Gå til innhold

Spiser «alle» barnefamilier fiskekaker, fiskeboller og fiskepinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja. Har alltid en pakke fiskekaker liggende i kjøleskapet, poden tar gjerne en kake eller 2 når han kommer hjem fra bhg, vi spiser ikke middag før ca 17.30. Han syns også det er godt til kveldsmat de dagene vi spiser tidligere. 

Fiskepinner har vi innimellom, kjøper Lerøy sine med masse fisk. Lager potetbåter med krydder i ovnen og har salat til. Nam nam! Fiskeboller spiser mannen når han er alene hjemme, ingen andre som liker det. Hjemmelagd fiskegrateng har vi ofte, det er så godt! 

Anonymkode: 8988e...eb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av det, og får reaksjoner når jeg sier at vi ikke gjør det. (Jeg synes disse rettene er ekle.) Men på en annen side føler jeg meg litt rar og som ikke lar barna spise det her hjemme..

Bare nysgjerrig:)

Anonymkode: 313e7...fcf

Jeg regner med at du synes du er "for god" for sånn type mat. 

Anonymkode: 4736e...fe6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser masse hvit fisk, villaks og fjellørret når vi får tak i, sushi er en favoritt hos femåringen. Vi spiser også sånne 86% fiskekaker til lunsj og frokost f.eks, panerte torsketunger blir vel det nærmeste vi kommer fiskepinner. Spiser rogn i sesong, både stekt og rå. <3 Og røkelaks og kaviar (60% fra Kavli) som pålegg.

Fiskeboller og pudding smaker jo ingenting, like uinteressant som pasta med ketchup.. Styrer langt unna oppdrettsfisk også. Nå tror jeg ikke ungene mine har smakt noen av disse, så det er aldri etterspurt. De liker mat som smaker masse, det er det de er vant til. :)

Anonymkode: e4c89...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De liker mat som smaker masse, det er det de er vant til. :)

Anonymkode: e4c89...e4d

Det går faktisk an å både like mat som smaker masse og mat som er mildere. Bare til opplysning siden det ser ut som du tror det er enten eller. 

Anonymkode: 8d6e6...c4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke noe galt i å droppe den typen mat, så lenge barna får i seg annen type fisk! Femåringen min elsker fiskekaker, så det spiser vi relativt ofte. Men fiskeboller og fiskepinner er jeg ikke så fan av. Han spiser en del fiskepinner når han er hos pappaen sin, da. 

Anonymkode: db597...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker kjøpt i fiskeforretning eller disse med 86% fisk spiser vi. Ikke fiskeboller eller fiskepinner, men det er kun fordi jeg synes det smaker forferdelig. 

Anonymkode: 7965f...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiser ikke en dritt fisk. Ingen i familien liker fisk. Til nød kan vi ha fiskekaker en sjelden gang. 

Jeg prøvde før. Laget alle mulige versjoner av ren fisk i alle slags former og retter. Men det stod bare igjen urørlige middager.. Så jeg gav opp. Klarer oss uten fisk. 

Anonymkode: a7546...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Kunne ikke falt meg inn å spise det selv, men synes det er bra at sønnen vår gjør det. Han spiser noe ren fisk også, men fiskepinner og fiskekaker er enklere. Forsøker å kjøpe dem med mest fisk i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke det, for liker det ikke selv. Men ungen spiser det på besøk hos andre. 

Anonymkode: 6fe2b...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser ikke en dritt fisk. Ingen i familien liker fisk. Til nød kan vi ha fiskekaker en sjelden gang. 

Jeg prøvde før. Laget alle mulige versjoner av ren fisk i alle slags former og retter. Men det stod bare igjen urørlige middager.. Så jeg gav opp. Klarer oss uten fisk. 

Anonymkode: a7546...2ca

Så lenge man tar tilskudd, er det ikke noe problem. Men i seg selv er ikke kjøtt en særlig viktig næringskilde, men det er fisk. Også bør man (når man ikke spiser fisk) være litt obs på at man ikke ender med å spise kjøtt hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sier ikke at dette er feil, men jeg lurer på hvorfor? Jeg tenker jo at det er bra for barn å spise variert og lære seg å prøve mat og spise masse forskjellig. Og å lære at man spiser det man får. Men jeg innrømmer at jeg som voksen nå velger ut å lage de rettene jeg synes er best. Det er på en måte som at jeg ikke vil "kaste bort" et måltid på noe jeg synes er halvgodt/spiselig når jeg kan lage noe som jeg liker mye bedre. Er dette feil, uvanlig? 

Dette er da helt i orden! Du fungerer utmerket i samfunnet i og med at du er en problemfri gjest som kan spise ALT i et knipetak –og lærer dine barn det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av det, og får reaksjoner når jeg sier at vi ikke gjør det. (Jeg synes disse rettene er ekle.) Men på en annen side føler jeg meg litt rar og som ikke lar barna spise det her hjemme..

Bare nysgjerrig:)

Anonymkode: 313e7...fcf

Barna vil kun ha Salma-laks og hvit torsk. 

Anonymkode: 1028a...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vil ha fersk kokt fisk med broccoli og gulerot:)  Eller laks med pesto og tagliatelle med grønnsaker! De spiser og min hjemmelagde fiskesuppe med teskjeboller!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi ingen av delene, fordi ingen liker det noe særlig. Vi spiser andre fiskeprodukter da.

 

Men er det noe å henge seg opp i? Folk liker da forskjellig mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser alle tre rett som det er. Om mine små ikke vil ha torsk og laks som de får tilbud om syns jeg ikke det er noe galt i det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ofte fiskeboller og fiskekaker, begge deler hjemmelaga av fersk hyse. Fiskepinner lager vi somregel av torsk, som vi pannerer. Hjemmelaga fiskegrateng er en av favorittene til gutten vår. Av og til blir det kjøpe fiskepudding av typen 86% fisk. 

Vi er så heldige at vi får fisk fra familie. Både torsk, sei og uer. Fisk stekes, kokes, panneres eller havner i suppe. På denne måten kan vi ha uker hvor fisk står på menyen 5-6 dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.2.2018 den 20.19, AnonymBruker skrev:

To ting kommer aldri innenfor dørene her; fiskepinner og pølser. 

Fiskeboller og fiskekaker lager vi selv av selvfisket fisk. 

Anonymkode: ad209...4db

Hvem er det du prøver å imponere? Sånn helt egentlig? Hvorfor lage et slikt regime?

 

Om dere fisker ofte så for all del. Om du elsker å stå på kjøkkenet, så for all del. Men dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 1ba0f...ea9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carol80

Liker ikke særlig mye fisk, og da er fiskepinner uaktuelt. Har aldri likt det. Vi spiser fiskeburger da, fiskekaker med aioli (dreper fiskesmaken litt) og stekte poteter glir ned. Fish n chips funker og. Laks er rosa og vi kaller det "prinsessefisk". Lettere å tilby ungene det. Ellers spiser de sushi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2018 den 16.24, Cyndaquil skrev:

Herregud er fiskepinner og fiskekaker plutselig galt nå også? Velger man de litt dyrere typene er det ganske mange prosent fisk.  Ser derfor ikke problemet

http://www.side3.no/vitenskap/studie-av-100000-mennesker-finner-pafallende-sammenheng-mellom-kreft-og-ferdigmat/3423416859.html

Anonymkode: 6997d...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...