Gå til innhold

Spiser «alle» barnefamilier fiskekaker, fiskeboller og fiskepinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av det, og får reaksjoner når jeg sier at vi ikke gjør det. (Jeg synes disse rettene er ekle.) Men på en annen side føler jeg meg litt rar og som ikke lar barna spise det her hjemme..

Bare nysgjerrig:)

Anonymkode: 313e7...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enkel måte å få i barn fisk dersom de ikke vil spise ren fisk. Så det er jo ikke så rart.

Anonymkode: 0e53e...321

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige retter ligger på yndlingsmatlista her i huset, sammen med kjøttkaker. Fiskepanetter og hjemmelagde fiskepinner er også en høydare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid en pakke fiskepinner i fryseren, veldig lett å slenge i ovnen hvis vi skal ha noe til middag som 3-åringen ikke liker :) fiskekaker og fiskeboller pleier ikke stå på menyen, men fiskeburgere er godt! Ellers ren fisk. 

Anonymkode: a9db9...b80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at en venner seg til å spise all slags mat, og det gjelder for barn så vel som for voksne. "Liker ikke" er ingen gyldig grunn.

Anonymkode: c3008...517

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av det, og får reaksjoner når jeg sier at vi ikke gjør det. (Jeg synes disse rettene er ekle.) Men på en annen side føler jeg meg litt rar og som ikke lar barna spise det her hjemme..

Bare nysgjerrig:)

Anonymkode: 313e7...fcf

Hva lar du barna spise hjemme da?

Anonymkode: 8ae5a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler jo bare om i hvilken grad barna bestemmer menyen. De fleste voksne liker best rene produkter som deg selv.

Anonymkode: 795d2...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker spiser vi ofte, genialt når vi har dårlig tid og mange er jo veldig sunne, så det er sunn fastfood her i gården. Fiskepinner og fiskeboller liker jeg ikke  så det spiser vi ikke. 

Anonymkode: 16e62...e5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er fiskepinner og fiskekaker plutselig galt nå også? Velger man de litt dyrere typene er det ganske mange prosent fisk.  Ser derfor ikke problemet

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser fiskekaker ofte, flere ganger i uken som kveldsmat i pitabrød med litt grønnsaker. Fiskeboller og pinner liker vi ikke så det har vi aldri i hus, men fiskegrateng derimot er nydelig! Spesielt hjemmelaget😍

Anonymkode: a05d0...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å servere fiskepinner en gang. En av seks likte det, en spiste det med ekstreme mengder ketchup, og de andre ville ha ordentlig fisk. Fiskeboller liker de, og hjemmelagde fiskekaker.

Anonymkode: 8ddd5...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser det og annen ren fisk. Er fullgod middag begge deler. Min unge er mer altetende enn meg, så vi har ingen grenser for hva vi kan lage.

Anonymkode: 1ba0f...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fiskepinner, fiskeboller, fiskekarbis. Ikke så himla spennende nei.

Anonymkode: 5b4f8...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke barn, men spiser gjerne kjøpte fiskekaker i brunsaus, gulrot, tyttebær, og poteter til hverdags middag. Kjøper også fiskepudding som vi skjærer opp i terninger og har dette i hvit saus med gulrot og poteter. Dette er fordi vi liker det. En gang i blant spiser vi fiskepinner, men ikke så ofte. Jeg har aldri vært så glad i fisk i grunnen, men dette går ned.

Liker best laks av vanlig fiskemiddag. Hender vi lager våre egne fiskekaker av selv fisket fisk, men nå er det lenge siden vi har fisket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi

Fiskeboller er populært her ja.Med revet gulrøtter.Men jeg lager mye fiskegrateng.Det er mer populært.Får veldig billig fisk fra en eldre kar som fisker året rundt.Ellers ville det blitt dyrt.

Fiskepinner har vi ikke,men fiskekaker en sjelden gang.Hjemmelagede fiskepinner bør jeg kanskje lage da.De en kjøper er ikke gode syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna spiser både fiskefilet (dampet, stekt, ovnsbakt), og alle de nevnte produktene. 

Fiskepinner lager jeg av sei, rugmel og egg, 15 minutter i ovnen, serveres med dampet brokkoli. 

Fiskekaker lager jeg av ulike typer fisk, kun urter og litt løk når det er til barna, gjerne med potetmos til. 

Fiskegrateng er også en stor favoritt, dette har vi ofte som helgemat, cherrytomater og agurkstaver er supert tilbehør. 

Som snack og mellommat bruker jeg ofte fiskekakene til meny, med over 80% fisk. Kjøper gjerne halvfabrikata så lenge ingredienslista ikke består av fett, mel og salt. 

Anonymkode: e80ea...308

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepinner spises svært sjelden, da lages de i så fall fra selv. Fiskepinner/boller/pudding spises ofte og er fullverdig mat så lenge man sjekker innholdsfortegnelsen og kjøper de som inneholder mye fisk. Har hytte ved sjøen og lager selv dersom vi får mye sei/lyr om sommeren. Fiskegrateng er også godt, som regel blir det hjemmelaget, eller Lofotens om jeg skal kjøpe. Fiskemat er en super måte å få i både barn og voksne fisk, det viser seg jo at færre og færre voksne spiser fisk, noe som er veldig synd. Fiskemat eliminerer muligheten for å finne bein og kveis i fisken, som jeg tror er grunnen til at mange dropper fisk helt. 

Anonymkode: 25d92...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...