Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, SesameStreet said:

Det er jo litt fascinerende da. :) Alt som de legger ut, alt det de skriver om de ansatte i barnevernet og deres egne saker, mens så blir de irritable av denne tråden fordi at folk ikke støtter dem. :) 

Folk støtter jo dem, kanskje ikke alltid åpent.

Men det er merkelig hvordan barnevern-folk forsvarer seg alle sammen. Det ser ut som logikken og menneskerettigheter ikke virker der. Som en flokk av dyr. 

Anonymkode: c1209...ef6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk støtter jo dem, kanskje ikke alltid åpent.

Men det er merkelig hvordan barnevern-folk forsvarer seg alle sammen. Det ser ut som logikken og menneskerettigheter ikke virker der. Som en flokk av dyr. 

Anonymkode: c1209...ef6

Mener du i gruppen på facebook? :) Ja, jeg er enig med deg der. Det var jo ganske interessante og fascinerende med den som sammenlignet barn med motorsykler. :) 

Endret av SesameStreet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SesameStreet said:

Mener du i gruppen på facebook? :) Ja, jeg er enig at de som skriver der ikke enser logikk eller tar hensyn til menneskerettighetene. Det var jo ganske interessante og fascinerende med den som sammenlignet barn med motorsykler. :) Det sier jo noe om logikken.

Nei, jeg snakker om barnevern-tilhengere.

De skal gjøre alt mulig, selv kalle svart for hvitt for å beskytte barnevern. Hvorfor?

Jeg husker jeg diskuterte en gang med en person fra en religiøse sekt. Circa samme oppførselen.

Anonymkode: c1209...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg snakker om barnevern-tilhengere.

De skal gjøre alt mulig, selv kalle svart for hvitt for å beskytte barnevern. Hvorfor?

Jeg husker jeg diskuterte en gang med en person fra en religiøse sekt. Circa samme oppførselen.

Anonymkode: c1209...ef6

Åja, da får vi være enige om å være uenige på det punktet. :)  

Jeg mener at barn har rett til en god oppvekst. Barn er individuelle skapninger, og ingen sin eiendom. De fortjener respekt, verdighet og trygghet. Noe som betyr at det ikke alltid vil være foreldrene deres som er det beste valget til å oppdra dem.

Det er ting i barnevernet som kan gjøres bedre (jeg er ikke begeistret for blant annet institusjonene) og mange ganger så tenker jeg at vi blander barnevernet i litt for mye, men å legge det ned mener jeg er en dårlig idé. Vi trenger barnevernet for å redde barn som opplever å vokse opp hos f.eks rusmisbrukere og mishandlere. 

Og angående den siste linjen, herseteknikker kan du spare deg for. :) 

Endret av SesameStreet
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja ja, de lærer nøye.

Det var akkurat en rekke artikler om barna som fortalte sine opplevelser ved akuttvedtak og hvor dramatiserende det var for dem.

https://www.bufdir.no/bibliotek/Dokumentside/?docId=BUF00004293

Og vipps! Så gjør de det samme igjen på enda mer grusom måte.

Anonymkode: c1209...ef6

Jeg liker deg ef6, har savnet en i diskusjonen her som har vett til å komme med kilder og argumentere istedenfor å kreve svar som ikke finnes. Nå kan det kanskje endelig faktisk bli en diskusjon her :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er sånn de tenker (sitat fra gruppen)


" Det starter med at barnevernet får inn en bestilling fra en av sine venner eller venners venner, om at nå er dem arbeidsledige å derfor trenger inntekt, slik at dem slipper å gå på nav. Så kontakter barnevernet sine venner som driver helsestasjoner, barnehager, skoler, avhengig av hvilken alder det bestillte barnet er i. Der plukker dem seg ut en familie det er enkelt å angripe. Snille foreldre med lite nettverk, velloppdragen unge. En får i oppdrag å sende inn en annonym bekymringsmelding. Så går dem til aksjon. Er dem veldig utålmodige å den ventende fosterfamilien er i store økonomiske problemer, blir barnet tatt på akuttvedtak. Har dem litt bedre tid, leker dem seg litt. Først 3 mnd utredning. så 3mnd til. så går dem for fynemndsak. det tar 6 mnd. Forværrer den ventende fosterfamiliens økonomi seg, så tar dem ungen på akuttvedtak før saken kommer opp for fynemnd. Barnet blir aldri tilbakeført, grunnet fosterfamiliens økonomiske tilknyttning til barnet. "

Anonymkode: c3557...2a5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes egentlig den tråden i fb gruppa 

som starter med denne posten

"Før jeg begynte å legge ut statuser om BV ,var det sjeldent under 30 liker klikk.
Nå er det sjelden over 5 liker klikk.
Hva er det folk tenker når det er blitt slik. 
Et middags bilde er mer innteresangt en hvordan staten behandler oss.
Skremmende.
Er det noen som opplever det samme?
Hilsen 
Smilets Land."


sier det meste.

de fleste som svarer på tråden sier det samme. ingen på vennelista deres som liker på slike innlegg, fordi de ved å like virker som de støtter utsagnene som blir skrevet.
den eneste plassen disse folkene får sympati er på fb gruppa med andre mennesker som også av div. grunner er blitt fratatt sine barn og spinner opp den ene konspirasjonsteorien etter den andre. 

 

Anonymkode: 226d8...c8a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud for en idiotisk utsagn! Sier litt om hjernekapasitet til enkelte i den gruppa! 

De er veldig opptatt om hvor mye penger forsterfamilien får!

Anonymkode: a01a7...cbe

Å ta seg av skada (sorry men det er ikke mange andre måter å si det på) barn er jo bare sååååå lett. De drar til banken og tar ut fete summer mens barna bare er der og ikke krever noe arbeid så klart.

Anonymkode: 423ff...39b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er sånn de tenker (sitat fra gruppen)


" Det starter med at barnevernet får inn en bestilling fra en av sine venner eller venners venner, om at nå er dem arbeidsledige å derfor trenger inntekt, slik at dem slipper å gå på nav. Så kontakter barnevernet sine venner som driver helsestasjoner, barnehager, skoler, avhengig av hvilken alder det bestillte barnet er i. Der plukker dem seg ut en familie det er enkelt å angripe. Snille foreldre med lite nettverk, velloppdragen unge. En får i oppdrag å sende inn en annonym bekymringsmelding. Så går dem til aksjon. Er dem veldig utålmodige å den ventende fosterfamilien er i store økonomiske problemer, blir barnet tatt på akuttvedtak. Har dem litt bedre tid, leker dem seg litt. Først 3 mnd utredning. så 3mnd til. så går dem for fynemndsak. det tar 6 mnd. Forværrer den ventende fosterfamiliens økonomi seg, så tar dem ungen på akuttvedtak før saken kommer opp for fynemnd. Barnet blir aldri tilbakeført, grunnet fosterfamiliens økonomiske tilknyttning til barnet.

Anonymkode: c3557...2a5

Jeg så den. Nesten fristende å melde meg inn og skrive: Barnet mitt ble tilbakeført. :vinke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt fra til både institusjoner og politi i all den tid jeg har vært med i gruppa, og det kommer jeg til å fortsette med. Særlig når voksne mennesker kommer med trusler og oppmuntrer barna til å rømme fra både institusjoner og fosterhjem er det viktig å si ifra. Barna vet slettes ikke alltid hva som er best for dem i en slik situasjon, og må skjermes fra den type mennesker som er i den gruppa.

Anonymkode: 1e879...4f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Har meldt fra til både institusjoner og politi i all den tid jeg har vært med i gruppa, og det kommer jeg til å fortsette med. Særlig når voksne mennesker kommer med trusler og oppmuntrer barna til å rømme fra både institusjoner og fosterhjem er det viktig å si ifra. Barna vet slettes ikke alltid hva som er best for dem i en slik situasjon, og må skjermes fra den type mennesker som er i den gruppa.

Anonymkode: 1e879...4f3

Hvis institusjon en er bare et hallingen hus med narkomaner, uten noe form for utdanning og disiplin, er det kanskje ikke så dumt å rømme? Det tiltrekker ihvertfall oppmerksomhet og gjør ansatte skjerpe seg litt. Hvis det er ikke noe straff for ungdommen å rømme og ingenting å tape, hvorfor ikke?

Anonymkode: c1209...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis institusjon en er bare et hallingen hus med narkomaner, uten noe form for utdanning og disiplin, er det kanskje ikke så dumt å rømme? Det tiltrekker ihvertfall oppmerksomhet og gjør ansatte skjerpe seg litt. Hvis det er ikke noe straff for ungdommen å rømme og ingenting å tape, hvorfor ikke?

Anonymkode: c1209...ef6

Det stemmer ikke at barnevernsinstitusjonene er uten disiplin eller fratar ungdommene skolegang, sa den kan du droppe med en gang.

Du mener ungdommene ikke har noe å tape på å rømme? Er du morsom? Fra min erfaring innen dette feltet så ender ungdommene som oftest opp med å enten reke gatelangs eller gjemme seg hos eldre venner. Mener du at det er et bedre alternativ enn å være på instutisjon der de kan få hjelp til å bli rusfrie? Greit nok at barnevernet ikke er perfekt, men når foreldrene ikke evner å ta tak i sitt eget barns rusmisbruk eller manglende skolegang, så er det opp til andre å guide disse ungdommene på rett vei. Dessverre er det ikke alltid like lett da foreldre ofte hjernevasker barna sine både før og mens de er på institusjonen, og det ender opp med at ungdommen motarbeider de som faktisk prøver å hjelpe.

De har mye å tape på å rømme. Da tenker jeg ikke på at de kan bli nektet utgang alene på en stund eller få konfiskert elektronikken sin, men at jo mer de setter seg på bakbena og nekter å samarbeide, jo vanskeligere blir det for dem selv fremover.

Anonymkode: 1e879...4f3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke at barnevernsinstitusjonene er uten disiplin eller fratar ungdommene skolegang, sa den kan du droppe med en gang.

Du mener ungdommene ikke har noe å tape på å rømme? Er du morsom? Fra min erfaring innen dette feltet så ender ungdommene som oftest opp med å enten reke gatelangs eller gjemme seg hos eldre venner. Mener du at det er et bedre alternativ enn å være på instutisjon der de kan få hjelp til å bli rusfrie? Greit nok at barnevernet ikke er perfekt, men når foreldrene ikke evner å ta tak i sitt eget barns rusmisbruk eller manglende skolegang, så er det opp til andre å guide disse ungdommene på rett vei. Dessverre er det ikke alltid like lett da foreldre ofte hjernevasker barna sine både før og mens de er på institusjonen, og det ender opp med at ungdommen motarbeider de som faktisk prøver å hjelpe.

De har mye å tape på å rømme. Da tenker jeg ikke på at de kan bli nektet utgang alene på en stund eller få konfiskert elektronikken sin, men at jo mer de setter seg på bakbena og nekter å samarbeide, jo vanskeligere blir det for dem selv fremover.

Anonymkode: 1e879...4f3

Det var jo bare retorisk spørsmål.

Ingenting å tape fordi de fleste narkomaner prøvde sin første dosen i barnevernsinstitusjon. 

Anonymkode: c1209...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var jo bare retorisk spørsmål.

Ingenting å tape fordi de fleste narkomaner prøvde sin første dosen i barnevernsinstitusjon. 

Anonymkode: c1209...ef6

Har du kilder på at de fleste narkomane tok sin første dose på institusjonen, og ikke før? Min erfaring er nemlig helt motsatt. 

Anonymkode: 1e879...4f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du kilder på at de fleste narkomane tok sin første dose på institusjonen, og ikke før? Min erfaring er nemlig helt motsatt. 

Anonymkode: 1e879...4f3

Kjenner personlig bare en strenge mamma som ville ikke at gutten hennes delta i skoleaktivitet med alkohol, så ble han flyttet på institusjon og returnert om noen uker som narkoman. Dette er tragisk.

Men mer kilder har jeg ikke og kan ikke ha...

Men vi kan kjøre en anonym voting I Facebook-gruppa 😉

Anonymkode: c1209...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner personlig bare en strenge mamma som ville ikke at gutten hennes delta i skoleaktivitet med alkohol, så ble han flyttet på institusjon og returnert om noen uker som narkoman. Dette er tragisk.

Men mer kilder har jeg ikke og kan ikke ha...

Men vi kan kjøre en anonym voting I Facebook-gruppa 😉

Anonymkode: c1209...ef6

Gratulerer, du har vunnet dagens konspirasjonsteori-konkurranse! Premien er en hatt i tinnfolie. 

Men seriøst, tror du virkelig på det du skriver her? Det er jo helt forskrudd. Jeg blir bare matt, tenk hvis all det fokuset dere bruker på å overgå hverandre med spinnville påstander til å heller ta en konstruktiv diskusjon? 

Anonymkode: 927c9...313

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, MalloryK said:

Det er skremmende hvor dårlig språk det er i den gruppen

Unnskyld, jeg er utenlandsk, som sagt. 

Anonymkode: c1209...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...