Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Har du egentlig lest om saken?
Moren hjalp til å dekke over hvor alvorlig sykdommen var. Ref; sms om løse klær. Hvordan kan du forvente at skole, bv og andre instanser skal vite hvor syk denne jenta var. Når moren selv unnlot å søke hjelp og skjulte omfanget for de rundt?
Mor er tiltalt "for å ha hindret at hun fikk hjelp til å overvinne spiseforstyrrelsen" (kilde) Det å legge skyld på andre blir helt feil. For det er ene og alene mors skyld at hun ikke fikk den hjelpen hun trengte. 
De rundt kan ikke hjelpe når de ikke vet omfanget av sykdommen. Og hvorfor vet ikke det? pga moren. Så det å legge skyld på andre og frita moren for skyld blir helt feil.

Anonymkode: 25935...ca3

Det er jo det jeg sier? At det er forståelig at moren straffes men at vi også må se på hva andre gjorde slik at det ikke skjer igjen...

Anonymkode: 423ff...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg er litt trist nå. Det må være veldig tøft å bli skilt fra familien som tenåring. :( Og gå fra å ha en fast base, et hjem, til å bo i en koffert og bli flyttet rundt. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Soldier said:

2100 fosterbarn i Norge har ikke det lovpålagte tilsynet de skal ha. Det vil si hvert fjerde fosterbarn som ikke får den oppfølgingen de skal ha av Barnevernet etter at de har blitt flyttet fra sitt hjem. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a24VJ7/2100-fosterbarn-uten-lovpaalagt-tilsyn

Helt nederst i artikkelen så står det at de ikke har fått det lovpålagte anntall med tilsyn, ergo har de vært der noen ganger, i mitt sinn en misvisende artikkel. Barnevernet kan som alle andre forbedre seg. Men hva hadde alternativet vært? Hadde du ville vokst opp med de folkene inne på de gruppen?

Anonymkode: 44328...688

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere som har sendt melding videre til politiet og bv holder oss oppdatert. Evt om flere av oss burde melde inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange utenlandske i gruppen? Det er jo ikke slik at BV tar barna fra alle som søker opphold.

Anonymkode: c3557...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange utenlandske i gruppen? Det er jo ikke slik at BV tar barna fra alle som søker opphold.

Anonymkode: c3557...2a5

Integrering. I Norge er det straffbart å slå barn og mange av landene disse kommer fra har ikke en slik lov. Å slå er for dem en naturlig del av oppdragelsen og de vet ikke hva de kan gjør gjøre vis ikke de kan slå. Så da kommer bv og veileder.

Anonymkode: a7499...c57

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her må jeg si meg litt uenig. Spiseforstyrrelser er ikke svart hvitt og det er ekstremt vanskelig å få noen med anoreksi til å spise.

Med mindre det har kommet frem at hun sultet datteren med vilje?

Anonymkode: 423ff...39b

For å sette det på spissen:

Hvis din datter i tidlige tenår hadde en bmi på 8.8. Hadde du flyttet rundt med henne for å unngå offentlige instanser, rådet henne til å skjule den lave vekten og tatt henne med på hyttetur - eller hadde du fått henne innlagt? 

Moren ikke bare hindret at den alvorlig avmagrede datteren fikk hjelp, hun hjalp henne å unngå hjelpeapparatet. Det er ganske grovt. 

Anonymkode: c8fcc...4e4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt nederst i artikkelen så står det at de ikke har fått det lovpålagte anntall med tilsyn, ergo har de vært der noen ganger, i mitt sinn en misvisende artikkel. Barnevernet kan som alle andre forbedre seg. Men hva hadde alternativet vært? Hadde du ville vokst opp med de folkene inne på de gruppen?

Anonymkode: 44328...688

Barnevernet er forpliktet til å besøke fosterbarna fire ganger årlig. Hvilket ikke er veldig mye. Om Barnevernet da forsømmer besøkene og foretar kun et besøk, så er det svik mot disse barna. Om fosterbarna ikke ønsker å snakke med saksbehandlere kan også være medvirkende. Da har Barnevernet allerede sviktet disse barna med å behandle på en uforsvarlig måte. Det kan være med falske beskyldninger mot foreldre eller å beskylde barna for løgn uten at det er et holdbart grunnlag for det. Da har Barnevernet utsatt for barna for omsorgssvikt og unødvendige traumer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Barn blir plassert i homofile fosterhjem fordi da er sjansen størst for at det klekkes en ny homofil. For at det ikke skal bli avslørt, propaganderer dem med at ungene er homofil før dem blei plassert i homofilt fosterhjem. Det folk flest velger å glemme er at ingen barn har noen som helst sexuell legning før dem når puberteten!

Altså... blir helt matt...

Anonymkode: 9665a...5fd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler et par sider igjen å lese men jeg finner ingen åpen BV gruppe som er så stor?

Anonymkode: c4b9b...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mangler et par sider igjen å lese men jeg finner ingen åpen BV gruppe som er så stor?

Anonymkode: c4b9b...2f9

«Barnevernet vil ha fullstendig fjernet» Over 18.000 medlemmer, alt er offentlig.

Anonymkode: 8e89e...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Barnevernet vil ha fullstendig fjernet» Over 18.000 medlemmer, alt er offentlig.

Anonymkode: 8e89e...339

Takk :)

Anonymkode: c4b9b...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.2.2018 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Min gravide situasjon har gjort at plutselig  har jeg jeg også et spørsmål og undring om barnevernet. 

I gruppen er en ung dame der R.M.F, som har et barn hun ble fratatt ved fødsel. Hun skrev i dag at dette skjedde 43 min etter fødsel. Kan virkelig barnevernet gjøre slik? Og hva kan være grunnen til at de gjør så drasiske tiltak allerede ved fødsel? Hun skriver så hjerteskjærende.

Full av hormoner som jeg er jeg litt redd. Jeg har ingen historie med barnevern, rus, dårlige miljøer  eller lignende. Jeg her bachelor utdannelse og fast jobb. Men svangerskapet har jeg vært redd for å miste babyen i mors liv og ringt jordmoren/føden ofte hvis jeg har merket lite liv eller lignende. Enn hvis de har stemplet meg som «engstelig» og sender barnevernet fordi jeg har vært så redd 😮 sikkert hysterien og hormoner blandet. Men hadde vært interessant å lest hva barnevernet begrunner overtagelse med fødsel med. Utfra hva jenta skriver tok de ungen selvom hun hadde bedret livet sitt.

Anonymkode: 1e1ad...e01

Jeg vet ikke hva som generelt kreves for at BV kan hente barn umiddelbart etter fødsel, men i akkurat hennes sak har det vært flere grunner. Hun har ruset seg, vært i feil miljø, er ung, ikke stabilt forhold, ikke møtt til alle avtaler med JM, ikke levert urinprøver (rus) som avtalt, ikke gitt beskjed om at hun ikke møter på avtaler osv. Og jeg føler meg egentlig litt slem nå, men verken mor eller far er de skarpeste knivene i skuffa, selv om jeg nok tror de er veldig glade i babyen. 

Anonymkode: 59ea5...169

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg synes nå er det tid👉⏰ til å støtte hverandre i virkeligheten og ikke bare trykke et tommel her i fb.
Når noen skal på rettsak må få støtte basta.
Folk skulle står utenfor, og protesterer som 
støtte. 🙆‍♂️🙆‍♀️🙆‍♂️🙆‍♀️🙅‍♀️⚠️⚠️⚠️
Og på den løgnaktige bv må hives råttent egger.🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣
Protest trenger bare på morgenen når går inn foreldrer så dette kunne gir enormt glede til dem.😀😀😀😀😀
Skriv her alle når er demes neste rettsak 
tid og plass.
Og alle med samvittighet må dukker opp hvis kan.✌✌✌✌✌🤞
Handling folkens og ikke bare tørrprat😎"

Tror hun virkelig å kaste gamle egg på barnevernet vil styrke saken hennes? 😂👍

Anonymkode: 40e14...868

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg synes nå er det tid👉⏰ til å støtte hverandre i virkeligheten og ikke bare trykke et tommel her i fb.
Når noen skal på rettsak må få støtte basta.
Folk skulle står utenfor, og protesterer som 
støtte. 🙆‍♂️🙆‍♀️🙆‍♂️🙆‍♀️🙅‍♀️⚠️⚠️⚠️
Og på den løgnaktige bv må hives råttent egger.🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣
Protest trenger bare på morgenen når går inn foreldrer så dette kunne gir enormt glede til dem.😀😀😀😀😀
Skriv her alle når er demes neste rettsak 
tid og plass.
Og alle med samvittighet må dukker opp hvis kan.✌✌✌✌✌🤞
Handling folkens og ikke bare tørrprat😎"

Tror hun virkelig å kaste gamle egg på barnevernet vil styrke saken hennes? 😂👍

Anonymkode: 40e14...868

Hva ER det med rettskrivningen i den gruppen

Anonymkode: 04358...e35

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva som generelt kreves for at BV kan hente barn umiddelbart etter fødsel, men i akkurat hennes sak har det vært flere grunner. Hun har ruset seg, vært i feil miljø, er ung, ikke stabilt forhold, ikke møtt til alle avtaler med JM, ikke levert urinprøver (rus) som avtalt, ikke gitt beskjed om at hun ikke møter på avtaler osv. Og jeg føler meg egentlig litt slem nå, men verken mor eller far er de skarpeste knivene i skuffa, selv om jeg nok tror de er veldig glade i babyen. 

Anonymkode: 59ea5...169

Ååh det var betryggende å høre litt inside information om den saken der. Jeg ble så skremt av å lese det hjerteskjærende hun skrev, men når du røper no av set hun ikke skriver om å kan jeg skjønne at barnevernet måtte ta babyen.. nå er jeg ikke lengre redd for at noen uten videre kommer å tar min 

Anonymkode: 1e1ad...e01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg synes nå er det tid👉⏰ til å støtte hverandre i virkeligheten og ikke bare trykke et tommel her i fb.
Når noen skal på rettsak må få støtte basta.
Folk skulle står utenfor, og protesterer som 
støtte. 🙆‍♂️🙆‍♀️🙆‍♂️🙆‍♀️🙅‍♀️⚠️⚠️⚠️
Og på den løgnaktige bv må hives råttent egger.🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣
Protest trenger bare på morgenen når går inn foreldrer så dette kunne gir enormt glede til dem.😀😀😀😀😀
Skriv her alle når er demes neste rettsak 
tid og plass.
Og alle med samvittighet må dukker opp hvis kan.✌✌✌✌✌🤞
Handling folkens og ikke bare tørrprat😎"

Tror hun virkelig å kaste gamle egg på barnevernet vil styrke saken hennes? 😂👍

Anonymkode: 40e14...868

hun der er en av de mest ekstreme i gruppa. men hun må gjerne dra å egge folk hun, så får de henne bak lås og slå for noe konkret fremfor bare idioti.

Anonymkode: 226d8...c8a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ER det med rettskrivningen i den gruppen

Anonymkode: 04358...e35

Hun står det jo er fra et land, så hun er vel i læringsprosessen ennå. :) 

Anonymkode: 8e89e...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg synes nå er det tid👉⏰ til å støtte hverandre i virkeligheten og ikke bare trykke et tommel her i fb.
Når noen skal på rettsak må få støtte basta.
Folk skulle står utenfor, og protesterer som 
støtte. 🙆‍♂️🙆‍♀️🙆‍♂️🙆‍♀️🙅‍♀️⚠️⚠️⚠️
Og på den løgnaktige bv må hives råttent egger.🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣
Protest trenger bare på morgenen når går inn foreldrer så dette kunne gir enormt glede til dem.😀😀😀😀😀
Skriv her alle når er demes neste rettsak 
tid og plass.
Og alle med samvittighet må dukker opp hvis kan.✌✌✌✌✌🤞
Handling folkens og ikke bare tørrprat😎"

Tror hun virkelig å kaste gamle egg på barnevernet vil styrke saken hennes? 😂👍

Anonymkode: 40e14...868

Leste kommentarfeltet på denne posten nå, og hun mener oppriktig at hun skal kaste råtne egg på dem. Da kan du ikke være spesielt oppegående.

Anonymkode: ff858...7fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...