Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, lillemy02 skrev:

Jeg selv er fra ett østeuropeisk land det stemmer aldeles ikke! Det er en uting å bli full. Ja det drikkes på en annen måte men det å vise at du er full spesielt som kvinne, regnes som meget uappetittlig! Det at det drikkes en shot før middag/etter middag er ikke samsvarende med det hun driver med. 

Som sagt jeg drikker selv en del. Men jeg kan faktisk ikke huske at jeg noen gang drakk så mye at jeg ikke husker!! Og spesielt ikke at jeg gikk rundt og er utro mot mannen min grunnet det!! Det er ikke normalt uansett og spesielt ikke når man er 30!!!

Altså nå overdrev jeg litt for spøkens skyld, men det er ikke langt ifra. Der nede er «rakija» hverdagskost, sammen med div andre alkoholdrikker. Og det at kvinner ikke skal drikke er bare tull! Det var sånn for 30 år siden, men ikke nå lengre. Om du ikke driver med det betyr det ikke at du er representabel for hele ex-jugoslavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg må forsvare Anna litt her.. Jeg likte henne heller ikke i starten. Synes synd på Geir. Men etterhvert som hun evaluerte seg selv, og roet seg kraftig ned etter parterapien, så liker jeg henne. Jeg synes ikke hun er manipulerende, og jeg synes ikke at hun kjeftet og ble svart i øynene under dagens diskusjon. Det tror jeg enkelte av dere ser fordi dere allerede har gjort dere opp en mening om henne, og den er veldig negativ. Jeg derimot så en dame som ville prøve å forklare seg. Og som ble i diskusjonen i håp om å løse dette, fordi jeg virkelig tror hun begynner å falle for Geir. Hun er enig i at hun har oppført seg dårlig, og at hun har forståelse for at Geir er skeptisk, men hun håper likevel hun kan få en sjanse. 

Jeg tror hun ble redd og stresset, og dermed fikk panikk og stengte alt ute fordi det var en ubehagelig setting og langt utenfor hennes komfortsone.

Jeg synes de er søte sammen, og har litt troen på de to.

Hadde også troen på Katarina og Rune, men nå håper jeg han dropper henne og finner seg en mye bedre. André og Isabel har jeg aldri hatt, og har fortsatt ikke troen på. 

Anonymkode: 29e00...4d8

Det handler ikke om å ikke like noen. Det handler om hvordan en person oppfører og fremstiller seg.

Merkelig at Geir klarer å holde et saklig og rolig nivå i det som startet som en prat med et enkelt spm om hvorfor hun egentlig flyttet inn. Mens Anna gjør det om til en diskusjon der hun blir høylydt, hissig og overdøver Geir totalt. Med både desibelnivå og at han omtrent ikke får kommet til ordet.

At hun går i total forsvarsposisjon samtidig som hun angriper ham, over en så enkel liten ting, er ikke normalt. Som Geir så fint sa det, alt handler om henne og hun glemmer at det er en til person oppi der hele, nemmlig han.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Altså nå overdrev jeg litt for spøkens skyld, men det er ikke langt ifra. Der nede er «rakija» hverdagskost, sammen med div andre alkoholdrikker. Og det at kvinner ikke skal drikke er bare tull! Det var sånn for 30 år siden, men ikke nå lengre. Om du ikke driver med det betyr det ikke at du er representabel for hele ex-jugoslavia.

Det er stooooor forskjell fra å drikke alkohol og drikke deg fra sans og samling altså!!! Nå må du gi deg! Jeg vet selv hvor jeg er fra og kulturen er! Ja det drikkes men ikke i de mengdene det drikkes her i Norge altså flatfylla!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Det handler ikke om å ikke like noen. Det handler om hvordan en person oppfører og fremstiller seg.

Merkelig at Geir klarer å holde et saklig og rolig nivå i det som startet som en prat med et enkelt spm om hvorfor hun egentlig flyttet inn. Mens Anna gjør det om til en diskusjon der hun blir høylydt, hissig og overdøver Geir totalt. Med både desibelnivå og at han omtrent ikke får kommet til ordet.

At hun går i total forsvarsposisjon samtidig som hun angriper ham, over en så enkel liten ting, er ikke normalt. Som Geir så fint sa det, alt handler om henne og hun glemmer at det er en til person oppi der hele, nemmlig han.

Men du og jeg oppfatter jo alt forskjellig i og med at jeg liker henne og du ikke gjør det. Jeg synes ikke hun angriper ham, blir hissig eller ikke lar han få komme til ordet. Ja, hun prater høyere enn han, men hun skriker ikke. Jeg synes det virket som at de synes det var en grei samtale, som også ble avsluttet på en fin måte.  Ikke at dette var en krangel, men det er helt normalt å krangle. Forskjellen på om det er dårlig eller bra er hvordan man løser den på, og hvordan stemningen er etterpå.

Ja, jeg ser jo at Geir ikke er trygg og avslappet i situasjonen, og det med god grunn. Synes det var tøft og bra av han å stille de spørsmålene og at han konfronterte henne med det han følte og tenkte. Det er viktig for å jobbe seg igjennom det. De hadde aldri kunne ordnet opp uten å ta den samtalen.

Anonymkode: 29e00...4d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemy02 skrev:

Det er stooooor forskjell fra å drikke alkohol og drikke deg fra sans og samling altså!!! Nå må du gi deg! Jeg vet selv hvor jeg er fra og kulturen er! Ja det drikkes men ikke i de mengdene det drikkes her i Norge altså flatfylla!

Du kommer ikke unna med at Katarinas «hverdagsdrikking» kommer i større grad fra den serbiske enn den norske delen av henne. Hvis vi først skal se fra kulturelt aspekt. Uansett om du vet hvor du er fra eller ei. Det er ikke deg det snakkes om, vet du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du og jeg oppfatter jo alt forskjellig i og med at jeg liker henne og du ikke gjør det. Jeg synes ikke hun angriper ham, blir hissig eller ikke lar han få komme til ordet. Ja, hun prater høyere enn han, men hun skriker ikke. Jeg synes det virket som at de synes det var en grei samtale, som også ble avsluttet på en fin måte.  Ikke at dette var en krangel, men det er helt normalt å krangle. Forskjellen på om det er dårlig eller bra er hvordan man løser den på, og hvordan stemningen er etterpå.

Ja, jeg ser jo at Geir ikke er trygg og avslappet i situasjonen, og det med god grunn. Synes det var tøft og bra av han å stille de spørsmålene og at han konfronterte henne med det han følte og tenkte. Det er viktig for å jobbe seg igjennom det. De hadde aldri kunne ordnet opp uten å ta den samtalen.

Anonymkode: 29e00...4d8

Igjen, det handler ikke om å like noen eller ikke. Jeg ser helst at du lar være å si hva jeg gjør eller ikke gjør. Jeg kjenner ikke Anna, og kan dermed hverken like eller mislike henne. Hvordan de ulike personene fremstår på skjermen er diskutabelt. Ikke min personlige mening.

Endret av Xmasclovn
Trykkleif
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xmasclovn skrev:

Du kommer ikke unna med at Katarinas «hverdagsdrikking» kommer i større grad fra den serbiske enn den norske delen av henne. Hvis vi først skal se fra kulturelt aspekt. Uansett om du vet hvor du er fra eller ei. Det er ikke deg det snakkes om, vet du.

Nei men kommer man fra samme kultur som du så fint påpeker så er det faktisk meg også du snakker om. Det er ikke normalt å drikke at man mister hukommelsen! Det at man drikker litt her og der er ikke det problematiske aspekte mitt i den saken. Men går du OG er utro med mannen din rett ved siden av deg ja da har det f**** fått for langt!!! Du kan si hva du vil men dette er så langt fra serbisk kultur som det overhode går an!!!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke nødvendigvis mengden folk reagerer på, men oppførselen. I mine øyne så kan man også ha et alkoholproblem dersom alkoholen fører til at man  begynner å oppføre seg som en dritt i fylla. Jeg drikker kanskje 3-4 ganger i året, men jeg har likevel et problem med sprit (blir lett sint) så det holder jeg meg helt unna. Det er en form for alkoholproblem det og. 

Anonymkode: cba08...09d

Har ikke noe å si på oppførselen hennes i siste episode, det er jo ikke greitt. Men hun har jo ikke gjort sånn hver episode i de 4 ukene, personelig tror jeg hun gjorde det fordi hun sliter veldig med følelsene sine i slutten av eksprimentet, og det bare rant over, selv, selv om jeg er enig i at det var ein helt feil måte å gjøre ting på, og veldig respektløst mot Rune. Skal en engangshendelse plutselig være nok til å stille en diagnose nærmest på en annen person? For min del tror jeg dette her kunne skjedd uansett alkoholmengde, at det var følelsene hennes, stemningen på baren, et ønske om å flykte fra problemene sine som utløste dette tenker jeg. 

Det jeg synest er veldig skummelt er når man begynner å anklage folk man ikke kjenner for å faktisk ha et alkoholproblem, noe som er ganske drøyt. Som jeg nevnte er det viktig å huske på at serien er klippet til og når man får utdrag av hverdagene så virker det som det er det man gjør hele tiden, men det er faktisk ganske mye som blir klippet vekk. Så det ble påstått her at det virker som de alltid drikker alkohol når de finner på noe, men vi ser jo faktisk ikke hva de gjør hele tiden heller. Jeg har f.eks. ikke fått noe inntrykk av at de drakk noe særlig de første ukene, det er de 2-3 siste episodene dette har komt i fokus, så plutselig har hun et alkoholproblem? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på frumet her slenges diagnoser ut over en lav sko. Er du ikke alkoholiker er du manipulerende, psykopat og/eller narsissist. 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulerende og narsissistisk er ikke diagnoser, det er personlighetstrekk.

Anonymkode: 33b04...2f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ungfrøken91 skrev:

Okeeeei. 

Isabell og Andre: looooooooooord. Kan noen hente helligvannet og kaste det over Isabell så hun kanskje viser noe form for følelser? FySØREN for en b**** hun var når Andre kom med blomster. Klarte ikke si at de var fine engang! Bare "oi har glemt dagen jeg. Oi så stor den var..." Æsj! Makan til møkkadame. Folkeskikk har hun ikke hørt om tydeligvis. Om hun så ikke likte blomstene kunne hu sagt noe ala "åå så fine! Så snilt av deg, tusen takk! Jeg har desverre glemt dagen men hyggelig at du husket den". Grrrrusom er a. Hu har sikkert noen positive egenskaper, men hva de er vises ikke på skjermen iallefall. Og de klæra... de jævla klæra hun går i. Vet ikke hvor jeg skal starte engang.

 

Geir og Anna:

The fuck skjer nå? Er virkelig Anna manipulerende nok til å fake sine egne følelser? Har hun fått panikk og tenkt over oppførselen sin hun tidligere har vist Geir, og nå skal gjøre opp igjen for å se bra ut på tv? Jeg vet ikke. Er faktisk veldig usikker. Jeg merket at hun var veldig kontrollfreak under samtalen de hadde, og det virket ikke som hun likte det Geir sa. Virket som hun skulle manipulere han ved og omformulere det han sa osv, og få det veldig frem at "Du hadde bestemt deg uansett hvem som sto der at du skulle gi alt". HVA SÅ? Herregud, er det ikke det det her handler om da, å gi alt? Makan. Jeg vet ikke om jeg heier på de eller ikke, jeg synes Geir er en flott fyr. Litt dårlig på å forstå ironi og sarkasme, men han virker jo bare go' stakkar. Måtte le litt når Anna la seg ned på fanget hans og han så helt forvirra ut i blikket.

 

Cathrine(?) og Rune:

Jeg vet ikke hva som skjedde når de var ute, men etter hva jeg forstod så har hun hatt sex med en annen fyr. Når Rune sa at det er TO ting han anser som utroskap (ikke sånn han formulerte seg men det han mente), og da tolker jeg det som at de to tinga er å kysse og å ha sex med andre. Veldig synd. Jeg tror C er lei av han og hele opplegget, men liker den følelsen av å bli sett på som "oss/dere" og ikke "meg". Jeg tror hun liker at folk ser på de som et par, at når de går sammen ute liker hun følelsen av at folk tenker de er et par. Fikk skikkelig vondt av Rune ass. Kunne hu ikke bare sagt at hu var kjempelei seg og at hu dreit seg ut? Sitter jo og starter å si noe også starter å si noe annet før hun rekker å fullføre. Skjønner at hu sikkert føler seg ufattelig dum, men hallo... Også, 30 år og blir så snydens at hu ikke husker noenting? Sorry ass men den går jeg ikke på. Og om det er tilfelle bør man kanskje roe ned alkoholinntaket. Jeg tror hu bare er drittlei og tenkte "fuck it, nå gjør jeg noe som ødelegger det vi har så jeg slipper å si at jeg vil avslutte for nå kommer han til å gjøre det". 


Nei fy faen tror dere Katarina har vært utro??????? Jeg oppfatta det ikke sånn, men fikk ikke med meg hele samtalen siden jeg stod å stekte mat samtidig. Fikk bare med meg at hun hadde vært full og hadde løpt vekk fra han og ut av utestedet, og ikke svart telefonen. Som er dust nok i seg selv .
Rune er jo sååå god og skikkelig kjernekar! Vil ikke at han skal miste troa på damer, for han fortjener et skikkelig bra forhold og god dame!

Ang Rune og Anna så er jo Rune naturligvis ganske forvirra over hu splitted personality dama der. Jeg kan forstå hvorfor hun backa så ut som hun gjorde i starten, for det blir veldig skremmende og intenst når et fremmed menneske ser på deg som kjæresten sin, og forstår hva hun mener når hun sier at det er bedre å bare bli kjent uten noe press og i naturlig tempo, men da burde hun kanskje ikke meldt seg på dette programmet... Men syntes han kunne roa ned noen hakk i starten når han merka at det ble for ukomfortabelt for henne, så kanskje det ikke hadde blitt så splid mellom de da.
Har ingen tro på at dette utvikler seg, hun vil være hot and cold og han vil enten være all in eller all out og forståelig er det. Tror hun flyttet inn og legger godvilja til nå bare for å utfordre seg selv og komme litt bedre ut av det på tv, ikke fordi hun faktisk ser en fremtid med Geir.
 

Anonymkode: e5d31...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Manipulerende og narsissistisk er ikke diagnoser, det er personlighetstrekk.

Anonymkode: 33b04...2f0

Alvorlige beskyldniger å komme med uansett hva du kaller det. 

Anonymkode: 55149...791

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:


Ang Rune og Anna så er jo Rune naturligvis ganske forvirra over hu splitted personality dama der. Jeg kan forstå hvorfor hun backa så ut som hun gjorde i starten, for det blir veldig skremmende og intenst når et fremmed menneske ser på deg som kjæresten sin, og forstår hva hun mener når hun sier at det er bedre å bare bli kjent uten noe press og i naturlig tempo, men da burde hun kanskje ikke meldt seg på dette programmet... Men syntes han kunne roa ned noen hakk i starten når han merka at det ble for ukomfortabelt for henne, så kanskje det ikke hadde blitt så splid mellom de da.
Har ingen tro på at dette utvikler seg, hun vil være hot and cold og han vil enten være all in eller all out og forståelig er det. Tror hun flyttet inn og legger godvilja til nå bare for å utfordre seg selv og komme litt bedre ut av det på tv, ikke fordi hun faktisk ser en fremtid med Geir.
 

Anonymkode: e5d31...a53

Antar du mener Geir. Men når det kommer til at han burde ha roet seg ned, så hadde han jo ikke sjans til det. 
Jeg har fått inntrykk av at det som gjorde utslag for henne var da de våknet dagen etter bryllupet og han har vist sagt noe om at han gledet seg til hverdagen begynte og eksperimentet var over, så de kunne leve som man og kone. 
Her fikk jeg inntrykk av at Anna fikk et slag i trynet og at Geir gikk "for fort frem". For han tor jeg bare det var en kommentar som hun la veldig mye i. 
Så allerede første dagen i Amsterdam var jo hun lei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemy02 skrev:

Nei men kommer man fra samme kultur som du så fint påpeker så er det faktisk meg også du snakker om. Det er ikke normalt å drikke at man mister hukommelsen! Det at man drikker litt her og der er ikke det problematiske aspekte mitt i den saken. Men går du OG er utro med mannen din rett ved siden av deg ja da har det f**** fått for langt!!! Du kan si hva du vil men dette er så langt fra serbisk kultur som det overhode går an!!!!

Nå må du slutte å være så nærtagende. Det er ditt problem at du føler at du absolutt dras under samme kam. 

Det er snakk om «hverdagsdrikkingen», og den har hun fra serber-genet uansett om du vil eller ei!!! Det at du drar inn utroskap og flatfylla og blabla, har jo nada med serbisk hverdagsdrikke-kultur å gjøre. Ingen her har påpekt noen sammenheng mellom de tingene.

Endret av Xmasclovn
Trykkleifs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke hørte hele samtalen mellom R og C i går, men hvor hørte dere at hun hoppet til sengs med han i baren?
Det fikk ikke jeg med meg.
Hvis det ikke ble faktisk sagt på programmet synes jeg det er sløvt at det blir slengt ut spekulasjoner og rykter her inne. Å anta og å vite er to vidt forskjellige ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlige beskyldniger å komme med uansett hva du kaller det. 

Anonymkode: 55149...791

Det er din personlige mening og den er ikke annet enn nettopp det. 

Anonymkode: 33b04...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fytti, Isabell altså! Mulig å være så sur og hurpete hele tiden?! Blomsterbuketten liksom, kunne hun ikke bare LATET SOM I DET MINSTE. Smilt litt. Vært litt glad for at hun i det minste ikke er gift med en utro alkoholiker...

Stakkars Rune. Han virker veldig allright, sunne interesser, han kjenner på følelsene og kan prate om de. Catharina oppfører seg som en dust. Hold ut i en uke til da, før du flyr på randoms på byen. Du er gift, kvinne!

Geir virker fantastisk. Anna er badboy-avhengig. Litt motstand fra Geir og hun sklir av stolen, mens når Geir er snill og grei så er det "Jeg liker ikke deg jeg liksom, strikketøy, husmor, ikke meg selv". Godt at Geir er oppegående og gjennomskuer spillet hennes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Fytti, Isabell altså! Mulig å være så sur og hurpete hele tiden?! Blomsterbuketten liksom, kunne hun ikke bare LATET SOM I DET MINSTE. Smilt litt. Vært litt glad for at hun i det minste ikke er gift med en utro alkoholiker...

Stakkars Rune. Han virker veldig allright, sunne interesser, han kjenner på følelsene og kan prate om de. Catharina oppfører seg som en dust. Hold ut i en uke til da, før du flyr på randoms på byen. Du er gift, kvinne!

Geir virker fantastisk. Anna er badboy-avhengig. Litt motstand fra Geir og hun sklir av stolen, mens når Geir er snill og grei så er det "Jeg liker ikke deg jeg liksom, strikketøy, husmor, ikke meg selv". Godt at Geir er oppegående og gjennomskuer spillet hennes.

Akkurat dette tenkte jeg og, hun prøvde å forsvare seg, men det ble bare svada 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er din personlige mening og den er ikke annet enn nettopp det. 

Anonymkode: 33b04...2f0

Det er ganske alvorlig og gi folk slike personlighetstrekk og diagnoser uten at du vet det helt sikkert. Spesielt når du hverken  kjenner vedkommede,  er psykolog eller lege. Dette er ikke ting man bare slenger rundt seg om folk. 

Kjenner du personen du snakker om OG er psykologen hennes så OK. Men det tviler jeg sterkt på. 

 

Anonymkode: 55149...791

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble aldri sagtatKatarina hadde sex med noen, men at hun råflørtet med en framfor Rune. 

Anonymkode: 55149...791

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...