ja, under møtet kom Angelica inn, leste opp pasientrettigheter fra et ark og forlot rommet igjen. Jeg synes det var en pussig situasjon, svarer overlegen.

– Hadde du noen tanker om hvordan dette var kommet i stand?

Jeg tenkte at hun kanskje hadde fått dette arket fra mor og blitt bedt om å fremføre det.

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...