Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.2.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Og det snakker du om! Dere som støtter bv og bv`s side uansett uten å ha barna i tankene. Det er å være ensporet å ikke se ting fra familienes synspunkt og barna. Da skal ikke dere argumentere for at man skal se det fra to sider. Det er faktisk lov til å se det fra to og flere sider, ikke bare en side. Dette var dagens leksjon i fornuft. Du får ha en fin kveld. 

Anonymkode: 6689b...f21

Det er kun barnas interesser som er relevante. Til helvete med uegnede foreldre. De kan brenne for min del.

BV ivaretar barnas interesser.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.2.2018 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Her savner jeg som i andre debatter at dere ser det også fra barna. Det er de som lider mest når dere gjør dette til en diskusjon om kamp mellom bv og foreldre. Hvorfor ignorerer dere barna med å kamuflere med argumenter som at det er barnas beste?

Anonymkode: 6689b...f21

Barna lider når dere lyver om BV og motarbeider dem. Det er dere barnehatere som ignorerer barna ved å angripe BV.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne var utrolig lang så jeg har ikke limt inn hele, men jeg satt og måpte når jeg leste denne. 

Anonymkode: 8e89e...339

Skjerpings. Hvis du skal sitere noe må du gjøre det klart og tydelig at du faktisk siterer, og ikke bare lime inn teksten uten å indikere at det er et sitat engang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg snakker om barnevern-tilhengere.

De skal gjøre alt mulig, selv kalle svart for hvitt for å beskytte barnevern. Hvorfor?

Jeg husker jeg diskuterte en gang med en person fra en religiøse sekt. Circa samme oppførselen.

Anonymkode: c1209...ef6

Hvorfor hater du barn og vil dem vondt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig et hån mot de som sloss i 2. verdenskrig og ofrene. Det er så innih...tes urespektabelt at jeg har ikke ord

Anonymkode: 04358...e35

Ja, jeg skal innrømme at jeg er ganske fortumlet. Sammenligne det med det? Jeg mener, altså.. hva i alle dager? 

Anonymkode: 8e89e...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Surreal skrev:

Hvor er ettervernet for foreldre som er fratatt barna sine? Hvem har de å vende seg til? Meningen er at bvtj. skal kunne følge opp og  veilede foreldrene etter en omsorgsovertagelse. Hvor mange av oss hadde orket å sitte sammen med noen som vi opplevde at var ute etter oss? Som har skrevet side opp og side ned om alt som er galt med oss. Som bare trekker frem feilene, og som klart og tydlig sier at vi ikke er det beste for barna våre. Det må være tøft det, sikkert helt hjerterått. 

Likevel har over 50% av foreldrene som har mistet omsorgen stor tillit til etaten.

Og hvordan tenkte du man skulle kunne veilede noen som ikke er interessert i å bli veiledet? Hadde det vært mulig å veilede dem så hadde de sannsynligvis ikke mistet omsorgen i utgangspunktet!

Nei, til helvete med dem.

Endret av jabx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir så forbanna provosert når jeg ser enkelte der inne på gruppen går direkte på personangrep på saksbehandlerne. 

»Å Fyyyyyyyy for et ekkelt tryne!!!!!»

«Hvor er Politiet? Arrester denne damen umiddelbart!«

«At hu tør å visa seg offentlig?«

«Fysj for ett menneske !! Gulp»

«Mere satans øyne det der!«

«ho er er stygg, men enda verre inni.«

 

Anonymkode: cd68c...0a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir så forbanna provosert når jeg ser enkelte der inne på gruppen går direkte på personangrep på saksbehandlerne. 

»Å Fyyyyyyyy for et ekkelt tryne!!!!!»

«Hvor er Politiet? Arrester denne damen umiddelbart!«

«At hu tør å visa seg offentlig?«

«Fysj for ett menneske !! Gulp»

«Mere satans øyne det der!«

«ho er er stygg, men enda verre inni.«

 

Anonymkode: cd68c...0a5

Jeg kjenner eller kjente hun ene der. Skremmende lite hun har utviklet seg de siste 30 årene.

Kanskje lurt å melde fra til bv om den tråden?

Anonymkode: 12b6a...ec2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner eller kjente hun ene der. Skremmende lite hun har utviklet seg de siste 30 årene.

Kanskje lurt å melde fra til bv om den tråden?

Anonymkode: 12b6a...ec2

Bv vet nok om den gruppa allerede. Hilsen barnevernspedagogstudent

Anonymkode: 0df5a...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Når ser slike behead videoer tenker jeg på en x saksbehandler i barnevernet + sjefen + satan selv da en x svigermor."

:sjokkbla:

Anonymkode: 2b6ff...99c

Sånn helt seriøst, HVORFOR sitter man å ser på videoer av folk som får hodet skjært av? Hvor kommer det behovet fra? Og hvor er man i livet når en gang tanken om å se på videoer av folk som blir drept på en grusom måte??

Jeg er ikke fagutdannet, men er ganske sikker på at INGEN oppegående og velfungerende mennesker ser på slike filmer og fantaserer  om å gjøre det samme selv.

Anonymkode: 7c969...347

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bv vet nok om den gruppa allerede. Hilsen barnevernspedagogstudent

Anonymkode: 0df5a...b41

De følger med. Jeg er fostermor, og vår saksbehandler har vært avbildet der inne. Meldte selvfølgelig fra til henne, men hun visste det allerede. Virker som de har et apparat som holder slike sider under oppsyn. Det handler om sikkerheten til de ansatte.

Anonymkode: 67ee8...f3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, jabx skrev:

Likevel har over 50% av foreldrene som har mistet omsorgen stor tillit til etaten.

Og hvordan tenkte du man skulle kunne veilede noen som ikke er interessert i å bli veiledet? Hadde det vært mulig å veilede dem så hadde de sannsynligvis ikke mistet omsorgen i utgangspunktet!

Nei, til helvete med dem.

Dette er i mange tilfeller psyke, sårbare og traumatiserte mennesker. Som ikke selv har hatt en god oppvekst.  Noen av de har hatt det jævlig i flere tiår. De er allerede i et helvete, å ønske de mer vondt ser jeg ikke noen grunn til.

Ja det er svært positivt, det viser at det gjøres mye bra i bvtj. i forhold til foreldre. Det viser også at det finnes foreldre som er i stand til å føle tillit. Dette er kanskje de foreldrene som blir møtt på en god måte av både saksbehandlere og fosterforeldre?

Det stemmer at de som blir fratatt ungene sine ikke blir ansett som veiledningsbare.  Det er ikke ensbetydene med at de ikke vil ha veiledning. Det betyr at de ikke nyttegjør seg av den. Så kan man spørre seg hvorfor de som er innstilt på å motta veiledning ikke får nyttegjort seg av den.
Er det bare foreldrene sin skyld, eller kan det også skyldes at de som gir veiledningen ikke har god nok kompetanse? At de ikke i tilstrekkelig grad klarer å nå inn, ikke vet hvordan de skal veilede på en sånn måte at de som blir veiledet forstår. Eller ikke klarer å skape et trygghet nok for de som skal veiledes, slik at de kan få med seg det som blir sagt og tørr å spørre om det de ikke forstår?

Jeg er helt sikker på at det finnes grusomme forledre som det ikke er håp for, og som bør holdes så langt unna ungene sine som mulig. Jeg er også helt sikker på at det finnes foreldre, som med riktig behandling og veiledning kan være ressurser for ungene sine. Noen kan til og med få tilbakeført barna sine, hvis det er til barnets beste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn helt seriøst, HVORFOR sitter man å ser på videoer av folk som får hodet skjært av? Hvor kommer det behovet fra? Og hvor er man i livet når en gang tanken om å se på videoer av folk som blir drept på en grusom måte??

Jeg er ikke fagutdannet, men er ganske sikker på at INGEN oppegående og velfungerende mennesker ser på slike filmer og fantaserer  om å gjøre det samme selv.

Anonymkode: 7c969...347

Enig. Vedkommende laget flere lignende tråder. Er vel ikke så rart hvis han har mistet omsorgen for ungene sine! 

Anonymkode: 64200...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Surreal skrev:

Dette er i mange tilfeller psyke, sårbare og traumatiserte mennesker. Som ikke selv har hatt en god oppvekst.  Noen av de har hatt det jævlig i flere tiår. De er allerede i et helvete, å ønske de mer vondt ser jeg ikke noen grunn til.

At de er sårbare får så være. De må hindres fra å ødelegge barna sine. Det er sannsynligvis ikke noe håp for dem uansett, så det viktige er å stoppe dem. Jeg velger å fokusere på barna, og derfor sier jeg til helvete med disse uegnede foreldrene, og spesielt de som deltar i slike Facebook-grupper.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på En ting.. til dere som får barna hjem..hva gjør dere videre i kampen?? Ikke bare for egen familie men også for andre?? Å kjem dere til å stevne dem for retten å kreve oppreisning, for traumer osv??

Barnet mitt er hjemme. Fantastiske, fine barnet mitt er hjemme og har vært hjem en god stund nå. Jeg vil alltid kjempe for han, alltid, men det er også den eneste jeg kommer til å kjempe for. Jeg kunne ødelagt en barndom, skapt store traumer og forstyrrelser. Og jeg er glad for at noen så det og noen sa i fra. Min smerte, mitt savn, mine tårer er bare småtterier. Mitt barn fortjener å ha en fantastisk barndom, vokse opp til å bli fri og fin. 

Det er mitt svar på det spørsmålet. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor enkelt skal språket gjøres? Når jeg leser de dokumentene de legger ut syntes jeg det virker helt overkommelig? Og jeg jobber ikke i det offentlige eller som bryråkrat, så dette er "fremmed" språk for meg også.

Anonymkode: 7c969...347

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir helt sjokkert over hvordan de rakker ned på folk som faktisk har en litt annen mening enn de :overrasket: Så en tråd der nå om mødrehjem, der en bruker skriver at hun har bare positive ting å si om mødrehjemmet hun var på, og at hun fikk veldig god hjelp. Hun blir jo lynsjet! En spør hvor mye hun fikk betalt for å skrive det og en annen spør om hva hun kan forvente seg av reaksjoner når hun bare er ute etter å provosere :sprettoy: Altså, hva er det her for folk? De er jo helt skakkjørte

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gummiloppa skrev:

Blir helt sjokkert over hvordan de rakker ned på folk som faktisk har en litt annen mening enn de :overrasket: Så en tråd der nå om mødrehjem, der en bruker skriver at hun har bare positive ting å si om mødrehjemmet hun var på, og at hun fikk veldig god hjelp. Hun blir jo lynsjet! En spør hvor mye hun fikk betalt for å skrive det og en annen spør om hva hun kan forvente seg av reaksjoner når hun bare er ute etter å provosere :sprettoy: Altså, hva er det her for folk? De er jo helt skakkjørte

Så den jeg å. Hun som skrev  original innlegget blir i hjernevasket til å tro at å nekte å dra på mødrehjem er en god ide, det samme med å flykte til Polen eller vente på advokat. Alle der sier jo at mødrehjem betyr alltid ATM ungen blir tatt. Om den takkar jenta tror det blir vondt verre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet fram popcornet nå! For nå er det krangel om en viss "advokat"......

Anonymkode: a01a7...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeghar lest en del der inne fe siste dagene, og jeg er igjen sjokkert 😯 Hva ønsker de å oppnå med truende utsagn mot bv ansatte, eller offentliggjøring av barns personlige sensitive opplysninger?? En bestemor der inne legger ut fult navn på barnet som er i bv sin omsorg. Er de helt sprø der inne? :raven:

 

Halvparten av de som skriver der ville jo mistet barna på flekken om oppførselen og uttalelsene jevnt over er slik i det daglige??

Anonymkode: 12106...4fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...