Gå til innhold

Bloggen til Kjell Ola Kleiven


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 10.2.2020 den 22.50, Pocahontas10000 skrev:Han vet nok at enkelte fyrer seg opp ved at de snakker, og så får han oppmerksomhet. Så forresten at episoden ble gjort lenge før jul...rart den kommer så sent.

Her er det vel mer enn tydelig at noen ønsker oppmerksomhet rundt podcasten sin.

Og det fikk/får han jo.  Kalkulert PR. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
4 timer siden, Mistyen skrev:

Her er det vel mer enn tydelig at noen ønsker oppmerksomhet rundt podcasten sin.

Og det fikk/får han jo.  Kalkulert PR

Han valgte nok AB fordi hun har stått i noen stormer, og proklamert sin egen fortreffelighet. Men lite visste nok podcasteier om hvilke stormer som ventet rundt neste sving. Om han enda ikke har slettet den omtalte episoden er det veldig merkelig. Han ønsker jo ellers å framstå som innovativ og spennende. Men er vel ikke akkurat kjent for noen av de adjektivene. Kanskje de deler interessen for en wannabe world?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, spaniasol skrev:

Han valgte nok AB fordi hun har stått i noen stormer, og proklamert sin egen fortreffelighet. Men lite visste nok podcasteier om hvilke stormer som ventet rundt neste sving. Om han enda ikke har slettet den omtalte episoden er det veldig merkelig. Han ønsker jo ellers å framstå som innovativ og spennende. Men er vel ikke akkurat kjent for noen av de adjektivene. Kanskje de deler interessen for en wannabe world?

«Problemet» er jo at podcasten er spilt inn i desember, og så publiseres den midt i februar. Han kunne fint ha latt hele den innspillingen ligge og aldri publisert den og i folk flest hadde ikke visst at den eksisterte, men av en eller annen grunn velger han å legge den ut nå. Virkelig beleilig å publisere når oppmerksomheten rundt intervjuobjektet er så stor. Beleilig og kalkulert. Jeg vil si at han melker denne kua han også, for å få flere lyttere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger siste bildet på instaen hans. Nå mangler bare ett bra blogg innlegg. Skulle tro han hadde tid til å skrive litt mellom alt. Savner bloggen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
På 12.2.2020 den 0.57, Pocahontas10000 skrev:

Kutte den podden??? Fordi?? Blir ikke det som om Tv2 skulle klippe henne ut fra Bloggerne. Er ikke det litt drøyt. Hun er jo bare en ufarlig dame er hun ikke? Har ikke noe forhold til AB, men forstår at enkelte her virkelig hater henne. Podden til Kleiven har jeg skikkelig sansen for.

Ufarlig dame? Hun har blitt anmeldt flere ganger og det er tatt utleggspant i huset hennes pga at hun ikke gjør opp regningene sine. En dame gikk til sak mot henne fordi hun ble urettmessig hengt ut i boka hennes og Anne Brith måtte etter endt sak beklage offentlig for urettmessig uthenging. Nå har i tillegg en stor gruppe med tidligere ABIP'ere gått ut og fortalt om dårlig behandling og slett oppfølging. Denne dama er IKKE harmløs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gazpacho
2 timer siden, Pocahontas10000 skrev:

Digger siste bildet på instaen hans. Nå mangler bare ett bra blogg innlegg. Skulle tro han hadde tid til å skrive litt mellom alt. Savner bloggen hans.

Haha, boblejakke og stråhatt 🙈 Men ja, han er veldig flott å se på. Han bruker nok flere timer daglig på trening, klær/sko og egenpleie. Han har vel bare sønnen sin annenhver helg så det frigjør jo masse tid sånn sett. Jeg håper han har funnet lykken nå, håper damen er like snill og smart som hun er vakker 👍

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, Pocahontas10000 skrev:

Har han glemt bloggen sin?

Lenge siden siste innlegg nå, ja.. Håper det dukker opp et innlegg snart 😁.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste podcasten hans med faren til Martine som ble drept i London for et tiår siden er helt fantastisk. Mer sånt fra Kleiven

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han klarer å luke ut ord som sykt, sinnsykt og jævla/jækla, så blir podkasten ti ganger bedre. Det blir for mye «gatespråk» blandet med en forfinet stemme..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pocahontas10000 skrev:

Den siste podcasten hans med faren til Martine som ble drept i London for et tiår siden er helt fantastisk. Mer sånt fra Kleiven

Fordi Magnus har et budskap, og at Martine-saken får fokus igjen er kjempe bra! Antatt gjerningsmann gjemmer seg fremdeles.

Kleiven derimot - ikke en god figur...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skureguri skrev:

Fordi Magnus har et budskap, og at Martine-saken får fokus igjen er kjempe bra! Antatt gjerningsmann gjemmer seg fremdeles.

Kleiven derimot - ikke en god figur...

Hvorfor ikke en god figur? Liker du ikke fyren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Skureguri skrev:

Fordi Magnus har et budskap, og at Martine-saken får fokus igjen er kjempe bra! Antatt gjerningsmann gjemmer seg fremdeles.

Kleiven derimot - ikke en god figur...

Kan du utdype det siste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger at podcasten klarer å finne spennende mennesker, og med faren til Martine intervjuet får jeg en litt annen følelse enn jeg tidligere har fått med han. Han er liksom mer åpen og følsom. Veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Skureguri skrev:

@Jordbærogfløte @pochahontas

Jeg tar ikke Kleiven seriøst. 

Det gjør ikke jeg heller. Har hatt veldig sansen for Kleiven i Svindeljegerne. Jeg synes han er tøff og konfronterende, og han har åpenbart et team som gjør grundig research. Jeg liker også at han har respekt og sympati for svindelofrene, selv om noen av dem er så naive at han sikkert har lyst til å rive seg i håret. Bloggen hans derimot, synes jeg har vært vel utleverende og jeg synes sikkerhetstipsene han kommer med er mest selvfølgeligheter. Han kunne bygget videre på rollen som svindeyljeger, men har valgt en annen vei, det må jeg respektere.

Men så kom podcasten med Anne Brith, hvor han lot henne overkjøre seg selv helt med selvskryt og reklame for ABIP og Blogghuset. Episoden ble spilt inn i fjor høst, men han ventet med å publisere den til etter at ABIP-saken sprakk i media. Tilfeldig? Neppe! Han heiv seg på toget for å få mest mulig klikk. Jeg vet det er slik det fungerer i influencerbransjen, men det svekker troverdigheten.

Og troverdigheten tok et ytterligere svalestup da han lot Anne Brith skryte uhemmet av bedrifter som mest sannsynlig opererer på akkurat samme måte som bedriftene han stiller til veggs i Svindeljegerne. Hvorfor er det greit å lure godtroende wannabe-bloggere, mens det er ugreit å lure wannabe-bitcoinmillionærer (for å ta et eksempel)?

Svaret hans da han ble spurt om dette er noe av det dummeste jeg har sett! På spørsmål om hvor lurt det er for en svindeyljeger å assosieres med Anne Brith Davidsen, svarer han følgende:

(...) ikke er Anne Brith straffe-dømt for noe, så vidt jeg vet, ikke tatt ut av andre engasjementer som TV2 Bloggerne etc heller. Så lenge ikke rettssystemet, Politiet eller andre tar affære så ser jeg ikke grunn til å slette en sak (...).

Her er Kleiven på tynn is. De han "jakter" i programmet sitt er heller ikke straffedømt og kun et fåtall blir etterforsket av politiet. Det er jo hele premisset for programmet hans, å konfrontere og avsløre folk som klarer å sno seg unna systemet. Og det medfører ikke riktighet at ikke andre tar affære, for på det tidspunktet var Forbrukertilsynet allerede på saken.

Videre skriver han: Alle mennesker som lever i Norge skal dømmes av rettssystemet, ikke av meg eller deg. Det er rett og slett slik en velfungerende land virker.

Igjen, de menneskene han jakter i Svindeljegerne er ikke dømt. 

Favoritten min må være denne: Vi kan ikke hive oss på enhver rykteflom før det er bekreftet av de som tross alt har en jobb å etterforske eller dømme folk.

Nok en gang kommer uttalelsen i konflikt med hva han selv gjør i jobben sin. Vi kan alle fastslå at avisene som dekker saken om ABIP har kommet med vel så god dokumentasjon som graveteamet i Svindeljegerne. Jeg vil særlig trekke frem RB. Likevel er denne dokumentasjonen ugyldig, i følge Kleiven, mens dokumentasjonen han legger til grunn for å løpe etter bilselgere og snekkere er god nok. Og hvor er sympatien for ofrene i ABIP-saken?

Et berømt influenser-sitat er: Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral. Det er tydelig at Kleiven lever under denne tankegangen.

EDIT: Det står fremdeles på Facebook https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=515375565755353&id=150026988956881

Og så en liten ting som blir flisespikkeri, hvorfor kan ikke influencere skrive korrekt? "Straffe-dømt", "en velfungerende land" osv. Skrivefeil er en gjenganger hos Kleiven.

 

Endret av Felis
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
1 time siden, Felis skrev:

Det gjør ikke jeg heller. Har hatt veldig sansen for Kleiven i Svindeljegerne. Jeg synes han er tøff og konfronterende, og han har åpenbart et team som gjør grundig research. Jeg liker også at han har respekt og sympati for svindelofrene, selv om noen av dem er så naive at han sikkert har lyst til å rive seg i håret. Bloggen hans derimot, synes jeg har vært vel utleverende og jeg synes sikkerhetstipsene han kommer med er mest selvfølgeligheter. Han kunne bygget videre på rollen som svindeyljeger, men har valgt en annen vei, det må jeg respektere.

Men så kom podcasten med Anne Brith, hvor han lot henne overkjøre seg selv helt med selvskryt og reklame for ABIP og Blogghuset. Episoden ble spilt inn i fjor høst, men han ventet med å publisere den til etter at ABIP-saken sprakk i media. Tilfeldig? Neppe! Han heiv seg på toget for å få mest mulig klikk. Jeg vet det er slik det fungerer i influencerbransjen, men det svekker troverdigheten.

Og troverdigheten tok et ytterligere svalestup da han lot Anne Brith skryte uhemmet av bedrifter som mest sannsynlig opererer på akkurat samme måte som bedriftene han stiller til veggs i Svindeljegerne. Hvorfor er det greit å lure godtroende wannabe-bloggere, mens det er ugreit å lure wannabe-bitcoinmillionærer (for å ta et eksempel)?

Svaret hans da han ble spurt om dette er noe av det dummeste jeg har sett! På spørsmål om hvor lurt det er for en svindeyljeger å assosieres med Anne Brith Davidsen, svarer han følgende:

(...) ikke er Anne Brith straffe-dømt for noe, så vidt jeg vet, ikke tatt ut av andre engasjementer som TV2 Bloggerne etc heller. Så lenge ikke rettssystemet, Politiet eller andre tar affære så ser jeg ikke grunn til å slette en sak (...).

Her er Kleiven på tynn is. De han "jakter" i programmet sitt er heller ikke straffedømt og kun et fåtall blir etterforsket av politiet. Det er jo hele premisset for programmet hans, å konfrontere og avsløre folk som klarer å sno seg unna systemet. Og det medfører ikke riktighet at ikke andre tar affære, for på det tidspunktet var Forbrukertilsynet allerede på saken.

Videre skriver han: Alle mennesker som lever i Norge skal dømmes av rettssystemet, ikke av meg eller deg. Det er rett og slett slik en velfungerende land virker.

Igjen, de menneskene han jakter i Svindeljegerne er ikke dømt. 

Favoritten min må være denne: Vi kan ikke hive oss på enhver rykteflom før det er bekreftet av de som tross alt har en jobb å etterforske eller dømme folk.

Nok en gang kommer uttalelsen i konflikt med hva han selv gjør i jobben sin. Vi kan alle fastslå at avisene som dekker saken om ABIP har kommet med vel så god dokumentasjon som graveteamet i Svindeljegerne. Jeg vil særlig trekke frem RB. Likevel er denne dokumentasjonen ugyldig, i følge Kleiven, mens dokumentasjonen han legger til grunn for å løpe etter bilselgere og snekkere er god nok. Og hvor er sympatien for ofrene i ABIP-saken?

Et berømt influenser-sitat er: Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral. Det er tydelig at Kleiven lever under denne tankegangen.

Det ser ut til at han har slettet hele greia nå, men han som er sikkerhetsekspert vet nok at når noe først er lagt ut på nettet, så forsvinner det aldri. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/p06U4ch 3 bilder, dere må bla nedover. Kleiven sitt svar i bunnen.

Og så en liten ting som blir flisespikkeri, hvorfor kan ikke influencere skrive korrekt? "Straffe-dømt", "en velfungerende land" osv. Skrivefeil er en gjenganger hos Kleiven.

Folk som er selverklærte eksperter er jeg generelt veldig skeptisk til. Dette selskapet RIG, som han nå er styreleder for, altså ikke arbeidende CEO, etter det jeg forstår, hva er det? Kjenner noen til selskapet? Ledende innen risikoanalyse etc? Jeg har aldri hørt dette er blitt forespurt eller referert til i store media.

En sjarmerende guttunge i 40-årene år som ikke har så veldig mye å vise til er vel kanskje ikke det mest troverdige. 

At han nå drar seg mot sosiale medier som inntektsgivende er vel heller ikke noe kvalitetstegn i seg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...