Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Fluffe said:

Lov å være misfornøyd, men jeg håper ikke du stoler blindt på historiene til disse menneskene i gruppa. De forstår jo ikke en gang at det er galt å true andre mennesker og feire at folk er døde. 

Selvfølgelig ikke, men jeg stoler ikke blindt på barnevernet heller.

Anonymkode: c1209...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke, men jeg stoler ikke blindt på barnevernet heller.

Anonymkode: c1209...ef6

Dette er veldig polariserende for debatten. Det er ikke sånn at det kun er to alternativer og det er ytterpunktene.

Anonymkode: 3485e...a49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem i denne gruppa og jeg har ikke mistet barna til bv.

Jeg er bare veldig kritisk og misfornøyd med denne etaten.

Og det er mange andre som meg.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du kritisk til? Hva er du misfornøyd med? Og hva er grunnen til at du ønsker at barnevernet skal fjernes? 

Jeg henger meg på denne. Hva vil dere som er kritiske til barnevernet, eller vil ha det fjernet, ha i stedet. Hvordan vil dere at barnevernet skal jobbe for at barn får den omsorgen de skal ha? 

Si gjerne hva dere vil ha, ikke bare hva som er galt. 

Anonymkode: b607d...748

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant ikke det jeg skrev tidligere, men jeg har ringt BV nå. 

Jeg trenger ikke å gjengi hva de sa, da jeg ringte, men sjokkert var passende beskrivelse. Pga taushetsplikten, kunne de ikke informere meg utover at det følges opp, og det er bra nok for meg. 

Takk for hjelpen:) 

 

Anonymkode: b1fb6...673

Flott!!

Anonymkode: 12106...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og når skal disse anti-barnevernsmenneksene begynne å snakke om barnas rettigheter? Hittil har jeg bare sett at de har snakker om sine egne rettigheter i disse gruppene!

Ikke kan jeg se at de kommer med noen forslag løsninger heller. 🤔

Anonymkode: a01a7...cbe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det riktig av meg å ringe politiet om gruppen? Jeg hadde drukket litt, så dømmekraften min var ikke helt som den burde være

Anonymkode: c3557...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det riktig av meg å ringe politiet om gruppen? Jeg hadde drukket litt, så dømmekraften min var ikke helt som den burde være

Anonymkode: c3557...2a5

Det var faktisk HELT riktig!! 

Anonymkode: 12106...4fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det riktig av meg å ringe politiet om gruppen? Jeg hadde drukket litt, så dømmekraften min var ikke helt som den burde være

Anonymkode: c3557...2a5

Ja, det synes jeg! Flott at du tok ansvar da du aldri vet om noen av disse folkene kan finne på å gjøre noe ulovlig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tanuki skrev:

En i gruppa skrev at "Hitler viste mer nåde enn BV"........:murvegg:

Ja, ok.. 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er sjokkert over denne fb sidens medlemmer. Mennesker som har litt vett mellom ørene poster ikke kommentarer som for eks dette:

«Det føles som at vår egen stat ikke liker hvite unger, hvite barn er kjempe bra. Om bv tar en unge fra oss da bør man i protest lage 2 nye barn. Det er en patriitisj dyd å gi nasjonen nytt liv så som de sier i Danmark "Knull for fedrelandet" «

Endret av Bakepulver
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde mine unger blitt tatt fra meg,ville jeg drept de som sto bak .Jeg hadde brukt nødverge paragrafen til å bli frikjent."

Jeg blir faktisk bare mer og mer sjokkert over hva de skriver der inne... 

Jeg ser også at noen av medlemmene nærmest oppfordrer til vold mot barna sine. At klaps og ris er god oppdragelse. Jeg blir så sint og lei meg på vegne av barna som har slike foreldre! 

 

Anonymkode: 40e14...868

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaget plutselig at min svigerinne er med i denne gruppen. Det hun skriver, tyder tydeligvis på et menneske med mye hat til omverdenen.

Er glad jeg sendte bekymringsmelding til barnevernet

Anonymkode: 04358...e35

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget plutselig at min svigerinne er med i denne gruppen. Det hun skriver, tyder tydeligvis på et menneske med mye hat til omverdenen.

Er glad jeg sendte bekymringsmelding til barnevernet

Anonymkode: 04358...e35

Jeg så også et familiemedlem der inne... 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

(... )

Jeg ser også at noen av medlemmene nærmest oppfordrer til vold mot barna sine. At klaps og ris er god oppdragelse. Jeg blir så sint og lei meg på vegne av barna som har slike foreldre! 

 

Anonymkode: 40e14...868

Jeg er en av de siste til å forsvare den gruppa, men det er overraskende mange i de "klaps på kinnet og ris på baken skader aldri"-trådene som er veldig i mot vold i oppdragelsen. De trådene er vel det nærmeste man kommer debatt og uenighet der inne, tror jeg. Innleggene til de som er i mot vold er også (ut i fra gruppas generelle nivå) veldig bra. De kommer med alternativer til vold (kommunikasjon, konsekvent oppdragelse etc.) og hvorfor vold ikke er bra (hjelper ikke, er psykisk skadelig etc.). Nesten ikke skrivefeil heller.

Jeg blir alltid veldig positivt overrasket i de trådene.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som Det er noen i den gruppa som forsøker å veilede. Noen får nermest juling når de skriver noe mens andre ganger ser det ut til at de når frem litt iallefall. .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det en fil ute der de påstår at 10 politimenn har brutt seg inn i et hus med øks. Jeg ser ingen antydninger til noe "økseangrep" på videoen. Bare en mann som skrur litt på en dør. 

1 fjær blir veldig ofte til 10 høns

Anonymkode: b861b...30a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

How sick is that? Now in today Norwegian news about schools should stand against foods like nugatti, cookies, etc, soon people will not have the freedom to feed ,and live their lives as they wish because the state will force you to do things as they like it not as you like it, and if you will not cooperate they can even take away your child because of a slice of bread with nugatti. Kim Yong Un would be very proud of Norway if he would read today the Norwegian news. This is a good news for Norwegian child protection system Barnevernet because now they will have more reasons to take children from their parents

Jada, blablablabla. Isåfall ville halvparten av ungene på skolen til sønnen min vært fjernet. Det handler om at du ønsker å oppfordre foreldre til å sende med barna sunn matpakke fordi at de som spiser mye søtsaker sliter med å henge med i timene og det påvirker læringen videre som igjen påvirker livet som voksen. I dagens samfunn så burde alle klare å gi barna sine et godt kosthold. 

 

Er enig i at ungene ikke burde ha slikt i matpakka på skolen. Konsentrasjonen blir IKKE bedere av slikt i matpakka. 
Staten kunne heller latt ungene få sunn og næringsrik skole mat som mange andre land gir ungene på skolen selv om de landene ikke er så rike som Norske stat er.



Yes! Takk og lov for at det er en som forstår hva det handler om! 

  ja for det er jo så himla farlig med en søt havrekjeks eller en brødskive med nugatti eller syltetøy? "sukker holder maten fersk) for alle må ha knekkebrød med svett gulost som har ligget i romtemperatur i flere timer å garantert er full av farlige bakterier. For det er jo så sunt? aller helst bør vel barna ha knekkebrød med svett blåmuggost?

Hun her igjen. Jeg vet at det jeg kommer til å si nå, det er ikke noe pent, men oppi hodet hennes så er det noen skruer løse. 

 

Alle barna skal ha fritert krill som matpakke, for det bestemmer jeg.

Saklig. :alice:

Anonymkode: 8e89e...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jada, blablablabla. Isåfall ville halvparten av ungene på skolen til sønnen min vært fjernet. Det handler om at du ønsker å oppfordre foreldre til å sende med barna sunn matpakke fordi at de som spiser mye søtsaker sliter med å henge med i timene og det påvirker læringen videre som igjen påvirker livet som voksen. I dagens samfunn så burde alle klare å gi barna sine et godt kosthold. 

 



Yes! Takk og lov for at det er en som forstår hva det handler om! 

 

Hun her igjen. Jeg vet at det jeg kommer til å si nå, det er ikke noe pent, men oppi hodet hennes så er det noen skruer løse. 

 

 

Saklig. :alice:

Anonymkode: 8e89e...339

Det er aldri en mellomting der, virker det som🙄 Enten masse søtt til niste eller så må det være det sunneste som finnes. Grovt brød med ost og agurk går liksom ikke🙄

Anonymkode: 438c7...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...