Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir helt sjokkert av det som står der, det er jo helt vanvittig sykt og hinsides! Var ei som sa at de som melder til barnevernet er onde(?) osv. Hvor er selvinnsikten? Mistenker man at et barn blir mishandla, så melder man fra, så får vi heller leve med at motstanderne kaller oss onde og jævlige. Er sjeleglad for at de ikke har ansvar for barna, det ville faktisk vært helt krise. Kommer ikke over hvor sjokkert jeg er, voksne mennesker?? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, caline skrev:

Blir helt sjokkert av det som står der, det er jo helt vanvittig sykt og hinsides! Var ei som sa at de som melder til barnevernet er onde(?) osv. Hvor er selvinnsikten? Mistenker man at et barn blir mishandla, så melder man fra, så får vi heller leve med at motstanderne kaller oss onde og jævlige. Er sjeleglad for at de ikke har ansvar for barna, det ville faktisk vært helt krise. Kommer ikke over hvor sjokkert jeg er, voksne mennesker?? 

Om bekymringen er basert på tull og fantasi, så er det faktisk ondskap. Det er barna som får konsekvensene under voksnes handlinger om de har meldt bekymring eller om det er offentlig sektor som barnevernet som gjør valg som er til skade for barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, caline skrev:

Nå snakker jeg om at de på generelt grunnlag kalte folk som meldte inn for onde. Om noen melder inn på kun purre faen og barnevernet finner ut av det ikke er noen grunn til bekymring og at alt virker fint, avslutter de saken ganske så fort. Barnevernet tar ikke barn basert på en useriøs bekymringsmelding.

Det har vi ikke garantier for. https://www.vg.no/spesial/2018/dobbeltroller-i-barnevernet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne gruppen overvåket av BV og politiet?
Det er så masse jeg skulle ha meldt ifra om, foreldre som rømmer med baby, folk som truer BV, ansatte eller politikere. Det er mange drapstrusler i den gruppen. Skal vi gjøre noe??

Noen rømte nettopp landet med nødpass til ungen

Anonymkode: c3557...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne gruppen overvåket av BV og politiet?
Det er så masse jeg skulle ha meldt ifra om, foreldre som rømmer med baby, folk som truer BV, ansatte eller politikere. Det er mange drapstrusler i den gruppen. Skal vi gjøre noe??

Noen rømte nettopp landet med nødpass til ungen

Anonymkode: c3557...2a5

Er visstnok noen som følger med men det er jo som her på KG, ikke alt blir fanget opp så det er sikkert ok å rapportere inn. 

 

Anonymkode: a7499...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ringe 02800 og melde inn alt man leser?

Anonymkode: c3557...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ringt poliiet om denne gruppen. De tok de veldig alvorlig

Anonymkode: c3557...2a5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst være fakkeltog i Bergen i mars. Frister å tilfeldigvis være i sentrum denne dagen for å se hvilke mennesker dette egentlig er... 

Anonymkode: 48949...657

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som enslig 4-barns foreldre så er det utrolig at jeg ikke har hatt noe med bv å gjøre om bv tar barna på bakgrunn av for tjukke brødskiver, for mye vaskemiddel, vi har forsovet oss, jeg har hentet for seint i barnehagen. Jeg har til og med glemt tannlegetime.  Har aldri hørt noe fra bv...

Anonymkode: a01a7...cbe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ringe 02800 og melde inn alt man leser?

Anonymkode: c3557...2a5

Ikke for alt, men direkte trusler mot en navngitt person ville jeg absolutt ringt inn før!

Anonymkode: 48949...657

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Soldier skrev:

Jo, det er rimelig sikkert. BV har for mange saker og for lite ressurser og rekker ikke over alle de virkelig alvorlige sakene. Det faller på sin egen urimelighet å anta at de prioriterer å hente ut barn fra familier basert på en falsk bekymringmelding, når barn lever i uker og år i dysfunksjonelle familier, fordi foreldrene stadig får en sjanse til.

Anonymkode: 3485e...a49

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal visst være fakkeltog i Bergen i mars. Frister å tilfeldigvis være i sentrum denne dagen for å se hvilke mennesker dette egentlig er... 

Anonymkode: 48949...657

Det blir jo litt komisk når de har fakkeltog midt på lyse dagen, ettersom jeg forstod

Anonymkode: 04358...e35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt en gang melding til barnevernet ang at ansatte ble hengt ut med fult navn osv i gruppa. Det var så mye detaljer om denne damen at det var sjokkerende.

Endret av Fluffe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare berolige de som sier at barnevernet består av kun mennesker med 3-års utdannelse. Det stemmer ikke. Det er riktig at barnevernpedagog-utdannelsen er 3-årig. Men i tillegg er det noen som har master, mange har videreutdannelser og har spesialisert seg på bestemte områder. I tillegg arbeider også jurister og psykologer i barnevernet.

Anonymkode: fa0c8...d73

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt utrolig at medlemmene i denne/disse gruppene kan og vet så mye bedre om barn enn alle andre......hallo!! Det er dere som har mistet barna deres, ikke alle andre....

Anonymkode: a01a7...cbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt utrolig at medlemmene i denne/disse gruppene kan og vet så mye bedre om barn enn alle andre......hallo!! Det er dere som har mistet barna deres, ikke alle andre....

Anonymkode: a01a7...cbe

Sant. Men de er syke mennesker

Endret av Fluffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Er helt utrolig at medlemmene i denne/disse gruppene kan og vet så mye bedre om barn enn alle andre......hallo!! Det er dere som har mistet barna deres, ikke alle andre....

Anonymkode: a01a7...cbe

Jeg er medlem i denne gruppa og jeg har ikke mistet barna til bv.

Jeg er bare veldig kritisk og misfornøyd med denne etaten.

Og det er mange andre som meg.

Anonymkode: c1209...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem i denne gruppa og jeg har ikke mistet barna til bv.

Jeg er bare veldig kritisk og misfornøyd med denne etaten.

Og det er mange andre som meg.

Anonymkode: c1209...ef6

Hva er du kritisk til? Hva er du misfornøyd med? Og hva er grunnen til at du ønsker at barnevernet skal fjernes? 

Anonymkode: 8e89e...339

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem i denne gruppa og jeg har ikke mistet barna til bv.

Jeg er bare veldig kritisk og misfornøyd med denne etaten.

Og det er mange andre som meg.

Anonymkode: c1209...ef6

Lov å være misfornøyd, men jeg håper ikke du stoler blindt på historiene til disse menneskene i gruppa. De forstår jo ikke en gang at det er galt å true andre mennesker og feire at folk er døde. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke det jeg skrev tidligere, men jeg har ringt BV nå. 

Jeg trenger ikke å gjengi hva de sa, da jeg ringte, men sjokkert var passende beskrivelse. Pga taushetsplikten, kunne de ikke informere meg utover at det følges opp, og det er bra nok for meg. 

Takk for hjelpen:) 

 

Anonymkode: b1fb6...673

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...