Gå til innhold

Jeg blir gal. Hva er normalt for en helgepappa i ferie??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uansett uenig at jeg skal være pålagt fri for å ha disse ukene og at argumentet er godt nok til å nekte. 

Anonymkode: 47fb5...edc

Ingen av dere har ferie, ikke barna engang. Ser ikke noe argument for å ha særskilt avtale for akkurat de ukene i deres tilfelle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper jeg får medhold i retten da. Synes det er fint å ha barna her i ukedagene selv om jeg jobber.

Anonymkode: 47fb5...edc

Fint for barna, eller fint for deg? Hva tror du barna mener og føler i denne situasjonen, har noen spurt dem?

Anonymkode: 14399...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvor skadd skadd må man være for å behandle barna sine som en "handelsvare"? 
For fuck sake, du er faren deres og burde få lov til å se de så mye som mulige, av hensyn til en god relasjon mellom barn og forelder. Dere bor jo nesten i samme nabolag.

Anonymkode: 21b58...bef

Når en person ser på barna som sine og ikke våres så betyr barnas beste lite dessverre. Barna har fått beskjed av mor at når de er hos henne så skal de ikke ha kontakt med verken meg eller min familie. Mine foreldre bor 1000 m. fra dem. Eldre har aldri turt å sykle bort til mine foreldre fordi han ikke får lov. Når barna er hos meg så går mor innom skole og bhg for å hilse på dem i lunsjen fordi hun jobber rett ved siden av...... Leverer godteri og forteller hvor mye gøy de skal gjøre når de kommer hjem... Men det er en helt annen historie.. 

Det jeg ønsker er å få mer tid og kunne tilrettelegge slik jeg ønsker vi skal ha det her i ferieukene vi har sammen. Om jeg så må jobbe i år... Javel... Om vi tar en tur i høst javel... Hvis ikke... Nei vel.. Da eldste kom her i dag og trodde han skulle ha fri for det hadde moren sagt, hvor jeg svarte at han skulle på sfo så ble han glad fordi kompisene hans skulle også på sfo og i feriene så fikk de spille fotball neste hele dagen... Så nei, det er ikke alltid barna ønsker å trø oppi meg og hverandre så at dem skal ha fri synes jeg bør være opp til meg hvordan jeg ønsker å løse det...

Hadde jeg visst at barna ble missfornøyd med å måtte være i bhg og sfo så hadde ikke det vært alternativ fordi jeg ønsker at de skal ønske å være her. Og når alternativet er det samme hos mor som hos meg så er det unødvendig og lage egne regler for at barna kan være her i ferier. Når barna er her får de også mer familiekontakt. De får mer egen tid med meg fordi helgene er ofte hektiske og ting skjer. Når de er en uke her så klarer jeg bedre å fordele fordi i helgene krever de mere kontakt eller at ting skal skje. I ukene opplever jeg de mer avslappet og de er faktisk enklere å komme i kontakt med. Og fire barn som skal aktiviseres hjemme her med forskjellig aktivitetsnivå er utfordrende, i tillegg at de går å maser om når Lars, Ida, Truls og Johan kommer hjem fra skole og bhg... 

Korte ned arbeidsdagene er alternativ neste uke, men ikke fri. 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna er i bhg eller sfo om de er hos mor. Så hva er forskjell egentlig mellom 08.00 og 16.00? Samme sfo, samme bhg. Hadde de vært så store at de kunne vært hjemme alene.. Ja, da kunne de jo vært hos mor. 

Anonymkode: 47fb5...edc

Men er de der i feriene om mor har fri? Barn behøver fri de også, så om mor har fri i feriene og du må jobbe så syns jeg barna kan få være hos mor. Dette handler jo ikke om deg eller mor,  men om barnas beste. 

Om dere begge jobber, så er det jo ingen ferie. Da er det vanlig hverdag da. Så da skjønner jeg heller ikke problemet sånn egentlig. En ferie er jo når barna ikke behøver å dra på barnehage/SFO, men får være hjemme og kose seg. 

Anonymkode: 76a3f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint for barna, eller fint for deg? Hva tror du barna mener og føler i denne situasjonen, har noen spurt dem?

Anonymkode: 14399...7b7

Sakkyndig har snakket med 2 av de ja.. Muligens snakke med den tredje neste måned. De har selv spurt meg om hvorfor de ikke kan få være her mer og lenger, så ingenting som jeg kan se tyder på at de ønsker å se meg mindre. Overgangene er ikke alltid enkle, men når tredje mann  spurte meg her før jul om hvor mange dager det var til de skulle hjem til mamma hvor jeg svarte. Og barnet ble oppspilt fordi det trodde at det var 2 dager til og ikke 3 så var det en bekreftelse for meg at barnet ønsket å være her. Jeg eg trygg på vårt forhold og vi har det fint sammen. Derfor mener jeg at mor er ute etter å lage kvalme og kontrollere. Noe jeg opplever stadig behov for når barna er borte fra henne 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en person ser på barna som sine og ikke våres så betyr barnas beste lite dessverre. Barna har fått beskjed av mor at når de er hos henne så skal de ikke ha kontakt med verken meg eller min familie. Mine foreldre bor 1000 m. fra dem. Eldre har aldri turt å sykle bort til mine foreldre fordi han ikke får lov. Når barna er hos meg så går mor innom skole og bhg for å hilse på dem i lunsjen fordi hun jobber rett ved siden av...... Leverer godteri og forteller hvor mye gøy de skal gjøre når de kommer hjem... Men det er en helt annen historie.. 

Nå høres det faktisk ut som du bare finner på ting her for å sverte mor. 

Anonymkode: 76a3f...a76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg synes ikke du skal gi deg her siden mors argumenter ikke holder vann. Det er ikke mulig for noen av foreldrene å ha fri like lenge som barna har fri uten å ta seg ulønnet fri. Jeg oppfatter dette som samværssabotasje.

Og forbud mot å ringe far eller bestemor - hva i all verden?

Her må mor roe seg ned noen kraftige hakk. Ja, jeg forstår at man skaper ro for barna hvis de ikke har så mye kontakt med den de ikke for øyeblikket er hos. Og selv om jeg synes dette er tøys i utgangspunktet, må det uansett være like regler. Ikke finn deg i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er de der i feriene om mor har fri? Barn behøver fri de også, så om mor har fri i feriene og du må jobbe så syns jeg barna kan få være hos mor. Dette handler jo ikke om deg eller mor,  men om barnas beste. 

Om dere begge jobber, så er det jo ingen ferie. Da er det vanlig hverdag da. Så da skjønner jeg heller ikke problemet sånn egentlig. En ferie er jo når barna ikke behøver å dra på barnehage/SFO, men får være hjemme og kose seg. 

Anonymkode: 76a3f...a76

Så da dropper vi å kalle det ferie. Samvær i vinterferie og høstferi uke. Grunnen til jeg spør er fordi det er mange fedre som har barna sine i disse ukene selv om de går i bhg og sfo, men jeg begynte å lure på om de fedrene jeg kjenner har en spesiell ordning for jeg har ikke oppfattet det som uvanlig. Det sa dem heller ikke på rettsmøtet at ordningen var

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå høres det faktisk ut som du bare finner på ting her for å sverte mor. 

Anonymkode: 76a3f...a76

Ingenting hadde vært bedre. Det er en grunn til at sakkyndig har tatt opp omsorgstvist. Jeg stevnet henne kun for mer samvær på skolebarna.

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en person ser på barna som sine og ikke våres så betyr barnas beste lite dessverre. Barna har fått beskjed av mor at når de er hos henne så skal de ikke ha kontakt med verken meg eller min familie. Mine foreldre bor 1000 m. fra dem. Eldre har aldri turt å sykle bort til mine foreldre fordi han ikke får lov. Når barna er hos meg så går mor innom skole og bhg for å hilse på dem i lunsjen fordi hun jobber rett ved siden av...... Leverer godteri og forteller hvor mye gøy de skal gjøre når de kommer hjem... Men det er en helt annen historie.. 

 

Anonymkode: 47fb5...edc

..og damer spør meg hvorfor jeg ikke vil ha barn:nocomment:
Jeg synes virkelig synd på barnas dine og dine vegne ts.

Anonymkode: 21b58...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg virkelig ikke på mødre som tror de har eiendomsrett overfor barn!! 

Hun kan da vell bare drite en lang en i å diktere hva og hvordan du løser det i ditt hjem! 😬

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barndomsveninnen min hadde lignende situasjon når vi vokste opp og det jeg fikk erfare gjennom henne har kommet godt med i vår situasjon. Man velger sine kamper. Det er mye jeg lar ligge, men når det kommer til kontakten vi kan ha som jeg ser barna kan klare så ønsker jeg det. 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok mer opptatt av dette med feriene fordi barna blir utsatt for trenering, enn det jeg hadde vært hvis situasjonen hadde vært motsatt. 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvor dere har det fra at far ikke 'har tid' til å være med ungene selv om han ikke har ferie? Han jobber vel ikke døgnet rundt, og har dermed mulighet til å være med ungene etter jobb. Hvordan dere får det til å bli til at han uansett ikke får med tid med ungene fordi han skal jobbe skjønner ikke jeg, han har jo fem ettermiddager og en helg ekstra tid med dem.

Anonymkode: 5fc59...e9d

Det mener jeg også. Hva er da poenget med at barna er her torsdager og fredager etter jobb? Om det hadde vært slik ville det vel vært like optimalt at jeg hentet lørdagsmorgen for barna. Bare tull. 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten lik samværsordning som dere og siden ingen tar seg fri i verken høst- eller vinterferie følger vi vanlig samvær. Påske derimot har vi helligdagene annenthvert år. 

Men i ditt tilfelle så ser jeg hvorfor du ønsker å ha disse ekstra dagene med barna, det er jo helt annerledes å ha barna hver ettermiddag/natt mandag til søndag enn å kun ha de en langhelg. Og det er klart du får mer samvær av disse ekstra ettermiddagstimene. Synes mor her er helt på bærtur.

Anonymkode: 2a963...866

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Biloba skrev:

Ingen av dere har ferie, ikke barna engang. Ser ikke noe argument for å ha særskilt avtale for akkurat de ukene i deres tilfelle.

Mitt argument er mer kontakt med sin far og hans familie i forbindelse med disse to ukene. 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig synes jeg det er trist at du ikke tar ut ferie i barnas ferieuker og GJØR NOE SAMMEN MED DE.  Beklager, men du er en helg pappa.  Du ser dem svart lite uansett.  Og det er ikke som du får de i alle ferieukene.  Ta deg sammen og lage fin minner for dine barn og slutt å være vrang.  Utrolig rart dere fedrene som ser barna 7 dager i måneden og klager fordi mødrene vil at du skal faktisk være sammen med barna i ferien lol.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Outlander skrev:

Egentlig synes jeg det er trist at du ikke tar ut ferie i barnas ferieuker og GJØR NOE SAMMEN MED DE.  Beklager, men du er en helg pappa.  Du ser dem svart lite uansett.  Og det er ikke som du får de i alle ferieukene.  Ta deg sammen og lage fin minner for dine barn og slutt å være vrang.  Utrolig rart dere fedrene som ser barna 7 dager i måneden og klager fordi mødrene vil at du skal faktisk være sammen med barna i ferien lol.   

Jeg har fire uker hjemme med barna om sommeren. Som betyr en tilgode. Jeg kan korte ned dager, men ikke love fri. I tillegg når det er min jul i år og jeg har pleid å bruke feriedager i romjulen. Jeg ønsker å planlegge selv. Ikke å måtte ha nesten 8 uker ferie i år for å kunne se barna. Det er latterlig og urimelig. 

Anonymkode: 47fb5...edc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt argument er mer kontakt med sin far og hans familie i forbindelse med disse to ukene. 

Anonymkode: 47fb5...edc

Jeg skjønner deg godt, både det at du får sett barna mer og at familien din får være sammen med barna. Mange barn er heldige som har besteforeldre de kan være sammen med i ferien, og om far har samvær med barna da, kan han ta en feriedag/avspasere når han har mulighet. Mange har også mulighet til å avspasere noen timer også, slik at barna får mer tid med far. Man får også mulighet til å reise bort en langhelg om anledningen byr seg. 

Anonymkode: cefec...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...