Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Måtte google opp "Malstrøm", og så noen ekle bilder av dukker ja 🙂 kult at den ble lagd i Norge da, men fikk ikke så gode kritikker leste jeg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sin tid var den superspennende og jeg kunne knapt sove så spent var jeg på neste episode. 
Må huske at dette var lenge siden da og vi var ikke så vant til alt som folk er vant til nå. 
Jeg er et menneske som kommer fra landet som heter "før i tiden". :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta said:

I sin tid var den superspennende og jeg kunne knapt sove så spent var jeg på neste episode. 
Må huske at dette var lenge siden da og vi var ikke så vant til alt som folk er vant til nå. 
Jeg er et menneske som kommer fra landet som heter "før i tiden". :fnise: 

Der er jeg også fra, og jeg husker Malstrøm godt! Eller i hvert fall hvor skremt jeg ble av den. Porselensdukker, var det ikke? Grøss!

Du husker nok Rød Snø også, da?😬

Så dagens lille innrømmelse er nok at jeg er trollgammel..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

I den gamle påskekrimmen "Malstrøm" på Jordalsholmen...hadde de mange dukker som var skumle... :lur: 

Milde himmel .. det var jo den! :grine: Åh herregud den skumle holmen! Blir helt kvalm bare av å tenke på det! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Eplekjekk skrev:

Der er jeg også fra, og jeg husker Malstrøm godt! Eller i hvert fall hvor skremt jeg ble av den. Porselensdukker, var det ikke? Grøss!

Du husker nok Rød Snø også, da?😬

Så dagens lille innrømmelse er nok at jeg er trollgammel..

Rød snø var bra skummel også! Men jeg husker ikke mye fra den egentlig. Men, tenker alltid på den når jeg hører sånn skigåing-i-skareføre-lyd 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg har ikke sett noen skrekkfilmer med dukker. Bare klipp. Men vet mange blir skremt av det.

Jeg skjønte ikke siste spørsmål? 🙂 jeg lager og maler ulike mennesker. Ikke så mange barn. Syr også "voksne" dukker med gamledagse klær osv. Har malt noen bilder av barn da. 

Uff... Autocorrect fucka til alt.... Har du malt slike små figurer som kalles snøbarn? Sånn, mer riktig. Det er ferdige figurer som man maler slik man vil ha dem.  Leste en artikkel i et interiørblad om ei som hadde slike, og hver jul "vekket" hun og barna snøbarna og satte de ut. Syntes de var så søte, men har ikke tålmodighet til å male slike selv.

Nå googlet jeg snøbarn og hun hadde vist blogg.. https://www.franciskasvakreverden.no/2015/12/21/min-favoritt-julepynt/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Uff... Autocorrect fucka til alt.... Har du malt slike små figurer som kalles snøbarn? Sånn, mer riktig. Det er ferdige figurer som man maler slik man vil ha dem.  Leste en artikkel i et interiørblad om ei som hadde slike, og hver jul "vekket" hun og barna snøbarna og satte de ut. Syntes de var så søte, men har ikke tålmodighet til å male slike selv.

Nå googlet jeg snøbarn og hun hadde vist blogg.. https://www.franciskasvakreverden.no/2015/12/21/min-favoritt-julepynt/

 

Nei, de har jeg aldri sett før. De var kjempesøte da, og det så ut som en koselig tradisjon da jeg leste der 🙂 men jeg syr veldig små dukker iblant. Liker sånne litt miniatyrting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Malstrøm :redd: Tror jeg så den på en ukjent hytte en påske på en gammel svarthvit-tv. 

Jeg skulle virkelig ønske jeg aldri så den 😅

4 minutter siden, Luna Llena skrev:

Jeg blir ikke redd av filmer og tv serier. :klo:

Aldri?! :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ellers innrømmer jeg at jeg er ekstremt lei av å våkne med migreneanfall. 

Forstår jeg godt :klemmer:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg skulle virkelig ønske jeg aldri så den 😅

Aldri?! :sjokkert:

Som barn ble jeg redd, men ikke som voksen. Jeg er nok herdet for jeg så ekstremt mye skummelt i min ungdom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Luna Llena skrev:

Som barn ble jeg redd, men ikke som voksen. Jeg er nok herdet for jeg så ekstremt mye skummelt i min ungdom :fnise:

Det gjorde egentlig jeg og, men jeg blir visst aldri herdet ser det ut som :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Luna Llena skrev:

Jeg blir ikke redd av filmer og tv serier. :klo:

Sender deg et par opptak av meg....

Luna     ----->    😨   :hakeslepp:   :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Eplekjekk skrev:

Der er jeg også fra, og jeg husker Malstrøm godt! Eller i hvert fall hvor skremt jeg ble av den. 
Porselensdukker, var det ikke? Grøss!

Du husker nok Rød Snø også, da?😬

Så dagens lille innrømmelse er nok at jeg er trollgammel..

Hihi...tror det var alle varianter av gamle dukker og fanteri der gitt.... :lur: 
Jeg så rød snå ja og husker i grunnen alt av påskekrimmer fra før i tiden. Det var kvalitet da. :) 
Trollgammel og veldig lur/klok høres flott ut, så det er jeg også i såfall. :nigo: 

22 minutter siden, Rumle skrev:

Milde himmel .. det var jo den! :grine: Åh herregud den skumle holmen! Blir helt kvalm bare av å tenke på det! 😅

Må bare se den mange nok ganger, så blir det nesten som å treffe gamle venner. :laugh:  ...eller kanskje ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AthenaRavenLuna
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Sender deg et par opptak av meg....

Luna     ----->    😨   :hakeslepp:   :grine:

tull og tøys 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Hihi...tror det var alle varianter av gamle dukker og fanteri der gitt.... :lur: 
Jeg så rød snå ja og husker i grunnen alt av påskekrimmer fra før i tiden. Det var kvalitet da. :) 
Trollgammel og veldig lur/klok høres flott ut, så det er jeg også i såfall. :nigo: 

Må bare se den mange nok ganger, så blir det nesten som å treffe gamle venner. :laugh:  ...eller kanskje ikke.

Jeg fungerer ikke sånn, dessverre :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Sender deg et par opptak av meg....

Luna     ----->    😨   :hakeslepp:   :grine:

Nei, Ikke de spesielle "filmsnuttene" der, Jerri! :laugh: Det er ikke lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...