Gå til innhold

Spiser «alle» barnefamilier fiskekaker, fiskeboller og fiskepinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det du prøver å imponere? Sånn helt egentlig? Hvorfor lage et slikt regime?

 

Om dere fisker ofte så for all del. Om du elsker å stå på kjøkkenet, så for all del. Men dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 1ba0f...ea9

Det høres ikke bra ut å lage mat fra bunnen? Å ikke gjøre det er da vel mer tullete? Jeg er absolutt ikke den perfekte kokk eller noe, men jeg er enig med AB her. Prøver helst å lage mat fra bunnen. Elsker ikke å stå på kjøkkenet, men liker at råvarene er ingrediensene, og ikke hundrevis av andre ting.. Og pølser kommer ikke inn i huset her nei. Bearbeidet kjøtt er noe av det verste man kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiser fiskekaker og fiskeboller ja. Enten hjemmelagde eller sorter med høyt innhold av fisk. Men vi spiser også en god del ren fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker og fiskeboller spiser vi. Fiskepinner lager vi fra bunnen. Laks spiser vi ikke, vi hadde det så ofte en periode at nå sitter den ene gutten vare å brekker seg av det. Da ble det pause fra laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korrelasjon er ikke det samme som kausalitet (som det også på pekes i artikkelen).

Og så er det forskjell på å spise fiskepinner en gang eller to i måneden og å leve omtrent utelukkende på helfabrikata.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2018 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Barna vil kun ha Salma-laks og hvit torsk. 

Anonymkode: 1028a...1b3

 

On 2/24/2018 at 5:38 PM, AnonymBruker said:

Fiskekaker man får kjøpt i butikken inneholder jo alle som en vassild/kvitlaks, og det nekter keg å spise. Gir det til bikkja kun ! 🤢

Anonymkode: 19ecd...421

Er ikke torsk alltid hvit og laks alltid rød? :klo:

Det viktigste er vel at barna får i seg fisk på en eller annen måte. Mange vil ikke ha ren fisk, da synes jeg det er bedre at de spiser fiskekaker enn ingenting. Jeg spiser masse fiskekaker selv, fiskeburger er skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2018 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av det, og får reaksjoner når jeg sier at vi ikke gjør det. (Jeg synes disse rettene er ekle.) Men på en annen side føler jeg meg litt rar og som ikke lar barna spise det her hjemme..

Bare nysgjerrig:)

Anonymkode: 313e7...fcf

 

Barna mine har alltid foretrukket lettsaltet torsk, laks, hjemmelagde fiskepinner eller seibiff, og hjemmelaget fiskegrateng.  (Hjemmelaget fordi de glutenfri fiskepanettene ikke er gode, og fordi glutenfri seibiff og fiskegrateng ikke finnes i butikken vår).

Fiskeboller eller fiskepudding har vi til middag en gang innimellom, men fiskekaker spiser vi stort sett bare når vi er i Bergen, og kan maule hjemmelagde fiskekaker fra Søstrene Hagelin.

Anonymkode: 70b1c...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2018 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Ja, de er gode de man lager selv. kjøper blokker av torsk og leder opp og dypper i egg og griljermel.  https://godfisk.no/oppskrifter/torsk/hjemmelagde-fiskepinner/ Smaker mye bedre, men styr å lage. Synes de bare faller fra hverandre.

Anonymkode: 5b4f8...11d

De faller jo sammen fordi du bruker billig blokk-fisk! Blokkfisk er det som er igjen av fileten etter alt annet "skikkelig" er tatt ut. Så blir de resterende små bitene trykket sammen, formfryst og saget i blokker. Det er ikke hel filet i disse blokkene, og således ikke rart det ryr fra hverandre.

Gå heller i fiskedisken, til fiskebilen eller fiskebutikk eller fiskemottak og få tak i fersk hel fisk som du filiterer og pakker og deretter fryser ned i passende biter. Så kan du lage skikkelig fiskemat.

Her i huset lar jeg til nød kattene få blokk-fisk. Det er etter mitt syn ikke menneskemat.

 

Anonymkode: e5abe...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De faller jo sammen fordi du bruker billig blokk-fisk! Blokkfisk er det som er igjen av fileten etter alt annet "skikkelig" er tatt ut. Så blir de resterende små bitene trykket sammen, formfryst og saget i blokker. Det er ikke hel filet i disse blokkene, og således ikke rart det ryr fra hverandre.

Gå heller i fiskedisken, til fiskebilen eller fiskebutikk eller fiskemottak og få tak i fersk hel fisk som du filiterer og pakker og deretter fryser ned i passende biter. Så kan du lage skikkelig fiskemat.

Her i huset lar jeg til nød kattene få blokk-fisk. Det er etter mitt syn ikke menneskemat.

 

Anonymkode: e5abe...05a

Blokk-fisk er like mye fisk som annen fisk. Det handler bare om hva den egner seg til. Funker ikke så bra til fiskepinner, men veldig bra til fiskegrateng, gryteretter og annet. Det er ren fisk og derfor samme kvalitet som annen fisk. Det er ikke størrelsen som teller vet du.

Anonymkode: 8d6e6...c4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...